Elektromobilita
Přihlásit pro přidání komentáře
Jean Reno
Vzkaz do redakce. Tímto článkem mě manipulujete a záměrně vnucujete něco co nechci. Chci zůstat u svých elektrických aut. Už nikdy nechci do spalovacího vozu. A vy mě tady přesvědčujete, že je to to nejlepší řešení. Vnucujete mi to a tlačíte na mě.
Za pár let budou největší křiklouni, kteří vždycky preferovali svobodu výběru A demokratická rozhodování, tak ti budou tvrdě prosazovat zákaz elektromobilů. Každý člověk bude muset podle nich kupovat jen to, co chtějí oni. Děsím se doby, kdy budu muset přesně podle jejich takzvaného demokratického názoru a ideologie, víry v lepší spalovací svět, sednout zpátky o několik tříd směrem dolů do odporného spalovacího auta, které dneska nemá vůbec co nabídnout. Jen samé nevýhody. Děsím se doby, kdy budou emisní normy spalovacích aut tak přísné, že budu muset čekat 3 s, než se dostaví aspoň nějaký výkon v omezeném spektru otáček z toho tragickyneúčinného spalovacího stroje.
Takže přestaňte s lidmi manipulovat a vnucovat jim jedinou myšlenku v lepší spalovací svět.
Nevnucujte nám to a nenuťte nás sednout zpátky do nějakých retro strojů, které potřebuji 7 l oleje a 50 l kyslíku, aby se vůbec pohnuli a nezadřely se.
Nehledě na to, že každý den shoří 6 takových aut jen u nás. Je to nebezpečné vůbec v tom sedět.
Za pár let budou největší křiklouni, kteří vždycky preferovali svobodu výběru A demokratická rozhodování, tak ti budou tvrdě prosazovat zákaz elektromobilů. Každý člověk bude muset podle nich kupovat jen to, co chtějí oni. Děsím se doby, kdy budu muset přesně podle jejich takzvaného demokratického názoru a ideologie, víry v lepší spalovací svět, sednout zpátky o několik tříd směrem dolů do odporného spalovacího auta, které dneska nemá vůbec co nabídnout. Jen samé nevýhody. Děsím se doby, kdy budou emisní normy spalovacích aut tak přísné, že budu muset čekat 3 s, než se dostaví aspoň nějaký výkon v omezeném spektru otáček z toho tragickyneúčinného spalovacího stroje.
Takže přestaňte s lidmi manipulovat a vnucovat jim jedinou myšlenku v lepší spalovací svět.
Nevnucujte nám to a nenuťte nás sednout zpátky do nějakých retro strojů, které potřebuji 7 l oleje a 50 l kyslíku, aby se vůbec pohnuli a nezadřely se.
Nehledě na to, že každý den shoří 6 takových aut jen u nás. Je to nebezpečné vůbec v tom sedět.
@Jean Reno asi si si zabudol dat dnes rano lieky na hlavu, elektroauta ti nikto nezakazuje
@Prasivak P Zdejší klasika. proč na někoho kdo má prostě opačný názor hned reagujete stylem:kde se léčíte? a co Vy už jste navštívil psychiatra? Stačilo by pochopit že opačný názor je taky názor. Také mám ve svém okolí lidi co mají elektrovůz a věřte nebo ne také říkají že zpátky do spalováku už by nešli. a můžete si o nich myslet že by potřebovali léčbu ale oni vydělávají tolik že jim Váš "názor" může být úplně ukradený...
@Fanfan la Tulipe
Je absolutně iracionální vysvětlovat cokoli profesionálnímu troIIovi, pro kterého je to každodenní chléba.
Je absolutně iracionální vysvětlovat cokoli profesionálnímu troIIovi, pro kterého je to každodenní chléba.
@Fanfan la Tulipe: rovnako, ako moze mat niekto hociaky nazor, mozem ja na ten nazor reagovat. Aj ty ked vyjadris opacny nazor typu '1+1 =9' alebo ze Zem je plocha, tak sa ta opytam v podobnom duchu ako toho klauna. Lebo vyplakavat, ako niekto zakazuje elektroauta je skutocne na odbornu liecbu. Keby nezijes vo svojej paralelnej realite tak by si mozno videl, ze EV nie su nijako zakazovane, skor dotovane a ak je tendencia do buducnosti nieco zakazovat tak su to prave spalovaky.
