Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

5 kompaktních kombíků s největším kufrem. Pod 600 litrů nejde ani jeden

46 komentářů

Tycoon
Asi nejsem ten správný český "kombíkář", ale u auta mě nezajímá až tak objem zavazadlového prostoru, ale jeho přístupnost a využitelnost pro neskladné předměty jako je jízdní kolo apod.
Kupříkladu jízdní kolo, které jsem mohl dát po sklopení sedaček do kufru "krátké" Felicie hatchback, se k mému překvapení nevlezlo do "dlouhé" Fabie Combi, jelikož nešlo nasoukat před nakládací otvor.
Proto bych si nikdy nekoupil sedan, kde je využitelnost kufru velmi omezená.

Další věcí je nosnost. Některé kombíky mají poměrně nízkou nosnost zadní nápravy (odpovídající plus minus hatchbacku, ale s nevýhodou delšího převisu) a tahají záď po zemi už při poměrně malém naložení.
traveldrive
@Tycoon
Na popis Tebou zmienených vlastností už asi nezostal priestor...
:-/
Avatar - Atlis
Atlis
@Tycoon bicykle sa nevozia v aute, ale za autom alebo v najhoršom prípade na aute. V aute sa vozia ľudia a batožina. O to viac platí pre subkompakty.

Ale keď je každý taký expert na balenie auta ako ty, tak potom neprekvapí ani názor na druh karosérie. :) S rodinou som jazdil sedanmi dve dekády a nebol to nikdy najmenší problém.
Tycoon
@Atlis
1) Kolo byl jen příklad. Určitě někdo najde jiný neskladný předmět.

2) Nemluvím o pravidelné přepravě kol, ale jednou za pár let se mi stane, že potřebuju naložit kolo. Naposledy mně o to někdo nečekaně požádal - předpokládám, že ani ty nejezdíš neustále s nosičem na kola :-)

BTW Favorit/Felicia je auto pomezí tehdejších subkompaktů (B) a kompaktů (C), v našich chudých podmínkách musel plnit všemožné role. Naše obec měla třeba Favorita ve funkci "nákladní auta" s trvale vymontovanými zadními sedadly.

