Testy
Abych řekl pravdu, mi se ani nechce číst o francouzských tříválcích v autech nad milion. Končím nějak Cliem a Capturem.
Musím ale pochválit výběr aut. Namísto nějakých srágor Peugeot a Škoda tam dali skoro Bentley, Rolls a Maybach.
Musím ale pochválit výběr aut. Namísto nějakých srágor Peugeot a Škoda tam dali skoro Bentley, Rolls a Maybach.
Tak smutnejsie je, ze aj zakaznici koncia pri cliu/capture. Uprimne Som velmi zvedavy, kam ta zmena portfolia renault v najblizsich rokoch posunie.
Protoze je vylekaji ceny, ale realne neni problem i na soukromnika jit k 20 procentum dolu. Na Austral s timhle motorem jsem dostal nabidku za 850 ve stredni vybave @ptr078
Drzim im prsty, hadam vedia co robia. Tu v uk sa vatsi renault stava raritkou na urovni exluzivnych sportiakov
Top speed 175km/h (v porovnání s konkurencí) je TRAGICKÁ!!!
Nikde není info jak velký je akumulátor.
Spotřeba 5,8 l/100 km je pěkná, ale bez infa jaký byl podíl dálnic, města, atd. . Tipuji, že čistě v dálničním provozu to bude kolem 8. Nafta by mu slušela víc.
Tříválec = bez komentáře.
Nikde není info jak velký je akumulátor.
Spotřeba 5,8 l/100 km je pěkná, ale bez infa jaký byl podíl dálnic, města, atd. . Tipuji, že čistě v dálničním provozu to bude kolem 8. Nafta by mu slušela víc.
Tříválec = bez komentáře.
@Pepa_007 2kWh baterie je v autě. Elektromotory ji vycucnou hned a pak už jen 3 válce.
@Pepa_007 pokecal sis dobře? 😄
2kWh = 120kWmin... tj. třeba 60kW po dobu dvou minut. Zdá se to jako málo, ale není... zkus si jet dvě minuty fakt plnej kotel, s plynem na podlaze, s autem co má 200k...
2kWh = 120kWmin... tj. třeba 60kW po dobu dvou minut. Zdá se to jako málo, ale není... zkus si jet dvě minuty fakt plnej kotel, s plynem na podlaze, s autem co má 200k...
@Emel Jo, mám takové auto doma. Ale má jen 1,2t. S tímto Rendíkem jeden nájezd na dálnici se zrychlením na 150 tacho a baterie je pryč. Ale mohu se připojovat na dálnici jako 70% populace = láž👋plážo, blinkr (blinkr = přednost) a v 90km/h to pustit na dálnici před jedoucí auta. 😁 Alespoň si prohřejou brzdy. 😄
Ono 200HP na 1,8t těžké auto není nic super.
Ono 200HP na 1,8t těžké auto není nic super.
Já s tím Etechem jel a neboj, to nevybiješ, jinak takhle hybrid nefunguje, nedojde ti baterie. Lehký pokles vykonu (spíš reakce) by si poznal, až když to budeš drtit pořád plnej stylem brzda, plnej, brzdy a plnej (a i tak na brzdě budeš dobíjet a nebudeš mít vybito, to auto to nedovolí) a to by si musel cíleně vybíjet, jinak se ti to nestane, reálně s tím najedeš na dálnici, baterka je dost velká, aby ti pomohla i na několik nájezdů a pak jedeš chvíli ustálenější rychlostí a to ji dobijí bud rekuperace, nebo spalovák, takže pořád máš kapacitu na to akcelerovat dál a několikrát. Já teď s hybridem jel svižně k moři a i po autobahnu 140-190 a pořád jsem na dálnici měl baterku i výkon, protože i když jedeš rychle, tak na udržení té rychlosti neptořebuješ celý výkon soustavy, tak to stíhá dobíjet @Pepa_007
@Emel Při jízdě stylem "klobouk" to málo není, ale při sportovní jízdě brzda plyn je ta kapacita pryč v cuku letu. Při plném brzdění během třeba 2 sec. se většina energie zmaří v mechanických brzdách a rekuperací se dostane zpět jenom malý zlomek a při další plné akceleraci se musí brát z aku přes 50kW výkonu aby byl plný výkon soustavy, takže stačí dát patnáct zatáček tímto stylem a jsi na nule (nikoliv baterky, tam se nějaká rezerva kvůli životnosti nechává), ale na nule použitelné energie a pak je z toho auto s velkou hmotností a malým výkonem 130 hp. Ani PHEV s řádově vyšší kapacitou baterie a vyšším výkonem elektromotoru (tedy i s vyšším výkonem rekuperace) nevydrží při sportovní jízdě plný výkon soustavy nijak zázračně dlouho a ve výsledku záleží jak potentní je ICE na kterém to pak všechno visí. Navíc hybridy nemají žádné sofistikované chlazení baterie jako EV, takže při chvilkovém použití plného výkonu nemají problém, ale při sportovní jízdě brzda (musí se nabíjet maximálním výkonem) plyn (musí dodávat maximální výkon) tuto zátěž vydrží pár minut a pak se začnou přehřívat a systém omezí jak dodávaný výkon při akceleraci, tak příkon při deceleraci i když v baterce je nějaká energie a systémový výkon jde tak jako tak do háje.
