Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
Já tomu moc nerozumím Toyota x VW. HEV nejsou zvýhodňovány a přesto má Toyota s emisemi vystaráno. Octávka má udávanou spotřebu v TDI 3,5 litru a TSI 4,5 litru. VW má navíc EV a PHEV, které se počítají do flotil hodně zvýhodněně. Papírově by neměl mít VW přece problém. No stejně by se měl udělat rok nula a měřící cyklus by měl odpovídat realitě.
@KANKUNEN Ale rozumíš tomu dobře. VW jede opět na švindlu, prozatím pravděpodobně v mezích zákona. Toyota poctivě maká a respektuje fyziku.
@KANKUNEN
No je to prý fyzikálně nemožné to splnit. Ale nektere automobilky to už splnily. Nevím, proč se to hodnotí podle VW, který údajně má všude nízké spotřeby, EV i PHEV jak píšeš, a přesto není schopen se k limitu přiblížit. Kdyz vezmeš to TSI 85kw v octavii, to má spíš 5.5l, což je o cca 1.5l víc než corolla s dvoulitrem a 144kw. Takze mnohem slabší motor ti do flotily přidá o cca 35g/km víc. To máš cca 3300EUR ( nca 83tis Kč ) navíc. Než tohle platit jako pokutu, to už si raději připlatit za spolehlivější a výkonnější auto.
Do toho ještě u TSI je psáno, že produkuje 25mg NOx, ten dvoulitr naposledy kdyz jsem viděl COC, měl 6mg. To je dost zásadní rozdil
No je to prý fyzikálně nemožné to splnit. Ale nektere automobilky to už splnily. Nevím, proč se to hodnotí podle VW, který údajně má všude nízké spotřeby, EV i PHEV jak píšeš, a přesto není schopen se k limitu přiblížit. Kdyz vezmeš to TSI 85kw v octavii, to má spíš 5.5l, což je o cca 1.5l víc než corolla s dvoulitrem a 144kw. Takze mnohem slabší motor ti do flotily přidá o cca 35g/km víc. To máš cca 3300EUR ( nca 83tis Kč ) navíc. Než tohle platit jako pokutu, to už si raději připlatit za spolehlivější a výkonnější auto.
Do toho ještě u TSI je psáno, že produkuje 25mg NOx, ten dvoulitr naposledy kdyz jsem viděl COC, měl 6mg. To je dost zásadní rozdil
Sa s tebou stavim, ze ked teraz sadnem do tej 85kw oktavky a prejdem 1000km, bude mat nizsiu spotrebu ako 2l cotolla
@ptr078 Jděte do té sázky oba, rád vám to nezávisle rozsoudím a pak vám předvedu, co umí 15 let starý Prius :-) Na Corollu mít nebude, ale tu Ochcávku převálcuje.
@ptr078
Uplne v pohodě. Jelikož jsem s tím dvoulitrem jezdil a takové dálky projedu kolem 4l jak nic. I když se nebudu snažit, tak pod 5 to musí dát kazdej, kdo jezdi jako člověk.
Uplne v pohodě. Jelikož jsem s tím dvoulitrem jezdil a takové dálky projedu kolem 4l jak nic. I když se nebudu snažit, tak pod 5 to musí dát kazdej, kdo jezdi jako člověk.
@Roman Horký
Hele, možná ten prius by zvládl i tu corollu, tam bych si nevsazel, to bude hodně podobné. Ale jak píšeš, k té octavii úplně v pohodě obě auta. Je vidět, kdo vůbec nemá zkušenosti s hybridy a jezdi s tím jako Ozzy.
Hele, možná ten prius by zvládl i tu corollu, tam bych si nevsazel, to bude hodně podobné. Ale jak píšeš, k té octavii úplně v pohodě obě auta. Je vidět, kdo vůbec nemá zkušenosti s hybridy a jezdi s tím jako Ozzy.
