Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Budoucnost je podle Nissanu v elektromobilech

40 komentářů

Áno, pokud budou k dispozici rozumné akumulátory, je to ta nejlepší cesta. Nic lepšího, čistšího a dostupného než je elektřina a výroba v JE nebo z obnov. zdr. pro širší masy lidí ztěží kdo vymyslí. Lehká kompaktní konstrukce, pevné moderní materiály, větší výdrž komponentů, kvalitně zvládnutá recyklace, lokální určení těchto vozů, na delší vzdálenosti veřejná doprava. Áno mistře Ghosne, směle do toho :-!
Charlie
Slusny baterie uz existujou. Otazka je kolik stoji. 😉 [odkaz]
Bezne je spotreba 0.25kWh/km. Nabijes na nocni proud a jedes. :yes:
Kolik ty baterie stoji?
Kolik by ty baterie musely vazit, abych mohl ujet bez nabijeni 500 km?
Jak dlouho baterie vydrzi?
Jak se baterie chovaji, kdyz je venku minus dvacet stupnu?
Jaky dokazou baterie davat maximalni proud a jaka je tudiz dynamika techto vozitek?
Jak dlouho se baterie nabiji?
Z ceho se bude elektrina vyrabet neboli dokazeme si dnes priznat, ze bez rozvoje jaderne energetiky to nepujde?
Hezké otázky, zeptej se Ghosna.. >😁 >😁
Klaudius
Lepsie spytat sa Charlieho, mozno ma o tom trochu prehlad. Charlie? 😄
Problem je zatial v dojazde, ten by mala vylepsit buduca generacia akumulatorov. Cena je zatial vysoka, kedze sa nevyrabaju masovo v milionoch kusov, vyhoda je, ze oproti spalovaciemu motoru nepotrebujes prevodovku (elektomotoru staci 1 az 2 prevody), chladenie motora, katalyzator a podobne. Li-ion baterie casom stracaju kapacitu, bez ohladu na to ako casto sa nabijaju, to je zatial tiez velky problem akumulatorov (ako v notebookoch, mobiloch a podobne, kde po 2 rokoch funguju na polovicny vykon ako v case montaze do zariadenia...). Prevazdka v zime by nemala byt problemom a co sa tyka dynamiky, spalovaci motor je oproti elektromotoru predpotopnou technikou po dobe kamennej... >😁 Odporucam stranku Tesla Roadsteru, je tam kopu zaujimavych info...
Klaudius
Prednosti elektromobilu su mi zname. Jedna vec ma ale zaraza, pri takmer konstantnom krutiacom momente elektromotora voci spalovaciemu motoru staci na porovnatelne dynamicke vlastnosti menej ako polovicny vykon. Preco potom cpu do vsetkych e😜erimentalnych elektromobilov tak neskutocne vykonne jednotky? Tesla ma fantasticke hodnoty zrychlenia a maximalnej rychlosti, pri dojazde okolo 300 km......pytam sa, na co je to dobre? Beznemu autu by stacil elektromotor s vykonom okolo 30 kW a dojazd povedzme okolo 600 km. Taku usporu koni by mohli pretransformovat do mensieho poctu akumulatorov, co sa pozitivne prejavi nizsou hmotnostou a tym padom opat lepsimi parametrami. Alebo namiesto akumulatorov nastupia kapacitory, na ktore sa, zda sa mi, trochu zabuda.
Uspesne tovarni prestavby na elektromobil jako Ford Ranger EV, Toyota RAV4 EV, VW GOLF CityStromer, Chevy S10 atd. meli vsechny vykony inverteru alespon kolem 100kW a motor lehce pod tim.. To bylo dano predevsim pouzitou platformou seriovych aut ktera jsou tezka a neaerodynamicka jako prase..

V podobnem duchu Tesla je zalozena na sportaku od Lotusu s ne moc dobrou aerodynamikou a vahou, proste konkurence porsatum atd. Tesla predstavi i osobak, ale opet to bude nejspis tunovy mastodont..

Neni problem mit elektricke auto (kupe plus deti) s odporem pod .20 a vahou kolem 600kg vcetne akku, motorem 30-40kW spickovejch a to vse pri normalni bezpecnosti atd.. Neco podobneho uz nabijes i u nas s OZE, treba solaru kdyz si to auto bude brat jen 5-6kWh na 100km ci mene, staci ti u nas 1.5kWp solar instalace a to je dnes otazka par platu..

Ale kdo to bude vyrabet (euta)? Automobilky jsou dnes zavedene a proinvestovane na vyrobu tunovych srotokrabic s odporem .36 jezdicich na fosil hezky z cerpacky - takze se samozrejme do toho nikomu nechce..