BTW2 Mr. Bean odvezl křeslo i pomocí 3,05 m malého Mini :-)
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Atlis To jsou pindy, někdo nevozí jen igelitky.
praptak
S interiovým držákem se dají vozit dokonce dvě kola uvnitř (u některých osobních aut). 🙂
ptr078
Aj tri, v golfe 7 kombi v suchom tricku
ptr078
Kazdy nech si vozi v aute co chce. Moj 15k bike nebudem vozit za autom 🤣
ericn
@ptr078 hele úplně v klidu a držák na kola na tažným je asi to nejlepší řešení 👍
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vždy si říkám, že nepotřebuji velký kufr, né nijak extra, pak ale něco vezu (samozřejmě by se to dalo narvat na střechu, nebo do rakve) , tak příjde někdo s O1 kombi a všechno harampádí tam nahází ledabyle a i tak se tam ještě vejde bagáž..... ani ty novější Ofce už na tom nejsou tak dobře. Zrovna v minulém týdnu jsem si to vyzkoušel zas.@Tycoon
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@Ozzman Jako začínající chalupář co já jsem se navozil pytlů stavebního materiálu v sedanech 605 a 406.... Fakt je ten, že do Priusu naložím ještě víc a ještě pohodlněji, ale naštěstí už nemusím (ten Prius kurvit). Osobák není na převážení předmětů, ale osob. Proto kombík nedává žádný smysl. Leda tak pro socky, co nemají na náklaďák navíc a přesto chtějí vlastnit osobák. Kombík je takový nesmyslný hybrid mezi tím.
Rezna
@Roman Horký jasně,vsichni si ke svému primestskemu SUV nakoupíme ještě naklaďaky 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, jsem socka, co má rodinu a občas potřebuje převézt třeba kočárek, dětské kolo, paddleboard/člun, nějaké ty věci do kempu, nebo hudební aparaturu dopravit k dodávce... takže to jako správná socka vozím v kombíkách @Roman Horký
Tycoon
@Roman Horký
Pokud osobák není na převážení předmětů, proč tedy tvé sedany 605 a 406 měly kufr? Karoserie mohla končit hned za zadními sedadly.
Prasivak P
@Roman Horký
tu uz vsetci vedia ze si uplny blbec, nemusis ich presviedcat tvojimi dalsimi mudrami
ptr078
Tak jedna kategoria blbcov mi tu bude hovorit, aky motor ma mat moje auto a kolko km mozem jazdit a druha co mam v tom aute vozit 🤣
ericn
@Ozzman že se nestydíš, jezdit v tak sockoidním typu aut jako je kombík 🤣 Já jsem dál, mám doma lifback, kombi a MPV = můžu si vybrat 👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
Jo litry jsou litry. A pak přijde kodiaq s 910 litry a já tam nedám nic než 2 koloběžky, narozdil od kufru s 552l.
Byl jsem k papírovým hodnotám vždy skeptický, tohle mne přesvědčilo, že litr není litr a jsou automobilky, které úspěšně lžou snad ve všem.
Srovnání kodiaq 910l
https://ibb.co/pZ6ShMK
Highlander v uspořádání 552l
https://ibb.co/DMcMQbq
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, protože dnes jsou ty litry hodně poschovávané, však i moje auto to má ještě pod podlahou (taky tam možná doteď mám část věcí z dovolené, které jsem tam zapoměl), ale ta jedničková Ofce se sice vykašlala na cestující vzadu, ale co se tam naloží, to je prostě pořád královna... Lepší snad bylo ještě Mondea do MK4 (protože byl kufr širší a nesměl si mít rezervu, ale lepicí sadu), jen to bylo o třídu větší auto... no a jinak jsem to vše nakonec pobral, velkým pomocníkem byla rakev o objemu kufru Fokuse hatchback a prostor pro posádku :D:D @Mikesus
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ozzman
Kdyby aspoň to bylo schované, ale tam mezipodlaha neni
Tycoon
@Ozzman
Jo, i objem se hodí. Ono je docela problém, že dnes výrobci do těch litrů započítávají i různá místa po podlážkou, takže na první pohled má OIV litrů více než OI, jenže pod tu podlážku se jakýkoliv trochu větší předmět stejně nevejde, takže jsou některé ty litry "zbytečné". To je právě ta využitelnost, o které jsem psal.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Však taky potvrzuji to o čem píšeš :) Sice je tam schod jak do hospody, ale je to pravidelný kvádr...@Tycoon
Tycoon
@Ozzman