Hm, když s Corollou pojedu já, tak asi jo :D Ale budu tam rychleji :D
Ale pokud to vrátíme do reality normální jízdou, otočil jsem Itošku minulý týden, jel jsem 3 lidi, bagáž a rakev na střeše. Po ČR z Prahy na jih svižně na Dolní Dvořiště , předjíždění na Benešovské, dálnice 130-160, Rakousku jako všichni dle předpisů i když jsem taky občas předjel, Itálii tempomat 135 s tím, že jsem vždy po pár km přišlápl a jel taky 160/170. Cestou zpět jiná trasa na Brenner, podobné, přes Německo u Mnichova 130-190 (bál jsem s rakví blbnout, takže jen občasné přidání plynu, abych neusnul) a od Rozvadova 140-160 na Prahu. Výsledek 6.0.. to je docela v pohodě, s dieslem 180hp s automatem jsem tohle jezdil za 6,9. Takže kdyby si za volant ty Corolly sedl někdo, kdo s tim nejezdí jak s dieslem a šlape na to, tak to bude velmí těsný. Nehledě na to, že k 85kw Oktávce je to dost nepoměr, výkon prostě žere víc, ale srovnatelnější je spíš 100kw HSD (či předface 90kw) 1.8. Na spotřebu k 2.0 HSD 144kw bych tedy relevantněji viděl 140KW Tsi, které je sice trochu rychlejší na stovce , ale taky nebude tak úsporné, že ;) Ale to by se nehodilo...
...@ptr078
Ale pokud to vrátíme do reality normální jízdou, otočil jsem Itošku minulý týden, jel jsem 3 lidi, bagáž a rakev na střeše. Po ČR z Prahy na jih svižně na Dolní Dvořiště , předjíždění na Benešovské, dálnice 130-160, Rakousku jako všichni dle předpisů i když jsem taky občas předjel, Itálii tempomat 135 s tím, že jsem vždy po pár km přišlápl a jel taky 160/170. Cestou zpět jiná trasa na Brenner, podobné, přes Německo u Mnichova 130-190 (bál jsem s rakví blbnout, takže jen občasné přidání plynu, abych neusnul) a od Rozvadova 140-160 na Prahu. Výsledek 6.0.. to je docela v pohodě, s dieslem 180hp s automatem jsem tohle jezdil za 6,9. Takže kdyby si za volant ty Corolly sedl někdo, kdo s tim nejezdí jak s dieslem a šlape na to, tak to bude velmí těsný. Nehledě na to, že k 85kw Oktávce je to dost nepoměr, výkon prostě žere víc, ale srovnatelnější je spíš 100kw HSD (či předface 90kw) 1.8. Na spotřebu k 2.0 HSD 144kw bych tedy relevantněji viděl 140KW Tsi, které je sice trochu rychlejší na stovce , ale taky nebude tak úsporné, že ;) Ale to by se nehodilo...
...@ptr078
@Ozzman
To je úplně jedno, já bych to srovnal i s tou "úspornou" variantou TSI. Pořád by byla úplně jinde se spotřebou než výkonnější Corolla. Navíc mám pocit, že novej dvoulitr už je na tom se spotřebou hodně podobné jako 1.8.
To je úplně jedno, já bych to srovnal i s tou "úspornou" variantou TSI. Pořád by byla úplně jinde se spotřebou než výkonnější Corolla. Navíc mám pocit, že novej dvoulitr už je na tom se spotřebou hodně podobné jako 1.8.
@KANKUNEN
Koncern VW prodává poměrně hodně výkonných aut, osobních dodávek a aut s pohonem 4x4. To mu zvyšuje průměrné flotilové emise CO2.
Ono si to málokdo uvědomuje, ale VW je asi jediná značka, kde si můžeš pohon 4x4 koupit i u aut jako je VW Caddy, Multivan a Transporter. I Škodovka prodává velké množství aut s 4x4, stále prodává Octavii RS. Zkus se jít zeptat třeba k Opelu nebo Peugeotu na čtyřkolku nebo výkonné auto.
Koncern VW prodává poměrně hodně výkonných aut, osobních dodávek a aut s pohonem 4x4. To mu zvyšuje průměrné flotilové emise CO2.
Ono si to málokdo uvědomuje, ale VW je asi jediná značka, kde si můžeš pohon 4x4 koupit i u aut jako je VW Caddy, Multivan a Transporter. I Škodovka prodává velké množství aut s 4x4, stále prodává Octavii RS. Zkus se jít zeptat třeba k Opelu nebo Peugeotu na čtyřkolku nebo výkonné auto.
