Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

O krůček blíž k autonomní jízdě. Mercedes-Benz testuje samořízení úrovně 4

15 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Moc bych to ve svém autě uvítal, někdy to nad ránem bere na spaní, taky po koncertě, který končí o půlnoci. A taky v Rakousku ve stovce. A z hospody.
Avatar - Zetti
Zetti
Proboha dejte si uz stranky do poradku, dyt to neni mozny takhle to delat. Nedavno neslo prihlasit do MYCZ, ted uz se to nezobrazuje vubec. Najdete si weboveho auditora, ja nechapu ze si nekdo za tak smesny platek plati.

2 roky cekam na zverejneni recenze na BZ4X, proboha vsimli jste si, ze jsou nove a nove modely?
traveldrive
Kravina. Možno o 50 rokov.
vecernicek2
"Zatímco na úrovni 2 se může stát, že auto v okamžiku „pustí řízení“ a řidič ho musí ihned převzít, na úrovni 2 se toto stát nemůže."

Dobrý, no. Jsem si zase početl.

Jinak pochybuju, že to Mercedes zvládne. Tedy na úrovni, kdy to bude bezpečné a bude to fungovat i za nezvyklých situací. Úroveň 4 je tvrdý oříšek.

Dobře to dělají Číňani a Tesla. Potřebujete obrovský fleet vozidel, který bude generovat obrovské množství dat pro samoučící systémy. To Tesla a Číňani mají a Mercedes nemá.
adamzprahy
@vecernicek2 jak to myslíš že nemá? Aut s online MBUX jezdí řádově miliony...? Aktuální modely myslím že snad většinu senzorů na to mají, jen podle stupně výbavy je to aktivní pro řidiče, ale data MB rozhodně má.
Avatar - Dinar
Dinar
Dávám vám, hoši, ještě tak pětadvacet let, doufám, že do té doby to plně automomní řízení zvládnete, nerad bych byl na sklonku odkázán na hromadnou dopravu.
traveldrive
@Dinar
Možno to už nebudeš potrebovať, v tej dobe už budeme žiť v blahobyte a dôchodcovia budú mať určite taxi zadarmo. ;-)
MrBeranek
Zavřít oči za volantem, chvilku spát a spoléhat, že mě ten počítač nezabije? Já bych tomu nikdy nevěřil.
Avatar - Dinar
Dinar
@MrBeranek Já si pořád říkám, že v době, až budou moje denní pojížďky k doktorovi, za manželkou na hřbitov😉 nebo do Lídlu na slevy, mi to bude asi už jedno, tady máš adresu a jeď. Snad to bude levnější, než si platit šoféra.
Arese
Snaha o nemožné a vlastně i nežádoucí. Tzv. autonomní jízda je jen chyméra progresivistických "vizionářů", která ovšem postrádá jakýkoliv smysl. Aneb - "škoda času a deviz". :)))
dodo24
@Arese ty si teda neni mimo len čo sa týka pohonu, ale v technológiach všeobecne. Tak ako sa ludstvo rokmi vyvíjalo, tak odbúravalo manuálnu prácu a napríklad v polnohospodárstve pracuje rádovo X menej ludí, ako pred 100 rokmi. Tí ludia ale nepomreli od hladu, živia sa niečím iným. To sa stane aj tu. Pumpári, taxikári, profesionálny šoféri, atď... ludstvo ide dopredu, tak nezostávaj na jednom mieste.
traveldrive
@dodo24 Jasne, bude treba veľa právnikov, aby riešili, kto zavinil nehodu, zodpovednosť za zranenie, kto bude platiť škody, atď...
Arese
@dodo24 Bohužel jsi ale nepochopil, že v tomto případě se nejedná jen o řešení mraků technických problémů (které jsou ovšem vzhledem k nekonečnému množství situací, které v provozu na silnicích bleskově vznikají stejně neřešitelné), ale v neposlední řadě o neřešitelné právní problémy. Zodpovědnost za takto "řízené" vozidlo v běžném silničním provozu si totiž nikdo na triko nevezme! 🙂 Proto už řada firem i odborníků na férovku přiznala, že vývoj tzv. "autonomního řízení" vozidel pro provoz na veřejných komunikacích je jen bezedná žumpa na peníze bez možnosti praktického využití. 🙂
Makovnik
@AUTO.CZ preco ste takto sprasili diskusie? A vobec cely web?
Je to nejaky uchylny trend robit vsetko ciernobiele a text ako kone.
Cele je to menej prehladne, je tu menej funkcii. Diskusia s 11 prispevkami je viac kako 2x dlhsia kvoli kope prazdneho miesta.
traveldrive
@Makovnik Riešenie je len jedno - prestať sem chodiť. Aj keď je pravdepodobné, že ani potom im to nedocvakne.