Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Citroën Berlingo a Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 130 – Návrat ztracených synů
35 komentářů
Roman Horký
Paráda, děkujeme. Ještě za 20 let tady budou smrdet dalsi vylitany a vykuchany diesly
@Roman Horký Ahá, a co, když ten Berlingo nic jiného než diesel nenabídne?
1.2PT je výsměch, nejede to, vybrije to...
Starší Berlinga alespoň nabídli tu 1.6...
Navíc, tento má AdBlue, DPF, takže nesmrdí (: A vykuchaný neprojdou STK .
1.2PT je výsměch, nejede to, vybrije to...
Starší Berlinga alespoň nabídli tu 1.6...
Navíc, tento má AdBlue, DPF, takže nesmrdí (: A vykuchaný neprojdou STK .
@Nebo Nebo
AdBlue nerobí so smradom nič, len lezie majiteľom na nervy a vyžiera im peňaženky (bez ohľadu na značku auta, problémy majú všetci). Mal by znižovať emisie NOx, ale tie sa na emisnej kontrole nemerajú...
Celkovo ide o surovú, nedoriešenú vec, ktorá poriadne nefunguje. Systém, ktorého 3/4 vecí sú len na to, aby sa nedal obabrať a sú len príčinov veľkej kazivosti. Močovina kryštalizuje a pri nízkych teplotách veľmi výrazne - preto je tam vyhrievanie, ktoré veľmi nepomôže, ale zase spôsobuje netesnosti systému. Senzor potom vyhodnotí, že výsledné plyny nie sú v norme a zakáže motoru naštartovať. No úžas, pánom euroúradníkom by som za to utrhal ruky a mlátil ich nimi z Bruselu až domov.
Kým sa nemerajú emisie NOx, tak je to OK, lebo sa to dá softvérovo obísť (napriek enormnej snahe tvorcov tomu zabrániť), celý AdBlue sa odstaví a na emisnej kontrole to nezistia. Keď to začnú merať, tak diesel už nikto nebude chcieť.
AdBlue nerobí so smradom nič, len lezie majiteľom na nervy a vyžiera im peňaženky (bez ohľadu na značku auta, problémy majú všetci). Mal by znižovať emisie NOx, ale tie sa na emisnej kontrole nemerajú...
Celkovo ide o surovú, nedoriešenú vec, ktorá poriadne nefunguje. Systém, ktorého 3/4 vecí sú len na to, aby sa nedal obabrať a sú len príčinov veľkej kazivosti. Močovina kryštalizuje a pri nízkych teplotách veľmi výrazne - preto je tam vyhrievanie, ktoré veľmi nepomôže, ale zase spôsobuje netesnosti systému. Senzor potom vyhodnotí, že výsledné plyny nie sú v norme a zakáže motoru naštartovať. No úžas, pánom euroúradníkom by som za to utrhal ruky a mlátil ich nimi z Bruselu až domov.
Kým sa nemerajú emisie NOx, tak je to OK, lebo sa to dá softvérovo obísť (napriek enormnej snahe tvorcov tomu zabrániť), celý AdBlue sa odstaví a na emisnej kontrole to nezistia. Keď to začnú merať, tak diesel už nikto nebude chcieť.
@traveldrive preháňaš to, nebohý rendlík megere (euro 6D) s adblue nesmrdel ako octová fľaša (staršie dízle) hneď po naštartovaní (na rozdiel od starších dízllov bez močoviny), spotreba bola výborná (nižšia ako predchádzajúce verzie bez močoviny, Súčasný apoštol ôsmi detto. Megane je už preč, problémov bolo s autom 0. Áno dá sa to sw obísť, dôvod na to nevidím
@Roman Horký neviděl bych to tak tragicky. STK to řeší přeci (kamery, předpisy, kontroly,....).
@Roman Horký
Občas si říkám, že bych měl ten svůj Commonrail bez DPF (original z výroby) hodit do šrotu, a pak kolem projede týpek v Golfu a zanechá za sebou stopu rovnající se parnímu vláčku. Jen si řeknu, že ještě nejsem takový čuně.
Občas si říkám, že bych měl ten svůj Commonrail bez DPF (original z výroby) hodit do šrotu, a pak kolem projede týpek v Golfu a zanechá za sebou stopu rovnající se parnímu vláčku. Jen si řeknu, že ještě nejsem takový čuně.
