Novinky
Na propan-butan je vařič. Ale teď vážně, LPG není zatíženo spotřební daní, takže kdyby to automobilky rozmnožily, tak by to přestalo být výhodou, protože by se daň zavedla.
@Barrichello Tak by na to měla být o 20-25 % nižší spotřební daň než na benzín a ne o 80 % nižší... To stejný platí pro naftu, akorát naopak... 😄
@Radek žižka přímý vstik na LPG umí málkdo kvalitně udělat a málokdo to vůbec dělat chce. Zlaté MPI 😊
Od března 2010 až do letošního března jsem měl zcela nový Fiat Bravo II. 1.4 s italským LPG Tartarini. Po celou dobu (najeto cca 214.000 km) bez jediného problému a potřeby jakéhokoliv servisu! Pouze na podzim 2020 povinná výměna nádrže … Auto jsem prodal, absolvovalo STK a dodnes bez problémů slouží u mého známého …
@Barry Lyndon
No tak největší zvýhodnění má letecký pertrolej ... pokud je pro veřejný let, tak je spotřební daň přesně 0.
No tak největší zvýhodnění má letecký pertrolej ... pokud je pro veřejný let, tak je spotřební daň přesně 0.
@Radek žižka Benzín nemaže nic, nemá mazací schopnosti. Tzv. přístřik benzinu má primárně za úkol zabránit zapečení benzinových vstřikovačů, které ústí přímo do spalovacího prostoru. Při jejich nečinnosti při provozu na LPG by se velmi často zapékaly. Vliv na ochlazování ventilů je marginální. Spotřeba benzínu při provozu na LPG bývá podle výrobce a nastavení obvykle cca 1-3l/100km.
@Mikesus míchá se ropný plyn se zemním a už i s tím bio lpg dohromady většinou. Takže nevím proč by na to měla být stejná spotřební dan jako na benzín a ropu, navíc to má o 20-25% nižší emise jak auto na benzín
@KANKUNEN
Nemáš pravdu.
Zákon č. 353/2003 Sb. (Zákon o Spotřebních daních) v platném znění😒br /> "zkapalněné ropné plyny podle § 45 odst. 1 písm. e) 3933 Kč/t"
Automobilky to nerozšiřovaly předtím a nerozšiřují ani dnes. Výjimkou byl kdysi Fiat a dnes Dacia s Renaultem. Tu a tam nabídl jeden či dva modely na LPG některý z německých výrobců, ale většinou to bylo časově i lokálně omezené. Více vyvíjeli aktivitu oficiální importéři, kteří zajišťovali přestavby na LPG včetně záruk (u nás třeba Hyundai, v Polsku dovozce Škody dělal oficiální přestavby i u motorů TSI).
Nemáš pravdu.
Zákon č. 353/2003 Sb. (Zákon o Spotřebních daních) v platném znění😒br /> "zkapalněné ropné plyny podle § 45 odst. 1 písm. e) 3933 Kč/t"
Automobilky to nerozšiřovaly předtím a nerozšiřují ani dnes. Výjimkou byl kdysi Fiat a dnes Dacia s Renaultem. Tu a tam nabídl jeden či dva modely na LPG některý z německých výrobců, ale většinou to bylo časově i lokálně omezené. Více vyvíjeli aktivitu oficiální importéři, kteří zajišťovali přestavby na LPG včetně záruk (u nás třeba Hyundai, v Polsku dovozce Škody dělal oficiální přestavby i u motorů TSI).
Je to jedna z věcí, co je v daňové politice špatně. Ropný plyn to je, tak by to mělo být stejně zdaneno spotrebkou. Rozdil samozřejmě beru s bio-lpg, tam to zvyhodneni určitě využít.