Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeBloomberg: Automobilový svaz ACEA usiluje o dvouletý odklad emisních cílů EU
97 komentářů
Xprcek
Gryndýl není příčina. Gryndýl jen umocňuje příčinu. Příčinou je neschopnost evropských automobilek působit v moderním průmyslu.
Moderní automobil nepotřebuje kvanta řídících jednotek různých subdodavatelů. Nepotřebuje kvanta pracovníků při výrobě. Nepotřebuje kvanta servisů. Nepotřebuje dealerskou síť. A nepotřebuje spalinové cesty.
Moderní automobil nepotřebuje kvanta řídících jednotek různých subdodavatelů. Nepotřebuje kvanta pracovníků při výrobě. Nepotřebuje kvanta servisů. Nepotřebuje dealerskou síť. A nepotřebuje spalinové cesty.
@Xprcek
Přesně. Moderní je EV, které nezvládne nic odvézt a nikam dojet.
Moderní je EV a samozřejmě Tesla, která neumí nic než online. Ale při prvním šrámu nebo poruše auto online objednáte do drtičky a objednáte si online nové. Protože nic jiného Tesla neumí..
Přesně. Moderní je EV, které nezvládne nic odvézt a nikam dojet.
Moderní je EV a samozřejmě Tesla, která neumí nic než online. Ale při prvním šrámu nebo poruše auto online objednáte do drtičky a objednáte si online nové. Protože nic jiného Tesla neumí..
@Xprcek nesmysl. Nikdo nic lepšího než ridici jednotka tam, kde je servo, nevymyslel. Nedává žádný smysl mit jeden centrální počítač a táhnout od něj všude kabely.
Viliček
Proč odklad? Je nutné zrušit všechny ty dekarbonizace.
Tycoon
Začíná to připomínat komunistickou třetí pětiletku. Dle plánů mělo zemědělství vzrůst za 5 let o 22 %, ale místo toho za 5 let o 3 % kleslo, národní důchod měl vzrůst o 42 %, ale v druhém roce začal stagnovat a ve třetím klesal, zatímco zbytek Evropy rychle rostl. Nastal totální kolaps pětiletky. Komunisté pak celou pětiletku v tichosti zrušili.
Plánovači budování světlých zítřků vždy narazí na limity reálného života, se kterým ve svých plánech nepočítali.
Stejné je to s Green dealem a jeho jednotlivými plány.
Neoficiální žádost o dvouletý odklad nic neřeší. Nechápu, proč ACEA hraje tyhle politické hry. Bylo by daleko transparentnější, kdyby oficiálně požádali EU o úplné zrušení dosavadní politiky i cílů a vyvození osobní odpovědnosti přílušných eurokomisařů a vedoucích plánovačů. Na špatných základech dobrý dům postavit nelze.
Plánovači budování světlých zítřků vždy narazí na limity reálného života, se kterým ve svých plánech nepočítali.
Stejné je to s Green dealem a jeho jednotlivými plány.
Neoficiální žádost o dvouletý odklad nic neřeší. Nechápu, proč ACEA hraje tyhle politické hry. Bylo by daleko transparentnější, kdyby oficiálně požádali EU o úplné zrušení dosavadní politiky i cílů a vyvození osobní odpovědnosti přílušných eurokomisařů a vedoucích plánovačů. Na špatných základech dobrý dům postavit nelze.
@Tycoon
Já to chápu. Ano, tohle je politika.
Prosadit zrušení v tomhle neobolševickén světě EU, není reálné. Vymyslet si nesmysl, proč to odložit, zní reálně. Za 2 roky nám Ukrajinci vyžerou pokladnici do dna a pak nebude ani na to, aby si stát kupoval Euro 6ap, natož pak nějaké EV ..
Ano, salámová metoda.
Já to chápu. Ano, tohle je politika.
Prosadit zrušení v tomhle neobolševickén světě EU, není reálné. Vymyslet si nesmysl, proč to odložit, zní reálně. Za 2 roky nám Ukrajinci vyžerou pokladnici do dna a pak nebude ani na to, aby si stát kupoval Euro 6ap, natož pak nějaké EV ..
Ano, salámová metoda.
@rohYpnol Bohužel jsi stále nic nepochopil. Ukrajinci zatím z posledních sil udržují krvelačného ruSSácklého medvěda dále od zemí EU. Až Ukrajina padne, budeme na řadě. Západ by měl vojenskou pomoc Ukrajině mnohonásobně zvýšit a zrušit jim veškerá absurdní omezení v používání zbraní na území RuSSka. Jinak to s námi špatně dopadne!
@Arese
Proč by Rusko plýtvalo zbraně na EU, která se rozloží a zničí sama svojí ideologií a politikou...
Proč by Rusko plýtvalo zbraně na EU, která se rozloží a zničí sama svojí ideologií a politikou...
@Arese neblazni prosim te. Rusku jde o Ukrajinu ne o tazeni na Zapad pres Slovensko a dal. Zjevne i zlomit Ukrajinu je orisek, takze na nic vetsiho rozhodne nemaji a obavy ze nam sem snad dorazi s tankama nejsou na miste.
@ryccardo
Mě hrozně baví, jak před válkou na Ukrajině všichni experti na Rusko a kvantovou fyziku říkali, že Rusko nezaútočí i když půl roku sešikovali armádu u hranic s Ukrajinou.
A teď ti stejní experti nejlíp vědí, že je potřeba místo rohlíků vyrábět granáty protože jinak bude Rusko zítra ve Španělsku 😁
Mě hrozně baví, jak před válkou na Ukrajině všichni experti na Rusko a kvantovou fyziku říkali, že Rusko nezaútočí i když půl roku sešikovali armádu u hranic s Ukrajinou.
A teď ti stejní experti nejlíp vědí, že je potřeba místo rohlíků vyrábět granáty protože jinak bude Rusko zítra ve Španělsku 😁
@Tycoon velice trefne a vypada to ze k tomu spejeme. Nesmyslne plany se nepovede splnit ani omylem a ukaze se ze lidi co je navrhovali jsou dementi odtrzeni od reality, tak se to zrusi.
Roman Horký
Na co vám budou 2 roky? Vždyť máte zpoždění 20 let. Vaši náčelníci jsou hnědý strachem a hrají trapné salamove hry. Přesně to vyjádřil Tycoon.
Hendly
Tak a ted po armade trollu jak to opravdu je😀
Evropsky automotiv podcenil jak Teslu tak Cinu. Splacal par EV a myslel jak tim vycuca dotace a vyresi limity CO2.
Kupodivu přišla konkurence ktera jim sebrala prodeje a tak maji naklady na vyvoj i pokuty a bezi s placem za statem.
Evropsky automotiv podcenil jak Teslu tak Cinu. Splacal par EV a myslel jak tim vycuca dotace a vyresi limity CO2.
Kupodivu přišla konkurence ktera jim sebrala prodeje a tak maji naklady na vyvoj i pokuty a bezi s placem za statem.
@Hendly
Lžeš jako obvykle. Nikdo nikomu prodeje nesebral.
Tesla žádné spalováky nevyrábí, takže nemohla nic sebrat.
Čína je na počátku, takže nemohla nikomu nic sebrat.
EV mají v EU podíl málo nad 10%, takže EV ani jako celek žádný významný podíl nemají.
A Čínsky trh je úplně o něčem jiném. Tam žádný VW ani Škoda není, ani nebyl. Tam je jen sdružení s Členskými firmami, kde Čína má min. 50%.
Jsi jen uznaný lhář.
Lžeš jako obvykle. Nikdo nikomu prodeje nesebral.
Tesla žádné spalováky nevyrábí, takže nemohla nic sebrat.
Čína je na počátku, takže nemohla nikomu nic sebrat.
EV mají v EU podíl málo nad 10%, takže EV ani jako celek žádný významný podíl nemají.
A Čínsky trh je úplně o něčem jiném. Tam žádný VW ani Škoda není, ani nebyl. Tam je jen sdružení s Členskými firmami, kde Čína má min. 50%.
Jsi jen uznaný lhář.
