Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi A6 Avant e-tron
Audi A6 Avant e-tron
Audi A6 Avant e-tron
Audi A6 Avant e-tron
116
Fotogalerie

Také Audi otáčí. Rok 2033 neplatí, spalovací motory budou žít dál

Ondřej Šámal

Původně se německá automobilka měla se spalovacími motory rozloučit už za devět let. Jenže pomalejší nástup elektromobility všechno mění.

Audi patřilo mezi skupinu těch firem, které v minulých letech sebevědomě ohlásily konec aut se spalovacími motory na konkrétní rok. V případě čtyř kruhů to měl být rok 2033. Od té doby se čtyři kruhy chtěly prezentovat výhradně elektrickým portfoliem.

Jenže zájem ze strany zákazníků o elektrická auta postupně zpomaluje. Prodeje sice zatím rostou, ovšem o nízké jednotky procent. Výjimkou je Německo, které po konci dotací na pořízení elektromobilu jako jeden z mála velkých trhů zaznamenává citelné ochlazení o tento segment.

Závazku k přechodu k plné elektromobilitě se nedávno zřekl Mercedes-Benz, Volvo ústy svého ředitele de facto totéž potvrdilo teprve před několika dny. BMW bylo chytřejší a konkrétní termín přechodu pro jistotu ani neohlásilo. Naproti tomu představitelé Audi již v roce 2021 oznámili, že automobilka na čistě elektrické portfolio přejde v roce 2033. Jenže ani tohle prohlášení již není aktuální.

Video placeholder
Audi A6 e-tron • Audi

Podlé šéfa značky z Ingolstadtu Gernota Döllnera, který zároveň šéfuje technickému vývoji, musí Audi zůstat Audi flexibilní. Přesto stále elektrický pohon bere jako jediné východisko, o čemž asi nelze pochybovat. Minimálně v delším časovém horizontu. Stane se tak ale přirozenou cestou, nikoliv na popud politiků, kteří si hrají na sociální inženýry. Také proto se původní termín konce nových aut se spalovacími motory v EU v roce 2035 velmi pravděpodobně posune. Už dnes je totiž jasné, že je nesplnitelný.

Místo čistě elektrických aut se proto Audi bude více soustředit na plug-in hybridní koncepci (tu by měla nabídnout každá modelová řada), která se s novou generací modelů stává plnohodnotnou alternativou aut se spalovacími i lokálně bezemisním pohonem. Ty se díky stále levnějším akumulátorům dočkávají vyšší kapacity, jež umožňuje elektrický dojezd blízký 100 kilometrům. V takovém případě už zákazníky o nutnosti pravidelného dobíjení přesvědčíte spíše, než u starší generace, která zvládla sotva čtyřicet kilometrů. Navíc v záloze máte klasickou nádrž na benzin, takže přes týden můžete jezdit na elektřinu a na delších cestách využívat výhody kombinovaného režimu.