Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

S elektromobily kterých značek jsou majitelé nejméně spokojeni? A které naopak excelují?

Tesla Model 3 Performance
Tesla Model 3 Performance
Tesla Model 3 Performance
Tesla Model 3 Performance
154 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (45)

Podle průzkumu mezi několika tisícovkami majitelů elektromobilů vyplynulo, že nejspokojenější jsou uživatelé prémiových značek. Koncern Stellantis naopak zklamal.

Společnost Uscale, která se zabývá poradenstvím a průzkumem trhu, oslovila 5000 tisíc německých, rakouských a švýcarských majitelů elektromobilů s otázkou, zda by jejich model doporučili někomu známému.

Podle dat jsou nejspokojenějšími uživateli majitelé vozů Tesla, Porsche a BMW, na opačném konci naopak stojí hned tři značky nadnárodního koncernu Stellantis, kterým kryje záda čínské MG.

Procentuální součet spokojených a nespokojených reakcí nedává 100 procent, jelikož na zbytek připadá nerozhodná odpověď.

U tesel si majitelé pochvalují dlouhý dojezd a propracovaný software. Nepřekvapivě si pak stěžují na kvalitu dílenského zpracování, výbavu a kvalitu audiosystému. Hyundai s Kiou a značkou Genesis bodují vysokým dobíjecím výkonem, při plánování cesty ovšem vykazují korejské elektromobily podle jejich uživatelů ještě nedostatky.

Video placeholder
Peugeot e-2008 • Zdroj: Peugeot

BMW a Mercedes nepřekvapivě potěší kvalitou softwaru, konektivitou a vybavením, mezi minusy jejich majitelé řadí dojezd a pomalé dobíjení. Německým elektromobilům totiž chybí 800V architektura podporující výkon vysoko nad 200 kilowatty.

Doporučili byste elektromobil vaší značky někomu dalšímu?
ZnačkaNeAno
Tesla5%71%
Porsche5%64%
BMW10%62%
Hyundai12%56%
Kia10%52%
Polestar14%51%
Volvo16%47%
Genesis21%45%
Mercedes-Benz13%44%
Fiat20%42%
Škoda15%41%
Ford13%41%
BYD22%41%
Volkswagen21%36%
Cupra25%31%
Smart21%30%
Mini44%27%
Renault24%25%
Audi37%25%
Nissan49%20%
Dacia31%18%
MG35%17%
Opel54%10%
Citroën59%4%
Peugeot62%3%

Modely Polestar bodují integrovanými mapami od společnosti Google, na druhou stranu nepotěší vyšší spotřebou. U EX30 se pak majitelé musejí smířit s přetrvávajícími problémy se softwarem, které trápí i náběh výroby většího SUV EX90.

V případě koncernu Volkswagen (Volkswagen, Audi, Škoda, Cupra) by majitelé uvítali lepší software a podporu výkonnějšího dobíjení. U Porsche Taycan s 800 V a 270 kW (po faceliftu dokonce s 320 kilowatty) tenhle problém nehrozí. Volkswagen si reputaci v poslední době zlepšuje povedeným modelem ID.7.

Elektrické fordy na jednu stranu jejich uživatelé vychvalují za dojezd, na straně druhé si stěžují na vysokou spotřebu a pomalejší dobíjení. U mini nepřekvapí, že největším problémem je dojezd. Elektromobily od Peugeotu, Citroënu, Opelu a Fiatu by si zasloužily lepší software a konektivitu. Další výraznější problémy zmíněny nejsou, přesto jsou vozy od Stellantisu až na chvostu přehledu.

Vstoupit do diskuze (45)