@rohYpnol
uznaný lhář jsi tu ty pokud vím. ale to je vedlejší.
psal o prodjeích EV, že evropské automobilky nejsou schopny udělat konkureční EV a prodeje jim bere čína a tesla. A v tom má pravdu.
uznaný lhář jsi tu ty pokud vím. ale to je vedlejší.
psal o prodjeích EV, že evropské automobilky nejsou schopny udělat konkureční EV a prodeje jim bere čína a tesla. A v tom má pravdu.
@Mikesus
Ani v tom nemá pravdu. Ti co kupuji Teslu chtějí Teslu. Ne EV. Takže nejde vyrobit lepší EV. To není o žádném konkurenčním porovnávání.
Ani v tom nemá pravdu. Ti co kupuji Teslu chtějí Teslu. Ne EV. Takže nejde vyrobit lepší EV. To není o žádném konkurenčním porovnávání.
@Hendly
Děkujeme za zelenorudou pohádku na dobrou noc.
Realita je jiná. Ještě v roce 2019 se v Evropě (EU+UK+EFTA) prodalo 15,8 milionů aut. V roce 2023 se prodalo 12,3 milionů aut. Ano je to tak, prodeje nesebrala ani Tesla, ani Číňané, ale starší ojetá auta, kterých se prodává rekordní množství. Automobilky tedy dle not EU mohutně investovaly a zaplavily trh elektromobily, ale lidé jdou místo toho do bazaru pro starší ojetiny. Výsledkem je, že musí platit obrovské odpisy za nevratné investice do vývoje aut, o které je malý zájem, a zároveň budou muset EU platit pokuty za překročení nadiktovaných flotilových emisí CO2.
BTW Lhát si do vlastní kapsy Evropě nepomůže. Je potřeba pojmenovat jádro problému a ne se vymlouvat na roční období, Elona Muska nebo špatnou konstelaci hvězd. Jádro problému je chybná politika.
Děkujeme za zelenorudou pohádku na dobrou noc.
Realita je jiná. Ještě v roce 2019 se v Evropě (EU+UK+EFTA) prodalo 15,8 milionů aut. V roce 2023 se prodalo 12,3 milionů aut. Ano je to tak, prodeje nesebrala ani Tesla, ani Číňané, ale starší ojetá auta, kterých se prodává rekordní množství. Automobilky tedy dle not EU mohutně investovaly a zaplavily trh elektromobily, ale lidé jdou místo toho do bazaru pro starší ojetiny. Výsledkem je, že musí platit obrovské odpisy za nevratné investice do vývoje aut, o které je malý zájem, a zároveň budou muset EU platit pokuty za překročení nadiktovaných flotilových emisí CO2.
BTW Lhát si do vlastní kapsy Evropě nepomůže. Je potřeba pojmenovat jádro problému a ne se vymlouvat na roční období, Elona Muska nebo špatnou konstelaci hvězd. Jádro problému je chybná politika.
@Tycoon
Prvni. Vse jsou globalni firmy a tak se podivej co se deje s prodeji VW a ostatnich v Cine. A to je trh s 30 mil aut.
V roce 2018 si VW planovalo jak bude v roce 2025 globalni jednicka v prodejich EV..
A realita…
To je ten problem. Naproste podcenění toho co se deje.
Prvni. Vse jsou globalni firmy a tak se podivej co se deje s prodeji VW a ostatnich v Cine. A to je trh s 30 mil aut.
V roce 2018 si VW planovalo jak bude v roce 2025 globalni jednicka v prodejich EV..
A realita…
To je ten problem. Naproste podcenění toho co se deje.
@Hendly
Renault, Peugeot, Fiat, Ford Europe, Škoda a další evropské automobilky v Číně nikdy úspěšné nebyly a nebo pád čínských prodejů přišel už před nástupem elektromobilů, protože Číňané přestali mít o mainstreamové cizí značky zájem.
VW jako dlouhodobá jednička čínského trhu je výjimka. Udržel se na čínském výsluní hodně dlouho a byl zvyklý z čínských zisků sanovat evropskou stagnaci.
Je to vlastně návrat do normálu. Tak jako v Japonsku nebo Jižní Koreji se i v Číně bude prodávat jen evropská prémie.
Pro evropské mainstreamové automobilky je důležité, jak se jim daří na domácím trhu a tradičních exportních trzích (Jižní Amerika, Afrika). EU jim musí přestat házet klacky pod nohy.
Renault, Peugeot, Fiat, Ford Europe, Škoda a další evropské automobilky v Číně nikdy úspěšné nebyly a nebo pád čínských prodejů přišel už před nástupem elektromobilů, protože Číňané přestali mít o mainstreamové cizí značky zájem.
VW jako dlouhodobá jednička čínského trhu je výjimka. Udržel se na čínském výsluní hodně dlouho a byl zvyklý z čínských zisků sanovat evropskou stagnaci.
Je to vlastně návrat do normálu. Tak jako v Japonsku nebo Jižní Koreji se i v Číně bude prodávat jen evropská prémie.
Pro evropské mainstreamové automobilky je důležité, jak se jim daří na domácím trhu a tradičních exportních trzích (Jižní Amerika, Afrika). EU jim musí přestat házet klacky pod nohy.
@Tycoon
VW globalne prodalo cca 4,8 mil aut.
Z toho v Evrope kolik, 1,1mil?
Za VW problem EU rozhodne nemuze
VW globalne prodalo cca 4,8 mil aut.
Z toho v Evrope kolik, 1,1mil?
Za VW problem EU rozhodne nemuze
@Hendly
Přestaň už tady lhát. VW v Číně nikdy nebyl. V Číně byl VW+SAIC.
VW pro Čínu dávno splnil co Čína potřebovala. Tečka.
VW v Číně je od počátku slepá cesta a chybný ekonomicko politický krok. Další věc co Helmut zdrbali. Stejně jako svoji migrační politiku, stejně jako jejích energetickou koncepci. Stejně jako jejích podporu EV mobility...
Přestaň už tady lhát. VW v Číně nikdy nebyl. V Číně byl VW+SAIC.
VW pro Čínu dávno splnil co Čína potřebovala. Tečka.
VW v Číně je od počátku slepá cesta a chybný ekonomicko politický krok. Další věc co Helmut zdrbali. Stejně jako svoji migrační politiku, stejně jako jejích energetickou koncepci. Stejně jako jejích podporu EV mobility...
@Rohypnol
Ja se ale o tom jak nerozumis pusobeni VW v Cine bavit nechci.
Chci se bavit o tom jak tady jako aktivni troll nicis misto pro diskuse.
Aktualni problem evropskeho automotiv neni zadna EU, ale totalni zanedbani vyvoje EV a SW.
Ja se ale o tom jak nerozumis pusobeni VW v Cine bavit nechci.
Chci se bavit o tom jak tady jako aktivni troll nicis misto pro diskuse.
Aktualni problem evropskeho automotiv neni zadna EU, ale totalni zanedbani vyvoje EV a SW.
@Hendly
🤣 Jasně. Hlavním problémem evropské automotive je zaostalost EV 🤣 ...
Takže zatímco celkový trh padá, protože mizí dostupné auta se spalovacími motory a ty méně dostupné absurdně zdražují, trh s EV pro nezájem padá ještě víc a je zcela marginální z celkového pohledu, tak hlavním problémem je zaostalost EV 🤣
Nee, už přestaň. Ty tu lidskou blbost doslova umocňuješ geometrickou řadou !!!
🤣 Jasně. Hlavním problémem evropské automotive je zaostalost EV 🤣 ...
Takže zatímco celkový trh padá, protože mizí dostupné auta se spalovacími motory a ty méně dostupné absurdně zdražují, trh s EV pro nezájem padá ještě víc a je zcela marginální z celkového pohledu, tak hlavním problémem je zaostalost EV 🤣
Nee, už přestaň. Ty tu lidskou blbost doslova umocňuješ geometrickou řadou !!!
@Rohypnol
Tesla, BYD atd. milionove prodeje a vse na ukor klasickych znacek.
To je ten zasadni problem evropskeho automotiv.
VW globalne prodava cca 4,8 mil aut.
Na trhu EU neco nad 1 mil.
Zasadni problem neni pokles prodej v EU, ale pad prodeju napr v Cine kde jeho nakladne modely maji minimalni prodeje.