@Tycoon
Dodávky mají ale jiná kritéria než osobaky. Nicméně i další, včetně Toyoty u nových dodávek je dodavatelsky schopna zajistit 4x4 s tovární zárukou, na prezentaci na to upozorňovali, ale v ceníku to nemají, to je pravda.ale nevím, jestli se to nezměnilo.
Dodávky mají ale jiná kritéria než osobaky. Nicméně i další, včetně Toyoty u nových dodávek je dodavatelsky schopna zajistit 4x4 s tovární zárukou, na prezentaci na to upozorňovali, ale v ceníku to nemají, to je pravda.ale nevím, jestli se to nezměnilo.
@Mikesus
Převážná část Caddy, Multivanů a překvapivě i Transporterů je prodávána ve verzi M1, tedy jako osobní auta. A jejich emise CO2 se pak započítávají mezi osobní auta. Třeba takový Multivan 2.0 TDI 4x4 má emise CO2 ve výši 220 g/km. Caddy 1.5 TSI s předním pohonem má podle verze kolem 150 g/km.
Převážná část Caddy, Multivanů a překvapivě i Transporterů je prodávána ve verzi M1, tedy jako osobní auta. A jejich emise CO2 se pak započítávají mezi osobní auta. Třeba takový Multivan 2.0 TDI 4x4 má emise CO2 ve výši 220 g/km. Caddy 1.5 TSI s předním pohonem má podle verze kolem 150 g/km.
@Tycoon
Ok, to beru,neměl jsem., oředstavu jaký je podíl M1. Nicméně multivan 220g? To je masakr, obzvlast kdyz to srovnam s mym 7mistnym 4x4, který má psáno 149g, s benzinem. Váží to 2.2t, což bude podobné u multivanu. 70g rozdíl, to udělá už zajímavou pokutu. VW chybí nějaký moderní úsporný motor pro vsechny ( nebo spis pro většinu, chapu ze nekteri maji extremni potreby ), nebo má tam něco úspornějšího? PHEV neni rozhodne pro každého a pak uz maji jen tyhle Dodávky mne tolik nezajímají, tak nevím.
A těch 70g udělá cca 165tis Kč na pokutě.
Ok, to beru,neměl jsem., oředstavu jaký je podíl M1. Nicméně multivan 220g? To je masakr, obzvlast kdyz to srovnam s mym 7mistnym 4x4, který má psáno 149g, s benzinem. Váží to 2.2t, což bude podobné u multivanu. 70g rozdíl, to udělá už zajímavou pokutu. VW chybí nějaký moderní úsporný motor pro vsechny ( nebo spis pro většinu, chapu ze nekteri maji extremni potreby ), nebo má tam něco úspornějšího? PHEV neni rozhodne pro každého a pak uz maji jen tyhle Dodávky mne tolik nezajímají, tak nevím.
A těch 70g udělá cca 165tis Kč na pokutě.
@Mikesus
Koncernu VW chybí to, co má Toyota. Klasické hybridy.
Jinak to číslo 220 bylo pro "krabici". tzn. starou generaci Multivanu, ten už se jen doprodává.
Koncernu VW chybí to, co má Toyota. Klasické hybridy.
Jinak to číslo 220 bylo pro "krabici". tzn. starou generaci Multivanu, ten už se jen doprodává.
Frfla
Takže auta nám opět zdraží. Demobilizace Evropanů nadále pokračuje. Levá vpřed, pochodem vchod.
Uz sa to deje. V uk mas zakon, ze toho roku automobilky musia predat 22% ev, kazdy rok sa to zvysuje. V 2030 to ma byt 80% z celkoveho poctu predanych aut. Za kazde fosilne auto nad plati automobilka 15000libier. Takze vatsina automobiliek u drahsich aut rovno prihodi 15000 na pokutu, napr. Aston martin
@ptr078 Jj, britská "konzervativní" vláda se předvedla. Ještě, že Britové nemůžou škodit v EU.
@twistedTSD Oni jsou také ze Západu a také jsou stejně pošahaní z blahobytu. Jim vadili jen "polští instalatéři", což znamená "kdokoli z tzv. Východní Evropy" (včetně ČR ze střední Evropy, což oni neumějí rozlišit).
