Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeEvropské automobilky jsou v krizi. Hrozí zavírání továren, problém má hlavně Německo
51 komentářů
PowerHouse
Když VW staví továrnu ve Španělsku na 3 000 000, s fantastickou produktivitou, tak se to musí někde projevit.
Některé továrny zavře, v jiných zavede španělskou produktivitu.
Prostě shrnutí, Tesla do té produktivity šlape. A ostaní jsou v háku, musí taky.
Některé továrny zavře, v jiných zavede španělskou produktivitu.
Prostě shrnutí, Tesla do té produktivity šlape. A ostaní jsou v háku, musí taky.
@PowerHouse továrna na 3 000 000 aut,kdy to bude ?... tak mnohem lepší je toto https://fdrive.cz/…a-na-svete-11603
100 takových moderních továren, každá na jiném místě ... .Pro lidi daleko lepší než ty megafactory.
Menší továrna, pružná, méně lidí, méně dojíždějících do jednoho místa,lepší prostředí...a hlavně už to funguje.
100 takových moderních továren, každá na jiném místě ... .Pro lidi daleko lepší než ty megafactory.
Menší továrna, pružná, méně lidí, méně dojíždějících do jednoho místa,lepší prostředí...a hlavně už to funguje.
Ja Prvni 123
A proc je tam fotka Ypsilonky a ne nejakeho Volkswagenu?
:-)
:-)
@Ja Prvni 123 protože rohYpnoI
@hiphop
Přesně. Já můžu i zato, že Země se točí po směru hodinových ručiček... 😅
Přesně. Já můžu i zato, že Země se točí po směru hodinových ručiček... 😅
Obvykle muItitroIIs pod kazdym clankem o EV, EU, GD > kankunen, ja123, nebo nebo, pepa007, wopreclej, ericn, rohypnoI, roman horsky, tycoon, ptr87, rycardo, arese, del42usa, ptr78, ace, john a dalsi.
Nebo Nebo
Ach...ty elektromobily se projevují... Automobilky si hráli na nějaké magnáty, kteří mají rádi životní prostředí a takto se to projevilo...
Třeba VW plánuje zase zvýšit cenu spal. vozů... tedy těch, o které je zájem.
Třeba VW plánuje zase zvýšit cenu spal. vozů... tedy těch, o které je zájem.
@Nebo Nebo jj dneska jsem viděl Polo GTI za 880tis Kč a Arteon za 1.7mio v autosalonu VW, fakt pecka 🤣 VW se s cenami už dostává tam, kde je nejsou zákazníci ochotni akceptovat 👎
@ericn
VW je dost drahý. Na druhou stranou VW Polo GTI nemá konkurenci, takže je i přes vysokou cenu v podstatě nejlevnější hothatch.
VW je dost drahý. Na druhou stranou VW Polo GTI nemá konkurenci, takže je i přes vysokou cenu v podstatě nejlevnější hothatch.
@Tycoon V podstatě je to jedno, protože jenom blázen by si koupil malý hot-hatch s automatem! :))) Přitom verzi s manuálem normálně měli zhomologovanou a prodávali jí! Neuvěřitelné, nepochopitelné a neomluvitelné!!! :((((
@Tycoon Jasně, když si k těm 880tis přidáš tak ještě 150tis za konverzi na manuál, to se vyplatí :-) Btw je asi lepší koupit 2 roky starý auto s manuálem a výrazně ušetřit...
rohYpnol
A to ten slavný green deal ještě ani pořádně nezačal 😅
Není to opět nic než důsledek eurohujerské politiky.
Jedna věc je cena lidské práce a produktivita. Ta je vždy řešitelná i v místě.
Koneckonců Tesla postavila gigafactory právě u helmutů!!!
Jenže mnohem podstatnější je dnes cena energií. A ta je u helmutů naprosto mimo i do budoucna právě díky jejich skvělé zelené politice.
Navíc jejich nesmyslný pokus o přechod k EV je další sůl do jejich rány.
Výroba vyžaduje více surovin, více energie, méně lidské práce. A ve výsledku je produkt výrazně dražší než spalovák. Takže i nárůst ceny energií dopadá více než na spalováky...
Koneckonců i Tesla věřím že lituje dne, hodiny a minuty, kdy rozhodla Berlín. 😆
Není to opět nic než důsledek eurohujerské politiky.
Jedna věc je cena lidské práce a produktivita. Ta je vždy řešitelná i v místě.