Tesla, BYD atd. milionove prodeje a vse na ukor klasickych znacek.
To je ten zasadni problem evropskeho automotiv.
VW globalne prodava cca 4,8 mil aut.
Na trhu EU neco nad 1 mil.
Zasadni problem neni pokles prodej v EU, ale pad prodeju napr v Cine kde jeho nakladne modely maji minimalni prodeje.
@Hendly
VW je výjimka, jak už jsem psal.
Fiat, Peugeot, Ford Europe a dalších se to netýká.
VW je výjimka, jak už jsem psal.
Fiat, Peugeot, Ford Europe a dalších se to netýká.
@Hendly Bohužel jsi stále nic nepochopil. Problém je v tom, že šílení levičáčtí politici v EU donutili evropské automobilky do drahého vývoje a výroby zkratowozů, aniž by se ovšem zeptali svých voličů, jestli je chtějí. No a naprostá většina Evropanů je nechce a naopak chce co nejdostupnější spalovací auta. Ta jim ale ti pitomci z vedení EU čím dál víc zakazuje vyrábět! 😧👎
@Hendly
Ok, jestli podle tebe halvním problémem evropské automotive jsou prodeje mimo evropu, tak se nemáme o čem bavit.
Je to asi stejné jako napsat, že halvním problémem současých povodní na Moravě a v Čechách je to, že prší v Malajsii.
Ok, jestli podle tebe halvním problémem evropské automotive jsou prodeje mimo evropu, tak se nemáme o čem bavit.
Je to asi stejné jako napsat, že halvním problémem současých povodní na Moravě a v Čechách je to, že prší v Malajsii.
@Tycoon
Přesně tak.
Přesně tak.
@Tycoon
Otazka neni jestli Ford prezije GD, otazka je jestli prezije nastup konkurence.
PS kdyz uz chces analyzovat dopad CO2 limitu na trh EU tak Ford je nejhorsi priklad.
Jeho prodej totiz padl uz v roce 2020 pro covid, ale uz se nevzpamatoval.
Jak s tim drevem….
Otazka neni jestli Ford prezije GD, otazka je jestli prezije nastup konkurence.
PS kdyz uz chces analyzovat dopad CO2 limitu na trh EU tak Ford je nejhorsi priklad.
Jeho prodej totiz padl uz v roce 2020 pro covid, ale uz se nevzpamatoval.
Jak s tim drevem….
@Tycoon
Tak treba ten Ford (proc bych pocital jen pobocku evropa?) V roce 2016 v Cine 1,3 mil aut a investice v miliardach. V roce 2022 uz pod pul milionu aut.
Pekny popis problemu:
https://finlord.cz/…-zna%C4%8Dek.png
Tak treba ten Ford (proc bych pocital jen pobocku evropa?) V roce 2016 v Cine 1,3 mil aut a investice v miliardach. V roce 2022 uz pod pul milionu aut.
Pekny popis problemu:
https://finlord.cz/…-zna%C4%8Dek.png
@Hendly
Protože téma jsou evropské automobilky, a Ford Europe je jednou z nejvýznamnějších (v 80. letech byl jednu dobu největší evropskou automobilkou). Tím, že většinu aut prodává na domácím evropském trhu, je výborným studijním subjektem evropského automotive. Továrna v Kolíně na Rýnem postavená v roce 1931 přežila Hitlera, válku, rozdělení Německa, studenou válku, sjednocení Německa. Přežije Green Deal, aby oslavila 100 let existence?
Protože téma jsou evropské automobilky, a Ford Europe je jednou z nejvýznamnějších (v 80. letech byl jednu dobu největší evropskou automobilkou). Tím, že většinu aut prodává na domácím evropském trhu, je výborným studijním subjektem evropského automotive. Továrna v Kolíně na Rýnem postavená v roce 1931 přežila Hitlera, válku, rozdělení Německa, studenou válku, sjednocení Německa. Přežije Green Deal, aby oslavila 100 let existence?
@Hendly A pritom bude stacit zrusit pokuty a dalsi narizeni zdrazujici vyrobu aut, energie a vseho dalsiho. Toho se musi casem docilit. Nejvetsi zlo jsou emisni povolenky a poplatky za nadmerne emise u aut. To se musi co nejdrive zrusit. Ze jako EU zaostavame, kvuli nasi lenosti a nenazranosti je vec druha.
@ryccardo
Cely svet jede vyvoj OZE, baterii a EV a legislativne to podporuje
Takze kdyz v EU udelas to co navrhujes tak EU automotiv bude jeste chvilku vydelavat na spalovacich s pak konci.
Stejne tak energetika. Uhli znici OZE a zdravi lidi a pak zustaneme skanzen.
Teda ma to jeste jednu nepatrnou drobnost. Predpoklady vedcu o globalnim dopadu CO2 muzes videt za oknem.
Cely svet jede vyvoj OZE, baterii a EV a legislativne to podporuje
Takze kdyz v EU udelas to co navrhujes tak EU automotiv bude jeste chvilku vydelavat na spalovacich s pak konci.
Stejne tak energetika. Uhli znici OZE a zdravi lidi a pak zustaneme skanzen.
Teda ma to jeste jednu nepatrnou drobnost. Predpoklady vedcu o globalnim dopadu CO2 muzes videt za oknem.
@Hendly
Za oknem vidíš hlavně to, jak je celý green deal a EV mobilita a nesmysl CO2 zcela směšný.
Příroda během 2 dnů si udělá co chce a lidi to budou spravovat další roky a vygenerují tolik emisí, že celá EV mobilita je doslova trapná.
Nehledě na to, že právě pro odstraňování škod je potřeba stroje a auta se spalovacími motory, a ne nesmysly na baterky, zvláště když v půlce republiky jsou neustále výpadky elektřiny, že 😎
Za oknem vidíš hlavně to, jak je celý green deal a EV mobilita a nesmysl CO2 zcela směšný.
Příroda během 2 dnů si udělá co chce a lidi to budou spravovat další roky a vygenerují tolik emisí, že celá EV mobilita je doslova trapná.
Nehledě na to, že právě pro odstraňování škod je potřeba stroje a auta se spalovacími motory, a ne nesmysly na baterky, zvláště když v půlce republiky jsou neustále výpadky elektřiny, že 😎
@Rohypnol
Vedci dlouhodobe popisuji jake dusledky bude mit spalovani fosilnich paliv.
Mereni i pozorovani souhlasi s predpoklady vedcu.
Ty a dalsi trolls tady soustavne kritizuji za snahu politiku s tim neco udelat a vyuzivaji nejen tohoto tematu na kritiku.
Vedci dlouhodobe popisuji jake dusledky bude mit spalovani fosilnich paliv.
Mereni i pozorovani souhlasi s predpoklady vedcu.
Ty a dalsi trolls tady soustavne kritizuji za snahu politiku s tim neco udelat a vyuzivaji nejen tohoto tematu na kritiku.
@Hendly
Zase lžeš.
Kritizujeme politiky za to, že NAOPAK jejich politika situaci neřeši, naopak zhoršuje a ještě za cenu likvidace evropského průmyslu!!!
O tom to je. Když zrušíš výrobu/těžbu v EU, tak ji jen přesuneš jinam a navíc přibudou emise z dopravy.
O tom celý příběh je.
Podstatou civilizace totiž není ekologie, ani "ekologie" kterou se snaží tlačit EU. Ale udržitelný rozvoj!!!
Zase lžeš.
Kritizujeme politiky za to, že NAOPAK jejich politika situaci neřeši, naopak zhoršuje a ještě za cenu likvidace evropského průmyslu!!!
O tom to je. Když zrušíš výrobu/těžbu v EU, tak ji jen přesuneš jinam a navíc přibudou emise z dopravy.
O tom celý příběh je.
Podstatou civilizace totiž není ekologie, ani "ekologie" kterou se snaží tlačit EU. Ale udržitelný rozvoj!!!
@Hendly
Rohypnole.
Stale dokola. Vykrik ktery ukaze, jak necemu nerozumis a misto odpovedi dalsi vykrik o necem jinem.
Udrzitelnost je hlavni bod Green dealu.
Protoze spalovani fosilnich paliv je proste cesta do pekel.
Jenze fosilni paliva je jedine co rusko ma, co…
Rohypnole.
