Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeDacia oslavila 1.000.000 prodaných aut na LPG. Ostatní tomuhle pohonu přitom nevěří
11 komentářů
-Tony-
Od března 2010 až do letošního března jsem měl zcela nový Fiat Bravo II. 1.4 s italským LPG Tartarini. Po celou dobu (najeto cca 214.000 km) bez jediného problému a potřeby jakéhokoliv servisu! Pouze na podzim 2020 povinná výměna nádrže … Auto jsem prodal, absolvovalo STK a dodnes bez problémů slouží u mého známého …
Je to jedna z věcí, co je v daňové politice špatně. Ropný plyn to je, tak by to mělo být stejně zdaneno spotrebkou. Rozdil samozřejmě beru s bio-lpg, tam to zvyhodneni určitě využít.
No tak největší zvýhodnění má letecký pertrolej ... pokud je pro veřejný let, tak je spotřební daň přesně 0.
Nemáš pravdu.
Zákon č. 353/2003 Sb. (Zákon o Spotřebních daních) v platném znění:
"zkapalněné ropné plyny podle § 45 odst. 1 písm. e) 3933 Kč/t"
Automobilky to nerozšiřovaly předtím a nerozšiřují ani dnes. Výjimkou byl kdysi Fiat a dnes Dacia s Renaultem. Tu a tam nabídl jeden či dva modely na LPG některý z německých výrobců, ale většinou to bylo časově i lokálně omezené. Více vyvíjeli aktivitu oficiální importéři, kteří zajišťovali přestavby na LPG včetně záruk (u nás třeba Hyundai, v Polsku dovozce Škody dělal oficiální přestavby i u motorů TSI).