Im hrabe z green dealu vsetkym, starmer chce ten zakon zmenit a dat na 2030 100%ev. Minuly rok skoncila zivotnost jednej jadrovej elektrarne, teraz zatvaraju poslednu uholnu, tak uvidime, ako sa im podari vykryt stupajucu spotrebu
@Frfla
Konspirace o “demobilizaci”.
Zajimave je, ze podobny typ konspiraci je na mnoho temat, ale nikde nenajdete “konspirace” o dopadu produkce CO, NOx, HC, PM atd z emisi aut na lidske zdravi…
Lide se boji ockovani, pary z letadel atd, ale pak vodi sve deti co maji hlavu v urovni vyfuku po ulici plne aut.
Konspirace o “demobilizaci”.
Zajimave je, ze podobny typ konspiraci je na mnoho temat, ale nikde nenajdete “konspirace” o dopadu produkce CO, NOx, HC, PM atd z emisi aut na lidske zdravi…
Lide se boji ockovani, pary z letadel atd, ale pak vodi sve deti co maji hlavu v urovni vyfuku po ulici plne aut.
hiphop
Brzy uvidime strmy pad prodeju tech smradlavejch srackometu. U vyroby smradochu evropskych automobilek je pad vyroby jiz davno v chodu.
@hiphop to víš, že jo. Jejich neustálé zdražování, aby výrobci sanovali náklady na elektromobilitu, nakonec vyústí v nezájem o nová auta. Už budou prostě pro lidi moc drahá 👎
@ericn nastává Kubanizace. Ta je prý cool a eco.
@Roman Horký
No spousta lidí tvrdí, že nejekologictejsi auto je to již vyrobené a provozované. Tak je to v pořádku ne?
No spousta lidí tvrdí, že nejekologictejsi auto je to již vyrobené a provozované. Tak je to v pořádku ne?
@Mikesus No Mikeši, proč ne? Taky přemýšlím, že mi Touran vydrží ještě pár let, i když jsem měnil auta po 4-6 letech... Není za co vyměnit, všude je nesmyslná plejáda asistentu včetně naprosto debilního asistenta ISA. Vše SUV - zvenčí velká, uvnitř malá nebo osobní verze dodávek, tj. není co si vybrat jako rodinné auto střední velikosti...
Uz som videl od viacerych vlad prezentaciu 15minutovej urbanizacie. Vo velkych mestach vraj budes mat vsetko v dosahu 15 min a nebudes mat potrebu sa presuvat hore dole. Skola, praca, doktor... to sa tesim na tu realizaciu v praxi 😂
@hiphop Mohla by už kua drát redakce vrátit hate list???
@twistedTSD
Stačí vrátit slušné chování a není třeba hatelist. Trollove sami zmizí.
Stačí vrátit slušné chování a není třeba hatelist. Trollove sami zmizí.
@twistedTSD
Ano stačilo by, též přestat opakovat lži a trollove se tu nebudou minimálně v takové more objevovat. Kdyz tu jsou lidi, kteri stale opakujli lži proti EV ( a novináři to podporují čast, viz autoforum ) objeví se i ti z druhé strany, kteří začnou trollit.
Ano stačilo by, též přestat opakovat lži a trollove se tu nebudou minimálně v takové more objevovat. Kdyz tu jsou lidi, kteri stale opakujli lži proti EV ( a novináři to podporují čast, viz autoforum ) objeví se i ti z druhé strany, kteří začnou trollit.
@Mikesus Za prvé Čížek rozesí*á diskuse čistě z principu. Za druhé EV fanatici budou lhát a mlžit bez ohledu na ostatní, protože jsou přesvědčeni o svém vyšším poslání. To není žádné "objevilo se z druhé strany".
@Mikesus
ericn+twistedTSD+Tycoon+ptr078+ryccardo= jeden jediny člověk https://www.facebook.com/zorg43x
Horký Rom + Hammunasakra, neteta Kylie a Buřtik = 3in1
ericn+twistedTSD+Tycoon+ptr078+ryccardo= jeden jediny člověk https://www.facebook.com/zorg43x
Horký Rom + Hammunasakra, neteta Kylie a Buřtik = 3in1
pjotr
Co je vlastně cíl ? Zvýšit CO2 nebo platit likvidační pokuty ? Ano ani jedno nezlepší ekologii. V sobotu na auto.cz vyšel článek https://www.auto.cz/…omobility-153861
kde mě zaujala věta "v současné době celková uhlíková stopa elektromobilů dvakrát až třikrát vyšší než u vozidel se spalovacími motory" .
kde mě zaujala věta "v současné době celková uhlíková stopa elektromobilů dvakrát až třikrát vyšší než u vozidel se spalovacími motory" .