@Ham.
První věc, čeho sis asi nevšiml, je to suv, ne sportovní auto na okresky. Druhá věc, kolik jsi těch okrese projel s hybridem? Podle tvých domněnek předpokládám žádný. Protoze jsi napsal blbost. Ano, pro neznalé to tak může vypadat logické, ale reálně tomu tak není.
Není lepší to nejprve vyzkoušet než plácat blbosti?
První věc, čeho sis asi nevšiml, je to suv, ne sportovní auto na okresky. Druhá věc, kolik jsi těch okrese projel s hybridem? Podle tvých domněnek předpokládám žádný. Protoze jsi napsal blbost. Ano, pro neznalé to tak může vypadat logické, ale reálně tomu tak není.
Není lepší to nejprve vyzkoušet než plácat blbosti?
@Ham.
Argument ti tu napsali už další, jen ho ignoruješ. Až budeš mít reálnou zkušenost, tak můžeme zabrousit do teorie. Praxe je vždy neocenitelná a potřebná pro potvrzení tě teorie.
Argument ti tu napsali už další, jen ho ignoruješ. Až budeš mít reálnou zkušenost, tak můžeme zabrousit do teorie. Praxe je vždy neocenitelná a potřebná pro potvrzení tě teorie.
@Mikesus v čem napsal Ham blbost? Mám zkušenost s vícero HEV i PHEV a je to přesně jak napsal. Pro většinu řekněmu průměrných řidičů to funguje, ale třeba na dálnici se za tu hranici dostaneš poměrně snadno, ale musíš jet fakt pilu. Resp záleží pak na typu pohonu. Samozřejmě čím silnější spalovák, tím si to poradí lépe. Zvyšující se kapacita a výkon baterek tomu taky pomáhá, takže se to zlepšuje. Ale ten limit tam je daný…
@adamzprahy
Už to tu vyvrátil ozzy, který otočil Itálii a ani s rakví na autobahnu baterka nedošla. I když pojedeš na omezovači, tu baterku to opravdu nevycerpa, ten spalovak samotný má výkon dostačující pro jízdu na omrzovaci a nepotřebuje energii z baterky, kterou tam naopak ukládá. To samé s těmi zatackami, tam můžeš jet pilu, ale na 200k nemůžeš jet nonstop podlahu, brzdy ztratí dost, ale narekuperuješ dostatek, vlastní zkušenosti ost i se starším dvoulitrem v corolle.
Už to tu vyvrátil ozzy, který otočil Itálii a ani s rakví na autobahnu baterka nedošla. I když pojedeš na omezovači, tu baterku to opravdu nevycerpa, ten spalovak samotný má výkon dostačující pro jízdu na omrzovaci a nepotřebuje energii z baterky, kterou tam naopak ukládá. To samé s těmi zatackami, tam můžeš jet pilu, ale na 200k nemůžeš jet nonstop podlahu, brzdy ztratí dost, ale narekuperuješ dostatek, vlastní zkušenosti ost i se starším dvoulitrem v corolle.
@adamzprahy Pokud je někdo totální poleno a při jízdě nerozezná zrychlení třeba za 6,3 s nabitou baterkou na 100% a za 10,3 s baterkou na 25% u Toyoty RAV4, tak jsou tady ještě přístrojová měření, stačí si pořídit starší SM Speciál, kde je to exaktně odměřeno jak pro RAV4 PHEV tak pro RAV4 HEV.
