Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVolkswagen ID.7 je jednoznačně nejpovedenějším z rodiny. Chyb se ale přesto nevyvaruje
25 komentářů
kesumb
6
Takze id buzz s velkou baterkou je pod 1,2. Nalepte na todle stejnou cenu a po ukonceni dotaci pro pravnicky osoby snizte o 200 a bude se to prodavat. A taky se to stane…
Lackey
Ze 100% na 0% nabití teoretických 500 km....to se nikdy nestane.
V realite to bude furt z 80 % na 20% kapacity... možná skutečných 300 km.
No a kvůli tomu prosklení na střeše a panoramatickému čelnímu sklu, klimatizace kabíny v létě sežere 15 % kapacity akumulátora ....
Dálniční přeborník...😊😊😊
V realite to bude furt z 80 % na 20% kapacity... možná skutečných 300 km.
No a kvůli tomu prosklení na střeše a panoramatickému čelnímu sklu, klimatizace kabíny v létě sežere 15 % kapacity akumulátora ....
Dálniční přeborník...😊😊😊
@Lackey Kde jste přišel na to, že si klimatizace bere 15% kapacity baterky? To by znamenalo, že za hodinu má spotřebu třeba 5kW… s takovým výkonem klimatizace byste z toho auta udělal chladírenský mrazák a po půl hodině jízdy byste umrzl… :) …klimatizace si bere (podle vlastní zkušenosti) 0,5 a 1kW když je auto vychlazené za jízdy… když nastoupíte do totálně rozžhaveného auta, tak možná prvních 10 minut jede na max tak 2,5kW… takže 15% spotřeby je úplně mimo realitu…
@Vilem5 On nepíše za jak dlouho :-D
@Barry Lyndon Jenže v tom je ten problém. Spotřeba energie na klimatizaci je víceméně lineární bez ohledu na rychlost a spotřebu auta. Bude to pořád těch 0,5-1,0kW za hodinu. Tedy abych dosáhl celkovou spotřebu klimatizace kolem 15% baterie, musel bych jet průměrnou rychlostí třeba 40km/h. Pak opravdu po 100km budu mít spotřebu klimatizace 15%. Ale když pojedu dálničním tempem hodinu se spotřebou dejme tomu 24 kWh na 100km, tak pak je spotřeba klimatizace 4%. Je to prostě jen jednoduchá matematika… a ta vychází z konkrétních zkušeností… dnes ráno jsem jel do práce přesně hodinu a ujel jsem 38,9km (zácpy na dálnici i ve městě). Spotřeba auta byla 15,6kWh na 100km. Tedy za cestu jsem spotřeboval 0,389 x 15,6 = 6,1kWh. Palubní počítač ukazoval, že na klimatizaci (dnes ráno spíš topení) auto spotřebovalo 13% energie, tedy cca 0,8kWh. Kdybych jel ale do Brna po dálnici a nebyly zácpy, tak za hodinu ujedu minimálně těch 100km a spotřeba 24 kWh. Ale klimatizace spotřebuje pořád těch stejných 0,8 kWh…
@Vilem5
Vilem5 27. srpna 2024 • 19:38
...takže 15% spotřeby je úplně mimo realitu…
Vilem5 28. srpna 2024 • 08:15
Palubní počítač ukazoval, že na klimatizaci (dnes ráno spíš topení) auto spotřebovalo 13% energie...
hmmm 🤔
Vilem5 27. srpna 2024 • 19:38
...takže 15% spotřeby je úplně mimo realitu…
Vilem5 28. srpna 2024 • 08:15
Palubní počítač ukazoval, že na klimatizaci (dnes ráno spíš topení) auto spotřebovalo 13% energie...
