Novinky
Jde o obecný problém moderních aut. Dříve se startování zjednodušovalo, dnes se opět zesložiťuje.
Škoda 120L:
IF dlouho odstavený motor THEN napumpování benzínu páčkou u karburátoru. IF studený motor THEN několikanásobné rychlé prošlápnutí pedálu, puštění pedálu a vytáhnutí páčky sytiče. IF teplý motor THEN pomalé prošlápnutí pedálu a držení pedálu. Otočení klíčkem zapalování do poslední polohy a držení. IF nenastartuje do 5 sekund THEN, přerušit startování, počkat 30 sekund a opakovat poslední krok.
Škoda Fabia r.v. 2000: Otočení klíčkem zapalování do poslední polohy startování a držení, dokud nenastartuje.
Moderní auto se startováním s bezpolohovým tlačítkem, asistenty, automatickými pomocníky at😜 IF THEN, IF THEN, IF THEN, IF THEN, IF THEN, IF THEN, IF THEN, IF THEN, IF THEN, IF THEN ...
Z mého pohledu je hlavní zdroj složitosti bezpolohové tlačítko, které slouží pro odemykání volantu, zapínání zapalování, startování motoru, vypínání motoru, vypínání zapalování a zamknutí volantu. Znát všechny IF THEN vazby pro použití tlačítka je víceméně nemožné. I proto mám raději klasické klíčové startování, to si člověk zapamatuje navždy a i ve stresových situacích ví, co má dělat.
Když jsem poprvé jel trochu modernějším autem (r.v. 2013), také jsem měl problém nastartovat. Nenastartovalo, startér netočil napoprvé, napodruhé. Jelikož byla zima a byl to diesel, tak mě nejdříve napadlo, že to musím nechat nažhavit, nechal jsem žhavit někollik sekund, nepomohlo, půl minuty, nepomohlo. Až pak jsem si všimnul, že Maxidot píše, že mám sešlápnout spojku. Nastartovalo to, sprostě jsem zanadával a jel jsem. Mimochodem u aut bez Maxidotu je ta hláška o nutnosti sešlápnout spojku na tom malém segmentovém displeji víceméně nečitelná.
Škoda 120L:
IF dlouho odstavený motor THEN napumpování benzínu páčkou u karburátoru. IF studený motor THEN několikanásobné rychlé prošlápnutí pedálu, puštění pedálu a vytáhnutí páčky sytiče. IF teplý motor THEN pomalé prošlápnutí pedálu a držení pedálu. Otočení klíčkem zapalování do poslední polohy a držení. IF nenastartuje do 5 sekund THEN, přerušit startování, počkat 30 sekund a opakovat poslední krok.
Škoda Fabia r.v. 2000: Otočení klíčkem zapalování do poslední polohy startování a držení, dokud nenastartuje.
Moderní auto se startováním s bezpolohovým tlačítkem, asistenty, automatickými pomocníky at😜 IF THEN, IF THEN, IF THEN, IF THEN, IF THEN, IF THEN, IF THEN, IF THEN, IF THEN, IF THEN ...
Z mého pohledu je hlavní zdroj složitosti bezpolohové tlačítko, které slouží pro odemykání volantu, zapínání zapalování, startování motoru, vypínání motoru, vypínání zapalování a zamknutí volantu. Znát všechny IF THEN vazby pro použití tlačítka je víceméně nemožné. I proto mám raději klasické klíčové startování, to si člověk zapamatuje navždy a i ve stresových situacích ví, co má dělat.
Když jsem poprvé jel trochu modernějším autem (r.v. 2013), také jsem měl problém nastartovat. Nenastartovalo, startér netočil napoprvé, napodruhé. Jelikož byla zima a byl to diesel, tak mě nejdříve napadlo, že to musím nechat nažhavit, nechal jsem žhavit někollik sekund, nepomohlo, půl minuty, nepomohlo. Až pak jsem si všimnul, že Maxidot píše, že mám sešlápnout spojku. Nastartovalo to, sprostě jsem zanadával a jel jsem. Mimochodem u aut bez Maxidotu je ta hláška o nutnosti sešlápnout spojku na tom malém segmentovém displeji víceméně nečitelná.