PS: ak si to bral ako reakciu na vsetkych majitelov EV, tak namiesto liecby odporucam absolvovanie zakladnej skoly, idealne zacat s citanim, potom chapanim pisaneho textu a na zaver si mozes zopakovat trebars vyrokovu logiku. Lebo evidentne mas s tymito vecami problem. A co ma prijem spolocne s tym, komu vyhovuje EV vs spalovak to uz fakt neviem ako si myslel, to uz je cisty generator nahodnych myslienok :)
PS: ak si to bral ako reakciu na vsetkych majitelov EV, tak namiesto liecby odporucam absolvovanie zakladnej skoly, idealne zacat s citanim, potom chapanim pisaneho textu a na zaver si mozes zopakovat trebars vyrokovu logiku. Lebo evidentne mas s tymito vecami problem. A co ma prijem spolocne s tym, komu vyhovuje EV vs spalovak to uz fakt neviem ako si myslel, to uz je cisty generator nahodnych myslienok :)
@Fanfan la Tulipe
Pozor, ale nie každé vyjadrenie je názor. Často je to hlúposť iba alebo len domienka. Samozrejme netreba posielať na psychiatriu hneď. Dá sa aj slušnejšie reagovať na hlúposť.
Pozor, ale nie každé vyjadrenie je názor. Často je to hlúposť iba alebo len domienka. Samozrejme netreba posielať na psychiatriu hneď. Dá sa aj slušnejšie reagovať na hlúposť.
@Jean Reno Profesionální trol jsi ty. Nikdo ti nic zakazovat nechce. To už tu není hate list, abych tenhle materiál nemusel vidět?
@Jean Reno přesně ten samý komentář, máte na novinkách pod článkem, asi ste ho kopíroval. Máte docela snahu koukám. ....jinak nechápu proč článek máte za vnucující, když naopak mě příjde spíše situačně zhodnocující, žádný teleshoping v něm nevidím. A 3s. zmíněné latence u spalovacího motoru už vůbec nechápu. Nevím kde je často ta chyba, že se některé věci se až moc zveličují tj. desetiny vynásobím do sekund.
@Tomáš Hromádka ono je to stejné jako s tankováním za 3 minuty vs nabíjením 2 hodiny. Nebo s Chorvatskem za 9 hodin vs. 3 dny.
@eLzyx
Když má základní verze Dacie Spring kapacitu baterie 26,8 kWh a maximální výkon nabíjení 6,6 kW, tak mi to vychází na 4 hodiny. A do toho Chorvatska by jela 2 dny (1 až 1,5 hodiny jedeš, 4 hodiny nabíjíš).
Na druhou stranu, 3s prodleva u spalovacího auta je taky reálná, pokud je to nějaký menší motor s vysokotlakým turbodmychadlem. A když jsou nízké otáčky a nějaká větší zátěž, může se takový motor dostat do pasti turbodíry a prodleva je nekonečná a motor se jen klepe.
Když má základní verze Dacie Spring kapacitu baterie 26,8 kWh a maximální výkon nabíjení 6,6 kW, tak mi to vychází na 4 hodiny. A do toho Chorvatska by jela 2 dny (1 až 1,5 hodiny jedeš, 4 hodiny nabíjíš).
Na druhou stranu, 3s prodleva u spalovacího auta je taky reálná, pokud je to nějaký menší motor s vysokotlakým turbodmychadlem. A když jsou nízké otáčky a nějaká větší zátěž, může se takový motor dostat do pasti turbodíry a prodleva je nekonečná a motor se jen klepe.
@Tycoon už to musí být řádné sebemrskačství jet Springem do Chorvatska. Ale výpočet zajímavý. Pak můžeme zkusit výpočet třeba Trabantu s 24L nádrží (takže počítat tak s vyčerpatelnými 20L, protože to nemá ani ukazatel hladiny). To bude taky na aspoň 1,5 dne.