Koneckonců Tesla postavila gigafactory právě u helmutů!!!
Jenže mnohem podstatnější je dnes cena energií. A ta je u helmutů naprosto mimo i do budoucna právě díky jejich skvělé zelené politice.
Navíc jejich nesmyslný pokus o přechod k EV je další sůl do jejich rány.
Výroba vyžaduje více surovin, více energie, méně lidské práce. A ve výsledku je produkt výrazně dražší než spalovák. Takže i nárůst ceny energií dopadá více než na spalováky...
Koneckonců i Tesla věřím že lituje dne, hodiny a minuty, kdy rozhodla Berlín. 😆
@rohYpnol Čím skôr to celé padne, tým skôr nastane prevrat v EÚ a dôjde k politickej režímovej zmene a raz a navždy odíde do zabudnutia globalizmus, progresívny liberalizmus, green deal a teplí Hamunovia.
@Audi Kéž by se tak stalo! 🙏
@Cenduro
Súčasné Slovensko je na tom ekonomicky zle pretože sme tu mali 3,5 roka vládu bláznov a nekompetentných ľudí ktorí rozhádzali vyše 20 miliárd Eur nič na nimi nie je vidno okrem dlhu. Dnes mudrujú z opozície ako sa čo má robiť. Bohužiaľ ľudia si tam takých bláznov navolili tak dnes majú vystavený účet. Najhoršie je, že u nás najsilnejšia opozičná strana sa hrabe ku kormidlu pritom sú to presne tak zmýšľajúci ľudia ako dnes riadia EÚ ktorú pomaly ale isto dostávajú do krachu.
Súčasné Slovensko je na tom ekonomicky zle pretože sme tu mali 3,5 roka vládu bláznov a nekompetentných ľudí ktorí rozhádzali vyše 20 miliárd Eur nič na nimi nie je vidno okrem dlhu. Dnes mudrujú z opozície ako sa čo má robiť. Bohužiaľ ľudia si tam takých bláznov navolili tak dnes majú vystavený účet. Najhoršie je, že u nás najsilnejšia opozičná strana sa hrabe ku kormidlu pritom sú to presne tak zmýšľajúci ľudia ako dnes riadia EÚ ktorú pomaly ale isto dostávajú do krachu.
@Audi Problém je v tom, že se do politiky tlačí samí teoretikové a praktikové na politiku se.ou....😫
@Prezivkynetreba ak tomuto realne aj veris, tak budes asi taky tupec, ze sa normalne cudujem, ze dokazes vobec napisat komentar. Tu je zbytocne hocico ti na to pisat, ty sa uz nachadzas v kategorii 'not even wrong'
Tycoon
Pokud budou politici trvat na nerealistickém Green dealu, budou v krizi nejen automobilky, ale i ocelárny, cementárny, rafinérie, sklárny, chemické závody, chov dobytka, pěstování plodin prostě skoro všechen průmysl a zemědělství. Jedinou obživou bude turistika. Číňané a další národy se sem budou jezdit podívat na Zelený skanzen.
@Tycoon Ale Číňané se budou mít lépe, když je ten Green Deal a o tom to je.
Aby měli peníze v totalitním státě, na to Evropa myslí, ale na to, abychom v Evropě si chranili průmysl nikoliv.
Aby měli peníze v totalitním státě, na to Evropa myslí, ale na to, abychom v Evropě si chranili průmysl nikoliv.
@Nebo Nebo
Číňané se musí radovat z toho, jak si tady sami podřezáváme větev, na které jsme celou dobu seděli.
Číňané se musí radovat z toho, jak si tady sami podřezáváme větev, na které jsme celou dobu seděli.
@Tycoon Dokud ty fanatické zelenomarxistické zločince ve vedení EU nevykopeme od vesla, s Evropou to půjde jen z kopce a místní střední třída tady bude za několik málo let chudá jak kostelní myš. Pryč se zeleným euromarxismem, Evropo zachraň se!!!
@Tycoon
Čínani kteří jedou v elektromobilitě a OZE daleko větší rozvoj než EU.... dokonce mají i emisní povolenky.
Problém evropy je, že nemá ropu a plyn. Když se této závislosti snaží zbavit tak tu ty a ostaní trolls jedou, že je to špatně.
Čínani kteří jedou v elektromobilitě a OZE daleko větší rozvoj než EU.... dokonce mají i emisní povolenky.