@Tycoon
Jestli nejsi schopen nastartovat auto jen z důvodu, že neseslapnes spojku/brzdu, a nectes hlášky, tak to už něco vypovídá. Ne není nic jednoduššího než zmáčknout tlačítko.
Kdyz vezmu tvé srovnání rok 2000. Benzin: přijdu, strcim klíč, otočím do 3.polohy a čekám až nastartuje. V momentě , kdy naskočí pustim.
Diesel: otočím do druhé polohy, čekám až vypne zhaveni, pak pootocim do 3.polohy, drzim a čekám až naskoci a poté pouštím.
Moderní auto😒br /> Přijdu, slapnu na brzdu a zmacknu tlačítko, můžu jet. Bez ohledu na palivo.
O x kroků méně, i pro cvičenou opici, jednodušší to být nemůže a zároveň tohle nenastartuje dítě, narozdil od toho archaického startování klíčkem. Ne nadarmo se asi říká, že starší lidi jsou líní se učit nové věci, i když jsou o dost jednodušší.
Jestli nejsi schopen nastartovat auto jen z důvodu, že neseslapnes spojku/brzdu, a nectes hlášky, tak to už něco vypovídá. Ne není nic jednoduššího než zmáčknout tlačítko.
Kdyz vezmu tvé srovnání rok 2000. Benzin: přijdu, strcim klíč, otočím do 3.polohy a čekám až nastartuje. V momentě , kdy naskočí pustim.
Diesel: otočím do druhé polohy, čekám až vypne zhaveni, pak pootocim do 3.polohy, drzim a čekám až naskoci a poté pouštím.
Moderní auto😒br /> Přijdu, slapnu na brzdu a zmacknu tlačítko, můžu jet. Bez ohledu na palivo.
O x kroků méně, i pro cvičenou opici, jednodušší to být nemůže a zároveň tohle nenastartuje dítě, narozdil od toho archaického startování klíčkem. Ne nadarmo se asi říká, že starší lidi jsou líní se učit nové věci, i když jsou o dost jednodušší.
@Mikesus
Když startuju, tak pokud něco sleduju, tak jsem zvyklý sledovat kontrolky nebo otáčkoměr.
To jen v případě, že to zjednodušuješ na tvé jedno auto a na jednu konkrétní situaci. Ale realita je košatější.
Dám příklad. Hyundai i30. Automatická převodovka: Musíš u toho sešlápnout brzdu. Manuální převodovka: Musíš u toho sešlápnout spojku. Manuální převodovka s automatickou spojkou: Musíš u toho sešlápnout brzdu i spojku a dát kulisu řazení do neutrální polohy. A to máš jedno auto jedné značky.
V práci máme různá auta, když někam potřebuju jet, tak stejně jako ostatní vezmu nějaké volné, sednu a jedu bez toho, abych četl 300stránkový návod k obsluze, a stejně jako ostatní na začátku zjišťuju, jak se to startuje, během jízdy zjišťuju, že něco pípá nebo zasahuje do řízení a za jízdy se to snažím někde v infotainmentu vypnout. Ano, opice by si dva dny četla návod a pak teprve do auta sedla a dělala vše podle návodu, ale lidi jsou prostě lidi ... chci tím říct, že ty snahy o zjednodušení a bezpečnost v praxi někdy vedou k tomu, že je to ve skutečnosti složitější a méně bezpečné.
Když startuju, tak pokud něco sleduju, tak jsem zvyklý sledovat kontrolky nebo otáčkoměr.
To jen v případě, že to zjednodušuješ na tvé jedno auto a na jednu konkrétní situaci. Ale realita je košatější.
Dám příklad. Hyundai i30. Automatická převodovka: Musíš u toho sešlápnout brzdu. Manuální převodovka: Musíš u toho sešlápnout spojku. Manuální převodovka s automatickou spojkou: Musíš u toho sešlápnout brzdu i spojku a dát kulisu řazení do neutrální polohy. A to máš jedno auto jedné značky.