Mimochodem, teď to jel můj brácha. Teplice - Senj, za 10,5hodiny včetně nabíjení. A to starou Teslou model S 85D. Jeho kolega jel v podstatě to samé (Krk) naftovým Passatem, vyráželi skoro stejně a přijel o 2,5h později. Jen kvůli tomu, že se brácha díky EV se vyhnul koloně mezi Rakouskem a Slovinskem, kde policajti všechny "vykuky" objíždějící dálnici posílali zpátky do kolony. Ale EV - jedu nabíjet, nemám šťávu. OK, není problém, pokračujte.
A nějaký čas ušetřila skutečně online navigace od Tesly vs. navigace v mobilu.
Mimochodem, teď to jel můj brácha. Teplice - Senj, za 10,5hodiny včetně nabíjení. A to starou Teslou model S 85D. Jeho kolega jel v podstatě to samé (Krk) naftovým Passatem, vyráželi skoro stejně a přijel o 2,5h později. Jen kvůli tomu, že se brácha díky EV se vyhnul koloně mezi Rakouskem a Slovinskem, kde policajti všechny "vykuky" objíždějící dálnici posílali zpátky do kolony. Ale EV - jedu nabíjet, nemám šťávu. OK, není problém, pokračujte.
A nějaký čas ušetřila skutečně online navigace od Tesly vs. navigace v mobilu.
@eLzyx
Nevím proč nejde reagovat na příspěvek níž.
Ono je to třeba o tom, že meleš nesmysly.
Ono i diesel má totiž online navigaci!!! Doporučuji Mercedes!
Nevím proč nejde reagovat na příspěvek níž.
Ono je to třeba o tom, že meleš nesmysly.
Ono i diesel má totiž online navigaci!!! Doporučuji Mercedes!
@eLzyx
Chtěl jsem tím jen říct, že elektromobil není jen fanouškovská Tesla S za 2 miliony, ale i základní elektromobily za dnes cca 450 tisíc Kč. Já jsem autem za 450 tisíc Kč do Chorvatska jel (Morava-Istrie). 7 hodin a 10 minut, z toho těch 10 minut byla přestávka, ale bez tankování, to nebylo potřeba.
Chtěl jsem tím jen říct, že elektromobil není jen fanouškovská Tesla S za 2 miliony, ale i základní elektromobily za dnes cca 450 tisíc Kč. Já jsem autem za 450 tisíc Kč do Chorvatska jel (Morava-Istrie). 7 hodin a 10 minut, z toho těch 10 minut byla přestávka, ale bez tankování, to nebylo potřeba.
@Jean Reno
Nikdo na tebe netlačí. Kup si, co chceš. Až někdo bude chtít vve jménu spalováků zakázat elektromotory nebo ve jménu nerezových hrnců ty smaltované, budu první, kdo to bude kritizovat. Čím více technických řešení, tím lépe.
Nikdo na tebe netlačí. Kup si, co chceš. Až někdo bude chtít vve jménu spalováků zakázat elektromotory nebo ve jménu nerezových hrnců ty smaltované, budu první, kdo to bude kritizovat. Čím více technických řešení, tím lépe.
@Jean Reno
podľa mňa v článku nič také nebolo. Naopak bolo tam to, čo chceš - EV by sa mali presadiť trhovo (teda to čo sa Tebe páči) a nie násilne, čo sa nepáči redakcií a ani mne.
Za seba tvrdím, že EV je super až na jeden detail - batérie (akumulátor). Najmä hmotnosť a spôsob nabíjania a používania.
Toto ak sa vyrieši - hneď si EV kúpim. Dovtedy sa zatiaľ na moje účely aktuálne EV nehodia.
podľa mňa v článku nič také nebolo. Naopak bolo tam to, čo chceš - EV by sa mali presadiť trhovo (teda to čo sa Tebe páči) a nie násilne, čo sa nepáči redakcií a ani mne.
Za seba tvrdím, že EV je super až na jeden detail - batérie (akumulátor). Najmä hmotnosť a spôsob nabíjania a používania.
Toto ak sa vyrieši - hneď si EV kúpim. Dovtedy sa zatiaľ na moje účely aktuálne EV nehodia.
@Jean Reno
Hodně trapný pokus.
Nutil někdo někomu spalováky? Nenutil. Kdo platil benzinky a petrolejářský průmysl? Zákazník, co jezdil.
