Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet – Příjemný oldschool

30 komentářů

Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Horký Rom jezdí na elektriku, KANKUNDA ho nabíjí a šmátral měří spotřebu.
Pavol Gal
@Roman Horký Toto ako súvisí s novou Vitarou ?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Pavol Gal Já jsem mu to říkal. Neposlechl a nechal se šikanovat tak dlouho, že se zbláznil. Se podivej na Youtube co natočil.
lukas13
@KANKUNEN
Co natočil, šel by odkaz, nebo alespoň radu, co dát na YT do vyhledávání? Nějak se mi to nedaří najít.

Jinak souhlas, vůbec nechápu co se s ním děje. Byl to normální, rozumný diskutér. Teď už to tak teda nevypadá.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Prijde mi zajimave ze Vitara ma rozvor "jen" 2.5m. To je nejmene z porovnavanych aut. Je to takove auto pro dve osoby, do lehkeho terenu.
Prazsky senior s chatou :-)
RaSuSK73
@Jenik3 Odviezli sme sa v tom piati. Bol to samozrejme silny kompromis, ale iba na sirku. Na dlzku je vzadu miesta dost.
A co sa tyka priechodivosti terenom, je neuveritelne, cez co vsetko sa to auto dokaze preskriabat.
Avatar - iudex
iudex
@Jenik3
Presne si to definoval, auto pre dvojicu dôchodcov, čo majú chatu. Ale to nie je zle, presne takéto auto daná kategória ľudí chce a je fajn, že Vitara toto poskytuje. Daná cieľovka nechce dotykáče s malými tlačitkami a bambilión nastaveniami, chce jednoduché, spoľahlivé auto, ktoré je vyššie, dostatočne priestranné a praktické, vylezie na tú chatu v lese a pritom dobre vyzerá. A hlavne si ho senior môže dovoliť.
Pritom ani tá dynamika nie je zlá, 9,5s na stovku je pre takéto auto vcelku slušné.
Takých 20 rokov dozadu seniori kupovali Ford Fusion, toto vnímam ako takého duchovného nástupcu pre danú cieľovku, predstavujúcu progres v každom smere.
Avatar - Jenik3
Jenik3
@iudex Cilova skupina Vitary se nepotrebuje s timto modelem ukazovat, ale sednout a spolehlive dojet a vyjet.
Je ta 1.4 primovstrik?
praptak
Ano, je. A ještě k tomu mild-hybrid.
Arese
@iudex Skvěle vystiženo. Pozn.: Ten Fusion ovšem měl nesrovnatelně slabší motor (1.4 16V/59 kW), ovšem taky byl nesrovnatelně levnější.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Arese To je fakt.
Ale vetsina jezdila s 1.6 , a jejich 74, ale pozdeji i 85kW uz uplne stacilo.
:-)
traveldrive
@iudex Auto pre seniorov za 20 tis. €+? Hm...
Avatar - iudex
iudex
@traveldrive
Bavíme sa o novom aute a tam dnes moc možností pod 20t nemáš. Aj trošku vybavená Fabia je dnes za 20t a to je malý hatchback segmentu B, nie SUV. Takže áno, Vitara je jedno z najdostupnejších áut na dnešnom trhu.
P.S. o sociálnej situácii na Slovensku sa nejdem baviť, dôchodcovia majú svoju vysnenú vládu, do zákona im dala právny nárok na 13. dôchodky, tak teraz už bude raj na zemi a nové autá pre dôchodcov.
traveldrive
@iudex V tom by som Ti trošku oponoval. O jedno z najdostupnejších áut na našom trhu určite nejde, ale keď to zmeníme na jedno z najdostupnejších SUV, tak súhlas. ;-) Fabia za 20 je sila, to sme teda dopracovali...
O politike sa baviť nechcem, stojí to za h0vno, nech to vezmeš z tej alebo onej strany...
RaSuSK73
Mam r.v. 2023, manualne nastavovanie svetiel koleckom nemam, asi to ma autonivelaciu. Tento novy model to kolecko ma. Pritom je predpis, ze svetla s vykonom cez 2000 lumenov musia mat automatiku. Znamena to, ze nova Vitara ma slabsie svetla ?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@RaSuSK73 Pochybuji. Ten limit se počítá na jeden světelný zdroj a u LED to obvykle vychází tak, že se do něj vlezou.
RaSuSK73
@twistedTSD Keby bol dajme tomu vykon svetiel oboch modekov rovnaky, pod 2000 lumenov, naco by moja 2023 mala automat, no 2024 uz manualne nastavovanie ? Ten nivelizacny automat je hromada veci navyse...

Nerozumiem :(
Maxmilian_Von_Mondeo
Já tohle auto mám a jezdím denně Kutná Hora-Praha-Kolín-Kutná Hora a jezdím za 5,1-5,5 l/100 km (Nijak jí zrovna nešetřím, přepínám do "Sportu" dost často). Nevím proč si pan redaktor přivazuje k nohám cihly, nebo kde dělá soudruh chybu, že jezdí za takovou nehoráznou spotřebu.
RaSuSK73
@Maxmilian_Von_Mondeo Mno, tie cisla spotreby su z displeja auta, alebo podla tankovania ?
Avatar - Jenik3
Jenik3
@Maxmilian_Von_Mondeo: Jezdis po dalnici 140 tacho?
praptak
Všimnul jste si, že pan redaktor s autem jezdil ve městě. 😉
Arese
Velmi výstižný a čtivě napsaný test. Jeho výsledek jen ukazuje, o kolik byla starší auta řidičsky zábavnější a uspokojivější...
Vitara je stále velmi dobré auto, škoda jen té povinné (mikro)hybridizace :(((, naopak velká pochvala za zachování pořádné mechanické ručky! :)))
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
chybí v tom manuál a diesel
Arese
@Ada je zase tady Kdyby sis ten test laskavě přečetl, dozvěděl by ses, že Vitara se prodává výhradně s manuálem. 🙂
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, my starsi ridici uz taky hur slysime... takze nam to pipani asi moc vadit nebude.
jirik_kirij
"Všímavější zaregistrují novou masku chladiče, která se zbavila lesklých segmentů a horizontálního členění. "
Toho si nejde nevšimnout. Zatímco minulá verze byla identická a na dálku rozpoznatelná, tak tato verze spadla do všeobecné tuctovosti a člověk na první dobrou neví, jestli je to Vitara nebo třeba jen nějaký další Opel.
Ringhofer
Škoda, že nepřidali ještě delší Grand Vitaru s trochu větším kufrem. Auto jinak sklízí pochvalu všech svých majitelů (ale nevím, s čím svůj vůz srovnávají). Jsou spokojeni se vším: velikost, výkon, spolehlivost, spotřeba. A jsou ochotni dojíždět do servisu i třeba 120 km. Možná by měli géniové z automobilek rozšířit své tržní průzkumy, aby nenechali "důchodce" na vedlejší koleji. Ale to by se ještě museli naučit vyrábět auta tak, aby na nich také vydělali, jako Suzuki.
RaSuSK73
@Ringhofer S-Cross = Grand Vitara. No trochu dalej na vychod od nas.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nemá diesel a manuální převodovku...
Frfla
Raději bych bral ty další tři ve srovnání. Nejsou to hybridy.