V práci máme různá auta, když někam potřebuju jet, tak stejně jako ostatní vezmu nějaké volné, sednu a jedu bez toho, abych četl 300stránkový návod k obsluze, a stejně jako ostatní na začátku zjišťuju, jak se to startuje, během jízdy zjišťuju, že něco pípá nebo zasahuje do řízení a za jízdy se to snažím někde v infotainmentu vypnout. Ano, opice by si dva dny četla návod a pak teprve do auta sedla a dělala vše podle návodu, ale lidi jsou prostě lidi ... chci tím říct, že ty snahy o zjednodušení a bezpečnost v praxi někdy vedou k tomu, že je to ve skutečnosti složitější a méně bezpečné.
@Tycoon
A proto u těch kontrolek a otáčkoměru je pak i přesně napsáno, co máš udělat, kdybys to náhodou nevěděl a v autě si seděl úplně poprvé.
Nicméně v dnešní době, aby někdo nevěděl, že má při nastartovani seslapnout spojku a/nebo brzdu, je dosti vypovídající o daném člověku. A popsal jsi pořád ten samý postup. Máš spojku, seslapnes tu ( k ní i brzdu, protoze nechceš aby ti odjelo nezabrzdene auto ) a kdyz ji nemáš, seslapnes jen brzdu. To co jsi popsal by neměl ani jedno auto problém nastartovat normálně myslící člověk. Stale stejný postup bez ohledu na automobilku, prevodovku nebo pohon.
A proto u těch kontrolek a otáčkoměru je pak i přesně napsáno, co máš udělat, kdybys to náhodou nevěděl a v autě si seděl úplně poprvé.
Nicméně v dnešní době, aby někdo nevěděl, že má při nastartovani seslapnout spojku a/nebo brzdu, je dosti vypovídající o daném člověku. A popsal jsi pořád ten samý postup. Máš spojku, seslapnes tu ( k ní i brzdu, protoze nechceš aby ti odjelo nezabrzdene auto ) a kdyz ji nemáš, seslapnes jen brzdu. To co jsi popsal by neměl ani jedno auto problém nastartovat normálně myslící člověk. Stale stejný postup bez ohledu na automobilku, prevodovku nebo pohon.
@Mikesus
V principu ano. Když sešlápneš všechny spojku (manuál), brzdu, dáš páku do neutrálu (manuál) nebo P (automat), aktivuješ či zatáhneš ruční brzdu a budeš sledovat všechny kontrolky a displeje, tak to určitě nastartuje a udělal si pro bezpečnost maximum. Pro BFU je to asi přínosem. Když nad tím tak přemýšlím, tak to nemám rád asi proto, že když si potřebuju jenom nastartovat motor (a nikam nejedu, klasicky při nějaké údržbě), tak u novějšího auta kvůli tomu musím nasednout do auta a vystoupit.
Jinak u toho segmentového displeje, co mají naši v Yetim v základní výbavě, tam tu hlášku o nutnosti sešlápnout spojku reálně přečíst nelze (já si to domyslím, o čem se mě to snaží informovat, ale BFU ne). Kontrolky i otáčkoměr vidíš krásně.
Startovací fičura, která mě u moderního auta (s klasickým startovacím klíčkem) nejvíce překvapila a je přínosná pro všechny, je následující. Několikrát se mi stalo, že jsem měl mokrou botu od trávy či sněhu, uklouzla mi při rozjezdu ze spojky a auto cuklo, jak motor chcípal, rychle jsem znova šlápl na spojku a byl jsem překvapen, že motor se vzpamatoval a běžel. Říkám si, hodně dobrý motor, že se dovede zvednout, když už byl na prahu chcípnutí. Jenže jsem měl vždycky zapnuté rádio. Až po několika letech jsem při vypnutém rádiu zjistil, že si to v této situaci okamžitě nastartuje startérem.
V principu ano. Když sešlápneš všechny spojku (manuál), brzdu, dáš páku do neutrálu (manuál) nebo P (automat), aktivuješ či zatáhneš ruční brzdu a budeš sledovat všechny kontrolky a displeje, tak to určitě nastartuje a udělal si pro bezpečnost maximum. Pro BFU je to asi přínosem. Když nad tím tak přemýšlím, tak to nemám rád asi proto, že když si potřebuju jenom nastartovat motor (a nikam nejedu, klasicky při nějaké údržbě), tak u novějšího auta kvůli tomu musím nasednout do auta a vystoupit.