Kdo platí elektormobilitu? Všichni, a ti co jezdí se spalovacími motory dokonce i více, než majitelé EV, kteří, jak známo, dobíjejí jen z domácích FVE, takže jejich infrastrukturu veřejnou nikdy neufinancují.
Hodně trapný pokus.
Nutil někdo někomu spalováky? Nenutil. Kdo platil benzinky a petrolejářský průmysl? Zákazník, co jezdil.
Kdo platí elektormobilitu? Všichni, a ti co jezdí se spalovacími motory dokonce i více, než majitelé EV, kteří, jak známo, dobíjejí jen z domácích FVE, takže jejich infrastrukturu veřejnou nikdy neufinancují.
@Jean Reno nikdo ti v tom nebrani. Klidne si EV kup a spokojene pouzivej, ale nebude mi nikdo zakazovat jezdit v tom v cem chci ja.
@Jean Reno Ideologický blábol jak z Rudého práva v roce 1953, tys snad studoval na politruka. Děsíš se svobody, prohnilého kapitalistického imperialismu a chceš si žít svůj sen v zeleném bolševickém ráji. Tuhle elektrickou Severní Koreu si založ někde daleko od civilizace a sváděj si svůj svatý boj s CO2, jen nevím, co budeš jíst, bez něj Ti tam ani tráva neporoste.
Miorolo
Místo EV budou vyrábět tu nejhorší možnou koncepci a to plug-in hybrid 🥴 Už by konečně měli upravit metodiky i pro plug-in hybridní pohony, aby výrobci neuváděli tak zavádějící spotřebu.
@Miorolo
Toho se bohužel jen tak brzo nedočkáme. Byrokraté jen tak ze svých směrnic neustoupí. Vem si třeba diesely. Kdyby VW ve vší své pýše nešel podvádět do USA, dodnes by evropské diesely chrlily mnohonásobně NOx. Až dieselgate s těmi byrokraty hnul.
Toho se bohužel jen tak brzo nedočkáme. Byrokraté jen tak ze svých směrnic neustoupí. Vem si třeba diesely. Kdyby VW ve vší své pýše nešel podvádět do USA, dodnes by evropské diesely chrlily mnohonásobně NOx. Až dieselgate s těmi byrokraty hnul.
@Miorolo - neexistuje žádná nejhorší možná koncepce auta. Pro různá použití se hodí různá auta. I ten PHEV (kratší trasy + město na elektřinu, delší trasy mimo město na spalovák) si zákazníka najde... Objektivně tam spotřebu změřit nejde. Někdo může mít (teoreticky) spotřebu 0, někdo může jezdit za 10l. Naše firemní RAV4 PHEV má dlouhodobou spotřebu 2,8 + elektřina. Je to hodně nebo málo?
@Miorolo Hamuna nam tu vysvetloval ze to jezdi za nula a kdo tvrdi ze ne, tak problematice nerozumi, tak jaka metodika se ti nelibi?
@Miorolo Plug-in hybrid (ani žádný jiný) si nikdy nekoupím, pro mě je přijatelný pouze čistokrevný spalovák! 🙂👍👍👍
3_diamanty
Vrtula s kruzkami a medvedom predvadzaju riadnu tocnu... kolotoc suvix... drbe im uz tam zrejme pekne vsetkym... a to cakam este dalsich xy clankov a dalsiu premiovu tocnu ...
Dnes zrejme uz len v v toyote este pouzivaju aj hlavu... a nerobia zo seba sasov
Dnes zrejme uz len v v toyote este pouzivaju aj hlavu... a nerobia zo seba sasov
@3_diamanty - Tak ono hodně změnil i Putler. Elektřina (ze zemního plynu) zdražila mnohem víc než ropa, resp. PHM z ní. A nejde jen o cenu ale i o něco ala energetickou bezpečnost. Sud s benzínem je skladuje přece jenom líp než adekvátní množství kilowathodin :-D . Na druhou stranu pro lidi s vlastní FVE už je dneska EV relativně jasná volba. Ne každý potřebuje jezdit obden Praha - Mnichov (řekl bych, že tak nejezdí 99 % aut).
Jiný problém jsou potom lidé, co jezdí málo (případně málo často) a přesto chtějí mít (taky bych chtěl mít) vlastní auto. Tam EV taky není moc vhodné - nechávat půl tunovou baterii hnít 14 dní v garáži není právě eko...