@pjotr A ze tu citci neuvedes celou?
“ Podle Andrého Ferrareseho, vedoucího výzkumu a vývoje brazilského dodavatele vozidel Tupy, může být…”
To ze auto cz najde nekde nejakou citaci o tom, ze mozna by teoreticky mohlo byt…. ukazuje jen uroven informace.
Je celkem snadno dehledatelne mnozstvi studii na toto tema.
Obecne je vyroba EV energeticky narocnejsi
Uspora nejen CO2 je provozem.
“ Podle Andrého Ferrareseho, vedoucího výzkumu a vývoje brazilského dodavatele vozidel Tupy, může být…”
To ze auto cz najde nekde nejakou citaci o tom, ze mozna by teoreticky mohlo byt…. ukazuje jen uroven informace.
Je celkem snadno dehledatelne mnozstvi studii na toto tema.
Obecne je vyroba EV energeticky narocnejsi
Uspora nejen CO2 je provozem.
@pjotr
Cílem je snížit především jedovaté emise v obydlených oblastech. Tím se sníží i náklady na zdravotní péči v řádu miliard. Flotilove emise co2 jsou jen tlakem na snížení spotřeby ropy a závislosti na autoritářských režimech.
Cílem je snížit především jedovaté emise v obydlených oblastech. Tím se sníží i náklady na zdravotní péči v řádu miliard. Flotilove emise co2 jsou jen tlakem na snížení spotřeby ropy a závislosti na autoritářských režimech.
@Mikesus S tím snížením závislosti na autoritářských režimech to ale nějak nefunguje. Leda že bych si nevšimnul, jak je P.R.C demokratická.
@Roman Horký
Na Číně jsou závislí spotřebitelé, kteří si vybrali nakupovat levnější a méně kvalitní věci z Číny, nikoliv staty a strategické zásoby surovin.
Na Číně jsou závislí spotřebitelé, kteří si vybrali nakupovat levnější a méně kvalitní věci z Číny, nikoliv staty a strategické zásoby surovin.
@Mikesus: V době chřipky z čínské netopýre se potvrdila nezávislost evropského průmyslu na PRCu. Moment,...
@Roman Horký
Myslis jako nedostatek čipů, které jsou z Taiwanu nebo pryže, která je z Ukrajiny?
Myslis jako nedostatek čipů, které jsou z Taiwanu nebo pryže, která je z Ukrajiny?
@Mikesus
OK, takže souhlasíš že o globální ekologii nejde
A k tomu omezení závislosti na autoritářských režimech : prodeje aut evropských automobilek výrazně klesají a důsledek toho je že VW prodává čistě spalovací Jetty v Rusku pod hlavičkou čínské značky viz www.autoforum.cz/…jlevnejsim-autem . Takže výsledek je neekologický a další závislost na Rusku. SUPER výsledek !!!
Prosím nebuďte tak zaslepení a zapojte trochu mozek.
OK, takže souhlasíš že o globální ekologii nejde
A k tomu omezení závislosti na autoritářských režimech : prodeje aut evropských automobilek výrazně klesají a důsledek toho je že VW prodává čistě spalovací Jetty v Rusku pod hlavičkou čínské značky viz www.autoforum.cz/…jlevnejsim-autem . Takže výsledek je neekologický a další závislost na Rusku. SUPER výsledek !!!
Prosím nebuďte tak zaslepení a zapojte trochu mozek.
@pjotr
Já nejsem schopen říct komu o co jde. Za sebe můžu říct, že jde o snížení spotřeby a závislosti na autoritarskych režimech ruku v ruce se snížením produkce všech emisi. Spalovaci auto potřebuje na 100km cca 54kWh, elektrické 20.
A jestli VW není schopen nabídnout to co japonské nebo korejské automobilky a ti jim ukusuji prodeje, není to chyba legislativy.
