Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeBenzinový Fiat 500 v Česku končí! K dispozici je už pouze velmi omezený počet aut
40 komentářů
Nebo Nebo
A teď kdo za to může? EU? To by nebylo jen v Česku.
Každopádně to stejně nemá s původní 500 snad nic společného, takže je to stejně jedno.
Každopádně to stejně nemá s původní 500 snad nic společného, takže je to stejně jedno.
KANKUNEN
Pane Šámale, jste odborný web, proč aspoň nudáte důvod ukončení prodeje. Emise, asistenty, malý zájem, nerentabilní výroba, co z toho?
@KANKUNEN Dobrý den, o přesných důvodech zpráva nemluvila, proto bych spekuloval. V diskuzi si to už ale asi můžu dovolit.
Každopádně podle všeho se jedná o ukončení kvůli GSR II, které nařizuje mj. povinné upozorňování na překročení povolené rychlosti a udržování v jízdním pruhu. Od 7. července je tahle výbava povinná pro všechna nová auta.
Každopádně podle všeho se jedná o ukončení kvůli GSR II, které nařizuje mj. povinné upozorňování na překročení povolené rychlosti a udržování v jízdním pruhu. Od 7. července je tahle výbava povinná pro všechna nová auta.
@Ondřej Šámal Ale najit relevantni informace se daji, ze jo?
A docetl byste se i to, ze patrne jeste letos prijde do dnesni e 500 i hybrid.
Takze vlastne benzin tak uplne nemizi.
Ale ano, bude drazsi.
A vypada trochu jinak, nicmene porad je to 500.
A docetl byste se i to, ze patrne jeste letos prijde do dnesni e 500 i hybrid.
Takze vlastne benzin tak uplne nemizi.
Ale ano, bude drazsi.
A vypada trochu jinak, nicmene porad je to 500.
@KANKUNEN Problém je i manuál, co jsem s prodejcem mluvil při jízdách na servis s mým Renegade, tak jak před 5 lety zařízli automat, tak rpodeje jsou malé, sám prodejce říkal, že s automatem by byl prodej 3x větší, politiku fiat nechápu, městské auto s manuálem...
@Martin911Turbo Ber to tak, že je to malé levné auto a automat je cca +40tis Kč, což je dost. Měly by být k dispozici na trhu obě varianty, ať si každý vybere. No uvidíme, co ta nové F500 až přijde s benzinem 😋
Arese
Autor článku opomněl jednu zásadní maličkost - že Fiat usilovně pracuje na předělání druhé EV generace Fiatu 500 na mildhybridní provedení. Proč? Nechutně drahá a nepraktická EV II. generace se prodává nesrovnatelně hůře, než odcházející spalovací první generace....🙂
@Arese Opomněl, protože se o tom psalo již několikrát :-) Ale máte pravdu, 500e bylo navrženo jako nástupce pětistovky z roku 2007. Ta se ale pořád skvěle prodávala, Fiat proto s představením spalovacího nástupce nespěchal.
Elektrická verze je ostatně na zástavbu benzinového motoru připravena již od začátku.
Elektrická verze je ostatně na zástavbu benzinového motoru připravena již od začátku.
Marquis de Sade
Benzinový Fiat 500 končí pouze v Česku?
@Marquis de Sade
Tady na Moravě a ve Slezsku pravděpodobně taky, ale tady to stejně nikdo nekupoval, takže nad tím ronit slzy nebudeme.
Tady na Moravě a ve Slezsku pravděpodobně taky, ale tady to stejně nikdo nekupoval, takže nad tím ronit slzy nebudeme.
@Tycoon
Božínku na nebesích, panenko skákavá, škoda no..
Božínku na nebesích, panenko skákavá, škoda no..
@Tycoon
psali v Česku, ne Čechách. Takže do toho Česka patří i Morava a Slezsko, ale chápu že těm méně erudovaným se tyhle věci pletou.
psali v Česku, ne Čechách. Takže do toho Česka patří i Morava a Slezsko, ale chápu že těm méně erudovaným se tyhle věci pletou.
@Mikesus
Já do patvaru Česko nepatřím. To bych pak rovnou mohl Saúdské Arábii říkat Saúdsko a Šalamounovým ostrovům zase Šalamounsko.
Já do patvaru Česko nepatřím. To bych pak rovnou mohl Saúdské Arábii říkat Saúdsko a Šalamounovým ostrovům zase Šalamounsko.
@Tycoon
Nechápu jaký patvar. Že nekdo není schopen pochopit, že z Československa se stane Česko a Slovensko. Slovenská republika -> Slovensko
Česká republika -> Česko.