Jiný problém jsou potom lidé, co jezdí málo (případně málo často) a přesto chtějí mít (taky bych chtěl mít) vlastní auto. Tam EV taky není moc vhodné - nechávat půl tunovou baterii hnít 14 dní v garáži není právě eko...
rohYpnol
Tak co, doníčci, hendlíčci, mikešové, eurohujeři... 😁😁😁
Proruský dezinformační ACZ opět lže?? Všichni chtějí EV??? EV jsou lepší??? Hahaha...
Vaše lži jsou u konce 😄
Proruský dezinformační ACZ opět lže?? Všichni chtějí EV??? EV jsou lepší??? Hahaha...
Vaše lži jsou u konce 😄
@rohYpnol Když jsem v roce 2018 jel firemním Leafem do Ostravy na Fed Cup nebo Davis Cup nebo co to tenkrát bylo, tak ta cesta byla utrpením… jeli jsme to tam 8 hodin… zpátky taky 8 hodin… říkali tomu “rapidgate”, protože soudruzi v Japonsku udělali někde chybu a zapomněli na teplotní management baterky… letos jsem jel s EV9 a karavanem k moři a nebylo to sice jednoduché, ale dalo se to… kdybych tam jel bez karavanu, tak bych nepoznal rozdíl mezi mým EV a spalovacím autem… tak daleko se dostala ta podle Vás “zastaralá” technologie… a to je jen 6 let… takže všechny ty soudy a proroctví o tom, jak to nemůže fungovat a nikdy fungovat nebude mi ve světle mých vlastních zkušeností připadají poněkud liché… hold to prostě jen bude trvat o něco déle, než si to původně namalovali politici v Bruselu… ale kdo si vyzkoušel pořádné a kvalitní EV, tak nějak tuší co je lepší… jestli EV nebo ICE…
@Vilem5
Lepší v obecnosti stále je spalovací motor. A EV anii po 10ti, 15ti letech vývoje není konkurenceschopný pro spalovací motor.
Tak prosté to je.
To, že EV z podstaty věci má proti spalováku určité výhody, to je fakt, který nikdo nepopírá. Jenže stejně tak má spalovací motor proti EV, a zvláště BEV spoustu výhod. Které eurohujeři popírají.
Lepší v obecnosti stále je spalovací motor. A EV anii po 10ti, 15ti letech vývoje není konkurenceschopný pro spalovací motor.
Tak prosté to je.
To, že EV z podstaty věci má proti spalováku určité výhody, to je fakt, který nikdo nepopírá. Jenže stejně tak má spalovací motor proti EV, a zvláště BEV spoustu výhod. Které eurohujeři popírají.
@rohYpnol V obecnosti je stále lepší spalovací motor, protože jsme posledních 150 let investovali právě do jeho vývoje. Stejnou dobu investujeme do výstavby infrastruktury pro spalovací auta a tak světe div se, mají spalovací auta stále mnoho výhod. Když se ale soudně podíváme kam se díky novým bateriím, softwarům a elektronice dokázaly za 15 let rozvinout elektroauta, tak je jasné, že to nebude trvat 150 let než nahradí z významné části spalovací auta (záměrně nepíšu že to bude ze 100%)…
@rohYpnol už dneska ale existují modely elektroautaut, které jsou lepší než jejich ekvivalent ICE… a neřeším teď cenu, ale užitnou hodnotu, pohodlí apod… máme doma shodou okolností Kiu EV9 a Kiu Sorento… a když jedu s manželčiným Sorentem, tak po 20.000km v BEV mne to naftové naprosto štve… reaguje pomalu, vibruje, řadí (proč vlastně řadí?)… a přitom je to v obecnosti a průměru naprosto moderní ICE auto…
@Vilem5
nevím, proč opět nelze odpovědět... nevím kam se odpověď vloží.
Proč ICE řadí? No, nehcci ti kazit radost, ale ono řadí naopak a právě i TOP BEV :-DDD
A právě že jako celek a v obecnosti dnes je lepší právě ICE!!! Stále BEV nedokážou konkurovat, stále je tam obrovský kompromis v tom, co ovlivňuje mnohé - váha, dojezd, užitná hmotnost, rychlost nabíjení, maximální rychlost, a cena, plus náklady obecně a ekologický "přínos".
nevím, proč opět nelze odpovědět... nevím kam se odpověď vloží.