Problém evropy je, že nemá ropu a plyn. Když se této závislosti snaží zbavit tak tu ty a ostaní trolls jedou, že je to špatně.
@Hendly
Ne, problémem Evropy není to že nemá ropu a plyn. Tu nemá v zásadě po celých 100 let a nic převratného se nestalo.
Problem Evropy je její naprosto hujerská, diletantská a nezodpovědná zahraniční politika a její zelená neobolševická utopická ideologie. To je problém Evropy.
Ne, problémem Evropy není to že nemá ropu a plyn. Tu nemá v zásadě po celých 100 let a nic převratného se nestalo.
Problem Evropy je její naprosto hujerská, diletantská a nezodpovědná zahraniční politika a její zelená neobolševická utopická ideologie. To je problém Evropy.
ACE.
To je překvapení, když dementi přikázali mrtvou cestu a veškerej zisk ze spalováků tekl do téhle čené díry.
Pepa_007
Kupodivu. 🙄
Když to spousta lidí říkala rok, dva, tři zpět, tak to byl fake.
Tak co s tím EU a vlády udělají....? Možností mají mnoho.
Když to spousta lidí říkala rok, dva, tři zpět, tak to byl fake.
Tak co s tím EU a vlády udělají....? Možností mají mnoho.
@Pepa_007 Udělají to, že sníží emisní limity v roce 2025 😂😂 a to se rovná další zdražení aut a to se opět rovná méně prodeju
Prezivkynetreba
Nuž ten čo tvrdil, že Green deal zruinuje Európu bol hoaxer. Dnes sa ukazuje hoax ako pravda (opäť). Kým v Bruseli budú o veciach rozhodovať Aktivisti, hlupáci a nekompetentní blázni tak to lepšie ani nebude. To viete keď je chorá hlava (Eurokomisia a europarlament) trpí celé telo (občania EÚ).
KANKUNEN
Pánové, jste utopičtí kapitalisté. Srany jsou již dnes pouze levicové a co hůř bolševické. Na jednoho pravičáka je deset lidí, kteří chtějí přesný opak, než budovat ekonomicky silnou společnost.
Hendly
A je to tady. Armáda trollů opět rozjela pohádky o EU, GD a elektromobilech.
Přitom jak v článku tak v realitě je napsáno to co je opravdový důvod toho co se děje: "že region čelí vleklému útlumu, neboť zaostal za konkurencí."
Problém není v GD nebo energiích viz Tesla prosperující blízko Berlína.
Problém je v zaostávání jak ve vývoji tak ve výrobě.
Krásný příklad Audi Q8 e-tron, kdo by to chtěl?
Problém není v tom, že je to elektromobil, ale v tom, že je to špatný elektromobil.
Aktuálně je asi největší problém evroských značek totální pád prodejů v Číně. Nemají co nabídnout. Trh v číně přestupuje na eletromobilitu velice rychle a kraluje tam Tesla a BYD.
Mezi tím zavádá EU cla na čínské EV 47% aby evropský automotiv dostal alespoň nějaký čas reagovat.
Přitom jak v článku tak v realitě je napsáno to co je opravdový důvod toho co se děje: "že region čelí vleklému útlumu, neboť zaostal za konkurencí."
Problém není v GD nebo energiích viz Tesla prosperující blízko Berlína.
Problém je v zaostávání jak ve vývoji tak ve výrobě.
Krásný příklad Audi Q8 e-tron, kdo by to chtěl?
Problém není v tom, že je to elektromobil, ale v tom, že je to špatný elektromobil.
Aktuálně je asi největší problém evroských značek totální pád prodejů v Číně. Nemají co nabídnout. Trh v číně přestupuje na eletromobilitu velice rychle a kraluje tam Tesla a BYD.
Mezi tím zavádá EU cla na čínské EV 47% aby evropský automotiv dostal alespoň nějaký čas reagovat.
@Hendly
Ono se to hezky svádí na elektromobil, EU a GD. Já souhlasím, že EV není zatím pro každý způsob využití, ale aktuálně přes 70% určitě. To je ale na jinou debatu. Důvod poklesu je přesně jak říkáš. Evropa nezachrání prodeje zastaralé techniky a všude jinde jim ujel vlak. To je tak, když se investuje do mrtvé technologie dieselů, pak se musí platit pokuty za podvody s emisemi, chybí peníze na další vývoj a výsledek je moderní produkt, ale katastrofických vlastností v porovnani s konkurencí. Ale je to bohužel rozhodnutí manažerů, kteří hleděli kratkozrace a Číně darovali veškeré know-how, aby mohli pár let v Číně prodávat.