Stale dokola. Vykrik ktery ukaze, jak necemu nerozumis a misto odpovedi dalsi vykrik o necem jinem.
Udrzitelnost je hlavni bod Green dealu.
Protoze spalovani fosilnich paliv je proste cesta do pekel.
Jenze fosilni paliva je jedine co rusko ma, co…
@Hendly
🤣green deal a udržitelnost 🤣
Ne, hujere. Je na to už nespočet studií, že green deal je neufinancovatený ideologický bullshit.
Zase jen lžeš.
Viz např.
„Minimálně ne na takové životní úrovni, jakou máme dnes,“ podotkla. Iniciativa, jejímž cílem je dosáhnout v Evropě klimatické neutrality, podle ní bude mít obrovské ekonomické dopady. „Povede k drastickému zchudnutí evropského obyvatelstva. Dnes už se veřejně počítá s tím, že zhruba 25 procent lidí by mohlo propadnout do něčeho, čemu se říká dopravní a energetická chudoba."
Ad ropa a Rusko... ne, tohle fakt nemá smysl komentovat. Tvoje hloupost je zkrátka bezedná.
🤣green deal a udržitelnost 🤣
Ne, hujere. Je na to už nespočet studií, že green deal je neufinancovatený ideologický bullshit.
Zase jen lžeš.
Viz např.
„Minimálně ne na takové životní úrovni, jakou máme dnes,“ podotkla. Iniciativa, jejímž cílem je dosáhnout v Evropě klimatické neutrality, podle ní bude mít obrovské ekonomické dopady. „Povede k drastickému zchudnutí evropského obyvatelstva. Dnes už se veřejně počítá s tím, že zhruba 25 procent lidí by mohlo propadnout do něčeho, čemu se říká dopravní a energetická chudoba."
Ad ropa a Rusko... ne, tohle fakt nemá smysl komentovat. Tvoje hloupost je zkrátka bezedná.
@rohYpnol
Jim to prostě nevysvětlíš. Oni nevidí a nebo nechtějí vidět, že když se to místo v EU vyrobí v Číně, tak že globální emise CO2 vzrostou, místo aby klesly.
Jim to prostě nevysvětlíš. Oni nevidí a nebo nechtějí vidět, že když se to místo v EU vyrobí v Číně, tak že globální emise CO2 vzrostou, místo aby klesly.
@Hendly
Šichtařová ... Rusko...
🤣🤣🤣
Neee, dnes už fakt stačilo!!!
Hele, že ty mraky ze kterých pršelo sem poslal Putin ... 🤣🤣🤣
Šichtařová ... Rusko...
🤣🤣🤣
Neee, dnes už fakt stačilo!!!
Hele, že ty mraky ze kterých pršelo sem poslal Putin ... 🤣🤣🤣
@Hendly Zase lžeš, protože tak drastické cíle snižování produkce CO2 si kromě EU nikdo jiný ve světě nestanovil. Buď s tímto klimatickým hujerismem EU skončí, nebo je s průmyslem (i slušnou životní úrovní) Evropanů ámen! 😧👎
@kesumb
Co je naopak?? To, že omladit vozový park z průěmru 15+ let na 5 let podporou prodejů Euro 6 ap znamená monohem větší snížení emisí, než 100.000 prodaných EV???
Co je naopak?? To, že omladit vozový park z průěmru 15+ let na 5 let podporou prodejů Euro 6 ap znamená monohem větší snížení emisí, než 100.000 prodaných EV???
ryccardo
Ja bych rekl klidne 5 let, ale snad se zmeni s volbami slozeni EU parlamentu a ten zeleny debilismus zmizi v propadlisti dejin. Bohuzel po nem uz zbydou nedozirne skody.
Roman
Celý tento ideologický směr je scestný, protože na něj nejsou vhodné technologie. Podle mě se mělo dělat spíše následující:
1. Podpora obnovy zastaralého vozového parku pro co nejširší masy se zvýhodněním malých, lehkých, úsporných aut (a ne 2,5 - 3 tunové bateriové monstra). Nejvíc škodí stará auta, ale ještě víc ta nákladní, letadla a lodě. Důsledná recyklace.
2. Podpora všech směrů vývoje směřujících k menším emisím v dopravě (také nákladní, letecká a lodní přeprava), tedy také další vývoj spalovacích motorů i eko paliv. Investice do vývoje a výzkumu se vyplatí mnohem více než podpora a výroba aut, která nesplňují potřeby jejich uživatelů a proto je téměř nikdo nechce.
3. Po souboji technologií, vyjdou některé jako vítězné a ty se postupně prosadí samy. Přirozený nikoliv násilný vývoj.
1. Podpora obnovy zastaralého vozového parku pro co nejširší masy se zvýhodněním malých, lehkých, úsporných aut (a ne 2,5 - 3 tunové bateriové monstra). Nejvíc škodí stará auta, ale ještě víc ta nákladní, letadla a lodě. Důsledná recyklace.
2. Podpora všech směrů vývoje směřujících k menším emisím v dopravě (také nákladní, letecká a lodní přeprava), tedy také další vývoj spalovacích motorů i eko paliv. Investice do vývoje a výzkumu se vyplatí mnohem více než podpora a výroba aut, která nesplňují potřeby jejich uživatelů a proto je téměř nikdo nechce.
3. Po souboji technologií, vyjdou některé jako vítězné a ty se postupně prosadí samy. Přirozený nikoliv násilný vývoj.
@Roman
Problem tveho prispevku je v tom, ze to o cem pises, ze by se melo se uz davno deje.
1.CO2 limit samozrejme nuti vyrobce jit smerem k uspornym vozum
Letadla uz davno plati emisni povolenky. Lode, asi 1/3 lodni dopravy je preprava ropy.
2. tohle uz probehlo. Podpora syntetickych paliv, vodiku i spalovacich motoru atd tu je dlouho.
3.tohle uz probehlo, vitez jejasny, bateriovy viz.
Problem tveho prispevku je v tom, ze to o cem pises, ze by se melo se uz davno deje.
1.CO2 limit samozrejme nuti vyrobce jit smerem k uspornym vozum
Letadla uz davno plati emisni povolenky. Lode, asi 1/3 lodni dopravy je preprava ropy.
2. tohle uz probehlo. Podpora syntetickych paliv, vodiku i spalovacich motoru atd tu je dlouho.
3.tohle uz probehlo, vitez jejasny, bateriovy viz.
@Hendly Jasně, jsi mimo jako celá politika EU.
Podpora malých úsporných vozů je kde? Zvýhodňování lehkých vozů...když automobilky dělají záměrně těžší auta, protože jim to pomůže při počítání CO2...viz. třeba Mercedes.
Letadla, jasně letenky za pár stovek korun... lodě ani nemluvím.
Myslel jsem skutečnou podporu ne jen tyto zbytečné PR kecy. A o vítězství elektřiny se ti možná tak leda zdá ve snech :-D
Podpora malých úsporných vozů je kde? Zvýhodňování lehkých vozů...když automobilky dělají záměrně těžší auta, protože jim to pomůže při počítání CO2...viz. třeba Mercedes.
Letadla, jasně letenky za pár stovek korun... lodě ani nemluvím.
Myslel jsem skutečnou podporu ne jen tyto zbytečné PR kecy. A o vítězství elektřiny se ti možná tak leda zdá ve snech :-D
@Roman
“ když automobilky dělají záměrně těžší auta, protože jim to pomůže při počítání CO2”
A co se stane kdyz to udelas opacne nez to je?
To zabijes automotiv okamzite. Vzdyt nadavas na stav ktery je o hodne min prisny.
“ když automobilky dělají záměrně těžší auta, protože jim to pomůže při počítání CO2”
A co se stane kdyz to udelas opacne nez to je?
To zabijes automotiv okamzite. Vzdyt nadavas na stav ktery je o hodne min prisny.
@Hendly
Vítěz je jasný. Proto ho nikdo nechce 🤣
Jo, dobrý, hujere 👍
A už se těším na tvoje moudra jak mají EV celosvětově XY prodejů 🤣
Protože evidentně nechápeš, co je zobecnění 😅😅😅
Vítěz je jasný. Proto ho nikdo nechce 🤣
Jo, dobrý, hujere 👍
A už se těším na tvoje moudra jak mají EV celosvětově XY prodejů 🤣
Protože evidentně nechápeš, co je zobecnění 😅😅😅
@hendly
No a co že stoupá??
