Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePříští generace Mercedesu-Benz třídy S bude elektrická i spalovací, EQS skončí
28 komentářů
Roman Horký
2
Khurfa šoudruzi plán se musí překročit a ne odsunout vy buržoazní šmejdi.
Nebo Nebo
Velká investice do spal. motorů? Neříkali ekotroubové to, že se na nich nic nezplešuje? (:
Jinak nechápu, proč vždy EV musí vypadat vždy jinak, i u Audi A6 e-tron (zrcátka s kamerou)... To jinak nejde nebo proč to tak je? I MB to pochopil.
Jinak nechápu, proč vždy EV musí vypadat vždy jinak, i u Audi A6 e-tron (zrcátka s kamerou)... To jinak nejde nebo proč to tak je? I MB to pochopil.
Jean Reno
A vy sníte o čem? O lepším spalovacím světě? O hluku, kouři, horku z aut? Nebo o normální společnosti, která se někam posouvá?
Já osobně to vidím v optimistickém scénáři, že tady bude 2050 tak 25% elektromobilů. Zbytek asi spalovací auta, spíše ale hybridy. Osobně nechápu, jak si někdo může dneska koupit spalovací auto (pokud má dům), když řeší otázku "investice" 1,2-1,5 milionu, protože je to celkově na provoz dražší, tupé v reakcích, málo prostorné a vyžaduje to jezdit na čerpací stanice.
Tam je to o nedostatku praxe. Já bych si taky před několika lety nekoupil elektromobil. Vlastně jsem byl totální petrolhead. Jen ta zkušenost, kdy vás to auto tak okouzlí a pohltí, ta mě vedla k prodeji všeho spalovacího. Není šance pak sednout zpět do středověku.
Já osobně to vidím v optimistickém scénáři, že tady bude 2050 tak 25% elektromobilů. Zbytek asi spalovací auta, spíše ale hybridy. Osobně nechápu, jak si někdo může dneska koupit spalovací auto (pokud má dům), když řeší otázku "investice" 1,2-1,5 milionu, protože je to celkově na provoz dražší, tupé v reakcích, málo prostorné a vyžaduje to jezdit na čerpací stanice.
Tam je to o nedostatku praxe. Já bych si taky před několika lety nekoupil elektromobil. Vlastně jsem byl totální petrolhead. Jen ta zkušenost, kdy vás to auto tak okouzlí a pohltí, ta mě vedla k prodeji všeho spalovacího. Není šance pak sednout zpět do středověku.
@Jean Reno
Klidně, jen to nesmí být jako třeba tenhle EQS - mastodontní, přetěžkej, zavalitej krám, kterej navíc žere jako prase. MB EQE i EQS nejsou cesta kupředu.
Cestou kupředu můžou teoreticky být stroje, který budou mít 50 kWh baterku, která se nabije za 5 minut. Ale tam bohužel nesměřujeme ani omylem. Výrobci nedávají ani tu 800 V architekturu do malých aut, nedávají tam baterie, které by se zvládaly rychle nabíjet, ty s dobrým termomanagementem. Dokonce do malých aut nedávají technologie, které by na 400 V mohly ty baterky dovolit nabíjet rychleji (třeba 170 kW), kdy 50 kWh baterku nabíjete relativně za chvíli. Místo toho tu máme neudržitelný EQS ... bravo!
Klidně, jen to nesmí být jako třeba tenhle EQS - mastodontní, přetěžkej, zavalitej krám, kterej navíc žere jako prase. MB EQE i EQS nejsou cesta kupředu.
Cestou kupředu můžou teoreticky být stroje, který budou mít 50 kWh baterku, která se nabije za 5 minut. Ale tam bohužel nesměřujeme ani omylem. Výrobci nedávají ani tu 800 V architekturu do malých aut, nedávají tam baterie, které by se zvládaly rychle nabíjet, ty s dobrým termomanagementem. Dokonce do malých aut nedávají technologie, které by na 400 V mohly ty baterky dovolit nabíjet rychleji (třeba 170 kW), kdy 50 kWh baterku nabíjete relativně za chvíli. Místo toho tu máme neudržitelný EQS ... bravo!
