Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Toyota může být první zavedenou značkou bez ryze spalovacích aut

29 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
@KANKUNEN
Jestli to není trochu opačně
Hybrid zatím moc nikdo neumí, i když se o to každý snaží. A diesel taky ne, když to neprojde emisemi a musí podvádět.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@PowerHouse
Mildhybrid je jen startstop. Ale částečně to pomáhá aspoň.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Co jim zbývá, když nemehla diesel neumí. Přišroubovat motůrek a baterku umí každý, ale na diesla to chce už fištróna. Chudáci musí dodávky kupovat od Frantíků. RAVka by jezdila moc dobře s motorem s Proace a je k tomu vymazlený japonský automat.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Toyota je celkem vysmátá, díky ohromným prodejům hybridů jim žádnej dieselgate moc nehrozí a maj tu nejlepší techniku, jak se ještě dlouho vejít do emisních limitů, takže pragmaticky budou tu svou polospalovací krávu ještě v pohodě dlouho dojit. Těch pár klínů v Číně a Kalifornii vytlučou pomocí účelových sérií elektroaut, zatímco do zbytku světa budou furt lifrovat hromady spalováků. Ostatně v Číně už nějaké modely BEV aut vyráběj ve společných podnicích s Číňany.

Toyota bude baterkáče dělat jen z donucení, ne proto, že chce nebo aby pomohla planetě. Kdepák.

A vodíkáče Mirai? To je jenom falešná ropácká stopa, aby zmátla co nejvíc lidí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@gil54
Taky si říkám, že jsem rád, že lidi, kteří pro své pohodlí by zničili vše kolem sebe ve stylu "po nas potopa", jsou už starý.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@gil54 Snažím se mít ty blbosti u zádele.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Mikesus Co ti kdo s díslem udělal? 😄 Podváděly diesly bez močky, ty s močkou jsou i na 20% NOx. Potírat dnešní diesly je zbytečnost. Benzín voní, ale vem si dobu Avií, Tater a Trabošů
Avatar - Mikesus
Mikesus
@KANKUNEN
Proti fungujícím dieselu nemám vůbec nic, proto se bavím jen o tech podvodných. A ohledně těch s adblue, fakt si jseš jist, že ty systému fungujou a neobchazi se?
https😐/www.leighday.co.uk/news/news/2020-news/mercedes-face-legal-action-over-adblue-emissions-cheat-device/

Stačilo by dodržovat limity a nikdo by nic neřekl.

https😐/driving.ca/auto-news/news/e😜lainer-how-cars-can-cheat-with-their-diesel-adblue-additives
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Tycoon V klidu, potřeba to trochu rozjet jak kdysi. Hiace není přece velká dodávka.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Tycoon
Kde ještě kromě Brazílie?Děj mi vědět.
gil54
Každá doba má své, v preferencích pohonných médií v automobilismu. Od páry, elektřiny, benzínu, dřevoplynu, LPG, nafty až po opět elektřinu. Důvodů pro změnu bývá a bývalo vždy víc.

Je jen otázka času, kdy výrobci budou víceméně nuceni lhát, šidit a podvádět i o údajích u BEV, dnes výrazně, až nebývale preferovaných, pokud jim bude v rámci úspor a ekologického šílenství - já nevím - třeba nastaven povinný a těžko splnitelný limit spotřeby el. energie. A zatím lhát nemusí, přesto lžou už i dnes. Tréning dělá mistra.

No a kdyby to nestačilo, mohou nařídit, v rámci úspor, ekologie a udržitelnosti, limit na hmotnost, cenu nebo nějaká další omezování užívání případně i vlastnictví aut.