Sám píšeš, že EV tlačí Čína, tak co na tom má jako být???
Když tady vytvoříš právní a ekonomické prostředí jako v Číně, budou růst i prodeje EV v EU!
No vlastně, to je váš hujerský neobolševický sen co? Jo, Čína je váš vzor ... Stát diktuje jediný správný názor, co? Jo, tohle chcete 😎
No a co že stoupá??
Sám píšeš, že EV tlačí Čína, tak co na tom má jako být???
Když tady vytvoříš právní a ekonomické prostředí jako v Číně, budou růst i prodeje EV v EU!
No vlastně, to je váš hujerský neobolševický sen co? Jo, Čína je váš vzor ... Stát diktuje jediný správný názor, co? Jo, tohle chcete 😎
@Hendly
Další dezinformace?
1. Emisní povolenky jsou jen na lety uvnitř EU. Jakmile letadlo letí z EU do destinace mimo EU, což je častější, tak se žádné emisní povolenky neplatí. Navíc prakticky všechna letecká paliva v EU jsou osvobozena od spotřební daně z paliv. Lodě neplatí ani povolenky a ve většině případů ani spotřební daň, a nebo jen velmi malou.
3. Vzpomněl jsem si na vtip z dob komunismu.
"Kdo je vaše oblíbená historická osobnost a proč právě Lenin?" Verze 2024: "Která technologie pohonu aut je podle vás nejlepší a proč právě elektromobil?"
Další dezinformace?
1. Emisní povolenky jsou jen na lety uvnitř EU. Jakmile letadlo letí z EU do destinace mimo EU, což je častější, tak se žádné emisní povolenky neplatí. Navíc prakticky všechna letecká paliva v EU jsou osvobozena od spotřební daně z paliv. Lodě neplatí ani povolenky a ve většině případů ani spotřební daň, a nebo jen velmi malou.
3. Vzpomněl jsem si na vtip z dob komunismu.
"Kdo je vaše oblíbená historická osobnost a proč právě Lenin?" Verze 2024: "Která technologie pohonu aut je podle vás nejlepší a proč právě elektromobil?"
@Tycoon
😄 Dobrý, ten neznám.
Tak hendlíček není nic jiného než uznaný hujer a lhář.
30% navíc není přeprava ropy, ale ropa vč. ropných produktů že... Takže třeba LNG, ze kterého se třeba vyrábí elektřina do těch EV aut nebo ta ropa, ze které se vyrábí plasty na výrobu EV aut...
😄 Dobrý, ten neznám.
Tak hendlíček není nic jiného než uznaný hujer a lhář.
30% navíc není přeprava ropy, ale ropa vč. ropných produktů že... Takže třeba LNG, ze kterého se třeba vyrábí elektřina do těch EV aut nebo ta ropa, ze které se vyrábí plasty na výrobu EV aut...
@rohYpnol
Čím více se realita vzdaluje jejích ideologii, tím více si vymýšlejí a hledají zástupné výmluvy a argumenty.
Čím více se realita vzdaluje jejích ideologii, tím více si vymýšlejí a hledají zástupné výmluvy a argumenty.
@Tycoon
Tak aplikovat EU emisni povolenky na lety mimo staty EU je logicky problem. Stejne je to s lodni dopravou v mezinarodnich vodach, ale i tam dochazi k posunum.
3. prijde ti snad vodik a nebo synteticka paliva jako neco co ma ambice prekonat EV?
Tak aplikovat EU emisni povolenky na lety mimo staty EU je logicky problem. Stejne je to s lodni dopravou v mezinarodnich vodach, ale i tam dochazi k posunum.
3. prijde ti snad vodik a nebo synteticka paliva jako neco co ma ambice prekonat EV?
@hendly
Takže emisní povolenka pro lety znamená, že reálné poletím raději do Egypta nebo Tuniska protože mě to vyjde levněji. Tomu říkám dokonalá ekologie a excelentní přínos pro CO2, že... 😂😅
Přesně tohle totiž ty nesmysly co generuje EU přináší. Reálně žádné emise nesníží, naopak je zvyšují!!
Takže emisní povolenka pro lety znamená, že reálné poletím raději do Egypta nebo Tuniska protože mě to vyjde levněji. Tomu říkám dokonalá ekologie a excelentní přínos pro CO2, že... 😂😅
Přesně tohle totiž ty nesmysly co generuje EU přináší. Reálně žádné emise nesníží, naopak je zvyšují!!
@Hendly
1. Ano, donutit zbytek světa aplikovat evropské emisní povolenky a další zelené regulace je problém. A to takový, že se to pravděpodobně nikdy nepovede. Takže si budeme ničit svůj evropský průmysl, dopravu atd. a Asie nás převálcuje.
3. Neříkám, která technologie je lepší nebo horší. Záleží na podmínkách. Ve světě technologií vedle sebe většinou žije několik technických řešení. Dejme tomu baterky. Li-ionky mají skoro desetkrát vyšší energetickou hustotu než Pb baterie. Přesto existují podmínky a aplikace, kde se více než 100 let stará technologie Pb baterek stále používá. Doufám, že se nenajde někdo, kdo by chtěl nařizovat, jaká bateriová technologie se má používat.
1. Ano, donutit zbytek světa aplikovat evropské emisní povolenky a další zelené regulace je problém. A to takový, že se to pravděpodobně nikdy nepovede. Takže si budeme ničit svůj evropský průmysl, dopravu atd. a Asie nás převálcuje.
3. Neříkám, která technologie je lepší nebo horší. Záleží na podmínkách. Ve světě technologií vedle sebe většinou žije několik technických řešení. Dejme tomu baterky. Li-ionky mají skoro desetkrát vyšší energetickou hustotu než Pb baterie. Přesto existují podmínky a aplikace, kde se více než 100 let stará technologie Pb baterek stále používá. Doufám, že se nenajde někdo, kdo by chtěl nařizovat, jaká bateriová technologie se má používat.
@Tycoon
Jenze Asie nas valcuje uz dnes brutalne rychlym prechodem k OZE a elektroautum a tim naskokem ve vyvoji.
Znova se snazis zakryt ten fakt co se ti nehodi.
Propad evropskeho automotiv neni v evrope, ale prave v Cine atd.
Tam je nejvetsi problem, tam se ztraci trhy
Jenze Asie nas valcuje uz dnes brutalne rychlym prechodem k OZE a elektroautum a tim naskokem ve vyvoji.
Znova se snazis zakryt ten fakt co se ti nehodi.
Propad evropskeho automotiv neni v evrope, ale prave v Cine atd.
Tam je nejvetsi problem, tam se ztraci trhy
@Hendly
Jak už jsem říkal v jiném příspěvku. Mainstreamové evropské automobilky nikdy v Asii neprosperovaly. Japonsko, Jižní Korea, tam evropská auta s výjimkou prémie neuvidíš. Čína byla výjimka, pro mnoho evropských i amerických automobilek Eldorado. Několik let pohádkových zisků. Jak rychle začaly, tak rychle skončily. Výjimkou je VW, který tím, což by bylo na dlouhé povídání. Jen připomenu takovou specialitu. V roce 1999 začal SAIC-VW vyrábět Volkswagen Passat Lingyu, v podstatě Passat s rozvorem prodlouženým o 10 cm. A v roce 2001 se to auto s malými modifikacemi začalo vyrábět v českých Kvasinách pod jménem Škoda Superb. Čínská auta jsme tady měli už dříve.
Jak už jsem říkal v jiném příspěvku. Mainstreamové evropské automobilky nikdy v Asii neprosperovaly. Japonsko, Jižní Korea, tam evropská auta s výjimkou prémie neuvidíš. Čína byla výjimka, pro mnoho evropských i amerických automobilek Eldorado. Několik let pohádkových zisků. Jak rychle začaly, tak rychle skončily. Výjimkou je VW, který tím, což by bylo na dlouhé povídání. Jen připomenu takovou specialitu. V roce 1999 začal SAIC-VW vyrábět Volkswagen Passat Lingyu, v podstatě Passat s rozvorem prodlouženým o 10 cm. A v roce 2001 se to auto s malými modifikacemi začalo vyrábět v českých Kvasinách pod jménem Škoda Superb. Čínská auta jsme tady měli už dříve.