@maca02
eqs dostane 800v faceliftem. A to auto je porad rekordnamen v dojezdu, wltp skoro 800km. Ovsem prodeje ukazujou, ze na dojezdu nezalezi. Cervenec de trh a bmw nakopalo prodejema ev teslu..
eqs dostane 800v faceliftem. A to auto je porad rekordnamen v dojezdu, wltp skoro 800km. Ovsem prodeje ukazujou, ze na dojezdu nezalezi. Cervenec de trh a bmw nakopalo prodejema ev teslu..
@Jean Reno
je to par tejdnu kdy sem si uvedomil, ze bych za spalovak nedal vic jak 0,5 az 3/4 mil kc za podminky ze mas kde nabijet. Moje zena jela 400km nekam, doma jeste byla tdi a6, phev x5 a jela dobrovolne etronem. Na nabijecce byla 15 minut nekde kde si kupovala nejaky potraviny. Ja snad za posledni mesic nebyl na pumpe a na nabijecce jsem byl 10 minut abych zkusil jestli to vubec funguje. Najeto 5tkm…
je to par tejdnu kdy sem si uvedomil, ze bych za spalovak nedal vic jak 0,5 az 3/4 mil kc za podminky ze mas kde nabijet. Moje zena jela 400km nekam, doma jeste byla tdi a6, phev x5 a jela dobrovolne etronem. Na nabijecce byla 15 minut nekde kde si kupovala nejaky potraviny. Ja snad za posledni mesic nebyl na pumpe a na nabijecce jsem byl 10 minut abych zkusil jestli to vubec funguje. Najeto 5tkm…
@kesumb vidis, ja som zasa posledne 3 dni dal vyse 1100 km a dokopy som stravil tankovanim a zastavkami na wc menej nez tych 15 minut. S tym etronom by ma zastavky na nabijackach uplne nebavili. Aj ked takto jazdi minimum ludi, stale sa najdu rezimy, kde bude cesta spalovakom komfortnejsia.
@Prasivak P já dal za poslední týden 5000km Teslou, co má reálný dálniční dojezd už lehounce pod 300km. Přesto bych po takové zkušenosti nejel spalovákem. Proč? Kolikrát jsem se už "modlil", abych byl na nabíječce, že jsem už KO. Ono to totiž nebylo jen o řízení, ale třeba o 30km nachozených po Bukurešti v 35°C vedrech.
Takže zastávky "pod 15 minut" ... hodina byla málo.
Takže zastávky "pod 15 minut" ... hodina byla málo.
@Jean Reno Presne ako si napísal EV ale iba keď máš dom a to je ten hlavný problém . Dom cca. 250-300 000 € + EV za cca 60 000 € = to sú sumy na ktoré 90 % obyvateľstva v živote nezarobí. Ale ináč fajn myšlienka pre vizionárov ale realita je úplne niekde inde. Z celkového počtu predaných nových áut pripadá 2,5 - 3 % na BEV a z toho je 75 % na firmu takže máloktorý súkromník si kúpi BEV a tí čo bývajú v panelákoch tj. 56 % na to ani nepomyslia. Každý nech si kúpi to na čo má a čo mu vyhovuje ale ICE tu budú s nami ešte dosť dlho a to je fajn .
@hugino V roku 2014 žili štyri z každých desiatich osôb v EÚ-28 v bytoch, o niečo viac ako jedna štvrtina (25,6 %) v dvojdomoch a o niečo viac ako tretina (33,7 %) v samostatných domoch (pozri obrázok 1). Podiel osôb žijúcich v bytoch bol spomedzi členských štátov EÚ najvyšší v Španielsku (66,5 %), Lotyšsku (65,1 %) a Estónsku (63,8 %; údaje z roku 2013) a najvyššie podiely osôb žijúcich v dvojdomoch boli zaznamenané v Holandsku (61,2 %), Spojenom kráľovstve (60,0 %) a Írsku (58,3 %; údaje z roku 2013). Podiel osôb žijúcich v samostatných domoch dosiahol najvyššiu mieru v Chorvátsku (72,6 %), Slovinsku (65,4 %) a Maďarsku (63,0 %); Nórsko (62,4 %) a Srbsko (60,5 %; údaje z roku 2013) takisto zaznamenali vysoký podiel svojich obyvateľov žijúcich v samostatných domoch.
