Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

S elektromobily kterých značek jsou majitelé nejméně spokojeni? A které naopak excelují?

45 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Tesla rulez 👍
https://www.youtube.com/watch?…
P.S. Strčte si už jednou provždy ty elektrokřápy někam... Nikdo to nechce, nikdo to nežádal! Slepá ulička vývoje, i když hrstka pomatenců tady bude tvrdit opak. muItirohYpnoI&Co
Sa Vg
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Sa Vg
Jestliže vytočíte omylem špatné telefonní číslo, nikdy není obsazeno.
Jsem šťastný majitel EV od února 2020. Není zač.
Avatar - Zetti
Zetti
@Horký Rom zkus sex s nejakou holkou, to je jeste lepsi
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Nejlepší s tebou a Romanem, ve třech, @Zetti 👍
Tycoon
@Horký Rom
Souhlas. Je potřeba zvýšit agitaci, aby příště průzkum dopadl lépe. Povinné sledování tohoto videa je dobrý nápad. Ale to asi nebude stačit. Navrhuju vyslat Horkého Roma, Hendlyho, Mikesuse, DonVita a další diskutéry do Švýcarska, aby šířili osvětu.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Horky ŠÁMALE Rome vždyť je to tak prosté. Stačilo říct kupujte EV u Tesly, hybridy u Toyoty a ošvindlované diesly u VW. Prostě u každého to co nejlíp umí. U Stellantisu nekupujte nic. Ten neumí nic a navíc získáte design obludy.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Roman Horký
Fiat či horký Abarth 500e - moc líbí 👍
Avatar - PETR ŠTĚPÁNEK
PETR ŠTĚPÁNEK
@Roman Horký
Mám C5 Aircross v naftě a spokojenost (zatím 😁)
Futurista
Asi necekam, ze by nekdo, kdo utratil neskutecny prachy za premiove EV, dokazal v ankete sam sebe oznacit za vola tim, ze by se priznal, ze by to nikomu nedoporucil. Anketa o ho.ne...
Avatar - Ham.
Ham.
@Futurista Je to přesně naopak, kupec prémie (tady mám na mysli novou prémii, nikoliv bazarové kovboje) je daleko kritičtější, než kupec mainstreamu nebo dokonce low-costu, protože jednak většinou vlastní povícero aut, druhak je mění v poměrně krátké časové periodě (typicky třeba 3 roky a kupuje/leasuje znovu nové) a tretjak cena auta pro něj není nějaká zásadní položka v rozpočtu, takže ve výsledku má daleko větší srovnání a nadhled než kupec levnějších aut, který vyškrabuje na auto z posledních sil a auto drží daleko déle, ten si většinou obhajuje vlastní garáž a snaží se světu dokázat, že je to ta nejlepší koupě místo toho aby si přiznal, že na dražší auto prostě nemá.
Ondrej1
@Ham. Přesně. Elektromobily nejvíc nenávidí lidí, kteří v něm nikdy nejeli.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Ondrej1 To je sice oblibena mantra... ale neni to pravda.