@Mikesus ale to se nevylučuje s tím co jsem napsal a s tím co píše Ham. Ona Corolla s 2.0 má taky silnější spalovák, nižší hmotnost, nižší odpor vzduchu. Ale Austral/Rafale má opačné předpoklady - nižší výkon spalováku, vyšší hmotnost, vyšší odpor.
Jinak řečeno 200k hybrid (130+70k) bude v zátěži něco jiného než 200k (turbo) benzín nebo nafta (typicky dvoulitry). Viz i ta maximálka - jen 175 km/h. Víc to nemá šanci stabilně vyvinout, tady to nebude omezení převodovky jako u Toyot.
Ještě doplním, já otočil 2x Itálii s CLA 250e (160+60k) a do 150km/h to jakž takž fungovalo a nebralo moc stav z nabité baterky. Jak jsem se držel rychleji, tak jsem v každém směru (trasa cca 900 km) ztratil cca 40% baterky. S vybitou baterkou má to auto na dálnici tak trochu po každé jinou reakci a jinou dynamiku - prostě podle aktuálního stavu, což je to co napsal Ham. Do 130 km/h klidnou jízdou to spíš nepoznáš.
Jinak řečeno 200k hybrid (130+70k) bude v zátěži něco jiného než 200k (turbo) benzín nebo nafta (typicky dvoulitry). Viz i ta maximálka - jen 175 km/h. Víc to nemá šanci stabilně vyvinout, tady to nebude omezení převodovky jako u Toyot.
Ještě doplním, já otočil 2x Itálii s CLA 250e (160+60k) a do 150km/h to jakž takž fungovalo a nebralo moc stav z nabité baterky. Jak jsem se držel rychleji, tak jsem v každém směru (trasa cca 900 km) ztratil cca 40% baterky. S vybitou baterkou má to auto na dálnici tak trochu po každé jinou reakci a jinou dynamiku - prostě podle aktuálního stavu, což je to co napsal Ham. Do 130 km/h klidnou jízdou to spíš nepoznáš.
Je to tak, pokud to budes drtit brzda plyn nekde na autobahnu nad 150, samozrejme ze pak ta reakce bude vlaznejsi, u Corolly to neni moc znat, ale verim, ze u krabice typu rav4 to bude znat vic. Nicmene, tohlenje situace, ktera je dost vyjmecna, a ruku ma srdce, tady v takovem rezimu bude trpet i spalovak, hlavne jeho prevodovka. Na tohle nejsou osobni auta uplne urcena, ale jaknjsě psal, jezdim svizne, a obcasne zpomaleni pomalejsim autem a vraceni na rychlost do omezovace funguje i s baterkou, protoze pri te ustalene jizde ji auto dobiji od spalovaku @Adam, Mikesus
@Pepa_007
Jak šla debata sama se sebou?
Jinak jen ukazuješ, že vůbec netusis jak funguje hybrid. Žádná prázdná baterka se fakt nekoná.
Jak šla debata sama se sebou?
Jinak jen ukazuješ, že vůbec netusis jak funguje hybrid. Žádná prázdná baterka se fakt nekoná.
@Pepa_007 Zkus si o tom něco přečíst, než tady budeš za klauna. 😉 Já mám Etech 145 v Arkaně a hele, ještě jsem tu baterku nevybil, za to jsem už vyjel strašně moc nádrží. 😄
A už jsem to tady psal, teď jsem jel dovolenou Albánie a za těch 3,5t km, většinou na dálnici nebo v koloně na hranicích jsem měl spotřebu 5,1, a to mi přijde jako naprosto super. A z těch 3,5t km jsem měl asi 1520 čistě na elektriku. N malou baterku dobrý viď. 😁
A už jsem to tady psal, teď jsem jel dovolenou Albánie a za těch 3,5t km, většinou na dálnici nebo v koloně na hranicích jsem měl spotřebu 5,1, a to mi přijde jako naprosto super. A z těch 3,5t km jsem měl asi 1520 čistě na elektriku. N malou baterku dobrý viď. 😁
@Futurista
Jak píše velezkuseny ham., baterka ti došla za 6.zatackou a zbytek jsi jel bez baterky. 🤣
Jak píše velezkuseny ham., baterka ti došla za 6.zatackou a zbytek jsi jel bez baterky. 🤣
@Futurista vidíš, to bys mohl v tom případě znát odpověď...