Jaké je přídavné jméno? Český nebo českorepublikový? Docela jsem si všiml, že hodně méně vzdělaných lidí, nejen na Moravě, neumi ani česky ( nebo českorepulikově? )
Nechápu jaký patvar. Že nekdo není schopen pochopit, že z Československa se stane Česko a Slovensko. Slovenská republika -> Slovensko
Česká republika -> Česko.
Jaké je přídavné jméno? Český nebo českorepublikový? Docela jsem si všiml, že hodně méně vzdělaných lidí, nejen na Moravě, neumi ani česky ( nebo českorepulikově? )
@Mikesus
Přídavné jméno český je odvozeno od Čechy, zatímco slovenský od Slovensko ... moravský od Morava, slezský od Slezsko atd.
Československo je spojené slovo, kdy "sko" je spojovník. Když spojíš Moravu a Slezsko, máš Moravskoslezský kraj, kde "sko" je ten spojovník. Když bys ten kraj rozdělil, tak z toho přece neuděláš Moravsko, je z toho zpět Morava. Proto ani rozdělením Československa nevzniká Česko, ale zpět Čechy.
Navíc pokud bys chtěl za každou cenu jednoslovný název končící příponou "sko", mělo by to být Češsko, tak jako máš slovo češství. Vynechání "š" nebo "ž" z kořenu slova není pro češtinu přirozené.
Máš třeba Valachy a existuje k tomu formální název s příponou "sko", a ten jen Valašsko, nikoliv Valasko.
Přídavné jméno český je odvozeno od Čechy, zatímco slovenský od Slovensko ... moravský od Morava, slezský od Slezsko atd.
Československo je spojené slovo, kdy "sko" je spojovník. Když spojíš Moravu a Slezsko, máš Moravskoslezský kraj, kde "sko" je ten spojovník. Když bys ten kraj rozdělil, tak z toho přece neuděláš Moravsko, je z toho zpět Morava. Proto ani rozdělením Československa nevzniká Česko, ale zpět Čechy.
Navíc pokud bys chtěl za každou cenu jednoslovný název končící příponou "sko", mělo by to být Češsko, tak jako máš slovo češství. Vynechání "š" nebo "ž" z kořenu slova není pro češtinu přirozené.
Máš třeba Valachy a existuje k tomu formální název s příponou "sko", a ten jen Valašsko, nikoliv Valasko.
@Tycoon
Protože pořád motáš Čechy a Česko. Už začínám chápat, že na východě máte problém s orientací a pochopením českých slov. Taky občas v té polomadarstine neznám dost slov.
Protože pořád motáš Čechy a Česko. Už začínám chápat, že na východě máte problém s orientací a pochopením českých slov. Taky občas v té polomadarstine neznám dost slov.
@Mikesus
Proti slovu "Česko" vystupovaly i osobnosti jako třeba Václav Havel nebo Tomáš Halík a ti se "na východě" nenarodila ani tu nežili.
Proti slovu "Česko" vystupovaly i osobnosti jako třeba Václav Havel nebo Tomáš Halík a ti se "na východě" nenarodila ani tu nežili.
Pepa_007
A to je správné. CO2 problém je nutné řešit. Škoda, že benzin zdraží jen na 50 Kč /l. Hnal bych jej někam cca 200kc/l. Lidé pak houfně budou kupovat BEV a ekonomika jen poroste. 😉
@Pepa_007
za mne 50 je takový kompromis. Kdo má na auto a musí nutně jezdit, má i na toto 25% zdražení. Auto není povinnost. Co třeba vlastní letadlo, to bys nechtěl? a zadarmo?
za mne 50 je takový kompromis. Kdo má na auto a musí nutně jezdit, má i na toto 25% zdražení. Auto není povinnost. Co třeba vlastní letadlo, to bys nechtěl? a zadarmo?
@Pepa_007 A tu elektřinu do těch EV budeme jako brát kde? A i kdybysme ji měli, tak bude stát mnohem víc než teď. Takovouhle blbost muselo dát práci vypotit...