@Tycoon
Tak jeste jednou.
https://finlord.cz/…-zna%C4%8Dek.png
Chapes kde maji problem?
A ted si vem jake auta maji na tomto trhu rust a co si planovalo VW.
Tak jeste jednou.
https://finlord.cz/…-zna%C4%8Dek.png
Chapes kde maji problem?
A ted si vem jake auta maji na tomto trhu rust a co si planovalo VW.
@Hendly
Pokud máš starost čistě jen o VW, tak ano, ten má silnou pozici v Číně už od 80. let, kdy tam jako první západní automobilka začal působit. Ve spalovacích autech tam byl vždy jasná jednička, ale v elektromobilech se mu tam nedaří.
A ztráta čínského trhu pro něj může být velmi kritická. Ale jak mu pomůžeš tím, že v EU mu budeme házet klacky pod nohy a dávat mu pokutu?
Řešení je podle mě takové, jaké měl Ford Europe v dobách největší slávy. Být co nejvíce autonomní na centrále a vyvíjet auta, které zákazníci na daném trhu chtějí. VW by měl nechat SAIC-VW i FAW-VW (opět paralela s Fordem, před vznikem Ford Europe existovaly dvě autonomní evropské pobočky Fordu), ať si oba dva podniky autonomně vyvíjejí elektromobily s technologiemi a softwarem, které čínští zákazníci chtějí.
Nejhorší, co by VW mohl udělat, je analogie "One Ford". Čili snažit se mít unifikované portfolio aut pro celý svět a snažit se Číňany mít rád auta, které mají rádi Evropané.
Pokud máš starost čistě jen o VW, tak ano, ten má silnou pozici v Číně už od 80. let, kdy tam jako první západní automobilka začal působit. Ve spalovacích autech tam byl vždy jasná jednička, ale v elektromobilech se mu tam nedaří.
A ztráta čínského trhu pro něj může být velmi kritická. Ale jak mu pomůžeš tím, že v EU mu budeme házet klacky pod nohy a dávat mu pokutu?
Řešení je podle mě takové, jaké měl Ford Europe v dobách největší slávy. Být co nejvíce autonomní na centrále a vyvíjet auta, které zákazníci na daném trhu chtějí. VW by měl nechat SAIC-VW i FAW-VW (opět paralela s Fordem, před vznikem Ford Europe existovaly dvě autonomní evropské pobočky Fordu), ať si oba dva podniky autonomně vyvíjejí elektromobily s technologiemi a softwarem, které čínští zákazníci chtějí.
Nejhorší, co by VW mohl udělat, je analogie "One Ford". Čili snažit se mít unifikované portfolio aut pro celý svět a snažit se Číňany mít rád auta, které mají rádi Evropané.
@Tycoon
Takze x prispevku a uz konecne zacinas chapat/priznavat kde je problem a to zdaleka nejde jen o VW.
Vsechny plany korporatu jak daji na trh splacane EV a vse bude jako driv jsou pryc
Tesla a dalsi rostou a dokazi prodat a to na ukor prave tech velkych znacek.
Takze kladickym znackam padaji prodeje a zaroven se nevraci investice z nove uvedenych modelu.
A vysledek? Jdou za EU aby pomohla….
Takze x prispevku a uz konecne zacinas chapat/priznavat kde je problem a to zdaleka nejde jen o VW.
Vsechny plany korporatu jak daji na trh splacane EV a vse bude jako driv jsou pryc
Tesla a dalsi rostou a dokazi prodat a to na ukor prave tech velkych znacek.
Takze kladickym znackam padaji prodeje a zaroven se nevraci investice z nove uvedenych modelu.
A vysledek? Jdou za EU aby pomohla….
@Hendly
Opět prekrucuješ realitu. Evropské automobilky nejdou za EU, aby jim pomohla, ale aby jim přestala škodit regulacemi, pokutami za překročení nadiktovaných flotilových emisí CO2 atd.
Ty "splácané BEV" jsou právě důsledkem politických tlaků EU. Evropské automobilky na ně vyplývaly kapitál, který jim teď chybí.
A třeba takový Renault na vrcholu politického (největším akcionářem Renaultu je stát) elektrošílenství vzal vše své know-how o spalovacích motorech, převodovkách a hybridech i samotné továrny a daroval jej do joint-venture podniku s čínským Geely!
Přestaňme jim škodit, dávat pokuty, "doporučovat alokaci kapitálu", diktovat, nařizovat. Jinak je zahubíme a Číňané je pak v insolvenci skoupí za babku.
Opět prekrucuješ realitu. Evropské automobilky nejdou za EU, aby jim pomohla, ale aby jim přestala škodit regulacemi, pokutami za překročení nadiktovaných flotilových emisí CO2 atd.
Ty "splácané BEV" jsou právě důsledkem politických tlaků EU. Evropské automobilky na ně vyplývaly kapitál, který jim teď chybí.
A třeba takový Renault na vrcholu politického (největším akcionářem Renaultu je stát) elektrošílenství vzal vše své know-how o spalovacích motorech, převodovkách a hybridech i samotné továrny a daroval jej do joint-venture podniku s čínským Geely!
Přestaňme jim škodit, dávat pokuty, "doporučovat alokaci kapitálu", diktovat, nařizovat. Jinak je zahubíme a Číňané je pak v insolvenci skoupí za babku.
@Tycoon
Takze evropskemu automotiv berou prodeje nove znacky s EV a tvuj recept je ukoncit vyvoj EV a zacit delat spalovak.
A to ma pomoc globalnim znackam v momente kdy na globalnim trhu prudce roste pocet EV.
A to ma podle tebe znacky zchranit?
Takze evropskemu automotiv berou prodeje nove znacky s EV a tvuj recept je ukoncit vyvoj EV a zacit delat spalovak.
A to ma pomoc globalnim znackam v momente kdy na globalnim trhu prudce roste pocet EV.
A to ma podle tebe znacky zchranit?
@Hendly
"Takze evropskemu automotiv berou prodeje nove znacky s EV a tvuj recept je ukoncit vyvoj EV a zacit delat spalovak."
Je to přesně naopak. Já si narozdíl od tebe myslím, že by automobilky měly zkoumat a rozvíjet všechny relevantní technologie, tzn. včetně BEV.
Tvůj recept je vsadit vše na jednu kartu (BEV) a ostatní ukončit. Tak jako Nokia vsadila vše na jednu kartu (Windows Phone) a vše ostatní ukončila nebo předem zavrhla (Symbian, Meego, Android). Neuspěla. Naopak Samsung držel více karet (Badu, Tizen, Android) a uspěl.
"Takze evropskemu automotiv berou prodeje nove znacky s EV a tvuj recept je ukoncit vyvoj EV a zacit delat spalovak."
Je to přesně naopak. Já si narozdíl od tebe myslím, že by automobilky měly zkoumat a rozvíjet všechny relevantní technologie, tzn. včetně BEV.
Tvůj recept je vsadit vše na jednu kartu (BEV) a ostatní ukončit. Tak jako Nokia vsadila vše na jednu kartu (Windows Phone) a vše ostatní ukončila nebo předem zavrhla (Symbian, Meego, Android). Neuspěla. Naopak Samsung držel více karet (Badu, Tizen, Android) a uspěl.
@Hendly
Toyota to utáhne, Hyundai-Kia to utáhne, BMW to utáhne ... kdo chce uspět, musí mít dostatek peněz na investice. Kdo nemá, asi půjde z kola ven. Ford Europe a Stellantis jsou hlavní ohrožení.
Toyota to utáhne, Hyundai-Kia to utáhne, BMW to utáhne ... kdo chce uspět, musí mít dostatek peněz na investice. Kdo nemá, asi půjde z kola ven. Ford Europe a Stellantis jsou hlavní ohrožení.
@Tycoon
Toyota nema poradne EV. Vodikova auta totalni propadak.