Relativně nízké maximálky u hybridů vypadají, že to automobilka kalkuluje bez toho elektrického postrku, protože ten je udržitelný maximálně v řádu minut... viz tady ta kalkulace... 2kWh baterky = 2min výkonu 60kW. Znamená to ale, že pokud tu baterku nabitou máš, tak to jede i rychleji?
Relativně nízké maximálky u hybridů vypadají, že to automobilka kalkuluje bez toho elektrického postrku, protože ten je udržitelný maximálně v řádu minut... viz tady ta kalkulace... 2kWh baterky = 2min výkonu 60kW. Znamená to ale, že pokud tu baterku nabitou máš, tak to jede i rychleji?
@Pepa_007 přece podstata toho řešení tkví v tom, že na plný výkon nejedeš pořád, takže tohle je chabá argumentace malou baterkou, navíc systém ti nedovolí ji vybít úplně .-)
můžeme se bavit o jiných slabinách toto řešení, ale to co popisuješ to není.
Jízda brzda-plyn a snaha z toho udělat sportovní auto pak ukážou limity toho řešení, ale na sportovní jízdu si nikdo hybrid kupovat nebude ....
můžeme se bavit o jiných slabinách toto řešení, ale to co popisuješ to není.
Jízda brzda-plyn a snaha z toho udělat sportovní auto pak ukážou limity toho řešení, ale na sportovní jízdu si nikdo hybrid kupovat nebude ....
cielom je P3008 je to uplne evidentne.
zostatkova hodnota vsak jasne hovori za toyotu Cross 2.0 alebo Kia Sportage.
Toto pojde po par rokoch vyrazne dole s hodnotou.
Myslim, ze je to predrazene rovnako ako aktualne EV, kde uz teraz trh ojazdenych aut ukazuje, kde je realna hodnota.
zostatkova hodnota vsak jasne hovori za toyotu Cross 2.0 alebo Kia Sportage.
Toto pojde po par rokoch vyrazne dole s hodnotou.
Myslim, ze je to predrazene rovnako ako aktualne EV, kde uz teraz trh ojazdenych aut ukazuje, kde je realna hodnota.
Však je to len budgetová Arkana! Celé mi to pripomína humbuk okolo leňochoda Fabia Monte Carlo ☹️
Hybridy nebrat! A maličké tříválce v poměrně velkých a těžkých autech už vůbec ne! 😠👎
@Arese
A manual už tuplem ne. To samé primovstrikove benziny, zbytečně složité s turbem, starterem, převodovkou atd. A ještě k tomu zbytečně užrané. A to všechno v super zábavném SUV do zatáček.
A manual už tuplem ne. To samé primovstrikove benziny, zbytečně složité s turbem, starterem, převodovkou atd. A ještě k tomu zbytečně užrané. A to všechno v super zábavném SUV do zatáček.
@Mikesus tak jako ironie dobrý a Arese občas přehaní, ale ruku na srdce, ty by sis do středního SUV za cenu přes milion koupil malý 3hrnek jako základ pohonu? Asi ne, co? 😋
@ericn nejspíš ne i když jde spíše o blok řekněme spíše psychologický 😁
V Renaultu se spoléhají na to, že zákazníci nečtou technické prospekty a dají na pocity ( po projetí se a vyzkoušení vozu ) a to může zafungovat, protože pocitově to auto jede opravdu dobře. Problém je spíše v tom, že lidé ty brožůry čtou (bohužel ke smůle Renaultu) a nikdy se nerozhodují jen na základě pocitů (obzvláště u auta stojícího přes milion) a v momentě kdy začneš srovnávat na papíře čistě technické parametry, tak ti logicky vyjde, že je Renault horší než konkurence .... Potom i ten nejméně technicky zdatný zákazník vidí, že některá čísla jsou větší než ta u Renaultu a nezachrání to ani ta papírová nizká spotřeba
Podobnou chybu dělá DS: Marketing značky si myslí, že většina těchto potenciálních zakzníků, žije v jakési bublině a nezná opravdové technické specifikace opravdových prémiových vozů. Stačí vzít základy z běžného auta, přidat trochu lepší kůži a pár cigrlátek spolu s nějakým cool nápisem THP turbo 380 ( základní výkon + baterka + elektromotor) a zákazník dá na dojem, protože imitace "prémie" je téměř dokonalá 😁
Děje se však pravý opak. Brožury konkurentů jsou velmi dobře navržené a zdůrazňují funkce. Takže ano, zákazník si přečte dokumentaci a možnosti.