:-!
Jeste bych dodal vyssi zivotnost a nizsi servisni naklady.
Videl bych to jako takovy stavebnicovy system.
Hlinikovy ram, vymenitelna nastavba podle pouziti, vymeni motor a akumulatory a mas auto na cely zivot. :-!
plny suhlas, a nezabudajme na zakladnu paradigmu, ze auto buducnosti bude mat tri kolesa /kvoli aerodynamike/ a elektromotor. tvrdil to aj p.Kral, znamy dizajner a ak ste videli A.I., tiez to nie je nahoda ze tam maju auta 3 kolesa..
Charlie
Skoro vsechno co chces vedet a nestydis ne na to zeptat je v tom odkazu. 😉
Cenu nevim.
Jedna se o Li-ion baterii.
907.2 Wh cca. 4km/baterii, vaha jedne je 8kg.
Na dojezd 500 km zapomen.
Continualni odber 100 A, spickovy 250 A po dobu 30s.
Ztrata vykonu neni tak spatna, cca. 20% po 3000 cyklu.
Jo bez jadra to nepujde.
Avatar - Dinar
Dinar
Přeměna jedné z automobilek po léta úspěšně vyrábějící klasická auta na offroadovou odnož Renaultu, to vše pod taktovkou "mistra" Ghosna mi nepřijde jako kdovíjaký majstrštyk, teď jak se zdá, posun, Nissany budou napříště teréňáky na baterky... a nejspíš v každém smyslu slova. ;-\
Dinare, nesuď dne před večerem.
Na Tvém místě bych s takovými výroky byl daleko, daleko opatrnější.
Za 2-3 roky si povíme. :-!
neser se do nissana,ty majstrštyku,a kup si radši jablečnej koláč >😒]
Avatar - Dinar
Dinar
😲 >😁 Ty teda umíš jednoho setřít, jen co je pravda, když sedíte na schodišti před panelákem, jsi tam jistě největší... trubka. :no:
>😁 :yes:
Pravda. Orientace na rendliky je konecna Nissanu. Zustane jen zhnissan. >😒]
Klaudius
Keby si mal rendlika, si stastny jak blcha...
Klaudius
Sarkazmus nie je na mieste. Su to velmi sofistikovane a nanajvys aktualne uvahy. Drzim im palce, napriek tomu, ze ani mne sa ich "offroad" program vobec nepaci a aj Tiidu som skritizoval pod ciernu zem...
Nikoliv hybrid ( emise jsou stejně, šetrnost vůči živ. prostředí je tedy stejně nízká) ale elektromobil nebo vodíková technologie to je to co má budoucnost. Nissan jdi do toho!
Pokud chcete vice info o elektromobilech zacnete napr. zde 😒br />www.elektromobily.wz.cz
:yes:
Avatar - DanieliDesign
DanieliDesign
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - DanieliDesign
DanieliDesign
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ahojky, elektromobily jsou sice "ZEV" - tedy "zero emission vehicles" z hlediska toho, ze mistne pri provozu neprodukuji emise a hluk, coz napr. eliminuje v aglomeracich smog. Ovsem je nutne posoudit zatez v celem cyklu napr. pri dobijeni ze site s velkym podilem uhli i u nas produkuji cca 55-60% mene C02 emisi a mene dalsich slozek na kwh/km nez primy spalovac, benzin/diesel/plyn take v celem cyklu. Ze vyrobce automobilu udava napr. 130g CO2/km je take jen cast pravdy, zatim jim zakon nenarizuje uvadet cely cyklus tedy emise z tezby, rafinace, distribuce phm => ktere nejsou zrovna male..

Pokud dobijis vyhradne z OZE tak emise na km muzou byt opravdu natolik male, ze ve srovnai s fosilakem nestoji za rec..

Ale je treba k tomu pristupovat poctive. Stejne jako kdyz nekdo tvrdi, ze provoz elektromobilu je takova bomba, ze plati jen par kacek za proud. Opet neni cela pravda, hlavni naklad operacni jsou baterie, ale dnes s lithiem/polymer v celkovem porovnani je jiz provoz km na km cca na stejno nebo spis mirne levnejsi nez fosil..

:-!