Navic, pomerne hodne lidi EV navidi.
Jsou mi lhostejne.
Jen ho nechce a zuri, ze mu umele komplikuji nakup normalniho auta.
kesumb
@Ham.
Mas pravdu! Pak v tomhle hodnoceni je taky otazka, z ceho do ev presednes. Pokud z a4 z 90. let tdi, tak je to pro tebe pak jinej svet. Pokud z premiovyho BENZINU stejny tridy, neni to zase tolik. A pokud z PHEV, tak je rozdil jste mensi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kesumb
ono bude záležet i z jakého PHEV. I v nich je propastný rozdíl.
Avatar - Dinar
Dinar
@kesumb Přesně tak, když někdo hrká dýzlovým peugeotem a pak si sedne do libovolného EV, musí mu to připadat jako jízda v Rollsu, ale přesednutí do EV z nějaké premiové V8 nebo R6 nikomu žádný kulturní šok nepřivodí.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@kesumb ono hodně záleží i na tom, do čeho přesedneš. Proto všem, co mají výkonná auta a zvažují EV, doporučuji Teslu a nebo Porsche. Nemá vůbec smysl si kazit představy, co EV umí, tím, že si sednu do EV, které je postaveno záměrně tak, aby nekonkurovalo spalovákům od stejného výrobce.
Teď jsem zrovna řešil chlapíka s Audi S6 (upravenou na 396kW), že by chtěl zkusit EV, protože má FVE. Tesla model S. Vzal jetou 75D, co je v podstatě jedna z nejslabších verzí, přesto to bylo "wow".
kesumb
@kesumb
elzyx:
zalezi na preferencich, ja bych nekomu kdo ma zkusenosti s premiovym autem doporucil se tesle vyhnout velkym obloukem. Vedle ix s bw hraje tmx jako z hajzlu, sedacky maj bejt kozeny a vetrany, drivi dreveny. Tmx rekuperuje 60kw, etron 220-280, ix 200. To ix dojede i dal. Tesla je z velky casti pribeh, viz nabijeni. Sice max 250kw, ale i ten muj etron da 5-80% za lepsi cas a to ma 150. A svetla, co predvani ten etron to je fakt jinej svet nez tmx. O podvozku platit totez a brzdach bezny verze taky a to ten etron brzdi prumerne.
a posledni, 4 letej etron ma z 86kwh vyuzitelnejch 82-83. Tri leta tmx mela na kufru 85 a narval sem do ni sotva 68. Spotreba na dalnici realne odmerena byla pri svizny jizde temer identicka.
Tesla na tydle auta jako je ix nebo ten etron nema. Pokut to ale
ma lamat vazy na krizovatce a nabijet se na sch pak ok
Avatar - eLzyx
eLzyx
@kesumb ono záleží v jaké cenové doporučuješ. Pokud mezi ojetinami, tak tam si nedovolím doporučit nic jiného než Teslu. Proč? Protože záruka na baterii a pohon. Tesla má jako jediná automobilka průhledné podmínky záruky. Kilometry a roky. To je vše. Žádné 3x DC za sebou a jsi po záruce (Toyota?), nebo přetažený servis o 3km a pápálala (VW). Nejhorší na tom je, že když si kupuješ ojetinu, tak ti nikdo neřekne, jestli je baterie a pohony v záruce. U Tesly máš jistotu.

Co se týče tvých výtek - audio, ano Tesla nemá značkové audio, ale přetáhla techniky z Bang&Olufsen. A hraje výborně. Jestli hraje stará TMX hůře než nová IX je docela přirozený a pochopitelný vývoj. Ovšem od roku 2022 je tu nová TMX a ta zvukovou kvalitu ještě posunula.
V Tesle kůži od roku 2017 nenajdeš, holt eko bio vegan cosi. Sedačky ale mohou být větrané. A dřevo dřevem je a u Tesly vždycky bylo.
K tvému e-tronu, když je tak dokonalý, tak proč respondenti ankety odsoudili Audi až na chvost a jejich auta jejich zákazníci nedoporučují ostatním? Znám i lidi, co měli Tesly plné zuby, přešly k Audi a honem rychle pelášili k Tesle zpátky.
TMX 85 se nikdy nevyráběla, když už, tak 75. Což je 72,5kWh použitelných. 68kWh je tak reálných.

