Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Výsledky Volkswagenu se stále horší. Hrozí propouštění i zavírání továren

67 komentářů

PowerHouse
VW šlape, ví jak restrukturalizovat, dle nové španělské továrny.

VW rozjíždí továrnu na 3 000 000 aut ve Španělsku s vysokou produktivitou.
Stačí rozjet pouze 3 takové továrny, ještě 2 a je na dnešní produkci.
Tomu samozřejmě staré továrny nemohou stačit a musí z kola ven.

Tesla dokonce v Mexiku plánuje továrnu na 5 000 000 aut.
Xiami ukázal továrnu na mobily bez montážníků, tomu se přibližuje i u aut.
Avatar - Emel
Emel
@PowerHouse mhmm...
Za prvé... ve Španělsku to má být 3M aut ze dvou továren... a jestli to chápu správně, tak ne nových.
Za druhé... ten plán je na 3M ks jednoho modelu. Jenže VW není dneska schopný prodávat 3M ks od jednoho modelu, má těch modelů desítky.
traveldrive
@PowerHouse Netrep nezmysly. Naopak, od automatizácie sa stále častejšie upúšťa, vzhľadom na vysoké obstarávacie a udržovacie náklady sa to voči klasickej ľudskej pracovnej sile nie vždy vyplatí.
_Teddy_
@PowerHouse
Problem je, ze VW nemoze len tak zrusit "stare" tovarne v Nemecku. Sposobuje to tzv. "zakon Volkswagen", ktory dal dolno-saskej spolkovej vlade 20% hlasovacie prava. Este dakych par % maju odborari, a to znamena ze VW Group si nepresadi ziadne zatvaranie fabrik v Nemecku, lebo na to potrebuje 4/5 hlasov...
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Dostupný elektromobil od Volkswagenu byl zachycen při testování na legendární Severní smyčce Nürburgringu. Technika tohoto elektrického městského hatchbacku bude vycházet z platformy MEB Entry, což znamená, že se bude jednat o předokolku, a elektromotor nabídne až 226 koní. Na jedno nabití má ujet až 450 km. Nabíjet se zvládne výkonem až 125 kW. Vzhledem k jeho čtyřmetrové karoserii nabídne velký zavazadlový prostor o objemu 490 litrů. Vůz má startovat na ceně pod 25 tisíci eury, což znamená pod 600 tisíci Kč. Sériovou podobu ID.2 slibuje Volkswagen oficiálně představit příští rok, kdy by měl být vůz také uveden na trh.
Co na tento dostupný elektrický hatchback říkáte, přátelé?
Meky
@Horký Rom

VW potrebuje vela lacnych hybridov.
EV su privelmi drahe stale.

Potrebuje SUV za 30k€ s EV s baterkou aspon 70kwh a min 120 kw vykonom.
Tycoon
@Horký Rom

Ty máš nějaké přátele?

Pokud tedy mohu odpovědět i já, ačkoliv nejsem a ani nechci být tvůj přítel, tak VW sliboval levný elektromobil už několikrát a ani jednou slib nenaplnil. Počkejme na uvedení toho menšího elektromobilu na trh.

Update 14 October 2019: VW chief strategist Michael Jost confirmed the plans for the brand’s low-priced electric car. He said: “We are working on an e-city car that costs less than 20,000 euros. We want to launch such a vehicle 2023/2024.”

