Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Krám, nebo dobré auto? Martin Vaculík prohnal Škodu 1000 MB starou 60 let

17 komentářů

Avatar - Zetti
Zetti
Automatický sytič? To sem asi jezdil do prace s jinym autem.https://auto.bazos.cz/…packy-sytice.php
Kram to byl, i kdyz pohledny a pohledny je fodnes
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Zetti Taky bych rekl, ze automaticky sytic nemely zdaleka vsechny.
Ale jiste to nevim.

Mohly byt pak predelany na rucni sytic ze 100, ktera byla skoro stejna.
Pokud vim, tak ten automat umel dost zlobit.
Stanley1000
@Zetti Š1000MB měla automatický sytič, jenomže byl dost nespolehlivý a lidé si jej prajticky hned po koupi nechali předělat na manuál. Pokud jste tisícovku měl, jistě jste si na výfukovém potrubí v místě, kde se sbíhaly jednotlivé vývody od válců do jedné trubky, všimnul,že je tam něco přišroubováno a trčí z toho dvě trubičky. To byl výměník tepla od výfuku, který byl původně spojený s automatickým sytičem. Ale jak jsem řekl, bylo to nespolehlivé, buďto to nechtělo startovat nebo se , naopak, zaseknul a spotřeba vylítla nahoru, tak se to předělávalo na manuál a využila se k tomu černá delší páčka vedle ruční brzdy, která původně byla určena právě k recirkulaci vzduchu v kabině. Takže to ti, co to auto měli po někom, neví a jsou přesvědčeni, že tisícovka automatický sytič neměla, tak měla. My ji měli a pamatuji si,že první zimu rodiče
mechanici přesvědčili, aby si nechali dát manuální sytič, protože byly problémy se startováním.
Avatar - Zetti
Zetti
@Stanley1000
Dík za vysvetleni. Rikam ze to byl kram. Ja se ho docela bál, lehky predek se mu na dalnici vznasel, měl jsem to jen chvilku.
Jirka Konďa
@Zetti To jsou bláboly, ve dvou lidech byl poměr hmotností na nápravy 50:50.
Ale najezdil jsem s ní jen asi 230 tis., tak zřejmě máte více zkušeností ....
Stanley1000
To jste v ní měl raketový motor? Tisícovka nedala víc jak 120 km/h a to ještě s větrem v zádech. Měla,sice, lehký předek, ale nebyla na cesty po dálnicích s plynem na podlaze. Optimální rychlost jak pro motor,tak na spotřebu byla 80, max. 90 km/h. Pak jenom předla. Zato v zimě na kluzkém povrchu byla k nezaplacení. Byla, sice, dost přetáčivá, ale díky těžkému zadku stačilo dát nohu z plynu bez vyšlápnutí spojky a krásně srovnala smyk. My ji měli 30 let, z čehož já s ní jezdil 5 a dodnes na ni vzpomínám s nostalgií. A moc lituji,že ji rodiče nechali nakonec sešrotovat, protože jízda v ní byl zážitek.
Jirka Konďa
@Stanley1000 Velmi přesný a správný popis. Vedle páček - sytiče a ventilu topení, byla ještě šínka s posuvníkem - velmi šikovná věc - ovládání roletky na chladiči. Takže v zimě, na studený běh se roleta vytáhla, čímž se chladič zakryl a systém se rychleji ohřál, v mrazu pod nulou pak se nechala klidně i nahoře. Mám nyní Feldu a stejně jako další, i nové vozy, by takovou roletku klidně mít mohla.
Embé bylo fajn, bohužel se o něm traduje mnoho ***ských blábolů, jak vařila, padala jim kola a pod.. To se dělo jen ***ům, co dali do zadního náboje opačně klínek, kdo uměl držet otáčky a dodržoval údržbu, nikdy nevařil, pokud nerupnul třeba řemen, ale to pak vaří každý.
Měl jsem ten vůz velice rád a vděčně vzpomínám. V zimě, na sněhu prakticky neměl konkurenci. To samozřejmě platí i o řadách 105/120/130/136. To ani dnes žádná předoškrabka nezvládá.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Sorry, ale hodinu na to koukat nebudu.

1000 byla dobre auto, ve sve dobe.
To 100 uz proste tu dobu nestihala.

:-(
Otto von Bismarck
Měl jsem dvě Škody MB,ale sytič,automat neměla ani jedna ,to byl bimetal,ale vím ,že to občas zlobilo .jinak auto bez problémů ,malé opravy v řádech desetikorun,to ty dnešní sráče jsou předražené krámy .
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@Otto von Bismarck Na co si v redakci hrajete klauni? Multinicky Horkého Roma přece můžete schvalovat automaticky.
Honza Bendík
No, tak děda jí měl a jsem si stoprocentně jistý, že sytič byl mezi předními sedadly.
KITTbx
Před XXX lety jsem vlastnil Škodu 1000MB Anglickou verzi. Řízení na „správné“ straně bylo docela zábavné a navozovalo mnoho srandovních situací, pří kontrole Policií nebo když mne míjela jiná auta a moje spolujezdkyně na „místě řidiče“ spala. Méně zábavné bylo, že dokázala v zimě zamrzat i uvnitř, a to jsem tunel utěsnil – vyřešilo se přidáním topeníček z Octávie pod přední sedadla. Co bylo rozhodně jiné a lepší, byla stahovací okna i v zadních dveřích. V každém případě zábavné auto, které bylo v zimě opravdu ještě zábavnější :-)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1000 malých bolestí?!?
Avatar - Barrichello
Barrichello
táta s tím byl asi 5x v Jugoslávii a několikrát NDR, Polsko a po výletech celé čechy. Všude dojel. Jasně, rezlo to a u motoru se kolem 120-150 musela dělat generálka, ale to se týkalo celé řady dalších aut z té doby. Ale bylo to jednoduchý jak facka a táta si na tom krom plechařiny dělal všechno sám.
Avatar - Zetti
Zetti
@Barrichello
S100 jsem si ve svazarmu v roce 83 postavil odpolko po praci. V mototechne na kladně jsem koupil novou kastli asi za 8000 a z hnilobky jsem udelal novy auto. Byla to skladacka jako lego pro děcka. I v SRN jsem s tim byl. Nikdy jsem to do zadnyho servisu nedal, akorat lak delal lakýrník
Jirka Konďa
Embéčko z r.1968, model 69 jsem měl po rodičích. Kompletně ho zrepasoval a mnohé vylepšil. Motor 110LS, se soutěžním sáním a výfukem, chodila až 150, kotoučové brzdy, halogeny (paraboly se hodily na H4 z autobusu) + rampa, atd..
Zažil jsem s ní nejkrásnější roky za volantem, objel Evropu, nikde mně nikdy nenechala, báječné jízdní vlastnosti, jaké u předoškrabky postrádám. A taky to bylo půvabné autíčko i na pohled. :-)
Ty sytiče pracovaly s rozpínavostí kapaliny v kapiláře a vydržely tak rok, někde 2, ale prakticky vše se postupně předělávalo na ruční ovládání. To byla ale prkotinka.
Ať si kdo chce říká co chce, bylo to fajn autíčko a zejména ve své době naprosto odpovídající. Stejnou koncepci měl Renault, Simča, Fiat, VW i mnozí další a já bych jí bral i dnes, ale na Porsche nemám ... =D
Arese