hmmm 🤔
@Tomáš Benkovský Reagoval jsem na předchozí komentář, že není možné aby při dálniční jízdě klimatizace spotřebovala 15% baterie… a snažil jsem se to vysvětlit na reálných datech… samozřejměc že taková situace může nastat, když jedu v koloně průměrnou rychlostí 38km/h z mého příkladu… ale ve stejné koloně bude mít spalovací auto spotřebu 10 a více litrů, což je také mimo realitu dálničního přesunu… tak prosím nevytrhávejte moje komentáře z kontextu… děkuju
@Volem5 Tak v tom případě máte problém s pochopením čteného slova, protože @Lackey nic o spotřebě klimatizace při dálničních rychlosti nepsal. Psal " kvůli tomu prosklení na střeše a panoramatickému čelnímu sklu, klimatizace kabíny v létě sežere 15 % kapacity akumulátora", což jste sám potvrdil, že je celkem reálný údaj a má vlastně pravdu.
Stejně tak má pravdu, že většina BEV nejezdí v rozmezí 0-100% kapacity akumulátoru, ale 80-20% a tedy reálných "300km" dojezdu z toho opravdu žádný "hltač kilometrů", resp. "dálničního přeborníka", jak to nazval on, neudělají ;-)
Stejně tak má pravdu, že většina BEV nejezdí v rozmezí 0-100% kapacity akumulátoru, ale 80-20% a tedy reálných "300km" dojezdu z toho opravdu žádný "hltač kilometrů", resp. "dálničního přeborníka", jak to nazval on, neudělají ;-)
@Tomáš Benkovský Ale to není pravda, protože když pojedete průměrnou průměrnou rychlostí jakou všichni jezdíme, tak klimatizace “sežere” jen 5%… vy zde vytrháváte z kontextu můj příklad, kdy jsem hodinu stál v koloně… a ten příklad jsme tam dával právě z toho důvodu, že ikdyž v některých extrémech ukazuje auto extrémní spotřebu, tak to není asi správné podle toho posuzovat… to je stejné jako bych Vám tvrdil, že má benzínové auto v létě spotřebu 20l, protože mi to ukázal počítač při hodinovém poskakování v koloně v létě s nastartovaným motorem kvůli klimatizaci… to by byla stejně nepřesná interpretace, jako spotřeba klimatizace 15% baterky…
@ Vilem5 Ale já Vám to neberu ;-) Dokonce se s vámi ani v ničem nepřu. Tu jen vy tu neustále hledáte něco, co nikdo neřekl, resp. hledáte mezi řádky něco, co nikdo nenapsal, abyste se mohl dohadovat ;-)
Lackey napsal, že auto "v létě sežere 15 %". Nepsal kdy přesně, za jakých podmínek apod.
A já jsem jen poukázal na to, že ač jste to napadl, tak jste to paradoxně nakonec sám potvrdil. Což je fakt a to je celé. Nic víc. Nic míň.
PS: Dokonce jste to potvrdil za klimaticky velmi příznivých podmínek a v nejběžnější a nejvhodnější situaci pro elektroauto, tj. dojíždění pár kilometrů do práce a z práce, kdy většina to má na to, aby z baráku za Prahou (nebo jiného velkého města) ráno "doskála" do Prahy (nebo jiného velkého města) do kanclu ;-)
Lackey napsal, že auto "v létě sežere 15 %". Nepsal kdy přesně, za jakých podmínek apod.
A já jsem jen poukázal na to, že ač jste to napadl, tak jste to paradoxně nakonec sám potvrdil. Což je fakt a to je celé. Nic víc. Nic míň.