Přesně tak, kvádr je kvádr :-)
Zajímavé je to právě s tím schodem.
Tehdejší typické kombíky, jako třeba Astra, Vectra, Focus, Mondeo atd. mívaly páté dveře jako "vrata", která sahala k úrovni podlahy kufru.
Oktávky či Fabie nikoliv.
traveldrive
Tak toto je fakt rebríček jak prasa. ACZ láme nové rekordy v úbohosti zverejňovaných materiálov. Sorry, pán redaktor, ale takéto "vyčerpávajúce" informácie každý nájde na nete ľavou zadnou v priebehu pár minút. Aký by mal byť dôvod hľadať pár mizerných číslic na ACZ?
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@traveldrive Hele to jde dobře k sobě. ACZ ubohé články a ty společně s Horkým Romem ubohé komentáře.
Ringhofer
Tak já hledám kombíky tam, kde za podobné peníze nabídnou ještě více: taková mírně ojetá Insignia nebo Mondeo jsou tím typem, na který lze vsadit celkem bez rizika. Jen je třeba si ponechat dosti slušný obnos stranou na servis, aby pak tyto nejlepší kombíky na trhu nejezdily na Barumkách a neměnily původní brzdové destičky za polské...
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
V P605 sedan (bez přívěsu) jsem tehdy přestěhoval na 2x celý staromládenecký byt. Na co hnusný kombík by mi byl?
sir
A kde pak máme Ford Focus? 635 l.......a jo..to by se do prvních 5ti nevešlo o koncernove auto navíc :)
Avatar - Ozzman
Ozzman
S Fokusem už nepočítají :D Nečetl si minulý článek ? @sir
sir
@Ozzman Ale je pořád v prodeji ne?;)))
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Moje averze ke kombíkům je založena na jejich designovém hnusu. Zprzněný sedan = kombi. Na(ne)štěstí, dnes už to je celkem jedno. Nová auta jsou všechna vesměs tak hnusná, že kombíky ztrácejí svoji výsadu etalonu hnusu. Hezkých aut jako jsou například Tesly 3 či Toyoty Corolly, Priusy, Camry, C-HR je dnes poskrovnu.
Krum Páč
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@Krum Páč Máš to zablokovaný. Hehe
Tycoon
@Roman Horký
Jsou auta, kde to neplatí. Třeba u první generace Fabie byl kombík hodnocen jako designově zdařilejší než základní hatchback. A sedan je potvrzoval, že udělat hezký malý sedan je u moderních aut nemožné.
Makovnik
@Roman Horký uz je to jasne, proste nemas vkus. Ani veci nerozumies, lebo sedan nie je kombi.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Díky ACZ, že nemůžu pokračovat v diskusi ve vlákně s Ozzmanem a Tycoonem, protože rozhodnutím ACZ to vlákno končí. Tedy mé odpovědi se vážení pánové už nedozvědí. Možná o ně ani nestojí, takže cajk.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A mě by zajímala ta odpověď, nás kombíkové socky to asi zajímá všechny :D @Roman Horký
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@Ozzman Jednoduše si myslím, že když OBČAS (tvoje slova) něco potřebuješ převézt, tak kvůli tomu nemusíš mít POŘÁD kombík :-). Ale když ti nevadí obětovat vzhled pro praktičnost, tak proč ne.
Protože občas skočím do bazénu, tak taky nechodím pořád v plavkách :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele, asi takhle ,žít se dá s ledasčím, ale přístupnost do kufru kombi/SUV je prostě ideální, proč něco lovit v sedanu (nehledě na to, že sedanu je poskrovnu), když to mužeš vylovit z kombíku...a vozím dětské věci, sportovní věci, hudební věci, na to ten kufr potřebuji a nemusím snad hned jezdit Tranzitem ne ? @Roman Horký
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@Ozzman Ano, jak píšu, můžeš upřednostnit praktičnost před vzhledem.
Jak u blbých vy paka z ACZ, abych odpověděl Ozzmanovi tak musím odpovědět sobě. Jděte se už léčit, čím dřív začnete Šámale Horký Rome tím dřív vás vyléčí.
Avatar - hugino
hugino
Tak z týchto piatich kandidátov jedine Golf po FL a kufor by určite nerozhodoval.
lukas13
Sakra, alespoň jsem čekal že to v reálu ověříte.

Srovnání čísel, která uvádí výrobce, to je na autoweb žalostné.

Ps.: Za mě - kufr beru ve smyslu binárním - 1/0, vyhovuje/nevyhovuje. Nejen litry, ale i praktičnost.

Nyní mi stačí (skvěle využitelných) cca 440l.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@lukas13
Presne tak, je litr na papíře, ale reálně do něj nedáš co do menšího
Klobása Uzená
To je hrozná kvalita článku. Zbytečný článek i novinář tedy "novinář".

Chápu, hlavně, že se klikne. .

Tohle je jiná: https://www.autorevue.cz/…adelnik/ch-52901#as


CO uvést rozměry zavazadelníku, fotku, sklopit sedadla, změřit délku po sedadla, uvést jestli to jde do roviny, rozměry vstupu atd...