Frfla
Soudruzi se možná chytli za nos, ale ta cena je pro většinu rodin jednoduše neakceptovatelná. Takže udělali další ležák. Jim bude zase 4 roky trvat, než jim to dojde.
@Frfla jj 750-900k je na malou dodávku víc než dost. Ale někdo jim to elektromobilitu zaplatit musí 👎
lada 2102
A nový Grand Kangoo se čtyřválcovým benzínem a nižší cenou se do porovnávací tabulky nehodí?
@lada 2102 jj souhlas, nejspíš se to nehodilo. Ale vsichni s výkonem končí na 90-96kW, což je škoda. Na MPV je lepší mít toho výhonu trochu víc, zvlášť, když se plně naloží. Já mám v Touranu 110kW a žádný rychlík to teda není, ale stačí to….
Nema nahodou to tsi v realu aspon 150 kw ? To se tunonnem psalo :D Jinak za me je to v pohode a dostatecny. Ja uz bych vic asi nepotreboval, protoze to akorat svadi a uz mne to malem stalo auto a mozna i zdravi :D 100-110 kw na bezna auta nizsi stredni ci i lehci auta stredni tridy je uplne v poho @ericn
@Ozzman Tak to bych neřekl haha TSI mají většinou o nějakých cca 10kW navíc. Původně jsem chtěl do Tourana 1,8TSI 132kW, ale nikde nebyl k vyzkoušení a jen s DSG, nicméně seškrcený točivý moment na 250Nm, tj stejně jako 1.4TSI... Takže nebylo co řešit a ušetřených cca 100tis Kč... Ale souhlas, 110kW je tak akorát, sem tam by se hodilo víc, zas dokáže jezdit i pod 7l/100km (nejmíň mám 6,2l/100km)... To, co ale nabízí ty dodávky, je za ty pěníze málo...
@Ozzman 110kW z 1.4tsi nie je tych istych ako z 2.0tdi... aj tieto 1.5ky maju 300nm, na co 1.4tsi nestaci
@ lamal no tak raději 1.4TSI v Touranu než 1.5HDI v Berlingu 😋 Rozdílně postavená auta, MPV bude jízdně vždy dál než osobní dodávka…
@ericn Jo, za starých čias aspoň caddy ponúkal niečo naviac (dvojliter, 110kW). Súčasná ponuka je naprieč výrobcami zúfalstvo. Ja viem, je to +- rovnaké naprieč výrobcami, ale zrovna vw má normálne silnejšiu verziu v iných modeloch, nielen podladený 2l ale kúpiť sa nedá
@kyklop jj ten nejsilnější 2.0ZDI je přiškrcený a benzin mohl klidně být 1.5TSI 85 i 110kW... Těžko říct, proč to tak škrtí aneb za vším nejspíš hledej ty proklatý emise...
Stellantis - no comment, nic jiného než 1,2PT a 1,5HDI nemají...
Stellantis - no comment, nic jiného než 1,2PT a 1,5HDI nemají...
@ericn po úžasnej zmene acz ti už neviem nižšie odpovedať. Tiež ma zaujíma dôvod takého priškrtenia, obzvlášť keď inde tie motory majú a spotreba tiguan vs. caddy asi bude podobná skrz tvar búdy. Za mňa je to nepochopiteľné, predtým ponúkal vw niečo "naviac" . Chip tuning by asi situáciu poriešil, ale pripadá mi to zvrátené
@kyklop jo ten web je úplně dementní a redakci je to úplně u pr…. Je to je další přiblblá hra koncernu na green dealem aneb honba za každým teoreticky ušetřeným gramem CO2…
Meky
To su kydy.
1. Uz Stellantis vyriesil pruser s vackovymi retiazkami na 1,5 HDI? a co prusery s Adblue?? A nehovorte, ze o tom motoristicky novinar nevie. V clanku by to spomenute byt rozhodne malo.
2. Vzadu sa rozdohne nikto pohodne neusadi. Sedadla su uzke a sklon operadla je kolmy a nenastavitelny. Kratka trasa mozno ano, ale na dovolenku s tym vzadu nechce cestovat nikto.
1. Uz Stellantis vyriesil pruser s vackovymi retiazkami na 1,5 HDI? a co prusery s Adblue?? A nehovorte, ze o tom motoristicky novinar nevie. V clanku by to spomenute byt rozhodne malo.