Nejde jen o to kdo v cem bydli, ale komu to patri. Bydlim v DE a v CH a 60% obyvatel je v najmu, a to nejenom v bytech. Pronajimatel jim dobrovolne nabijeni/fotovoltaiku zarizovat nebude.
Domu to mam pres 1000km a DE jedu tempomat 180km/h, na neomezeme. Tohle rozumne zadny el. vuz neda, krom toho ze nemam kde nabijet ani v DE ani v CR u tchyne.
Domu to mam pres 1000km a DE jedu tempomat 180km/h, na neomezeme. Tohle rozumne zadny el. vuz neda, krom toho ze nemam kde nabijet ani v DE ani v CR u tchyne.
@H357
Přesně tak. To, že někde stojí dům, neznamená, že lusknutím prstu si na něj majitel dá panely a koupí si místo všech současných aut elektromobily.
Jak správně podotýkáš, v západních zemích bývají domy leckdy majitelem pronajímány nájemcům .... v jižních zemích zase turistům a rentiérům ... ve středních a východních zemích v nich často bydlí chudí majitelé, kteří jsou rádi za ojetou Škodu nebo Dacii. K tomu někteří majitelé domů nekupují vlastní auto, ale fasují jej od zaměstnavatele.
Těch "ideálních kupců BEV", kteří si mohou nakombinovat vlastní dům s vlastní fotovoltaikou a vlastními elektromobily, je prostě omezený počet.
Přesně tak. To, že někde stojí dům, neznamená, že lusknutím prstu si na něj majitel dá panely a koupí si místo všech současných aut elektromobily.
Jak správně podotýkáš, v západních zemích bývají domy leckdy majitelem pronajímány nájemcům .... v jižních zemích zase turistům a rentiérům ... ve středních a východních zemích v nich často bydlí chudí majitelé, kteří jsou rádi za ojetou Škodu nebo Dacii. K tomu někteří majitelé domů nekupují vlastní auto, ale fasují jej od zaměstnavatele.
Těch "ideálních kupců BEV", kteří si mohou nakombinovat vlastní dům s vlastní fotovoltaikou a vlastními elektromobily, je prostě omezený počet.
@Tycoon Ved nikto nehovori, ze lusknutim prstu maju vsetci kupovat elektromobily, dolezite je prestat predavat spalovacie auta a ludia prejdu postupne . To je dost novinka, ked mam prenajaty dom a nechce tam dat majitel elektraren na strechu, tak ukoncim zmluvu a prenajmem si taky dom, kde majitel fotovoltiku da :-) To su take problemy, najprv ludia zili v byte, teraz som dal statistiku, ze polovica ludi zije v domoch, tak teraz je dalsi problem, ze su prenajate. Ja som mal byt a aj garaz k tomu, garaz doteraz mam, platim tam elektriku, ked si bude chciet najomnik nabijat, tak nech to kludne robi. Takych garazi je plno na sidliskach, aj ked urcite nie vsetci to tak maju.
@xxc ty asi nebudes najbystrejsi chlapec, co? Tu ti pisu o tom, ze tych idealnych kupcov EV je menej nez sa zda a ty napises, ze je dolezite prestat predavat spalovacie auta nech na ne aj tak prejdu. A za to, ze ty mas garaz na sidlisku, urcite ich moze mat skoro kazdy, tie garaze sa vsade len tak povaluju. Ty budes ten typicky EV-fanatik, ktory podla seba posudzuje vsetkych a riadi sa heslom 'naco ti je nieco co ja nepotrebujem'
@Jean Reno Ano, o tom přesně sním. O společnosti, která se posouvá k lepším, efektivnějším, pružnějším spalovacím motorům.