Zdroj: Server www.electrive.com
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Tycoon

Požehnaný můj nejvěrnější příteli, vždy netrpělivě čekám právě na tvou reakci na můj příspěvek 👍
ericn
@Tycoon i kdyby se jim podařilo vyrobit mini EV za 20tis eur, musí najít dostatek lidí, aby to koupili 😂 Co si vezmeš za 20tis Eur? 3letou Octavii Combi s 1.5TSI nebo mini EV? Odpověď je dost jasná 😋
Avatar - pradeda777
pradeda777
@Tycoon ....a tak to mělo začít.... EV do města...a ne závodem kdo dál dojede....chyba...😫
ericn
@pradeda777 přesně 👍
Hendly
@pradeda777
Jojo, nova technologie jde prece vzdy od te nejlevnejsi kategorie….
Nebo?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@pradeda777 Souhlas.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Horký Rom Co na něj mám asi říkat, Čížku, když neexistuje? Radši mi řekni, kde najdu hate list.
DonVito
Tesla vás může připravit o práci, řekl šéf Volkswagenu Diess svým zaměstnancům
5. listopadu 2021

https://www.e15.cz/…stnancum-1385018
Avatar - del42sa
del42sa
@DonVito tak tak, měli na elektřinu přejít hned a co nejrychleji u všech modelů a byli by za vodou. To lpění na zastaralých pohonech je až do nebe volající hloupost
Avatar - kruskar
kruskar
@del42sa 😂😂😂
Arese
@del42sa 😂😂😂 Tak ten byl dobrej! 😃👍
Arese
Takhle to dopadá, když automobilka místo svých zákazníků poslouchá šílené zelenobolševické byrokraty ve vedení EU! 😧😠👎
jiras_
To není jen o EU, VW se na těch kravinách aktivně podílelo. Ale nikdo je nenutil dělat tragický infotainment, přejít na levné materiály, zmrvit celou ergonomii a celkově tak zničit desítky let budovaný pocit solidnosti z interiéru. VW si nekupovali geekové pro nějaké výstřelky, ale konzervy právě pro tu solidnost a funkčnost. K tomu je EU nenutila.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
@jiras_ Velmi dobře napsáno, od VW se očekává solidnost bez výstřelků. Dodali jak výstřelky, tak sebrali zájemcům ten pocit solidního durch německého auta.
Zájemci o VW nestojí o výstřelky, ty očekávají od italských a francouzských značek.
Hendly
@Arese
Presne naopak. Aktualni problem je neschopnost konkurovat novym znackam v oblasti elektromobilu.
Tam ztraci prodeje a tam se jejich draze vyvinute projekty neprodavaji.
kesumb
@Hendly
ne to je nesmysl nemas pravdu. Stojej se pred VW fronty na novou 1,5tsi v manualu!!
Hendly
@kesumb
Hmm a v Cine padaji prodeje o desitky % rocne…

Par aut v manualu fakt VW nezachrani..
kesumb
@hendly:
ne jo, ja myslel
ze spravnej petrolhead ma manual a bojuje proti eu!
Tycoon
@kesumb

Ono se z toho nedalo pochopit, že to je ironie na Areseho.

Když jsem před x lety kupoval koncernové auto, tak nejdelší fronty byly tehdy na 1.4 TSI v manuálu a 4x4. Více než roční čekací lhůty a to nebyla žádná čipová krize, ani omezování prodejů kvůli flotilovým emisícm CO2 .
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
@Hendly Člověče odkud z jaké nory jsi vylezl? I kdyby VW operoval s celým počtem prodaných EV v EU, je to stále směšné a zcela nedostatečné číslo :-):-):-) vyndej už hlavu z kýblu !!!
Hendly
@W.O. PRSCLEY
Proc jen EU?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Jsi totálně mimo.

Vzhledem k tomu, že VW je primárně EU a v EU jsou prodeje EV 12% a padají, tak I kdyby VW vůbec EV nedělalo nebo vyráběli EV 100 let za konkurencí, tak je to absolutně jedno.

Problém je v tom, že ve vývoji EV utopili nesmyslné prachy, že EV se dotuje z prodejů spalováků a že VW zdrbal spalováky neskutečným způsobem.

