Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Dacia oslavila 1.000.000 prodaných aut na LPG. Ostatní tomuhle pohonu přitom nevěří

11 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Na propan-butan je vařič. Ale teď vážně, LPG není zatíženo spotřební daní, takže kdyby to automobilky rozmnožily, tak by to přestalo být výhodou, protože by se daň zavedla.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@KANKUNEN
Je to jedna z věcí, co je v daňové politice špatně. Ropný plyn to je, tak by to mělo být stejně zdaneno spotrebkou. Rozdil samozřejmě beru s bio-lpg, tam to zvyhodneni určitě využít.
Avatar - Anonym
Anonym
@Mikesus míchá se ropný plyn se zemním a už i s tím bio lpg dohromady většinou. Takže nevím proč by na to měla být stejná spotřební dan jako na benzín a ropu, navíc to má o 20-25% nižší emise jak auto na benzín
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Barrichello Tak by na to měla být o 20-25 % nižší spotřební daň než na benzín a ne o 80 % nižší... To stejný platí pro naftu, akorát naopak... :-)
Avatar - Anonym
Anonym
@Barry Lyndon

No tak největší zvýhodnění má letecký pertrolej ... pokud je pro veřejný let, tak je spotřební daň přesně 0.
Avatar - Anonym
Anonym
@KANKUNEN

Nemáš pravdu.

Zákon č. 353/2003 Sb. (Zákon o Spotřebních daních) v platném znění:
"zkapalněné ropné plyny podle § 45 odst. 1 písm. e) 3933 Kč/t"

Automobilky to nerozšiřovaly předtím a nerozšiřují ani dnes. Výjimkou byl kdysi Fiat a dnes Dacia s Renaultem. Tu a tam nabídl jeden či dva modely na LPG některý z německých výrobců, ale většinou to bylo časově i lokálně omezené. Více vyvíjeli aktivitu oficiální importéři, kteří zajišťovali přestavby na LPG včetně záruk (u nás třeba Hyundai, v Polsku dovozce Škody dělal oficiální přestavby i u motorů TSI).
Radek žižka
@Tycoon u tsi je přímý vstřik,tam myslím,ze je to trochu kompilkovanejší ,nez u nepřímého vstrikování,co ma Dacia(Tce) Pri provozu ten přímý vstřik spotřebovává nejen ten plyn,ale nemalou měrou i benzín,který pomáha mazat a ochlazovat ventily .Opravte mě,jestli se pletu
satam
@Radek žižka Benzín nemaže nic, nemá mazací schopnosti. Tzv. přístřik benzinu má primárně za úkol zabránit zapečení benzinových vstřikovačů, které ústí přímo do spalovacího prostoru. Při jejich nečinnosti při provozu na LPG by se velmi často zapékaly. Vliv na ochlazování ventilů je marginální. Spotřeba benzínu při provozu na LPG bývá podle výrobce a nastavení obvykle cca 1-3l/100km.
Avatar - Anonym
Anonym
@Radek žižka přímý vstik na LPG umí málkdo kvalitně udělat a málokdo to vůbec dělat chce. Zlaté MPI :)
-Tony-
Od března 2010 až do letošního března jsem měl zcela nový Fiat Bravo II. 1.4 s italským LPG Tartarini. Po celou dobu (najeto cca 214.000 km) bez jediného problému a potřeby jakéhokoliv servisu! Pouze na podzim 2020 povinná výměna nádrže … Auto jsem prodal, absolvovalo STK a dodnes bez problémů slouží u mého známého …
Avatar - praptak
praptak
Celkem hezké, ovšem s LPG se nedá (je zakázané) parkovat v podzemní garáži bytového domu.