@twistedTSD
Možná by to šlo zobecnit.
Společnost, která se posouvá k efektivnějším technologiím. Pro každý účel a v každé části světa může být tou efektivnější technologií něco jiného.
Možná by to šlo zobecnit.
Společnost, která se posouvá k efektivnějším technologiím. Pro každý účel a v každé části světa může být tou efektivnější technologií něco jiného.
@twistedTSD jenže tohle se už od euro 3/4 neděje. Motory jsou tak seškrcené, že pomalu slyšíš, jak ECU přepočítává tvůj povel od plynového pedálu ve stylu "ty jo, plnej, ale to nejde, to je moc emisí, jak si tohle představuješ? Navíc je katalyzátor ještě docela studený a EGR taky. Ne ne, pustím ti maximálně 68% výkonu hned a pak pomaličku budu přidávat, dokud si to nerozmyslíš".
MB1975
Ten svedskej pokrokar co jim sefuje vede firmu od uspechu k uspechu😆rad bych znal nazor dr. Zetcheho na soucasny fungovani firmy..daimler a benz se obraceji v hrobe..
3_diamanty
Ocakavam ze skonci aj EQE a dalsie medvedie prisernosti do zasuvky... uz len z dizajnu EQS sa cloveku chce grcat
@3_diamanty Njn, to bylo keců, jak reinventnuli sedan pro elektrické časy, pak (ne)přijde zákazník, koupí si relativně normální bavorák a Mercedes rychle oprašuje tradiční modelové řady.
pallas
Prečo to nenapíšete kompletne?
"Mercedes bojuje s prepadom predajov svojich luxusných modelov. Celkový predaj modelov Triedy S, EQS, EQS SUV a GLS klesol v druhom štvrťroku takmer o 25 percent na 33 400 vozidiel . V predchádzajúcom roku sa predalo 44 200 kusov. Podiel luxusného segmentu na celkovom predaji klesol zo 16 na 14 percent.
Problémy sa netýkajú len Nemecka : Podľa prieskumníkov trhu klesol predaj triedy S na všetkých dôležitých trhoch vrátane Číny o 13 percent, v USA o 19 percent a v Európe dokonca o 27 percent ."
zdroj: Automotive News Europe
"Mercedes bojuje s prepadom predajov svojich luxusných modelov. Celkový predaj modelov Triedy S, EQS, EQS SUV a GLS klesol v druhom štvrťroku takmer o 25 percent na 33 400 vozidiel . V predchádzajúcom roku sa predalo 44 200 kusov. Podiel luxusného segmentu na celkovom predaji klesol zo 16 na 14 percent.
Problémy sa netýkajú len Nemecka : Podľa prieskumníkov trhu klesol predaj triedy S na všetkých dôležitých trhoch vrátane Číny o 13 percent, v USA o 19 percent a v Európe dokonca o 27 percent ."
zdroj: Automotive News Europe
vecernicek2
No, už když ten model představili, bylo jasné, že to je prů$er.
Parametry nic moc, design hrůza, zcela nedůstojný vozu této třídy. V interiéru laciné cetky (bohužel trend u Mercedesu). Místo předního kufru haubna, která nejde ani otevřít, a protože jim příliš pozdě trklo, že nebude kudy lít kapalinu do ostřikovačů, tak udělali v blatníku hnusnou díru.
Čemu se diví? Problém nebyl, že udělali samostatnou řadu EQS, problém je, že se jejich manažeři zbláznili.
Parametry nic moc, design hrůza, zcela nedůstojný vozu této třídy. V interiéru laciné cetky (bohužel trend u Mercedesu). Místo předního kufru haubna, která nejde ani otevřít, a protože jim příliš pozdě trklo, že nebude kudy lít kapalinu do ostřikovačů, tak udělali v blatníku hnusnou díru.
Čemu se diví? Problém nebyl, že udělali samostatnou řadu EQS, problém je, že se jejich manažeři zbláznili.
×
Sdílení komentáře
×