Já nejsem schopen říct komu o co jde. Za sebe můžu říct, že jde o snížení spotřeby a závislosti na autoritarskych režimech ruku v ruce se snížením produkce všech emisi. Spalovaci auto potřebuje na 100km cca 54kWh, elektrické 20.
A jestli VW není schopen nabídnout to co japonské nebo korejské automobilky a ti jim ukusuji prodeje, není to chyba legislativy.
@Mikesus
Samozřejmě že to není chyba legislativy. Je to chybná a chorobná POLITIKA.
A proč to tak je? No protože Toyota třeba vyrábí hybridy, které na tom jsou nyní lépe z pohledu legislativy.
Jenže reálně to vypadá tak, že VAG vyrábí Tiguan nebo Kodiaq co jezdí dálnici za 6l, zatímco Toyota vyrábí RAV4, co jede reálně za 8,5l...
Samozřejmě že to není chyba legislativy. Je to chybná a chorobná POLITIKA.
A proč to tak je? No protože Toyota třeba vyrábí hybridy, které na tom jsou nyní lépe z pohledu legislativy.
Jenže reálně to vypadá tak, že VAG vyrábí Tiguan nebo Kodiaq co jezdí dálnici za 6l, zatímco Toyota vyrábí RAV4, co jede reálně za 8,5l...
lordlord
Některé si koupí emísní povolenky, aby pokuty snížily. Zmiňovaný zrušený zákaz prodeje spalováků nic neřeší, pokud se nezruší i pokuty za CO2.
@lordlord
OK.
Jaky myslis, ze nastane scenar kdyz se zrusi pokuty za CO2 a rekne se, ze zakaz 2035 nebude?
Proste tvuj odhad co se stane na trhu, jak zareaguji EU znacky, jak Cina atd?
OK.
Jaky myslis, ze nastane scenar kdyz se zrusi pokuty za CO2 a rekne se, ze zakaz 2035 nebude?
Proste tvuj odhad co se stane na trhu, jak zareaguji EU znacky, jak Cina atd?
@Hendly
Úplně jednoduchý.
Protože EV jsou ve všem lepší než spalováky a protože EV všichni chtějí, a protože EV každým dnem zlevňují nejmíň o 10%, tak spalováky nikdo nebude chtít. Takže 2035 žádný zákaz není třeba.
Vyvoj bude takový, ze všichni budou kupovat EV, a budou tak levné, že je budou kupovat aspoň po třech, aby tu ekologičnost vykřičeli do celého vesmíru 🤣😝
Úplně jednoduchý.
Protože EV jsou ve všem lepší než spalováky a protože EV všichni chtějí, a protože EV každým dnem zlevňují nejmíň o 10%, tak spalováky nikdo nebude chtít. Takže 2035 žádný zákaz není třeba.
Vyvoj bude takový, ze všichni budou kupovat EV, a budou tak levné, že je budou kupovat aspoň po třech, aby tu ekologičnost vykřičeli do celého vesmíru 🤣😝
rohYpnol
To je ta lež. Automobilky nebudou platit NIC.
POKUD BUDE NĚKDO NĚCO PLATIT, BUDE TO ZÁKAZNÍK!!!
Matematika a logika je jasná. Více EV nikdo kupovat nebude, nikdo je nechce. Takže buď EK a Ursula dostane zelený provaz aby se jí rozsvítilo, nebo automobilky zdraží modely se spalováky co zákazníci chtějí, a ti jich budou kupovat méně a méně.
Nebo se zákazníci dočkají levnějších čínských aut se spalováky či EV, a evropští zákazníci přejdou na Čínské značky.
Buď jak buď, evropská automotive je současnou politikou EU odsouzena k brutálnímu úpadku.
POKUD BUDE NĚKDO NĚCO PLATIT, BUDE TO ZÁKAZNÍK!!!
Matematika a logika je jasná. Více EV nikdo kupovat nebude, nikdo je nechce. Takže buď EK a Ursula dostane zelený provaz aby se jí rozsvítilo, nebo automobilky zdraží modely se spalováky co zákazníci chtějí, a ti jich budou kupovat méně a méně.
Nebo se zákazníci dočkají levnějších čínských aut se spalováky či EV, a evropští zákazníci přejdou na Čínské značky.
