Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Renault Scénic 1.9 dCi – Hýčkatel (11/2003)

16 komentářů

vencelín
Musím říci že Scenic 2 je na cestování velmi příjemné auto i v dnešní dobe. Vlastním prodlouženou verzi s dvoulitrovym atmosferickym motorem a s postřehy v článku se dá souhlasit. Že začátku se mi občas stávalo že světla jsem omylem vypnul při přepínání dálkových na tlumene, při blinkrech nikdy. Převodovka je sice 6 stupňová, ale zprevodovani nejrychlejšího převodu odpovídá přibližně zprevodovani 5 stupně u převodovek jiných výrobců. Ano, takže bych také raději volil 6 jako přídavek k 5 stupnove převodovce. Řazení bych hodnotil jako velmi přesne.
Výhodou vozu je spousta uložených schránek (hlavně v 5 místne prodlouzene verzi) a dost elektrických zasuvek, bohužel žádná nefunguje trvale (což se dá řešit vyvedenim další zásuvky z pojistek). Jako drobny nedostatek bych zmínil znecistovani bočního skla řidiče od stěračů při jízdě). V obecné rovině bych auto doporučil všem kdo chtějí prostorné auto na delší cestování.
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
@vencelín To přece nemůžeš myslet vážně. Doporučit auto, které je jednadvacet let staré na delší cestování, je opravdu hodně zvláštní mindset.
vencelín
@Jean Reno
Proč ne? Evidentně jste člověk co musí mít za každou cenu co půl roku nové auto. Pokud srovnám nove auto a Scenica co provozují tak pořízení nového vozu mne nenabídne takovou přidanou hodnotu, která by vynahradila vynaložené náklady.

Mimochodem v tom autě se dá krásně jezdit kamkoliv. Mám ještě 807 a jezdím s ním po Francii, Španělsku, Portugalsku atd a naprosto bez problémů. Solidní motorizace narodil od současných motorových sekaček, spousty místa. Nehledě na to že nová mpv se prakticky již neprodávají.
traveldrive
@vencelín Mal som krátku verziu 1,5 dCi. Nádherne priestranné a variabilné auto s úžasným výhľadom na všetky strany, tiché, pohodlné, s minimálnou spotrebou. Problémy trochu robila elektronika, ktorá občas žila vlastným životom. Ale dodnes sa za takým autom rád obzriem.
budman
@vencelín Sorry chlape, ale Reno má pravdu - jezdit dlouhé trasy v 20 let starém autě je záležitost pro nadšence nebo dobrodruhy, ale rozhodně ne pro běžného člověka, který od auta vyžaduje v první řadě spolehlivost.
vencelín
@budman
Váš názor Vám vytloukat z hlavy nebudu. Děláte jako kdyby fungl nové auto bylo vždy zářným příkladem spolehlivosti a naopak každé auto staré více než půl roku naprostým vrakem. Jsou lidé co se o auto nějak starají a dle toho jim bezproblému slouží a není problém s takovými auty jezdit kam si člověk zamane.
Měl jsem možnost více než 1/4 roku jezdit tehdy fungl novým autem a v porovnání s mými soukromími (starými v té době necelých 15 let) přidaná hodnota veskrze nulová, pokud přihlédneme k pořizovacím nákladům na takové auto. A co se týká té spolehlivosti tak už při velmi nízkém nájezdu měla ta funglovka za ty 4 měsíce co jsem ji používal své vrtochy (i když drobné). Naopak auta z let 2000 až cca 2015 ještě neotravují řidiče blbostmi a přes jízdou člověk nemusí myslet vždy na to co má všechno povypínat a vozit tedy zbytečně stále sebou.
traveldrive
@budman Zatiaľ je to stále dosť bežná prax...
Meky
Pozoruhodne aký pokrok urobili autá za 20 rokov.
traveldrive
@Meky Pokrok v čom? Že sú to tanky o 3 metráky ťažšie? A že potrebujú o 50 koní viac, aby dosiahli primerané jazdné výkony? Alebo že sú plné absolútne zbytočných asistentov, ktoré namiesto pomoci leda tak kryjú vodičovu neschopnosť alebo blbosť? Alebo že majú pri rovnakých vonkajších rozmeroch menšie interiéry. Alebo v motoroch, ktoré sú nahrádzané takzvane ekologickejšími motorčekmi? Alebo že stúpli na cene o 30%, ale kvalita a hodnota použitých materiálov dolu? Alebo že spústa tradičných tried prakticky vymizla a všetko sa nahrádza crossovermi? Alebo že v diesloch musí byť ad-blue systém, ktorý je zdrojom problémov prakticky vo všetkých autách, kde ho montujú? Alebo v ovládaní cez matlacie displeje, ktoré odpútáva vodičovu pozornosť od cesty? Alebo v opúšťaní čohokoľvek sofistikovanejšieho ako je pseudoMcPherson a vlečka? Alebo v mrznúcich a neprehľadných infoteinmentoch? Alebo v návrate k lacnejším bubnovým brzdám na zadných nápravách. Alebo...?
Meky
@traveldrive

Dnes mas auto s podobným priestorom, ktoré žerie rovnako ako toto - ale benzínu a v automate.