PS: Dokonce jste to potvrdil za klimaticky velmi příznivých podmínek a v nejběžnější a nejvhodnější situaci pro elektroauto, tj. dojíždění pár kilometrů do práce a z práce, kdy většina to má na to, aby z baráku za Prahou (nebo jiného velkého města) ráno "doskála" do Prahy (nebo jiného velkého města) do kanclu ;-)
@Tomáš Benkovský Já ale mezi řádky nic nečtu… je tam v jedné větě propojené tečkami napsáno toto: “No a kvůli tomu prosklení na střeše a panoramatickému čelnímu sklu, klimatizace kabíny v létě sežere 15 % kapacity akumulátora .... Dálniční přeborník...” z toho je patrné, že autor mluví o spotřebě auta na dálnici a pak ten celý závěr je zkreslený a vytržený z kontextu, protože na dálnici nebo mimo město prostě klimatizace elektroauta nespotřebuje 15% energie baterie… a vůbec to nepíšu proto, abych se dohadoval, ale abych nepřesnost uváděl na pravou míru…
@Tomáš Benkovský A pokud Vás vezmu za slovo, tak máte pravdu, že jsem mým příkladem potvrdil, že i s mým obrovským rodinným autem (EV9) při poskakování kolonou do města a při spotřebě klimatizace 13% jsem měl spotřebu jen 15kWh na 100 km. Tedy bych dokázal tím autem takhle poskakovat navzdory využití baterie (80-20%) celých 400km. Takže jsem jen dokázal, že spotřeba klimatizace z palubního počítače není vůbec směrodatná…
3_diamanty
Vyzera divne... ako nejaky obojzivelnik... ten ponton a proporcie su divne... svojho casu som takto netypicky vnimal aj renault fluence ale ten bohudik bol spalovak a este slo aj o renault ( ktory mal vzdy kopec divnych aut ) ... alebo bohuzial? ... kazdopadne id 7 tu baterku neskryje ( buzz to pritom vie .. alebo aj niro ) ... ta id 7 je za mna strasna velryba ... zlaty passat ci superbecko... to ani nejde zrovnavat ...
@3_diamanty
Hlavně vypadá, že má frunk minimálně velikosti Š120 a přitom "tam" nic nemá. U A6 už se trochu poučili a jakýsi mikrofrunk už tam je. Když se to ale srovná s tím, jak velký frunk má ve svém mnohem útlejší čumáku Tesla, tak je to koncernová blamáž....
Přitom kdo jiný by měl umět frunky, když ne koncern (Porsche)... :-D
Hlavně vypadá, že má frunk minimálně velikosti Š120 a přitom "tam" nic nemá. U A6 už se trochu poučili a jakýsi mikrofrunk už tam je. Když se to ale srovná s tím, jak velký frunk má ve svém mnohem útlejší čumáku Tesla, tak je to koncernová blamáž....
Přitom kdo jiný by měl umět frunky, když ne koncern (Porsche)... :-D
maca02
To je strašnej krám, ošklivej. Vůbec ID.x se nepovedly (krom Buzz) a prodeje např. proti Škodovce to naznačují. V článku je design označen za "unylý", já osobně bych ho označil za design, který má nejspíš za úkol odpuzovat potencionální kupující. Je to mimořádně ošklivé auto, něco, na co jsme od VW nebyli zvyklí. Jejich design byl vždycky dost při zemi, ale auta se neokoukaly. Jestli to ale dělal stejný člověk jako Buzz, tak chodí buďto pít nebo fetovat a tou dobou asi měl zrovna svůj den, jinak to není možný. Kdo to podepsal?
Freddka
Je to v pohode, mam jen tri veci
- passat nebo superb je podle me pro normalni zivot proste lepsi, ikdyz treba tak nejede
- a taky je to celkem drahy
- a kdyz uz chci EV tak si muzu o dost levneji koupit teslu 3, mozna je o neco min prakticka a blabla, ale jako EV urcite funguje a je tam uz v zakladu v podstate kompletni vybava vc. elektrickych sedacek s pameti, panoramy, matrix svetla atd atd.
Takze jako obvykle - jo, urcite muze existovat ja nevim 10% z tech co chteji passat ale tenhle EV koncept jim vyhovuje a nejak se jim to rentuje. Nevim jak, ale proste se takhle svobodne rozhodnou. A asi maji obstojnou EV alternativu od VW, ktera konecne celkem funguje.