Buď jak buď, evropská automotive je současnou politikou EU odsouzena k brutálnímu úpadku.
@rohYpnol
Opet troll Rohypnol.
“ EV nikdo kupovat nebude, nikdo je nechce”.
Kolik takovych předpovědí uz tu bylo?
Tesla mela x krat zkrachovat, trh s EV se mel zhroutit atd.
Predstava, ze se baterie za dalsich 10 let nikam neposunou je absurdni.
A prave proto aby mel evropsky automotiv nejakou sanci tohle chytit prisla legislativa EU a dala automotiv aspon nejakou podporu jako ma automotiv Cine.
Je ale otazka zda evropsky automotiv tohle vyuzil spravne. Bohuzel vypada ze ne.
Opet troll Rohypnol.
“ EV nikdo kupovat nebude, nikdo je nechce”.
Kolik takovych předpovědí uz tu bylo?
Tesla mela x krat zkrachovat, trh s EV se mel zhroutit atd.
Predstava, ze se baterie za dalsich 10 let nikam neposunou je absurdni.
A prave proto aby mel evropsky automotiv nejakou sanci tohle chytit prisla legislativa EU a dala automotiv aspon nejakou podporu jako ma automotiv Cine.
Je ale otazka zda evropsky automotiv tohle vyuzil spravne. Bohuzel vypada ze ne.
@Hendly
Nevím jestli ti stále nedošlo, jak se prodeje EV mají. Prodeje padají s tím, jak se ruší dotace.
Ano, EV v obecnosti nikdo nechce. To je FAKT.
Nevím jestli ti stále nedošlo, jak se prodeje EV mají. Prodeje padají s tím, jak se ruší dotace.
Ano, EV v obecnosti nikdo nechce. To je FAKT.
Meky
Totobude ten dôvod, prečo je vag tak v riti.
Ich ev nikto nechce, hybridy nemajú a na každom predanom spaľovací budú platiť pokuty.
Ich vina, mohli predávať ev lacnejšie a mali by pokoj.
Ich ev nikto nechce, hybridy nemajú a na každom predanom spaľovací budú platiť pokuty.
Ich vina, mohli predávať ev lacnejšie a mali by pokoj.
×
Sdílení komentáře
×
Všechny snahy vybudovat novou, lepší společnost, narážejí na to, že většina lidí o to nemá zájem. A pak přicházejí na řadu represe.
V budování Green Dealu jsme na začátku, ale je to tak nerealistická koncepce, že problémy budou vznikat hned od začátku. Do cílového roku 2035 je daleko, ale už mezicíl pro rok 2025 se ukazuje být mimo realitu.
Analogie je to úplně lichá. Obilí je závislé na pocasi, kterou člověk nemůže úplně ovlivnit. Ale emise jsou výsledkem technologie, kterou člověk udělal. Takze to ovlivnit může úpravou technologie.
Stačí investovat do vývoje než do svých platů nebo podvodů. Kdyz to jiní umí, šibeniční to není. Kdyz by horko těžko někdo na to dosahl, pak ano, ale pořád se to zlepšuje a pořád jsou někteří, kdo má rezervu. Takze to jde a není potřeba něco rušit, kdyz je prostor k vylepšení.
To tlačítko odpovědět je jen na první 3 příspěvky ve větvi stromů diskuze. Dle mého to mezili z důvodu, že další příspěvky se jim zužovali už moc, takže vyřešení úzkého prispevku je takové, že nemůžeš víc odpovídat.
Ne BEV se nenabije ani nepojede daleko jako ICE, však 45l nádrž obsahuje cca 405kwh při benzinu a 450kwh při nafte. To i při srovnání s největší baterkou 100kwh je porad 4x-4.5x víc energie. Na druhou stranu, jaké ICE může mít plnou nádrž každé ráno, když do něj sedneš? Jen to, které vůbec nejezdi.
Pokud travis své okolí něčím co neplní emise a poškozuje jejich zdraví, pak to nemá v provozu ( auta, kotle,... ) co dělat. Proto jsou ty dotace ( na EV, zelena usporam atd. ), i kdyz s nimi uplne nesouhlasím, aby to lidi vyměnili za nové s emisemi mnohem méně poškozujíci zdraví celého okolí.