Jinak u toho segmentového displeje, co mají naši v Yetim v základní výbavě, tam tu hlášku o nutnosti sešlápnout spojku reálně přečíst nelze (já si to domyslím, o čem se mě to snaží informovat, ale BFU ne). Kontrolky i otáčkoměr vidíš krásně.
Startovací fičura, která mě u moderního auta (s klasickým startovacím klíčkem) nejvíce překvapila a je přínosná pro všechny, je následující. Několikrát se mi stalo, že jsem měl mokrou botu od trávy či sněhu, uklouzla mi při rozjezdu ze spojky a auto cuklo, jak motor chcípal, rychle jsem znova šlápl na spojku a byl jsem překvapen, že motor se vzpamatoval a běžel. Říkám si, hodně dobrý motor, že se dovede zvednout, když už byl na prahu chcípnutí. Jenže jsem měl vždycky zapnuté rádio. Až po několika letech jsem při vypnutém rádiu zjistil, že si to v této situaci okamžitě nastartuje startérem.
@Tycoon
Ok, takže se nebavíme o moderním autě, ale o 15 let starým autě v holobytu, kde technici vůbec neřešili ergonomii a přehlednost. Pak ano, to s tebou souhlasím, že to je špatně.
A s tím startováním při udušení, to je zajímavé. To jsem netušil vůbec. Já s moderním autem v manuálu už skoro nejezdím. Není k tomu naštěstí důvod.
Ok, takže se nebavíme o moderním autě, ale o 15 let starým autě v holobytu, kde technici vůbec neřešili ergonomii a přehlednost. Pak ano, to s tebou souhlasím, že to je špatně.
A s tím startováním při udušení, to je zajímavé. To jsem netušil vůbec. Já s moderním autem v manuálu už skoro nejezdím. Není k tomu naštěstí důvod.
@Mikesus
Ne, ne, to si mě špatně pochopil. U toho Yetiho v holobytu, tam mě to nepřekvapilo, protože to už jsem byl na to startování se spojkou dávno zvyklý, a taky je samozřejmě benzínový, takže se u něj nemusí přemýšlet o žhavení.
Ten problém jsem měl před asi 10 lety u klasické firemní Oktávky s Maxidotem. Prostě sedneš poprvé do nové generace, navíc s dieselem, na který nejsi zvyklý, v mrazu a po víkendu, kdy nevíš, kdo a kdy s tím naposledy jel, a ono to nestartuje.
BTW Nejvíce mě u toho Yetiho rozesmálo, že v tom holobytu má šroubovací víčko na nádrži zámek na klíč, tak jako u starých aut bez centrálu ... r.v. 2016 😄 Na druhou stranu s tím nejlehčím benzínem, 16" plechovými koly a balonovými pneumatikami 215/60 vyniknou kvality podvozku. Nejlépe jezdící Škodovka, kterou znám. Nehoupe se, neposkakuje a krásně tlumí nerovnosti.
Ne, ne, to si mě špatně pochopil. U toho Yetiho v holobytu, tam mě to nepřekvapilo, protože to už jsem byl na to startování se spojkou dávno zvyklý, a taky je samozřejmě benzínový, takže se u něj nemusí přemýšlet o žhavení.
Ten problém jsem měl před asi 10 lety u klasické firemní Oktávky s Maxidotem. Prostě sedneš poprvé do nové generace, navíc s dieselem, na který nejsi zvyklý, v mrazu a po víkendu, kdy nevíš, kdo a kdy s tím naposledy jel, a ono to nestartuje.
BTW Nejvíce mě u toho Yetiho rozesmálo, že v tom holobytu má šroubovací víčko na nádrži zámek na klíč, tak jako u starých aut bez centrálu ... r.v. 2016 😄 Na druhou stranu s tím nejlehčím benzínem, 16" plechovými koly a balonovými pneumatikami 215/60 vyniknou kvality podvozku. Nejlépe jezdící Škodovka, kterou znám. Nehoupe se, neposkakuje a krásně tlumí nerovnosti.
