S elektromobily kterých značek jsou majitelé nejméně spokojeni? A které naopak excelují?
Podle průzkumu mezi několika tisícovkami majitelů elektromobilů vyplynulo, že nejspokojenější jsou uživatelé prémiových značek. Koncern Stellantis naopak zklamal.
Společnost Uscale, která se zabývá poradenstvím a průzkumem trhu, oslovila 5000 tisíc německých, rakouských a švýcarských majitelů elektromobilů s otázkou, zda by jejich model doporučili někomu známému.
Podle dat jsou nejspokojenějšími uživateli majitelé vozů Tesla, Porsche a BMW, na opačném konci naopak stojí hned tři značky nadnárodního koncernu Stellantis, kterým kryje záda čínské MG.
Procentuální součet spokojených a nespokojených reakcí nedává 100 procent, jelikož na zbytek připadá nerozhodná odpověď.
U tesel si majitelé pochvalují dlouhý dojezd a propracovaný software. Nepřekvapivě si pak stěžují na kvalitu dílenského zpracování, výbavu a kvalitu audiosystému. Hyundai s Kiou a značkou Genesis bodují vysokým dobíjecím výkonem, při plánování cesty ovšem vykazují korejské elektromobily podle jejich uživatelů ještě nedostatky.
BMW a Mercedes nepřekvapivě potěší kvalitou softwaru, konektivitou a vybavením, mezi minusy jejich majitelé řadí dojezd a pomalé dobíjení. Německým elektromobilům totiž chybí 800V architektura podporující výkon vysoko nad 200 kilowatty.
Doporučili byste elektromobil vaší značky někomu dalšímu? | ||
Značka | Ne | Ano |
Tesla | 5% | 71% |
Porsche | 5% | 64% |
BMW | 10% | 62% |
Hyundai | 12% | 56% |
Kia | 10% | 52% |
Polestar | 14% | 51% |
Volvo | 16% | 47% |
Genesis | 21% | 45% |
Mercedes-Benz | 13% | 44% |
Fiat | 20% | 42% |
Škoda | 15% | 41% |
Ford | 13% | 41% |
BYD | 22% | 41% |
Volkswagen | 21% | 36% |
Cupra | 25% | 31% |
Smart | 21% | 30% |
Mini | 44% | 27% |
Renault | 24% | 25% |
Audi | 37% | 25% |
Nissan | 49% | 20% |
Dacia | 31% | 18% |
MG | 35% | 17% |
Opel | 54% | 10% |
Citroën | 59% | 4% |
Peugeot | 62% | 3% |
Modely Polestar bodují integrovanými mapami od společnosti Google, na druhou stranu nepotěší vyšší spotřebou. U EX30 se pak majitelé musejí smířit s přetrvávajícími problémy se softwarem, které trápí i náběh výroby většího SUV EX90.
V případě koncernu Volkswagen (Volkswagen, Audi, Škoda, Cupra) by majitelé uvítali lepší software a podporu výkonnějšího dobíjení. U Porsche Taycan s 800 V a 270 kW (po faceliftu dokonce s 320 kilowatty) tenhle problém nehrozí. Volkswagen si reputaci v poslední době zlepšuje povedeným modelem ID.7.
Elektrické fordy na jednu stranu jejich uživatelé vychvalují za dojezd, na straně druhé si stěžují na vysokou spotřebu a pomalejší dobíjení. U mini nepřekvapí, že největším problémem je dojezd. Elektromobily od Peugeotu, Citroënu, Opelu a Fiatu by si zasloužily lepší software a konektivitu. Další výraznější problémy zmíněny nejsou, přesto jsou vozy od Stellantisu až na chvostu přehledu.