Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

V Praze už je přes 1,3 milionu aut. Meziročně o desítky tisíc více

23 komentářů

Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Ten pozinkovaný plech nám byl čert dlužný. Za starých dobrých časů by se alespoň o ty nejhorší dieseldezoláty efektivně postarala koroze... :-D
gil54
@Barry Lyndon

Víc než pozink za to mohou desítky nových kolonií domečků na polích v okolí Prahy, odkud se efektivně k civilizaci dá dostat mnohdy jen autem, což znamená většinou alespoň dvě auta na každý domeček.

Asi moc nedává smysl přičítat meziroční nárusty aut na vrub starým pozinkovaným dieselům, jasně, nadsázka, pokus o žert...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@gil54 Mně nešlo ani tak o počet, jako spíš o problém, že nová a novější sice přibývají, ale stará nemizí. Staré se nechá jako druhé, třetí, případně osmé auto v rodině. Ideálně pak na dojíždění do "tý hnusný Prahy"...
gil54
@Barry Lyndon
Tomu rozumím, ale když cítí nutnost si ponechat stará auta, starat se o ně, platit STK, povinné ručení, aj. a myslí si, že pro ně mají využití, je to jen na svobodné volbě majitele.
kesumb
@Gil
a uplne o stejne volbe je koupit si domecek nekde v ***i a jezdit z nej autem…
ericn
@gil54 Upřímně ti do toho nic není, je to jen vůle majitele a nikdo mu do toho nemůže mluvit… a tak je to správně 👍 Ač se to nezdá, ještě nějaké svobody máme 😋
vencelín
@Barry Lyndon
Když spolehlivě slouží, je pro ně využití a svůj účel plní je kravina dávat taková auta na vrakac, jen pro to abych si pořídil mistotoho nové.
Avatar - pradeda777
pradeda777
@gil54 ...ano....dá dostat mnohdy jen autem....ale přiznejme si...že drtivou většinou jde jen o pohodlí....lidi jsou líní udělat krok pěšky....a pořízení a vlastnictví auta je dnes pro ně relativně levná záležitost. Silniční daň a každoroční registrační poplatek, které jsou ve světě běžné by tento "problém" vyřešil. Dále. Aut přibývá, ale počet najetých kilometrů ne, což znamená, že auta jsou nepoužívaná a někde stojí. A to jen opět potvrzuje, že vlastnictví auta je velmi levné.
gil54
@pradeda777

To je věc, o které se dá diskutovat donekonečna, jedno z jakého pohledu.

...Jsou líní...ano, ale když si vybírali to bydlení na poli x kilometrů od civilizace, tak už počítali ve své rozvaze s tím, že auto nebo dvě. Nepředpokládali, že tam budou chodit pěšky, s plnejma taškama nákupů, s jedním parchantem v kočárku a dalším pobíhajícím okolo a třetí bude chodit pěšky kilometry na autobus každý den o dvě hodiny dřív do školy jako za Marie Terezie a odpoledne na kroužky do té doby, než ho cestou někdo znásilní, zabije a zakope.

Prostě auto - auta do svého života zahrnuli, je to již desítky let běžná součást života, je to jejich volba, platí za to a kolik najedou kilometrů je druhořadá záležitost. Najedou tolik, kolik potřebují. Máš lyže nebo potápěčské brýle, ale také je nepoužíváš den co den.

Tím ovšem neříkám, že nemáš kousek pravdy. Chce to vždy pohled i z druhé strany a snažit se najít rozumný, objektivní názor.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@gil54
Nikdo by neřekl ani ň, kdyby byli i tito ohleduplní. Že jedou 2-5km autem ke skolce/škole, kde nechají ten studenej motor běžet a smrdet všem kolem, protoze se ten diesel prostě nezahreje a s EV by přeci nedojeli a nemají v tom domečku kde nabíjet. To samé u nákupního centra.
Stačí být ohleduplný a ostatní budou taky.
Především je chyba státu, že tahle stará auta nezpoplatnuje víc a nezatěžuje byrokracií, protoze objektivně poškozují zdraví společnosti víc a nadmíru zbytečně než je nutné.
Avatar - pradeda777
pradeda777
gil54....tož trošku přeháníš s tou MT. Vše se dá zorganizovat i ty nákupy....
vencelín
@pradeda777
S lenosti obyvatelstva částečně pravda, v rámci velkých měst MHD není problém. Za jejich hranicemi to už tak jistě být nemusí.
Se zavádění dalších daní a poplatků nesouhlasím, ty by se spíše měly redukovat spolu s počtem státních zamestnancu. To že vlastník auta vůz nevyuziva každý den od rána do večera prostředí a dopravu nijak nezatezuje. Já mám více aut a většinou po městě jezdím na kole. Auta mám jen na výlety či když potřebuji odvést něco co na kole nedovezu. A i když auto moc nevyužívám stejně platím pov, tk a me, servis...
ryccardo
@Barry Lyndon To mě velice těší, že máš život na hov-no a jsi naštvaný a nerudný pokaždé, když kolem tebe projede naftový auto. Hned mám lepší den :-D
kesumb
a o x kilometru pruhu min, vsak vsichni presedaj na kola s kolobezky!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Co to je "v Praze je"
Z článku nejde jednoznačně rozlišit, jestli to je číslo odvozené z nějakého pochybného sčítání když se jinde v článku hovoří o číslech že sčítání, nebo je myšlen počet registrovaných vozidel...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pokud je to počet z registru, tak ta auta tam reálně vubec nemusí jezdit, protože tam registrují leasingovky, korporáty a podobně. Naopak, mne příjde, že v Praze přibývá té ekologické a chráněné cyklodopravy, dokonce se jim tak daří, že se ze silnic rozšiřují na chodníky pro chodce, přechody pro chodce, parky, mnohdy se tento druh chráněného živočicha už objeví i v MHD jedoucí v metru, či v obchodním centru.... krásně se nám to mění @rohYpnol
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Nedokončený okruh.
Nové a nové kolonie domů kolem Prahy.
Špatné dojíždění do Prahy MHD.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Pepa_007 Plus absence nízkoemisních zón (v zemi dieseldezolátů politická sebevražda)
Avatar - pradeda777
pradeda777
@Pepa_007 Lidi jsou k.u.r.w.a. *** líní udělat krok pěšky....to je ten problém....😫
Peter Barca
Máme v rodině dvě auta. Obě jsou registrovaná v Praze. Ale v Praze jsou maximálně 1x za rok. Většina ojetin, které si kupují soukromý zakazni má pražskou SPZ.