BMW o vodiku muvi uz 20 let a nikde nic
Toyota nema poradne EV. Vodikova auta totalni propadak.
BMW o vodiku muvi uz 20 let a nikde nic
@Hendly
Já jsem se tady někde bavil o vodíku? Ani jednou jsem slovo vodík nenapsal a nikdy jsem nepatřil mezi příznivce Toyoty Mirai.
Měl jsem na mysli třeba Toyotu Corollu Flex Fuel Hybrid. Úsporné auto spalující ethanol z cukrové třtiny, který po započítání celého životního cyklu snižuje emise CO2 o více než 60 %.
Já jsem se tady někde bavil o vodíku? Ani jednou jsem slovo vodík nenapsal a nikdy jsem nepatřil mezi příznivce Toyoty Mirai.
Měl jsem na mysli třeba Toyotu Corollu Flex Fuel Hybrid. Úsporné auto spalující ethanol z cukrové třtiny, který po započítání celého životního cyklu snižuje emise CO2 o více než 60 %.
kuk
Proto média celej rok vytrvale melou o údajným propadu prodejů elektromobilů, aby si mohli prosadit tydle fosilní sr@čky a prodloužit jim život o 2 roky, aby mohli svou hlavu ještě hloubějc zakopat před čínskou konkurencí a pak překvapeně zdechnout. Zpovykaný autodezoláty už si myslej že je to konec elektromobilů, zatímco celosvětově maj nárůst prodejů 20%. Ha ha, kvičte dál. :D:P
Tycoon
Pojďme si to shrnout. Někteří si myslí, že pokrok jde nadiktovat.
Že když automobilkám nařídíme, co mají vyrábět, do čeho mají investovat, jaké technologie mají používat, a že když je navíc budeme pokutovat za výrobu toho, co lidé chtějí, ale politici ne, že automobilky budou lépe konkurovat čínským.
Problém je, že tento experiment už je dávno vyzkoušený na rozdělení Německa.
Automobilka BMW byla po válce rozdělena mezi NSR a NDR, zatímco Auto Union (Audi, DKW, Wanderer) zůstala celá v NDR, ale manažeři a konstruktéři odešli do NSR, kde založili nové Auto Union využívající předválečné konstrukce DKW.
Startovací pozice byla stejná. NSR nechala automobilky v Mnichově a Ingolstadtu volně dýchat, NDR automobilkám v Eisenachu a Zwickau říkala, co mají vyrábět, do čeho investovat atd.
Výsledek experimentu každý zná.
Proč bychom to měli opakovat?
Že když automobilkám nařídíme, co mají vyrábět, do čeho mají investovat, jaké technologie mají používat, a že když je navíc budeme pokutovat za výrobu toho, co lidé chtějí, ale politici ne, že automobilky budou lépe konkurovat čínským.
Problém je, že tento experiment už je dávno vyzkoušený na rozdělení Německa.
Automobilka BMW byla po válce rozdělena mezi NSR a NDR, zatímco Auto Union (Audi, DKW, Wanderer) zůstala celá v NDR, ale manažeři a konstruktéři odešli do NSR, kde založili nové Auto Union využívající předválečné konstrukce DKW.
Startovací pozice byla stejná. NSR nechala automobilky v Mnichově a Ingolstadtu volně dýchat, NDR automobilkám v Eisenachu a Zwickau říkala, co mají vyrábět, do čeho investovat atd.
Výsledek experimentu každý zná.
Proč bychom to měli opakovat?
@Tycoon
Jak se rika:” akorat ze vubec.”
Nikdo nediktuje technologie atd.
Nastavila se legislativa na CO2 limit. Jak to splnit nikdo nenarizuje
Tento limit dava vyrobcum dve moznosti. Prvni- zaplat pokutu.
A nebo druhou o kterou hlavne jde- investuj do vyvoje. (zde si prosim všimni, ze dotace nejsou legislativou od EU ale jednotlivych statu)
Tohle legislativni nastaveni umoznuje evropskym vyrobcum alespon nejakou podporu v dobe kdy vyrobci v Cine i USA legislativni podporu maji.
Jak ma evropska znacka ve vyvoji EV konkurovat Cinske kdyz ta cinska dostava financnini legislativni podporu?
Jak se rika:” akorat ze vubec.”
Nikdo nediktuje technologie atd.
Nastavila se legislativa na CO2 limit. Jak to splnit nikdo nenarizuje
Tento limit dava vyrobcum dve moznosti. Prvni- zaplat pokutu.
A nebo druhou o kterou hlavne jde- investuj do vyvoje. (zde si prosim všimni, ze dotace nejsou legislativou od EU ale jednotlivych statu)
Tohle legislativni nastaveni umoznuje evropskym vyrobcum alespon nejakou podporu v dobe kdy vyrobci v Cine i USA legislativni podporu maji.
Jak ma evropska znacka ve vyvoji EV konkurovat Cinske kdyz ta cinska dostava financnini legislativni podporu?
@Hendly
Ano, to byla teorie.
Praxe ukázala, že automobilky nejdříve investovaly velké peníze do elektromobility v souladu s plánem EU, ale jelikož po tolika elektromobilech není potávka, od příštího roku budou muset EU ještě navíc platit peníze na pokutách. Teď automobilky jen žádají to, aby nemusely platit ty pokuty. Nastavená EU legislativa je prostě ničí.
Nejlepší by bylo nechat jim volné pole působnosti. Pokud už do toho politici mají mluvit, tak ať to dělají jako v Číně nebo USA, tzn. dotace do technologií, daňové úlevy na nové technologie atd.
Je zde ale jeden problém. Předchozí a současné politiky evropských zemí a poté EU vyhnaly a vyhánějí chemický, elektrotechnický a další průmysl do Asie. Bez něj ale nejde vyrábět technologie pro elektromobily. Je to něco jako kdybys chtěl teď mít nejlepší hokejovou reprezentaci, když si před 10 zrušil tělesnou výchovu ve školách.
Ano, to byla teorie.
Praxe ukázala, že automobilky nejdříve investovaly velké peníze do elektromobility v souladu s plánem EU, ale jelikož po tolika elektromobilech není potávka, od příštího roku budou muset EU ještě navíc platit peníze na pokutách. Teď automobilky jen žádají to, aby nemusely platit ty pokuty. Nastavená EU legislativa je prostě ničí.
Nejlepší by bylo nechat jim volné pole působnosti. Pokud už do toho politici mají mluvit, tak ať to dělají jako v Číně nebo USA, tzn. dotace do technologií, daňové úlevy na nové technologie atd.
Je zde ale jeden problém. Předchozí a současné politiky evropských zemí a poté EU vyhnaly a vyhánějí chemický, elektrotechnický a další průmysl do Asie. Bez něj ale nejde vyrábět technologie pro elektromobily. Je to něco jako kdybys chtěl teď mít nejlepší hokejovou reprezentaci, když si před 10 zrušil tělesnou výchovu ve školách.
@Tycoon
Jenze ty tam mas stale jednu zasadni chybu.
Neni zajem o jejich elektromobily.
To je totiz ten zasadni problem ktery nevyresis tim, ze budes delat spalovaky.
Spalovak umira a technologie EV postupuje tak rychle ze novinka evropskeho automotiv je o proti cine beznadejne zastarala.
Jenze ty tam mas stale jednu zasadni chybu.
Neni zajem o jejich elektromobily.
To je totiz ten zasadni problem ktery nevyresis tim, ze budes delat spalovaky.
Spalovak umira a technologie EV postupuje tak rychle ze novinka evropskeho automotiv je o proti cine beznadejne zastarala.
@Tycoon
Ty máš chybu, jelikož neustále mícháš dohromady EU a ostatní trhy.
Na EU trhu se s BEV nedaří nejenom evropským, ale ani čínským či japonským výrobcům. Jednoduše proto, že trh (poptávka) je malý. Daří se pouze Tesle, která si hraje svou vlastní ligu. Evropské automobilky utopily v investicích do BEV pro EU velké peníze, které už nikdy nevydělají zpět, a teď jim bude chtít EU dát ještě pokuty.