V tomto souhlasím, že CO2 je to méně závažné než ostatní emise a že tohle je článek o pokutach za co2. Jak jsem psal výše, je to především dotlaceni neochotných automobilek investovat do vývoje moderních technologií. A zároveň souhlasím, že by se měla danit především ta stará auta, která už emise vůbec neplní žádné.
Doufejme, že na zhroucení GreenDealismu nebudeme muset čekat tak dlouho jako na zhroucení komunismu.
Nejpis nebudeme, ale uplne z jineho duvodu.
Jestli bude trend vyvoje pocasi pokracovat tak za par let budou nejspis nutne daleko vetsi zmeny v pristupu k prirode.
Nesmysl.
Pokuty nejsou cil.
Cilem je primet znacky investovat do vyvoje.
Ne.
Vyrobce ma moznost snizit svou emisni stopu a nebo zaplatit pokutu.
To je zaklad toho proc tento system vznikl.
Tlak na snizeni emisi zrychuje vyvoj a i umoznuje davat penize do vyvoje.
PS:ty si myslis ze neustaly vzrust teplot je ideologie?
Ale tomu opravdu tak je. Splnit se to dá, a máš na výběr, utratit peníze v investicích, nebo v pokutach.
Tak tomu opravdu není.
Mnohé automobilky investovaly obrovské částky do vývoje BEV, jenže zákazníci je nekupují. A ty samé automobilky teď budou muset zaplatit další obrovské částky na pokutách.
Trestáme svůj vlastní průmysl. A za 10 let se budeme divit, že nás čínské automobilky převálcovaly.
A proč čínské automobilky prevalcuji? Protože dali do vývoje EV peníze a byly a jsou schopny je prodávat levněji, proroze nemusí platit za zmarene investice do slepé uličky jménem diesel.
Ukazuje se, ze nektere automobilky investovaly spatne a jejich plan byl spis sebrat dotace a pak zacit znova brecet, ze to vlstne nejde.
Mezi tim tu ale vznikla konkurence. No a kdyz je konkurence tak se na ni hodi 47% clo…
Samotné represe nikdy nejsou cílem.
Tehdy bylo cílem všechny nahnat do kolchozů (JZD).
Dnes je cílem všechny nahnat do elektromobilů.
Nesmysl.
Porovnavat pdesat leta plna vrazd a brutality s dnesnim stavem ukazuje jak moc si mimo.
Zajimave je i to jak tve nazory jsou stejne jako dnesni nazory strany ktere ty vrazdy a hnus v padesátkach delala.
Nikde jsem nepsal, že srovnávám brutalitu.
Srovnávám jen nesmyslnost jakékoliv ideologie, která se snaží vybudovat "lepší společnost" nebo "lepšího člověka". Zatím to vždy v historii dopadlo špatně. Pročpak si někdo myslí, že tentokrát to dopadne dobře?
BTW Myslíš tím KSČM?
Citace z programu KSČM pro eurovolby 2019:
"Sílící klimatické změny žádají prosazovat politiku minimalizace spotřeby fosilních paliv, včetně razantních absolutních úspor paliv a energie."
"Evropská unie se musí stát laboratoří, kde budou nalezeny nové modely ekonomiky a sociálních programů šetrných k životnímu prostředí."
Nepomáhal si KSČM s jejich programem?
Jasne ve svych prispevcichborirovnavas 50 leta k dnesnim casum. Naprosty nesmysl.
Srovnavat politicke procesy, vrazdy a hnsu co se del s dnesnim stavem muze jen nekdonkdo nevi co se delo a nebo to nechce vedet.
Dnesni stav je o tom nastavit jasne pravidla ze zcela racionalnich duvodu.
Nejde o zadne budovani lepsi spolecnosti.
Deatabilizaci způsobují lidé, kteří záměrně lžou o dopadech na zdraví z těchto emisi. Pak jsou tu primitivove, kteří jim to žerou a právě tihle primitivove mají nejblíže k násilí. Inteligentní a vzdělaný člověk se neschvaluje k násilí, ale snaží se o pokrok, ne kroky zpět.
Naprosta vetsina vedcu tvrdi ze spalovani fosilnich paliv je spatne.
Mereni to dokazuji.
Ale zde jede trolls agenda aby se spalovani zrychlovalo.