Další věcí je, že zapomínáš, že TMX 2022+ je interně úplně jiné auto než TMX
kesumb
@kesumb
elzyz: auto bylo konkretni tohle:https://www.auto.cz/…ma-kridla-100837
presne tohle konkretni, tedy 90d a baterku melo na 100tkm mrtvou, max 200km v zime vic ani nahodou. Odstavoval sem to na jednotlach procent. Plus se to dalo dostt do stavu ldy to fakticky nebrzdilo kvuli uhratejm brzdam a pri svizny jizde padalo do nouze. Etron to nedela. Odhlucneni na urovni sotva superbu, ta priserna sklenena strecha mela za nasledek, ze z toho neni pres a sloupky videt. Dvere se chtely furt kalibrovat. Bez site to nemelo navi. Proste to byl silenej nedodelek na kolech. A ta mrtva baterka byla sila teprve ted prosakuje ze to bylo pomerne bezny. Ja naopak nikny nemel problemy se zarukou u audi. A bmw? na 150 tkm novy ramena predni napravy auta, ktery jezdi kazdej den nekolik kilometru lesem a taha silene prelozeny vleky..
Tesle ja neverim ani dobrej den, autopilot co se me snazil permanentne zabit, tempomat co fungoval jenom dokud si plus minus dodrzoval predpisy. At si elon uci jezdit laskave nekoho jinyho. Jinak zrovna BO hraje v etronu nicmoc, ale ten BW to je rposte jinej svet.
Etron je normalni velky ev ktery zere stejne jako tmx nebo ix viz test od slovaku nebo na fdrive. Povest ma naprd protoze tesla systematicky lze o udajich. Aktualni ťmy nepocita do spoteeby topeni, ta “moje” tmx psala v dojezdu uplny picovny neprepocitavalo to ani dojezd podle stylu nebo profilu. A navic pokud etron hodnotis jako naftovou audi s dojezdem 1000km na nadrz a s teslou jede fanda je hodnoceni na svete. Ostatne neni to je om muj nazor, viz ten fdrive pulzner.
Ale tim to nechci zasadne chvalit, eteon je stary auto a to ix je dneska uplne nekde jinde. Proto sem to taky objednal. Eteon mam jako druhy auto abych si to zkusil u sebe.

a dokonalej urcite neni. proc to sakra nema elektricky jezdici kouli (ani z vyroby) ale ten nacvakavaci paskvil. Kruci proc nesly kombinovat masazni zidle s nastavitelnou dylkou sedaku. Co sakra je za plast pred spolujezdcem.. A pak logika infotaimentu….
Avatar - eLzyx
eLzyx
@kesumb asi takto - porovnáváš nejnepovedenější nultý ročník TMX u automobilky, co dělá prakticky co čtvrtroku nějakou změnu na autech. Že by baterka chcípla po 100k km se mi moc nechce věřit, protože ty 90 jsou dost spolehlivé. Ale samozřejmě - může se stát. Zajímalo by mne, odkud čerpáš info, že tomu tak není.
Brzdy jsou průser na všech Teslách, co nemají track package (karbonkeramiku). Ovšem to je obecná vlastnost amerických aut. Když soused přivezl Mustanga, tak ty brzdy šly taky brzo do háje. Ale brzdy dokážu odpálit i na evropských autech. Třeba na výkonných Volvech (s těmi mám zkušenosti).
Navigace samozřejmě funguje i bez dat, jen si to musíš přepnout na uliční síť, nemít ortofoto.
Co se týče záruky - jasně, s drobnostmi jako jsou ramena nebývá problém nikde. Ale zkus řešit baterku za půl míče.
Jinak já mám pocit, že jsi se u Tesly zasekl na tom nedodělku 2016 a nejsi schopen pochopit, že byť vyrábí pořád podobná auta, tak jsou vlastně úplně jiná. Jiné motory, jiné odhlučnění, jiné sedačky, jiné audio, jiné baterie, jiné všechno. A i autopilot prošel dlouhou cestu vývoje a ty snahy o zabití posádky jsou minulostí.
kesumb
@kesumb
elzyx: udaje o kapacite baterky jsem bral z relativne beznyho elektromeru do zastrcky, nechci tvrdit, ze je 100% presnej ale vic jak jednotky by mit odchylku nemel. Delam to u kazdyho ev a phev co mam a vsude to dava relevantni udaje. Pro info nabijel jsem to pro todle mereni kolem 3kW vykonu.