Dělat spalováky a hybridy je OK, protože to generuje stabilní zisk na EU trhu, ale i mnoha exportních trzích (USA, Jižní Amerika, Afrika, Middle East), kde BEV budou ještě dlouho hrát minoritní roli, a spalováky a hybridy majoritní, do budoucna v kombinaci s udržitelnými biopalivy, nebo syntetickými palivy.
Kdo chce uspět v Číně, bezpochyby potřebuje mít konkurenceschopné BEV podle požadavků čínských zákazníků. Většina mainstreamových evropských automobilek s z čínského trhu stáhla nebo stahuje, takže ano, pro VW, pro který je to stěžejní trh, je to problém. A jak už jsem psal, VW měl by nechal volnost obou joint-venture podnikům (SAIC-VW a FAW-VW), aby vyvíjely BEV podle požadavků čínských zákazníků.
Ty máš chybu, jelikož neustále mícháš dohromady EU a ostatní trhy.
Na EU trhu se s BEV nedaří nejenom evropským, ale ani čínským či japonským výrobcům. Jednoduše proto, že trh (poptávka) je malý. Daří se pouze Tesle, která si hraje svou vlastní ligu. Evropské automobilky utopily v investicích do BEV pro EU velké peníze, které už nikdy nevydělají zpět, a teď jim bude chtít EU dát ještě pokuty.
Dělat spalováky a hybridy je OK, protože to generuje stabilní zisk na EU trhu, ale i mnoha exportních trzích (USA, Jižní Amerika, Afrika, Middle East), kde BEV budou ještě dlouho hrát minoritní roli, a spalováky a hybridy majoritní, do budoucna v kombinaci s udržitelnými biopalivy, nebo syntetickými palivy.
Kdo chce uspět v Číně, bezpochyby potřebuje mít konkurenceschopné BEV podle požadavků čínských zákazníků. Většina mainstreamových evropských automobilek s z čínského trhu stáhla nebo stahuje, takže ano, pro VW, pro který je to stěžejní trh, je to problém. A jak už jsem psal, VW měl by nechal volnost obou joint-venture podnikům (SAIC-VW a FAW-VW), aby vyvíjely BEV podle požadavků čínských zákazníků.
@Tycoon
Že máš tu sílu se tím hlupákem bavit...
Už jen to, že napíše že to není věci EU, ale členských států... 🤣
Ano, těch členských států, které musí implementovat EU směrnice jinak budou platit nehorázné pokuty že 🤣
BEV vůbec nikdo nenařizuje, jen nařizuje budovat infrastrukturu JEN pro BEV co??? 🤣
Nemá to s ním smysl.
Že máš tu sílu se tím hlupákem bavit...
Už jen to, že napíše že to není věci EU, ale členských států... 🤣
Ano, těch členských států, které musí implementovat EU směrnice jinak budou platit nehorázné pokuty že 🤣
BEV vůbec nikdo nenařizuje, jen nařizuje budovat infrastrukturu JEN pro BEV co??? 🤣
Nemá to s ním smysl.
@Tycoon
Proc davas Teslu mimo?
Plany automobilek si z ni par let zpatky dělaly srandu.
Myslis Cinu ktera v evrope teprve zacina a je na ni az 47% cla?
Spalovak generuje zisk ted, ale dnad je potreba myslet i na zitra.
A kdyz limity zrusis zrusis i vsechny investice do BEV.
Proc davas Teslu mimo?
Plany automobilek si z ni par let zpatky dělaly srandu.
Myslis Cinu ktera v evrope teprve zacina a je na ni az 47% cla?
Spalovak generuje zisk ted, ale dnad je potreba myslet i na zitra.
A kdyz limity zrusis zrusis i vsechny investice do BEV.
@Hendly
1) Teslu dává mimo, protože je to něco jako Apple. Nejde je okopírovat, jsou unikátní.
2) Podívej se na statistiky. Čínských elektroaut se před zavedením dodatečných cel prodávalo málo. Paradoxně více zasáhnou dodatečná cla evropské automobilky, které v Číně některé své BEV vyrábějí. Proto německé automobilky či Stellantis lobovaly proti clům.
3) Ano, na zítra je potřeba myslet. Ale ty si pořád myslíš, že automobilky jsou malé děti, které musíš vodit za ručičky. Automobilky investovaly do vývoje alternativ dávno předtím, než jim to Hendly chtěl nařídit. VW měl Golf CitySTROMer, PSA mělo Citroën Berlingo électrique. A to v době, kdy neexistoval žádný politický tlak na elektromobily (80. a 90. léta). Je potřeba přiznat, že už tehdy Evropa trochu zaostávala za progresivní Toyotou (VW ještě v 90. letech sázel na Pb baterie, PSA bylo o stupínek dál s NiCd, zatímco Toyota už v roce 1997 měla NiMH od Panasonicu).
1) Teslu dává mimo, protože je to něco jako Apple. Nejde je okopírovat, jsou unikátní.
2) Podívej se na statistiky. Čínských elektroaut se před zavedením dodatečných cel prodávalo málo. Paradoxně více zasáhnou dodatečná cla evropské automobilky, které v Číně některé své BEV vyrábějí. Proto německé automobilky či Stellantis lobovaly proti clům.
3) Ano, na zítra je potřeba myslet. Ale ty si pořád myslíš, že automobilky jsou malé děti, které musíš vodit za ručičky. Automobilky investovaly do vývoje alternativ dávno předtím, než jim to Hendly chtěl nařídit. VW měl Golf CitySTROMer, PSA mělo Citroën Berlingo électrique. A to v době, kdy neexistoval žádný politický tlak na elektromobily (80. a 90. léta). Je potřeba přiznat, že už tehdy Evropa trochu zaostávala za progresivní Toyotou (VW ještě v 90. letech sázel na Pb baterie, PSA bylo o stupínek dál s NiCd, zatímco Toyota už v roce 1997 měla NiMH od Panasonicu).
@Tycoon
Jenze ta Tesla proste ty auta prodava tim bere prodeje jinym a neustale zrychluje.
Cina teprve nastupuje.
Automobilky jako male deti.. jako treba zachrana v roce 2009, pak mega podvody v roce 2015 a nasledne plany na elektromobilitu na ktere sla dotace a kdyz skonci tak brek, ze elektro ne… spis naprosto tvrdy business ktery vyuziva naplno vlivu na media ktere jsou prakticky jeho.
Znova. Vyvoj baterii a sw neustale zrychluje.
Jestli si myslis, ze problem evropskeho automotiv je limit CO2 tak prijde rychle strizliveni.
Jenze ta Tesla proste ty auta prodava tim bere prodeje jinym a neustale zrychluje.
Cina teprve nastupuje.
Automobilky jako male deti.. jako treba zachrana v roce 2009, pak mega podvody v roce 2015 a nasledne plany na elektromobilitu na ktere sla dotace a kdyz skonci tak brek, ze elektro ne… spis naprosto tvrdy business ktery vyuziva naplno vlivu na media ktere jsou prakticky jeho.
Znova. Vyvoj baterii a sw neustale zrychluje.
Jestli si myslis, ze problem evropskeho automotiv je limit CO2 tak prijde rychle strizliveni.
×
Sdílení komentáře
×
Je třeba ne odložit, ale zrušit ten smysl. Dva roky jsou o ničem. Příčinou není žádná aktuální krize poptávky ani Čínské EV. Vždyť kolik se jich tu dosud prodalo ... Ty budou teprv budoucím problémem..O EV mobilitu obecně nestojí nikdo kromě politických ideologií zelenobolševické EU.
Bohužel, EU dávno nehájí zájmy občanů EU...
Stačí vyrábět to, co zákazníci chtějí. A podporovat dostupnost nových moderních vozů Euro 6 a docílit omlazování vozového parku. Tohle by dělal každý, komu skutečně jde
o snižování emisí, zdraví a budoucnost dalších generaci a udržitelný rozvoj.
Vývoji EV nikdo nebrání, své zákazníky na okraji poptávky si najdou. Pokud technologický pokrok umožní jejich obecnou použitelnost a jestli se časem dopracují na úroveň, kdy budou lepším řešením než spalováky, tak si je zákazníci zvolí sami a velmi rádi.
Ano, přesně tak. Ještě nikdy v historii nefungovalo to, že by se pokroku dosáhlo tím, že ho někdo nadiktuje do směrnice.