Z druhé strany, i tak se u VW stále dá rozumně vybrat dobrý spalovák. Na rozdíl od mnohé konkurence. 2.0 TDI a 1.5 TSI a 2.0 TSI jsou stále silný argument. A Passat, Szperb, Tiguan, Kodiaq... stále fajne auta. I když nebýt EV a debility VW, tak mohly být lepší než jsou.
Hendly
@rohYpnol
Takze ve finale souhlasis s mym prispevkem.
VW utopilo spoustu penez za EV ktere neumi prodat.
Ten trh s EV zabrala konkurence.
V Cine se proda 30milionu aut rocne. Kdo tam pada o desitky procent?
Arese
@rohYpnol A taky mohly být výrazně levnější! :(((
ericn
@ Arese To především 👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

NE. Asi zase nechápeš psaný text.
Trh EV je malý a z pohledu VW nepodststný. Tedy VW utopil nesmyslné peníze v EV, které nikdo nechce. A ne že je neumí VW prodat.
Hendly
@rohYpnol
Takze globalni trh s EV v roce 2023 byl 10 mil aut a dale roste.
V Cine prodava BYD 10x vic EV nez VW. Tesla vic jak 5x.
Vse jde na ukor klasickych znacek.
Trolls tady jedou agendu jak to nikdo nechce dlouhe roky jenze misto toho rychle prichazi scenar Nokia…

a to uz je tady clo 47% na Cinska EV.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hendly


Ano, opět nechápeš psaný text. Napsal jsem ti jasně, že VW = primárně trh EU.

A ty budeš argumentovat globálními čísly trhu EV ... 😂 Jo, typický hendlíček co vůbec nic nechápe.

A k VW vs. Čína , to je úplně jiný příběh. To není vůbec o EV. VW v Číně nikdy neměl šanci na úspěch.
Hendly
@rohYpnol
VW bylo 20 let prodejni jednickou v Cine.

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2353750

Ted prodeje padaji protoze neumi EV.

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2441946

Prodeje VW Cina jsou kolem 2,5 mil aut rocne a padaji jako kamen.
Celkove globalni prodeje VW jsou 4,8 mil aut.

Uz trochu zacinas chapat kde a proc je problem?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Nikdo neuvádí důvod.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
... a proč se výsledky VW neustále horší? :-):-):-)
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@W.O. PRSCLEY protože BEV. Jejich prodeje jsou mizivé.
gil54
Volkse zachrání až ta koženka z konopí...
ericn
@gil54 tvl to je největší inovace VW za posledních x let 😂😂😂
Michal606
Pokud budou vyrábět auta, která trh nežádá či za nesmyslné ceny, tak samozřejmě továrny zavřít. Na druhou stranu, zveřejněné zisky koncernu tomu moc nenasvědčují. Může to být ale mezistupeň pro převedení výroby do Turecka, Maroka nebo Číny.
Prezivkynetreba
Tu je priamy dôsledok Greendealu pomenoval ho sám šéf VW: „Obtížné ekonomické prostředí, noví konkurenti v Evropě a klesající konkurenceschopnost německé ekonomiky znamenají, že automobilka toho musí udělat více, zdůvodnil postup šéf koncernu Oliver Blume.“

Elektromobily dovedú jednu (zatiaľ) z najväčších značiek automobilového priemyslu do obrovských problémov. Celý problém je, že byrokrat v Bruseli sa rozhodol, že sa budú vyrábať EV. Lenže zákazník o EV nemá záujem. Automobilka namiesto počúvania zákazníka (náš zákazník náš pán) počúva Eurobyrokrata ktorý si ich auto nekúpi lebo mu riť vozia v 8 valcovej S Classe ktorú mu platia daňový poplatníci EÚ

Nuž a prečo o EV nie je záujem? Bežný človek žijúci v bytovke s priemerným platom si EV nekúpi z 3 kľúčových dôvodov: 1. Vysoká cena oproti spaľovákom, 2. nemá ho kde nabíjať, 3. životnosť EV je násobne nižšia ako spaľováku. Ale Eurobyrokrat s platom cez 35 000 € mesačne toto nepochopí.