Jinak ja chapu, ze dneska to jsou uplne jiny auta. Ostatne todle tmx bylo podle pocitu z jizdy na airmaticu bez stavitelnejch tlumicu, coz slibovali uz davno ze vymenej. Co mi vadi, ze to vubec pustili na silnici a jeste bagatelizovali problemy s bateriema. Tohle tmx tu baterku snad nemelo ani temperovanou. Ostatne znam pribeh tms 85 prestveny po kolapsu baterky na 100kwh vcetne menice v kufru. Rozhodne tesla musela falsovat ty soudoby grafy o kapacite v zavislosti na km. Sem taky chodil nekdo kdo tudle verzi s metvou baterkou mel. A abych to dorekl, v roce 2016 mel cayenne funkcni podvozek, x5 mela super muziku, q7 nataceni zadnich kol. Zatimco Tesla v klidu pustila tendle kram za 3 mil bez dph na silnici. Pak jak jim mam verit ze to v klidu nedelaj dneska. A co je nejhorsi tak tendle kram z tydle doby ma povest super auta, zatimco etron kterejch se prodalo skoro 200tkc nepovedenyho modelu od nekoho, kdo to delat nechce… Ostatne na fdrive jsou testy dojezdu na Jadran/Alpy vcetne spotreb a zadnej vetsi rozdil v tom neni. Slovaci tusim topspeed mel vedle sebe tmx, tmx plaid a etron a ve 130kmh v zime a desti byl rozdil sotva 10%, ovsem opet nezkouseli to do nuly a nabit ale dle palubaku. Soucasna tmy se rozchazi v tomdle
udaji o 15-20%, coz je dle
mejch mereni dost nad ztratama nabijeni, ktery mi pri pomalym bez aktivniho chlazeni (ustalena teplato kolem 20% exterieru) vychazej kolem 10%. A proto ja jim proste nic neverim. Coz nemeni nic na faktu, ze tmy a 3 jsou za svy penize dobry auta. V kategorii tms a x ja sel jinam, coz povazuju za spravny rozhodnuti. Mimochodem znamej si po Sku koupil TMS a trvalo to par tejdnu a dal to na bazar a koupil zas Mercedes.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@kesumb Jo. Jsou proste dobra a spatna auta.
Ve vsech skupinach.

Presta kazda z tech skupin ma specificke prednosti a nevyhody.
Takze jsou skupiny lidi, proktere se zprincipu nehodi.
Avatar - Dinar
Dinar
@Ham. Souhlas, ale, Hame, to druhak a tretjak, proboha, čeština brečí v koutě.
kesumb
@Dinar
dam to sem.
Stridam ob den vic jak mesic x5 phev a etron a rozdil v pohonech kdyz se odprostis od zbytku auta je mensi nez mezi phev a 30d mhev, ktera me lezla krkem…
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@Futurista Ako ti uz bolo povedane, tvoj prispevok je o ho.ne :D Nepochopil si to.
Jiři Šašek
Pěkně napsáno... naprosto souhlasím...
Lempl Klaun
@Jiři Šašek nesouhlasím a vidím to úplně jinak…
Ivan Ponocný
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Radovan Krejčíř
Radovan Krejčíř
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - del42sa
del42sa
Stellantis úplně na chvostě ankety, nepřekvapivě :-D
předražené EV co stoji za starou belu a normální použitelné auta už dávno přestali vyrábět
Nebo Nebo
@del42sa Oni neumí vyrobit ani auto se spalovacím motorem, všude jen 1.2PT a 1.5BHDi. Přitom např. 5008 měla nedávno 2.0 HDi (dnes bohůžel jen 1.2 PT)
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Nebo Nebo
takže vlastně jsi řekl, že už dávno předtím neuměli vyrobit auto se spalovacím motorem, nejenom teď, když tam je jen 1.2PT 1.5HDI.
Nebo Nebo
@Mikesus Ještě nedávno také byl 1.6HDi a 1.6e-HDi, 1.6PT, V8 HEMI, 1.0 FireFly... Mluvím o celém Stellantisu.
Teď je jenom vlastně PureTech, i v Jeepech, ve Fiatech, všude prostě.