Ono se to hezky svádí na elektromobil, EU a GD. Já souhlasím, že EV není zatím pro každý způsob využití, ale aktuálně přes 70% určitě. To je ale na jinou debatu. Důvod poklesu je přesně jak říkáš. Evropa nezachrání prodeje zastaralé techniky a všude jinde jim ujel vlak. To je tak, když se investuje do mrtvé technologie dieselů, pak se musí platit pokuty za podvody s emisemi, chybí peníze na další vývoj a výsledek je moderní produkt, ale katastrofických vlastností v porovnani s konkurencí. Ale je to bohužel rozhodnutí manažerů, kteří hleděli kratkozrace a Číně darovali veškeré know-how, aby mohli pár let v Číně prodávat.
@Mikesus
Nemyslim si, ze by to s Cinou a know how bylo tak jednoznacne.
Znacky tam musely jit.
Je to obrovsky trh (dnes kolem 30 mil aut rocne) a ty zisk asi nebyl malej…
Problem vidim spis v nepochopeni co se deje. Ted to opravdu vypadá na scenar Nokia…
Vzdyt je to videt i treba na auto.cz a Svete motoru.
Ten odpor k elektromobilite. A neverim tomu, ze silni inzerenti nemaji vliv na obsah.
Kdy tu byl treba test Tesla 3, nejprodavanejsiho auta sveta? Pred 5 lety?
Nemyslim si, ze by to s Cinou a know how bylo tak jednoznacne.
Znacky tam musely jit.
Je to obrovsky trh (dnes kolem 30 mil aut rocne) a ty zisk asi nebyl malej…
Problem vidim spis v nepochopeni co se deje. Ted to opravdu vypadá na scenar Nokia…
Vzdyt je to videt i treba na auto.cz a Svete motoru.
Ten odpor k elektromobilite. A neverim tomu, ze silni inzerenti nemaji vliv na obsah.
Kdy tu byl treba test Tesla 3, nejprodavanejsiho auta sveta? Pred 5 lety?
@Hendly Proč by dělali test TM3, když je to model z 2017, tj 7 let starý auto? A facelift mu zrovna k novým prodejům moc nepomohl. V Evropě netáhne, tak prostě není důvod... Navíc automobilka testovací auta nepůjčuje, tj museli by najít nějaký u soukromníků...
@Hendly odkdy je TM3 neprodávanější auto planety? Aktuálně je to stále Toyota Corolla - jen 50milionů kusů všech generací 😋
@ericn
Jak poznat trolla?
Snazi se na detailu zamaskovat hlavni tema a to je, ze za situaci evropskeho automotiv nemuze ani EU ani GD atd, ale zanedbani vyvoje.
A tato skutecnost rozbiji hlavni argumentaci trollu.
Protoze kritika EU je hlavni duvod existence velke skupiny trollu.
Jak poznat trolla?
Snazi se na detailu zamaskovat hlavni tema a to je, ze za situaci evropskeho automotiv nemuze ani EU ani GD atd, ale zanedbani vyvoje.
A tato skutecnost rozbiji hlavni argumentaci trollu.
Protoze kritika EU je hlavni duvod existence velke skupiny trollu.
Frfla
A při tom stačí tak málo. Slevnit o cca 30% a je odbyt na starých předkrizových číslech. To, že si bezdůvodně napřidávali na mzdách a zneužili tak inflace je jejich problém. Ceny za energie už rapidně klesly, ale slevy veškeré žádné. A co se týká grýn dýlu, stačí zalobovat u poslanců a pokud nebudou reagovat, tak postrašit jejich voliče, že přijdou díky svému zvolenému poslanci o práci ( stejnak to tak dopadne). Marketingové oddělení na to mají dost velké.
pradeda777
Je to jasné...."díky" EU politice na trhu vládne nejistota (ICE/EV) a zákazníci logicky vyčkávají....
×
Sdílení komentáře
×
Všechny fuck-upy mají nějaký důvod, dokonce i samotná rohorova existence.
Kolik lidí pracuje u pásu v Xiaomi továrně na auta?
U mobilů tam Xiaomi nikoho u pásu nemá.
https://m.youtube.com/watch?…