U motorů a „výkonnostních“ verzí si zákazník spíše zjistí ještě více. Nezůstává jen u prostého celkového výkonu (který buď upřímně řečeno není působivý a dostupný pouze při nabitých bateriích), ale také u základního výkonu. To je a stále je problém vysoce výkonných PHEV u AMG a BMW. Zákazníci jsou ke čtyřválcům zdrženliví a o to více, pokud vidí, že (například) v mainstreamové konkurenci dostanou více než 300 koní.
V Renaultu se spoléhají na to, že zákazníci nečtou technické prospekty a dají na pocity ( po projetí se a vyzkoušení vozu ) a to může zafungovat, protože pocitově to auto jede opravdu dobře. Problém je spíše v tom, že lidé ty brožůry čtou (bohužel ke smůle Renaultu) a nikdy se nerozhodují jen na základě pocitů (obzvláště u auta stojícího přes milion) a v momentě kdy začneš srovnávat na papíře čistě technické parametry, tak ti logicky vyjde, že je Renault horší než konkurence .... Potom i ten nejméně technicky zdatný zákazník vidí, že některá čísla jsou větší než ta u Renaultu a nezachrání to ani ta papírová nizká spotřeba
Podobnou chybu dělá DS: Marketing značky si myslí, že většina těchto potenciálních zakzníků, žije v jakési bublině a nezná opravdové technické specifikace opravdových prémiových vozů. Stačí vzít základy z běžného auta, přidat trochu lepší kůži a pár cigrlátek spolu s nějakým cool nápisem THP turbo 380 ( základní výkon + baterka + elektromotor) a zákazník dá na dojem, protože imitace "prémie" je téměř dokonalá 😁
Děje se však pravý opak. Brožury konkurentů jsou velmi dobře navržené a zdůrazňují funkce. Takže ano, zákazník si přečte dokumentaci a možnosti.
U motorů a „výkonnostních“ verzí si zákazník spíše zjistí ještě více. Nezůstává jen u prostého celkového výkonu (který buď upřímně řečeno není působivý a dostupný pouze při nabitých bateriích), ale také u základního výkonu. To je a stále je problém vysoce výkonných PHEV u AMG a BMW. Zákazníci jsou ke čtyřválcům zdrženliví a o to více, pokud vidí, že (například) v mainstreamové konkurenci dostanou více než 300 koní.
Myslim si ze tento Renault je porovnatelny s dvojickou Peugeot 408 - Citroen C5X. Zvonka je paradny, vnutri to je mozno nazivo lepsie ako na fotkach. Skoda tych 3-valcov...keby aspon nejaky mensi spolahlivejsi 4-valec, v tomto ma VW group tak trocha navrch.
Příliš se mi nechce věřit tomu, že větší Rafale s naprosto shodnou technikou bude jezdit úsporněji, než Austral. To bude opravdu spíše počasím a charakterem provozu. Rozhodně bych se o tom takhle nerozepisoval a neglorifikoval tak úspornost Rafale proti užranému Australu. Reálně totiž toto tvrzení nejde o nic opřít, technika je opravdu naprosto totožná. Jediné, čemu skutečně věřím, je lepší odhlučení. Ne, že by na tom Austral byl špatně, to vůbec ne, ale spíš jde o charakter motoru. Tenhle nový motor má opravdu až nepříjemně chrastivý zvuk, a to i na volnoběh. Na trhu je spousta kultivovanějších tříválců a bohužel projev této nové 1.2 umí poměrně výrazně narušit komfort u jinak velmi povedeného auta, jakým Austral je. Naopak se divím, že není vůbec rozebrána multimódová převodovka, která zkrátka funguje tak, jak by člověk od takhle složitého systému očekával. Nemá ráda prudké rozjezdy, občas zaváhá i při podřazení a spolujezdcům tak místy připadá, že jste se přes noc odnaučili řídit. To je myslím největší slabost celého nového systému, jinak funguje parádně. Samozřejmě, svou roli v tom hraje fakt, že se pohonné ústrojí snaží maximálně využívat elektrický pohon, vůz se chová spíše jako Plug-in, než jako klasický hybrid. A rozhodně se nedá říct, že by 2kW baterie byla hned vybitá, jak tu někteří píšou. Vůz jí totiž umí velmi efektivně nabíjet a v podstatě se nestane, že by elektrický pohon neměl energii. Během jízdy je baterie několikrát dobita a jen zřídka se stane, že by měla méně, než 1/4 energie.