www.elektromobily.wz.cz
electroauto.sweb.cz
1. kapitola: A prečo by mali uvádzať aj emisie z ťažby...Veď jedna firma má také a druhá zase také emisie. :-!
Vkuse tu kazdy omiela uplne hovadiny. Si tu naozaj kazdy mysli, ze sme natolko obmedzeny v moznostiach rentabilnych pohonov?
..
Nech vas osvieti vsetkych (nie uran) 😉
..
Teslovo auto poháněné éterem
[odkaz]
..
Historie auta na vodu
[odkaz]
..
AUTO NA VODU - FYZIKA (Joess cell)
[odkaz]
..
Průvodce "volnou energií" - aneb MEG v laických termínech
[odkaz]
..
Auto na vodu a Avramenkovo zapojení
[odkaz]
..
Antigravitacny pohon v praxi alias Hutchinson effect
[odkaz]
..
+k tomu antigravitacnemu pohonu: to ze to ziadny vedec nepotvrdi je nasledkom smrti tych kt. funkcnost potvrdili (podobne pri vsetkych over-unity projektoch), ale cely mishmash je vysledkom matematickej redukcie maxwellovych vzorcov hicksom a inymi neschopnymi imbecilmi, a tieto sa ucia vsetci co studuju fyziku, nie original, vid😒br /> [odkaz]%3Agewo.info&… />..
viac o volnej energii😒br /> [odkaz]
www.mwm.cz
[odkaz]
Avatar - DanieliDesign
DanieliDesign
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - DanieliDesign
DanieliDesign
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - DanieliDesign
DanieliDesign
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - DanieliDesign
DanieliDesign
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - DanieliDesign
DanieliDesign
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Danieli, zase sis nevzal ty cerveny tabletky?
Avatar - Falco
Falco
V roce 1999 podepisují společnosti Renault a Nissan dohodu o společné alianci..... Tato smlouva vytváří čtvrtou největší automobilku světa..... V době kdy je Nissan na pokraji bankrotu vyhlašuje Carlos Ghosn plán na restruktualizaci této společnosti
Během roku 01 se Nissan vrací k ziskovosti a dosahuje celosvětového zisku 8% - nejvyššího za celou dobu existence Nissanu.
V roce 03 je čístý dluh automobilky splacen, v tomto roce dosahuje splečnost rekordního provozního zisku 6,29 miliardy Euro a stává se nejziskovějším výrobcem automobilů na světě....
Tak až tady zase nějaký chytrolínek bude prohlašovat jak je Carlos Ghosn neschopný a jak je Nissan pod Renaultem úplně v háji......
Nejziskovější není/nebyl absolutně natož relativně
Avatar - Falco
Falco
Nejziskovější automobilka světa je nyní Porsche, ale v roce 03 byl nejziskovější Nissan....
Nejefektivnější továrna na světě je NISSAN v Sunderlandu,v Anglii 😄 :yes:
Jasan, sak Carl Ghosn sa tymto pocinom stal manazerskou legendou, ked nastupil do vedenia tak sa dokonca "pracovity japonci" stazovali, ze pracuju 18hodin denne. Je ale vidiet, ze SEF vedel co robi a vobec nepochybujem, ze ma viziu, kt. sa nebude moc lisit od skutocnosti :-!
Avatar - Falco
Falco
Přesně tak...
Avatar - Dinar
Dinar
Zbytečně mlžíš, Nissan jistě není v háji ekonomicky, byť máš čísla trochu nepřesná viz. [odkaz] ale o to nejde. Ghosn udělal velmi dobrá opatření směrem k zefektivnění výroby resp. celkového fungování Nissanu vč. poměrně drastických úsporných opatření. To je jistě v pořádku, o čem mluvím já, je modelová strategie, tedy to od čeho se budou odvíjet výsledky firmy v blízké budoucnosti. Tato strategie, zjednodušeně řečeno, Nissan jako terénní divize Renaultu + výrobce několika globálních klasických modelů ve stylu průměrná kvalita za nižší cenu, nemá šanci na úspěch na náročných trzích USA, EU, kde je jasná tendence směrem k Hi-endu, posiluje premie, mainstream se trápí, ztrácí nebo se tlačí kvalitou na premii. Tady Nissan pro blízkou budoucnost nenabízí nic, kromě, jak teď čtu, teréňáků na baterky. Je to takové hledání, kam se vrtnout, když se nikde necítím dostatečně silný. Nissan vyklidil pozice v nižší střední i střední tím, že nebyl schopen postavit konkurence schopného nástupce almery a místo primery, jednoho z nejlepších klasiků stř. třídy 90. let, předvedl tu hrůzu ve stylu kreativita za každou cenu. Jedna nepovedená generace je těžkou ranou, ale dá se rozchodit, logicky měla následovat vypiplaná nová generace jak primery tak almery, a ne útěk ke crossoverům a pseudoSUV. Tohle bylo špatné rozhodnutí a to sbiraniko modelů, vzniklých a určených pro různé světové trhy, které Nissan momentálně nabízí, rozhodně nepůsobí dojmem ucelené a promyšlené modelové nabídky. No, a prodeje kleasají viz. srovnání 05/06 - On comparable 12 month periods, Nissan’s global sales were 3,483,000 units, down 2.4%. In the US, sales were at 1,035,000 units, down 4.0%. In Japan, sales were at 740,000 units, down 12.1%. In Europe, sales came to 540,000 units, down by 0.2%. Sales in General Overseas Markets were 1,168,000 units, an increase of 5.1%.
Klaudius
S Tvojim vykladom buducnosti Nissanu nemozem suhlasit, aj ked nie som jeho fanda. Pozeras sa na to prilis skepticky.