Proč ICE řadí? No, nehcci ti kazit radost, ale ono řadí naopak a právě i TOP BEV :-DDD
A právě že jako celek a v obecnosti dnes je lepší právě ICE!!! Stále BEV nedokážou konkurovat, stále je tam obrovský kompromis v tom, co ovlivňuje mnohé - váha, dojezd, užitná hmotnost, rychlost nabíjení, maximální rychlost, a cena, plus náklady obecně a ekologický "přínos".
@rohYpnol Jak jsem psal výše… jsem reálný uživatel, který má 4 děti, najedu 40.000km ročně a doma mám dvě reálná a porovnatelná auta…. Kiu EV9 a Kiu Sorento… a pokud pominu cenu (ano cenová parita u těchto dvou modelů ještě asi není), tak EV9 je naprosto použitelné, technicky vyspělé elektroauto, schopné nahradit Sorento (tedy i Kodiaqa apod.). Váha mi nevadí, nevím o ní… dojezd je ideální… rychlost nabíjení ideální… a pohodlí a uživatelské/řidičské benefity mnohem lepší než u spalovacího auta…
@Vilem5 Vývoj jde samozřejmě dopředu. A ev jsou super. Jen kdyby kolem toho nebyla taková agitka a velkořeči. Je to až smutný, jak dokážou bejt lidi zaslepený pod příslibem ekologie. Jde to pomalu a jednou to tam dojde. Ale taky by to mohla bejt jina technologie. A jedinej, kdo je soudnej, je Toyota a Mazda. Jinak ale ev zdar. Mít noční zásuvku, tak by se mi moc líbil.
@Pepa Vlček Hysterie je kolem toho úplně zbytečná z obou stran… to souhlasím… ale jiná technologie? Která technologie dokáže z 10kW v nádrži/baterii využít 8kW-9kW k pohonu? Která technologie dokáže rychlostí světla doručit potřebnou energii na místo odběru (čerpací/nabíjecí stanici) bez nutnosti složitě převážet tisíce litrů paliva na stovky km? Zatím neexistuje nic efektivnějšího, když se započítá celý výrobní řetězec…
Prezivkynetreba
Je veľmi nutné aby sa elektro autá predávali čo najmenej. Pretože len to zachráni spaľovacie motory. Bohužiaľ na úkor elektro áut zdražujú aj klasické keďže stratu si výrobcovia kompenzujú na tom čo sa predáva aj keď len z časti aj tak. Normálny človek si elektro auto proste nekúpi lebo je to čistý nezmysel. A na predajoch áut to je vidieť každú automobilku ťahá dole výroba elektro áut...
×
Sdílení komentáře
×
Bohužel evropské automobilky, aby splnily politické zadání, půjdou cestou plug-in hybridů, což je pro ně nejjednodušší cesta jak splnit tzv. flotilové emise CO2. Evropský byrokrat bude sice spokojený, ale příroda zapláče.
Jojo, zatímco benzín a nafta vznikají přirozeným kvašením pramenité vody a těžba, doprava, zpracování ropy, likvidace ropných produktů nebo ropných havárií šíří do krajiny a ovzduší lehkou vůni šeříku.
Můj příspěvek nikde neobsahuje adoraci benzínu nebo nafty.
Jedno z řešení Toyoty je například motor 2.0L Dual VVT-iE 16V Flex Dynamic Force, který je nabízen na brazilském trhu a umí spalovat 100% ethanol. Ten voní lépe, ne? Krom toho spalování 100% ethanolu umožnilo získat z motoru 128 kW a točivý moment na 208 Nm, což jsou na dvoulitrovou atmosféru parádní čísla.
Odhoď dogmatickou víru a uvidíš, že svět není černobílý.
Dle wikipedie brazilský ethanol vyráběný z cukrové třtiny snižuje emise CO2 o 86 až 90 % oproti klasickému benzínu. Výhodou je, že jej lze částečně aplikovat i na stávající vozový park a snižovat emise nejen nových, ale i starších aut. Proto v Brazílii klasický benzín nekoupíš, standardem je tam palivo E27.