2. Vzadu sa rozdohne nikto pohodne neusadi. Sedadla su uzke a sklon operadla je kolmy a nenastavitelny. Kratka trasa mozno ano, ale na dovolenku s tym vzadu nechce cestovat nikto.
@Meky
Takové věci má koncern Stellantis u zadele, protože v Evropě, narozdíl od USA, nefunguje pořádně institut hromadné žaloby. Máme tu celkem pěkné a praktické auto se třemi typy pohonu a ani jeden není schopen dlouhodobě fungovat, protože místo kvality řeší Tavares akorát resuscitace dalších neperspektivních značek. 1.2T nepoužitelný motor s životností 40tkm než se rozpustí řemen, 1.5 s poddimenzovaným řetízkem, zmršenou nádrží na Adblue a nejdražším FAPem s životností max. 170k. Do toho jediné současné auto, kterému se kolem 100k rozsype manuální převodovka. Elektrická verze, která i po modernizaci nemůže mít tepelné čerpadlo, takže ten tříkubíkový interiér vytápí odporovým drátem a 200km v zimě dá jen s obtížemi a s novou/nedegradovanou baterkou. Vítej ve světě koncernu Stellantis, kde má marketing větší váhu, než vývoj kvalitních produktů.
Takové věci má koncern Stellantis u zadele, protože v Evropě, narozdíl od USA, nefunguje pořádně institut hromadné žaloby. Máme tu celkem pěkné a praktické auto se třemi typy pohonu a ani jeden není schopen dlouhodobě fungovat, protože místo kvality řeší Tavares akorát resuscitace dalších neperspektivních značek. 1.2T nepoužitelný motor s životností 40tkm než se rozpustí řemen, 1.5 s poddimenzovaným řetízkem, zmršenou nádrží na Adblue a nejdražším FAPem s životností max. 170k. Do toho jediné současné auto, kterému se kolem 100k rozsype manuální převodovka. Elektrická verze, která i po modernizaci nemůže mít tepelné čerpadlo, takže ten tříkubíkový interiér vytápí odporovým drátem a 200km v zimě dá jen s obtížemi a s novou/nedegradovanou baterkou. Vítej ve světě koncernu Stellantis, kde má marketing větší váhu, než vývoj kvalitních produktů.
@mirdaman
mam osobni zkusenost (citroen C3 Aircross 1.2 a Peugeot 3008 1.5HDi)
A) 1.2T nepoužitelný motor s životností 40tkm než se rozpustí řemen - to uz maji vyresene, klasika, chteli manazersky usetrit par korun. AirCross ma 90k a drzi v pohode
B) 1.5 s poddimenzovaným řetízkem, zmršenou nádrží na Adblue - naprosty souhlas, auto (nastesti sluzebni) jsem mel skoro mesic v opravne, museli vyndat cely motor a lhali, az se jim od ust prasilo
C) kolem 100k rozsype manuální převodovka - Aircross ma 90k, Peugeot 160k a s prevodovkou nemam jediny problem.
mam osobni zkusenost (citroen C3 Aircross 1.2 a Peugeot 3008 1.5HDi)
A) 1.2T nepoužitelný motor s životností 40tkm než se rozpustí řemen - to uz maji vyresene, klasika, chteli manazersky usetrit par korun. AirCross ma 90k a drzi v pohode
B) 1.5 s poddimenzovaným řetízkem, zmršenou nádrží na Adblue - naprosty souhlas, auto (nastesti sluzebni) jsem mel skoro mesic v opravne, museli vyndat cely motor a lhali, az se jim od ust prasilo
C) kolem 100k rozsype manuální převodovka - Aircross ma 90k, Peugeot 160k a s prevodovkou nemam jediny problem.
@Meky Sedadlá nie sú až také úzke, v rámci daného priestoru je ich šírka fajn. Dá sa na nich absolvovať aj dlhá trasa, nie je to kreslo v obývačke ale dá sa. Skôr by mohli byť dlhšie sedáky, to áno. Takmer ideál je to pre deti v sedačkách.
×
Sdílení komentáře
×
zadne motory
zadne baterky
auto.cz je po smrti
jako fakt
Heh, proč si myslíš, že KANKUNEN je jedním z nich? Ano, má ale nějaké redakční pravomoci, například může upravovat, kdo napsal příspěvek a na koho byla podána stížnost a nahlášení.
Dej mi lajk, kikino.