Ale to taky znamena, ze 90% lidi by si radsi melo jit pro superba a nemusi resit vsechny ty otravny EV veci a bude jim to slouzit 10-15 let s normalnim servisem a normalni pojistkou atd
- passat nebo superb je podle me pro normalni zivot proste lepsi, ikdyz treba tak nejede
- a taky je to celkem drahy
- a kdyz uz chci EV tak si muzu o dost levneji koupit teslu 3, mozna je o neco min prakticka a blabla, ale jako EV urcite funguje a je tam uz v zakladu v podstate kompletni vybava vc. elektrickych sedacek s pameti, panoramy, matrix svetla atd atd.
Takze jako obvykle - jo, urcite muze existovat ja nevim 10% z tech co chteji passat ale tenhle EV koncept jim vyhovuje a nejak se jim to rentuje. Nevim jak, ale proste se takhle svobodne rozhodnou. A asi maji obstojnou EV alternativu od VW, ktera konecne celkem funguje.
Ale to taky znamena, ze 90% lidi by si radsi melo jit pro superba a nemusi resit vsechny ty otravny EV veci a bude jim to slouzit 10-15 let s normalnim servisem a normalni pojistkou atd
@Freddka
1. Neznam moc lidi, kterym slouzi novy Passat 10 let. Obvykle ho prodaji do peti let.
2. Servis: Co je za rozdil EV vs TDI? Jako ze zde neni normalni servis, ale temer nulova udrzba?
3. Kdyz mas doma wallbox, tak s otravnymi ukony je to opacne. U id.7 nemusis resit otravne tankovani. Jen jednou tydne vecer pripojis, rano odpojis. Stravis tim tydne tak 20 sekund.
V pripade, ze bys dobijel 2x, to bude 40 sekund...
1. Neznam moc lidi, kterym slouzi novy Passat 10 let. Obvykle ho prodaji do peti let.
2. Servis: Co je za rozdil EV vs TDI? Jako ze zde neni normalni servis, ale temer nulova udrzba?
3. Kdyz mas doma wallbox, tak s otravnymi ukony je to opacne. U id.7 nemusis resit otravne tankovani. Jen jednou tydne vecer pripojis, rano odpojis. Stravis tim tydne tak 20 sekund.
V pripade, ze bys dobijel 2x, to bude 40 sekund...
@DonVito Auto jako id.7 se totiž zásadně kupuje na ježdění kolem komína a občasné píchnutí na wallbox.
@twistedTSD Normálně jezdím do 300km, nabíjím Enyaqa doma a jen velmi výjimečně na nabíječce. Pokud je to kolem komína, tak ho máš asi fakt vysoký. Ten ID 7 s větší baterkou bude imo na 400km naprosto v pohodě i na dálnici. Republika má 500km z východu na západ...
Oproti Superbu TDI dříve nemusím jednou týdně tankovat a jezdit na benzínku. Šetřím tak určitě 10 -15 minut svého času týdně, takže ročně minimálně 9 hodin.
A když nabíjím po cestách, tak nabíjím třeba jen 7 minut abych dojel domu, nepotřebuju nabíjet na 80%.... A pokud potřebuji, tak si dám kafe / jídlo a mezitím mám nabito.
Oproti Superbu TDI dříve nemusím jednou týdně tankovat a jezdit na benzínku. Šetřím tak určitě 10 -15 minut svého času týdně, takže ročně minimálně 9 hodin.
A když nabíjím po cestách, tak nabíjím třeba jen 7 minut abych dojel domu, nepotřebuju nabíjet na 80%.... A pokud potřebuji, tak si dám kafe / jídlo a mezitím mám nabito.
@twistedTSD Jestli je cesta kolem komína z Prahy na Šumavu a zpět, tak ano… nabíjím jen v pondělí v práci a v pátek v práci před víkendovou cestou na Šumavu… na čerpací stanici si jezdím jen pro vodu do ostřikovačů…
ericn
Tak nevím, jestli by konečně VW neměl designery jejich elektrik vyměnit. Jediný povedený design má Busík a celkem se dá koukat i na iD.3 po FL, zbytek má naprosto dementní výraz přední části a auta působí zavalitě… prostě 🤢
×
Sdílení komentáře
×