Prostě NEumí vyrobit auto takové, jako zákazníci chcou.
ericn
@ Nebo Nebo přitom to není tak dávno, kdy to ještě uměli. Doby 206/207/306/406 nebo 308/508/5008 vše 1G jsou víc 10 let pryč….
Nebo Nebo
Divné, Nissan se vtrhl do e-mobility, přitom zákazníci ho spíše nemusí.
Freddka
Proc neni nadpis clanku “Lidi maji nejradsi Teslu” nebo “Elon dela nejlepsi EV”
nebo tak neco?

Dokonce Tesla ani neni na titulnim obrazku :-)

Think about it … cesta do autorovy duse … :-)
Tycoon
@Freddka
Protože by tebou navrhovaný nadpis neodpovídal skutečnosti v článku.
A) Průzkum dělaný mezi švýcarskými majiteli elektromobilů neříká nic o tom, co mají rádi "lidi", tzn. celá společnost.
B) Průzkum dělaný mezi švýcarskými majiteli elektromobilů neříká nic o tom, kdo dělá nejlepší BEV. Málokterý majitel BEV má možnost srovnat BEV všech uvedených značek.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Myslím že dobrý je Mercedes EQS, ten co shořel v Jižní Koreji a vzal sebou dalších 140 aut, načež zplodinami hoření otrávil celý barák a 23 lidí včetně malých dětí muselo do nemocnice :-(
Avatar - eLzyx
eLzyx
@WinDiesel bylo to EQE s baterií od pochybného výrobce. Výrobce Farasys Energy je docela neznámý (ve srovnání s Panasonic, LG Chem, BYD, nebo třeba Samsung), neprověřený časem. Kdo ví jestli doteď nevyráběl baterky třeba pro ty koloběžky, co taky hoří.
Ale ono je to tak vždy - vždycky se najde někdo v nějaké automobilce, co chtěl ušetřit. A pak to takto dopadá.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@eLzyx
pokud vím, tak vyšetřování stále běží ne?
Avatar - eLzyx
eLzyx
k té Tesle - pro takové dokreslení toho, proč bych ji i přes spousty chyb doporučil komukoliv. Mám 9 let starý model S a neustále mi chodí aktualizace. Někdy řeší jen bezpečnost, jindy drobné zlepšení efektivity auta, ale jsou i aktualizace, které reálně přináší uživateli něco nového. V poslední aktualizaci například Amazon a Youtube music. Přepracování plánovače nabíjení a přípravy auta k jízdě (včetně vyklimatizování kabiny, přípravy baterie), kdy dříve šlo rozlišovat jen pracovní dny/víkend. Nyní je ten plánovač denní. A spojený s GPS pozicí. Drobnost, která mohla být od začátku, ale potěší.
V aktualizaci předtím vyřešili moji prosbu - videa na horní hraně obrazovky vs. uprostřed. Když jsou na horní hraně, tak z toho nebolí za krkem. Takže vnímají i přání od zákazníků, co mají stará auta. To je diametrálně odlišný přístup od jiných automobilek, kde nevnímají zákazníky ani s novými auty.
Dalibor Axmann
Koncern Stellantis zklamal... no tak tři značky z 20 z celého koncernu skončili dole...pane Šámale nebuďte tak viditelně zaujatý :-)
Spíš bych dal do popisku článku "Škoda dopadla hůře, než Fiat" to by byl jednak reálný popis žebříčku - a všichni by si to chtěli přečíst.
Jen byste pak už od Škodovky nedostali na test ani kolo...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Další důkaz existence elonanistů. 😎

A další důkaz toho, že EV mobilita není v danou chvíli aktuální a nenaolňuje očekávání.

Co eurohujeři, doníčci, hendlíčci a spol. ... není to tak trochu divné, že polovina až 2/3 majitelů EV se nerozhodli pro doporučení někomu dalšímu?!? Co??? Samozřejmě vyjma zmíněných elonanistů...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A vite, ze do Stellantisu patri i Fiat, ze jo?

Ktery je nad Skodovkou, vysoko nad VW i Audi...

Tabulka zajimava, komentar uplne mimo.
:-)

Tesla je proste nabozenstvi, tam me ten vysoce pozitivni vysledek neprekvapuje.