Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Tesla Model 3 Performance
Tesla Model 3 Performance
Tesla Model 3 Performance
Tesla Model 3 Performance
154
Fotogalerie

S elektromobily kterých značek jsou majitelé nejméně spokojeni? A které naopak excelují?

Ondřej Šámal

Podle průzkumu mezi několika tisícovkami majitelů elektromobilů vyplynulo, že nejspokojenější jsou uživatelé prémiových značek. Koncern Stellantis naopak zklamal.

Společnost Uscale, která se zabývá poradenstvím a průzkumem trhu, oslovila 5000 tisíc německých, rakouských a švýcarských majitelů elektromobilů s otázkou, zda by jejich model doporučili někomu známému.

Podle dat jsou nejspokojenějšími uživateli majitelé vozů Tesla, Porsche a BMW, na opačném konci naopak stojí hned tři značky nadnárodního koncernu Stellantis, kterým kryje záda čínské MG.

Procentuální součet spokojených a nespokojených reakcí nedává 100 procent, jelikož na zbytek připadá nerozhodná odpověď.

U tesel si majitelé pochvalují dlouhý dojezd a propracovaný software. Nepřekvapivě si pak stěžují na kvalitu dílenského zpracování, výbavu a kvalitu audiosystému. Hyundai s Kiou a značkou Genesis bodují vysokým dobíjecím výkonem, při plánování cesty ovšem vykazují korejské elektromobily podle jejich uživatelů ještě nedostatky.

Video placeholder
Peugeot e-2008 • Peugeot

BMW a Mercedes nepřekvapivě potěší kvalitou softwaru, konektivitou a vybavením, mezi minusy jejich majitelé řadí dojezd a pomalé dobíjení. Německým elektromobilům totiž chybí 800V architektura podporující výkon vysoko nad 200 kilowatty.

Doporučili byste elektromobil vaší značky někomu dalšímu?
ZnačkaNeAno
Tesla5%71%
Porsche5%64%
BMW10%62%
Hyundai12%56%
Kia10%52%
Polestar14%51%
Volvo16%47%
Genesis21%45%
Mercedes-Benz13%44%
Fiat20%42%
Škoda15%41%
Ford13%41%
BYD22%41%
Volkswagen21%36%
Cupra25%31%
Smart21%30%
Mini44%27%
Renault24%25%
Audi37%25%
Nissan49%20%
Dacia31%18%
MG35%17%
Opel54%10%
Citroën59%4%
Peugeot62%3%

Modely Polestar bodují integrovanými mapami od společnosti Google, na druhou stranu nepotěší vyšší spotřebou. U EX30 se pak majitelé musejí smířit s přetrvávajícími problémy se softwarem, které trápí i náběh výroby většího SUV EX90.

V případě koncernu Volkswagen (Volkswagen, Audi, Škoda, Cupra) by majitelé uvítali lepší software a podporu výkonnějšího dobíjení. U Porsche Taycan s 800 V a 270 kW (po faceliftu dokonce s 320 kilowatty) tenhle problém nehrozí. Volkswagen si reputaci v poslední době zlepšuje povedeným modelem ID.7.

Elektrické fordy na jednu stranu jejich uživatelé vychvalují za dojezd, na straně druhé si stěžují na vysokou spotřebu a pomalejší dobíjení. U mini nepřekvapí, že největším problémem je dojezd. Elektromobily od Peugeotu, Citroënu, Opelu a Fiatu by si zasloužily lepší software a konektivitu. Další výraznější problémy zmíněny nejsou, přesto jsou vozy od Stellantisu až na chvostu přehledu.