Někdy si poslední dobou říkám, - a nikdy jsem si to nedokázal představit, že to někdy navážno řeknu - že je docela fajn, že už jsem starej.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Tycoon
OK. Až to začnou vyrábět v Indii, dej mi vědět.
Hare Krishna.
Avatar - Zetti
Zetti
@Mikesus
Diky tem lidem ktere ted urazis si žiješ v tom blahobytu co mas ted. Neumis do predstavit, co to dalo prace. Zeptej se taty, jestli nebyl kovanej komunista, tak vi o cem mluvim.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Taycoon
Tvuj odkaz byl o Indii. Brazílie je jeden z 28 indických státu?
Namaste.
Avatar - Anonym
Anonym
@KANKUNEN

OK

Na střední dodávku je asi moc velká. Na velkou dodávku malá. Jenže to je tím, že velké dodávky do 3,5t jsou zase taková evropská specialita, jinde ve světě takovou práci většinou zastávají malá nákladní auta.
gil54
@KANKUNEN
Jj, jen taková úvaha, také se kvůli tomu skákat z mostu nechystám. Zejména když to ani v nejmenším nemohu zásadně ovlivnit.

Účel měl být spíš rozšíření obzorů zarytým fanatikům, ale o něco podobného se kdysi snažil i Don Quijote de la Mancha... 😄
traveldrive
@KANKUNEN
Ani to nie je bez problému, AdBlue je kurvítko, ktoré žerie nervy a ťahá ľuďom z vrecák peniaze (a niekto sa na tom samozrejme pekne balí) bez ohľadu na značku a napriek výhodám diesla po skúsenostiach uvažuješ radšej o hybridnom benzíne...
Avatar - Anonym
Anonym
@Horký Rom
Co třeba brazilské Toyoty jezdící na 100% ethanol vyráběný z cukrové třtiny? To je taky falešná stopa?
Avatar - Anonym
Anonym
@Mikesus
Není. Je to navíc malá Li-Ion baterka a malý elektromotor/generátor. Ale přínos je zanedbatelný,
Avatar - lyon667
lyon667
To je zase dedukce. Slova šéfa amerického zastoupení se týkají amerického trhu. Toyota je globální a ne všude se jim plná hybridizace vyplatí, už kvůli ceně. Navíc není novinkou, že pracuje na nové generaci motorů pro různé druhy paliv, různé konfigurace etc.

V Evropě je situace jiná, tady kvůli flotilovým emisím vypadl z nabídky už i litrový Yaris a hehybridní 1.5ka údajně nejde objednat (zrovna včera jsem mluvil s prodejcem), takže cena "již od" šla opět nahoru.
PowerHouse
Mild Hybridy jsou zadarmo.
Dokonce ani Suzuki Swift již není bez hybridu.
Avatar - Anonym
Anonym
@Horký Rom
Vidím, že ani v zeměpise nejsi slabý. Ale neboj, když to umí vyrobit v Brazílii, budou to umět vyrobit i v Indii. A výrobci, kteří nabízejí auta na pohon pomocí E100 v Brazílii, mezi které patří i Toyota, budou mít v Indii na startovní čáře výhodnější pozici.
Avatar - Anonym
Anonym
@Horký Rom
Dávám.

V Brazílii se v roce 2023 vyrobilo (a spotřebovalo) cca 32 miliard litrů ethanolu jako paliva pro auta (je v tom jak E100, tak ethanol přidávaný do směsných paliv).
To je více, než kolik se v Německu v roce 2023 spotřebovalo benzínu (cca 25 mld. litrů).

Vidíš, propásl si to.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Tycoon
Skvěle, jakmile začne tento úžasný produkt vyrábět ve velkém, dej vědět, abych to nepropásl!
Avatar - Anonym
Anonym
@Horký Rom

Měl jsem chybu v odkazu, soudruhu. Ale už je to editováno.
A není to jen na cukrovou vatu, ale i na melasu a cornflaky.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Tycoon
Nic tam nepíší o autech na cukrovou vatu, ach jo.
Avatar - Anonym
Anonym
Avatar - Anonym
Anonym
@KANKUNEN
Toyota prodává auta po celém světě a nelze očekávat, že pro každý trh bude vyvíjet užitková auta. Existuje třeba Toyota HiAce, ale pro Evropu je asi moc velká a i diesel 2.8 litru 130 kW by byl pro Evropu moc objemný a výkonný.
Ono vem si, že výrobců dodávek už v Evropě moc není. Zbyli v podstatě jen 4 (Stellantis, Renault, VW/Ford a Mercedes).
Michal Ježek
Dobře ví co dělají.