Ktoré šoféruje samo, dba na mŕtve uhly, vzdialenosť auta pred tebou, chráni chodcov, samo si zavolá pomoc, stráži pri cúvaní, umožňuje pozerať filmy za jazdy, ma záruku 5 a viac rokov.

Áno, pokrok je viditeľný a výrazný.

10 rokov alebo 250000 km vydrží takmer každý model.

Čo viac si priať?
vencelín
@Meky
Soferuje možné v ideální h případech teoreticky samo s tím že v případě průseru jdeš do basy prakticky ty a ne auto či vývojáře. Děkuji, za takových podmínek nemám zajem
traveldrive
@Meky Auto s podobným priestorom je aspoň o 10 cm širšie a 30 cm dlhšie (minimálne) a o dva-tri metráky ťažšie, ako píšem vyššie. Benzín s automatom bude na prevádzku pravdepodobne znateľne drahší, ako pôvodný diesel so 100 k a manuálom.
Auto, ktoré šoféruje samo nech si strčia za klobúk. na vzdialenosť auta predo mnou mi stačí zdravý rozum, cúvať by si mal vedieť, bez toho za volant nepatríš a ak pozeráš filmy za jazdy, nepatríš za volant tiež. Záruka 5 a viac rokov je fajn, ale obvykle sa za ňu pripláca.
Pokrok je voči tomu, ako stúpla cena áut, možno polovičný, z môjho pohľadu, vzhľadom na to, čo od auta chcem a požadujem, prakticky žiadny, alebo práve naopak - šlo to dolu vodou, trojvalce, malé objemy motorov, jednoduchšie podvozky, lacnejšie materiály - práve ako som napísal predtým, to si opomenul.
Čo viac si priať? Nové auto s konštrukciou a cenou spred 10-15 rokov.
vencelín
@Meky
Musím souhlasit s Traveldrivem, pokud se Budem bavit o autech cca 2000 až třeba cca 2010 či 2015. V porovnání s takovými vozy současná produkce nanabizi dostatečnou přidanou hodnotu za dané náklady pro většinu uživatelů. Naopak výběr motorizaci, převodovek, karosarskych variant je neporovnatelne skromnější.
Měl jsrm možnost jezdit více než 1/4 roku funglovkou a přidána hodnota vůči mému soukromém vozu starému v té době necelych 15 let prakticky žádná. Spotřeba současných aut není nijak nižší. Příkladem jest moje poslední cesta autem starým aktuálně cca 18 let byla na trase více než 2000 km 6 litrů (dle pp) nafty, s tím že i na okreskach jezdím (když to jde) 110 až 130 km/h a to je větší mpv. S menším mpv s 2 litrový zážehový motorem mám většinou spotřebu do 7,5 litrů, dost často i méně, při stejném jízdním stylu.
O tom že spolehlivost fungl nového auta je svetoborna by se dalo také polemizovat, i to může mít své vrtochy.
Avatar - xxc
xxc
@vencelín Trosku blbost, prave aktualne auta su o dost dalej v pohodli, maju svetla, vykon, prevadzkove naklady a pohodlie celkom inde. Ale pridanu hodnotu si musi kazdy zvazit sam, auto nie je nejaka investicia a nikdy sa to nevrati :-) Inak pri Scenicu hovorit o spolahlivosti bude trosku mimo, mna zastavovali ludia na ulici s pribehmi, ako kedysi mali stareho Scenica a uz nikdy viac, stale to bolo v servise. Pokial vsak auto funguje a dobre sluzi, nie je dovod to menit.
vencelín
@xxc
Nemyslel jsem samozřejmě pořízení auta jako investici zhodnocující vložené finance. Ale naražel jsem na smysl strkat haldy financí do pořízení něčeho co již mám a slouží bez problému a nepřináší mi to nic nového či nic významného navíc.

Spolehlivost je i o štěstí na kus, plus samozřejmě i o tom jak se člověk k danému auto chová zda tomu dává co proto hned po rozjezdu či nechá auto se trochu rozkoukat a o udržbě. Jezdil jsem 1/4 roku s funglovkou a za těch pár tisíc co jsem s tím najel už to mělo své drobné vrtochy v elektronice. A Renault to nebyl :D.

Ano osvětlení tam pokrok nějaký je. Otázkou je zda za něj dát několikset tisíc......
V pohodlí vůcí éře třebas 2000 až 2015 je stejné. Provozní náklady staršího auta rozhodně nejsou vyšší než u nového, ba možná někdy i naopak.

Je to každého volba čím bude jezdit. Mě naštěstí auta fungují jak mají, měl jsem možnost vyzkoušet i nové a moje volba je že funglovku bych nepořizoval (to nemluvím o tom, že v segmentu v kterém bych vybíral toho na vyběr je vůči minulosti minimum a ten zbytek jsou zosobnělé dodávky s 1,5 či 1,6 motory, čest nějakým výjímkách s alespon 2 litry....)
traveldrive
@xxc Ty a Renault, o tom tu už idú legendy...