@Wolfalack
Na litr nafty je potřeba cca 1 kWh. Snížením této spotřeby a omezením vyvozu ( loni 9TWh, předloni 14TWh ), kdy spotřeba phm loni byla cca 8.3mld l, prechodem bev se ušetří rekneme polovina, cca 4 TWh, dohromady to máme tedy cca 13 TWh. To máš při spotřebě 20kwh/100km ( a to je ještě hodně) energii na cca 65mld km ročně. ( snad jsem se někde nesekl o řád, těch nul bylo nějak moc všude:) )
Na litr nafty je potřeba cca 1 kWh. Snížením této spotřeby a omezením vyvozu ( loni 9TWh, předloni 14TWh ), kdy spotřeba phm loni byla cca 8.3mld l, prechodem bev se ušetří rekneme polovina, cca 4 TWh, dohromady to máme tedy cca 13 TWh. To máš při spotřebě 20kwh/100km ( a to je ještě hodně) energii na cca 65mld km ročně. ( snad jsem se někde nesekl o řád, těch nul bylo nějak moc všude:) )
3_diamanty
To vysvetluje aj jeho velmi pekne predaje za cervenec/jul podla SDA... "kazdy ho este chce stihnut kym nebude" ... ale cakam ze spacestar aj tak pojde cez neho do konca roka ... ma 5 x vacsi pocet skladoviek a ten zda sa este nekonci... diky fiat... ale na druhej strane uz asi aj bolo na case
Spolkový ministr dopravy Wissing v dopise Evropské komisi varoval před vyřazením milionů dieselových aut z provozu. Nyní úřady zaujímají stanovisko – a obviňují Wissinga, že způsobil zmatek. 😉
Evropská komise nechce následně měnit předpisy o dodržování limitů škodlivin pro automobily – a reaguje tak na ohnivý dopis spolkového ministra dopravy Volkera Wissinga. Politik FDP ve svém dopise varoval před vyřazením milionů dieselových vozidel z provozu a požadoval vysvětlení od předsedkyně Komise Ursuly von der Leyenové.Podle odpovědi komisaře EU pro vnitřní trh Thierryho Bretona Wissingovi nemá bruselský úřad v úmyslu provádět zpětné změny. Komise také nechce přijmout žádná opatření, „která by jakkoli znevýhodnila občany, kteří si koupili auta v dobré víře“. Výrobci automobilů by navíc neměli být zatěžováni další administrativní zátěží.
Výše uvedené případy reagují na dřívější Stanovisko Soudního dvora EUC‑100/21. Kde kromě jiného najdeme:
"V rámci individuálního prodeje vozidla vybaveného takovým zakázaným zařízením nemá toto vozidlo přesné prohlášení o shodě, a nelze jej tedy podle čl. 26 odst. 1 směrnice 2007/46 registrovat nebo dále prodat."
Přeloženo do češtiny, Soudní dvůr EU vydal judikaturu, podle které by nemělo být povoleno už existující provozovaná auta s podvodně získaným schválením dále prodávat či registrovat.
Zdroj:
https://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?docid=260204&mode=req&pageIndex=1&dir=&occ=first&part=1&text=&doclang=CS&cid=2019789
Na druhou stranu Wissing ve skutečnosti nebojuje za lidi, ale za Mercedes a další německé automobilky, jelikož v projednávaných případech C-251/23 a C-308/23 se jedná o to, že by případnou finanční ztrátu z nemožnosti prodeje/registrace kompenzoval výrobce.
však je v pořádku, že se zakáže něco, co nesplňuje co má. Můžeš provozovat, ale již nemůžeš prodat dál. Za mne nejlepší kompromisní řešení. Kompenzace určitě bez debaty, právě by měla být ze strany podvodníků, tedy automobilek, které tohle dělaly. Ale též bych to viděl tak, že by měla být krácena pro všechny, kteří si takové auto koupili již po dieselgate, moc dobře věděli co kupují, ne v dobré víře, že to je v pořádku. Proto se to týká euro5 a možná prvních euro6, ale ne euro4 a starších. Tam žádný podvodný sw/hw nebyl.
Já bych v prvé řadě trestal ty, kteří podvodně získaná schválení umožnili - ať už na straně automobilek, tak i na straně příslušných úřadů.
Vidím, že ty bys pořád chtěl trestat majitele ojetých aut. I po dieselgate to kupovali v dobré víře. Autům schválení zůstalo a narozdíl od USA neměl VW žádnou povinnost v EU dotčená auta svolat a opravit.
BTW Homologace byly získávány podvodem už mnohem dříve. Ty si snad myslíš, že Octavia 1.9 TDI z přelomu tisíciletí plnila emise NOx? Neplnila. Ta zázračná úspornost ve srovnání s konkurencí nebyla dána tím, že by VW měl lepší inženýry, ale tím, že podváděl s emisemi NOx o stošest.
Ano souhlasím s tím, že by to mělo být převážně u automobilek. U úředníka nevím, jak mohl vědět, že někdo podvádí.
Jestli u NOx podvadeli též, pak ano,mělo by se to týkat i starších. Naštěstí ty už docela mizí samy.
A ne, kdo to koupil, věděl co kupuje a bylo mu to jedno. A taktéž souhlas, že se to mělo řešit už v tom roce 2015, ale to tu byl ještě větší povyk, že přeci nemůžeme omezovat majitele. Tak se to nechalo, narozdil od USA. Za mne nejlepší řešení, nemůžeš (pře)registrovat, kompenzace zaplatí automobilka , při nákupu po 2015 ponížení kompenzací majiteli.