Tento motor jsem zkoušel v Australu, ale MY2024 a byl jsem velmi mile překvapen, jak to celé funguje a o jaký skok je to lepší, než Etechu 145, především v reakcích na plyn při prudší změně plynu. Velké plus je možnost regulace rekuperace pádly pod volantem. Dynamika je naprosto dostatečná v Australu, nicméně pokud bych měl srovnat tento hybrid třeba s Corollou Cross s 2.0HSD (totozny vykon a podobna velikost), tak ta je živější a reakce na plyn je lepší a asi se s ní dostanete na nižší spotřeby - já jezdil podobně jako autor.
Velkou nevýhodu Etechu 200 vs 145 vidím v tom, že se jedná opět o přímovstřikový motor, kdežto starší hybrid s 1.6 je nepřímovstřikový a tudíž už tak nějak z principu vhodnější do aut, která nekroutí dlouhé trasy a nestačí se při přejezdech tak zahřát.
Docela by mohl být krásný srovnávací test hybridů, v těchto "C segmentových SUV" je teď našlápnuto a je používáno více technologií.
Austral ETECH, Corolla Cross, Tucson HEV/Sportage HEV (ten je nejsilnější z nich), Kuga hybrid (no tady je to totožný pohon jako Toyota), Honda CRV/ZRV ? (to je fuk, mají stejný pohon) a ještě ta věc od Nissana v QQ ? To by mohlo být zajímavé srovnání.
Však jo, bylo by vidět, jak je mezi hybridy rozdíl a v porovnani s nehybridy propastný, co se týče spotřeby.
Dekory, sedačky, tlačítka - to všechno vypadá hezky. Ale architektura těch displejů před řidičem, to vůbec. Z fotek mi to připomíná Astru nebo Karosu.
Zvenku docela šik auto, pokud se povznesu nad svou neláskou k SUVKupé kategorii... čumák bych bez znaku tipoval na Pežota... ale proč ne.
Naši totiž zvažují výměnu jejich Kugy 2019, Austral jsem zkoušel, 856 tisíc ve střední výbavě ETECH, Toyotu radši ani nezminuji, protože ta na soukromníky docela kašle s nabídkou nových aut, vyzkoušeli jsme dnes Corollu Cross 1.8, našim by stačila, překvapilo mne, že to vlastně i docela slušně jede (byť 60k u silnější verze je brutálně znát, tak takový ten rozjezd z místa v tom městském plynulém provozu má ta 1.8 i v této nejnovější generaci trochu lepší (nevím proč, ale hladčeji nastupuje spalovák), akorát pak ten kopanec od spalováku jako u 2.0 tam chybí), ale aby vypadala uvnitř alespoň slušně, jako pruměrná Corolla, tak Cross musí být v plné palbě a i tak to není pořád ono. V nižších výbavách je interiér prostě ošklivě plastový a to je největší fail. Nabídnuta Comfort + Bussines paket za 745, slušná cena, velmi dobře vybavené auto včetně ruznych asistentu, ale ten interiér (jinak by to asi byl kandidát č. 1 i pro jeho kompaktnost, pohon a překvapivý vnitřní prostor)😐.
No a pak Kuga HEV FWD, Titanium s metalizou a winter paketem (chybí jen LED matrix a adaptivní tempomat) - 787 tisíc. Interiér o level jinde, než Toyota, byť ji chybí ta řada celkem fajn a fungujících asistentů, které Kuga má až za další příplatky, tak pro naše je to zbytečné. A to mluvím o autě do výroby, žádná skladovka. Tohle je už nabídka o které se vážně uvažuje 😁.
Co mne na té Kuze ale trochu překvapilo byl kufr, je obrovský proti Kuze 2, ale absolutně nepoužitelný při skládání nad výšku sedaček (svažitost střechy) a taky posaz vzadu, kdy je docela nízko strop (svažitost střechy) a v dvojce se sedí dospělému lépe, stejně jako třeba v té kratší Crossce. Ale to jsou detaily na kráse.
@ericn