Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Umělou inteligencí proti zácpám? Boston nechává AI řídit dopravu

4 komentáře

adamzprahy
"V Česku máme zelené vlny..." - v článku opakujete nesmysl a nepochopení řízení dopravy pomocí AI. Tohle je zrovna ideální využití té technologie. Nejde o to nastavit semafory aby se na hlavních tazích sepli návazně na sebe, ale třeba to přizpůsobit hustotě provozu, chodců apod. Navíc jsou určité vlivy co to naruší. Typicky MHD, nejen tramvaje ale i autobusy na to mají čidla. Pak průjezdy IZS. Teď je jen nastavená základní synchronizace, která sice někde reaguje na nějaké podněty, ale v zásadě je to nic oproti možnostem AI. Ta totiž zrovna v tomto případě umí ve spojení se všemi dostupnými daty nejen z čidel, ale i kamer, dopravu řídit jak kdyby u každé křižovatky stál policista nebo dozoroval operátor.

Navíc to umožňuje v reálném čase přepočítávat modely toku dopravy dávno před tou kolonou, jinak řečeno řešit to co předchází "zeleným vlnám". V zásadě to je dnes manuálně tvořená studie jednou za čas se může neustále přepočítávat podle situace. Takže jde o mnohem víc než jen řízení přímo návazných křižovatek.

A jak vidíme, tunel Blanka v Praze je řízen operátory a i tak tam to dynamické značení ukazuje nesmysly. Typicky někde stálo 2 minuty auto a omezení tam na to zůstane viset ještě hodinu po tom, naopak někde je stojící kolona v zatáčce a na značkách svítí 70 km/h....takovéhle "e😜erty" mačkající jednou za hodinu tlačítko ať nahradí AI a najdou si jinou práci.
ericn
@adamzprahy souhlas, ta Blanka je zoufalost, kolikrát je v ní 50kmh na jednom úseku a nikdo neví proč? Poslední dobou se přidala dost často červená na vjezdu, ikdyž při výjezdu žádná kolona není apod… 👎
Avatar - Anonym
Anonym
Umělou yntelygency si strčte do zadku a raději postavte solidní silnice, šašci.
adamzprahy
@Roman Horký to je vzkaz redaktorům ACZ nebo zástupcům Bostonu? 😁 😁