Urobili strategickú chybu keď utopili miliardy na vývoj EV o ktorý nie je záujem. (Vidím to aj v mojom okolí ľudia čo si kúpili nové autá tak nikto z nich nesiahol po EV)

Niekto tu písal, že VW chystá lacné EV auto do 25 000 € a ja Vám poviem, že oň nebude záujem z hore uvedených dôvodov. Problém nie je len cena ale aj infraštruktúra a hlavne o čom sa nepíše je životnosť. Kým spaľovák vydrží kľudne aj 30 rokov tak EV bude už 3x zrecyklované. (Lebo ak prídete po 7 rokoch do automobilky, že chcete novú batériu lebo na tej starej nedojdete ani na nákup a oni Vám zadrú, že si máte pripraviť 15 000 € tak asi viete čo sa stane).
Hendly
@Prezivkynetreba
Souhrn hlouposti o EV jak od Turka…
Hned to prvni. Tesla v tom samem Nemecku jede bez vetsich problemu…
Prezivkynetreba
@Hendly
Zamyslite sa pred tým než niečo napíšete. Tesla vyrába len EV. My sa tu bavíme o automobilkách ktoré robia všetky druhy pohonu a tam sa to dá jasne porovnať o čo majú zákazníci záujem a o čo nie. Keby bol o tie EV záujem tak sa ich predá viac ako spaľovákov.
ericn
@Prezivkynetreba To Hendly nemá šanci pochopit...
Hendly
@Prezivkynetreba
Jenze to ukazuje neco uplne jineho nez tvrdis.

Nezajem je podle informaci o EV od klasickych znacek.
Tesla provozuje v tom samém Nemecku za stejnych podminek tovarnu ktera jede. A to produkuje vozy v kategorii 1mil Kc plus.
ericn
@Hendly a proto její prodeje měsíc od měsíce klesají. TMY v červenci na EU trhu -16%, TM3 -17%… Dalších… Ani jeden model v červencových TOP20 😋
Hendly
@Ericn

dalsi co dela dlouhodobe zavery na zaklade mesicni statistiky.
ericn
@Hendly jj Tesla padá pravidelně každý měsíc už od konce německých dotací, jen ty to nechceš vidět. No letos bude hoooodně daleko od “bedny” 😋 Čísla hovoří jasně, v červenci je TMY v TOP25 na 24. místě…. Propadá se propadá…
Arese
@Prezivkynetreba Ještě jsi zapomněl u EV zmínit drastický propad jeho hodnoty při dalším prodeji.
Juraj Vojtas
Příspěvek podléhá schvalování.
Renoo
@Arese
No, firmy nabízející operáky zjistily, že hele EV ojetinu lidi moc nechtěj, tak zdražily operáky. No a fleety, který auta nebraly na operák, ale koupili si ho, zjistili to samé, jen o něco později. A ještě se k tomu přidali ti, který už další EV nechtějí vůbec, protože mnozí pochopili, co reálně nabíjení obnáší a že to není "hurá super" jak to do nich tlačil jiný youtube fanatik, ale že negativa EV nejsou o tom, že si zvyknete, ale že pro mnohé se stane automobil protivnou otravnou hračkou.
Hendly
@Arese
Ok, sezen mi ojete elektricke citigo a nebo Teslu3/Y s drastickym propadem ceny.
Tycoon
@Hendly

Tesla Model 3 Long Range, rok 2019. Cena nového auta 1 426 000.
Cena ojetého auta po 5 letech dle inzerce na sauto.cz: 570 až 680 tisíc. Ztráta hodnoty 53 až 60 % za 5 let.

Já mám auto z roku 2017 a pokud budu věřit tabulkám pojišťovny, tak za 7 let ztratilo 38 % hodnoty.
Hendly
@Tycoon
auto ktere uvadis bylo nejspis koupene s dotaci 200-300 ktera v te dobe byla v DE.
Takze zadny drasticky pokles, ale scela normalni nebo lepsi nez spalovak protoze jde o auto 1mil+ kde auta ztraceji hodnotu rychleji.

Takze co tam mas dal?
Tycoon
@Hendly
Když pro tebe ztráta hodnoty 60 % za 5 let není drastická, tak to si štastný člověk. Už chápu, že obhajuješ elektromobily.
Hendly
@Tycoon
Ta ztrata ale neni 60%.
Musis odecist 300 tis z porizovaci ceny coz byla dotace. Takze jsi na tom jako u spalovaku.
ericn
@Hendly Koukám, že překrucuješ fakta, tak znova. Cena TM3 Long Range na Českém trhu v roce 2019 byla 1426000kč, viz:

https://www.hybrid.cz/…na-1-199-200-kc/

Sauto, cena ojetiny dnes 579tis Kč:
https://www.sauto.cz/…odel-3/207131850

Čili propad hodnoty je 60% jak píše Tycoon 😋
Hendly
@Ericn
Takze znova.
Nas nejvetsi sousedni trh Nemecko melo dotace na EV 200-300tis na auto a to je dost zasadni. Takze jestli chces dostat realna cisla na trhunojetin musis tohle odecist.
Pak samozrejme je to kategorie 1mil plus
Prvni priklad co me napadlhttps://www.sauto.cz/…rada-5/207219720https://www.auto.cz/…vas-ziska-131537?…
Takze kde je ta Tesla nebo Citigo s brutalnim poklesem ceny?

Koukam, ze to nici odkazy. Najdi si teda treba BMW 5 nejaky silnejsi motor a tam uvidis co je to propad ceny u ojetin.
ericn
@Hendly jo tenhlenový web je naprosto ubohý, ničí odkazy, tj musíš je tam dát na první dobrou nebo znova zadat a přeuložit - je to děs…

To nic ale nemění na faktu, že lžeš. Oficiální cena v ČR byla 1,426mil Kč, odkaz z hybrid.cz hovoří jasně. Co bylo nebo nebylo v Německu nikoho nezajímá. Ty jako Čech by si dotaci nedostal, takže smůla. Cena v bazarech je taky jasná, takže kámo, smiř se s tím 😋
Hendly
@Ericn
Kdyz je xena auta 10km za hranicema o 300tis nizsi tak to ma samozrejme vliv

Koukal si na cenu BMW 5 v roce 2019 a za kolik ho sezenes ojete dnes?
Zajimave, ze to nikdo nekritizuje.

Proste nic, ticho.
Trollove. Prijit plivnout nejakou lez a spojit to s EV a EU a jit dal.
ACE.
To je fakt překvapení že automobilka co začala dělat auta o která není zájem, tak začíná krachovat. Kdo by to mohl tušit.
Renoo
Jen ať si to tam pořádně pročistí. Továrny snad všude, tahaj díly do jedné továrny z celé Evropy a pak se diví. Do nynějška se tyto šílené zbytečné náklady řešily vydrbáváním subek a jejich ždímáním, že byli na hranici ziskovosti a k tomu drželi skoro nulové sklady. Jenže se v tomto systému prokopal na dno a dál kopat nejde. Vydrbávání musí nahradit efektivita.
Tycoon
@Renoo
Vnitřní neefektivita těchto korporací bude pravděpodobná obrovská, s tím souhlasím. Armáda manažerů, x stupňů řízení apod. K tomu zaručená místa ve fabrikách, o kterých se mluví v článku. V tomto si měli vzít poučení od Tesly.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Sazka na elektro, no.

Akorat to znamena, ze je budou tlacit jeste agresivneji.
:-(
Frfla
Jo, co si tihle eurohujeři prolobbovali v EU, to mají. VW za to nese lví podíl. Přeji krásné propuštění nebo příjemný krach.
Winterkorna máte před soudem, Diess by ho měl hned následovat, on je ten skutečný hrobník.