Já si myslím, že soud by to mohl odbýt jedinou otázkou? "Četla uživatelskou příručku?" 😄
Stejná kauza jako objects in (the) mirror are closer than they appear. Také kauza s mikrovlnkou a kockou něco o obyvatelích západního světa dokazuje.
@Pepa_007 Mám několikáté auto s automatem a žádné se nedalo nastartovat bez stlačení brzdového pedálu, právě toto je zásadní věc aby se auto nikam nerozjelo. Nána nemá co kvedlat když jí neběží motor. Všechno se má odehrávat právě v pozici P a teprve když se v P nastartuje - a s nohou na brzdě, může začít kvedlat.
Nemá poslouchat papínka a má si přečíst příručku pro uživatele. Hodně to říká o řidičích v USA. Rád sleduji dash cam videa a je toho tam mraky, i proto že v USA mají auta ve většině automat. V Číně to samé. Jsou to velmi zábavná videa a jsem přesvědčený že za tyto "újezdy" aut nikdy nikdo nic nedostal a spíše zaplatil 😄
Nemá poslouchat papínka a má si přečíst příručku pro uživatele. Hodně to říká o řidičích v USA. Rád sleduji dash cam videa a je toho tam mraky, i proto že v USA mají auta ve většině automat. V Číně to samé. Jsou to velmi zábavná videa a jsem přesvědčený že za tyto "újezdy" aut nikdy nikdo nic nedostal a spíše zaplatil 😄
Tohle je teda divný. Mně teda u automatu v nové 508 určitě nejde jednoduše zařadit neutrál bez nastartovaného motoru. Je na to složitější procedura. Tohle vnímám jako fail mazdy.
@Braver Taky mohla předtím chcípnout motor už s N zařazeným...
@houmer56 : vzdy se zi zatahne rucka
@Braver Ale rucna sa da vypnut. Len to potom vydava hrozne zvuky. Ludia sa tomu smeju, ale evidentne to ma vyznam. Inak treba chapat aj tu vodicku, ked jazdila na Tesle, alebo VW, tak niekoho fakt moze prekvapit, ze sa nestartuje brzdou. Motor nepocut, ved preco by aj. Musela ta dcera hrozne vynadat ocovi, co za srot jej to kupil, ked teraz zaluje automobilku.
@Braver
No a automatickou parkovaci brzdu taky odblokovala asi.
No a automatickou parkovaci brzdu taky odblokovala asi.
@Mikesus no prave, tohle vypada na fail mazdy
@Braver V žádném případě. Mám CX-60 a toto se dá jen po dlouhém hloubání, fotr s nánou dceru hloubali jak přijít k penězům, pojišťovací podvody podobného typu jsou v USA běžné. A když ne pojistný podvod, tak to papínek s dceruškou zkoušejí na Mazdě.
@Mikesus Nevím, jak to má Mazda, ale Toyota mi napíše, že parkovací brzda selhala a že mám odstavit auto na bezpečném rovném místě. Stalo se v souvislosti s vylágrovanou 12V baterkou.
@Roman Horký
Tak to je jiná situace, to ti neaktivovalo nebo nepovolilo brzdu, protoze prostě neměla dostatečně napětí/proud.
Tak to je jiná situace, to ti neaktivovalo nebo nepovolilo brzdu, protoze prostě neměla dostatečně napětí/proud.
@Mikesus no ale zde přece nemělo dojít k odblokování parkovací brzdy, takže auto nemělo jet.
@Braver
Máme doma Octavii, hybridní Corollu a Volvo V70. Vše v automatu a u všech lze vyřadit na neutrál a odbrzdit auto bez nastartování. Měli jsme i auto od PSA a fungovalo to stejně. A postup jak na to tato “řidička” trefila naprosto přesně. Využívám to, když si potřebuji posunout auto po garáži a nechce se mi startovat (nebo v případě Corolly, když asistenční systémy nedovolí zajet na těsno k překážce).
Máme doma Octavii, hybridní Corollu a Volvo V70. Vše v automatu a u všech lze vyřadit na neutrál a odbrzdit auto bez nastartování. Měli jsme i auto od PSA a fungovalo to stejně. A postup jak na to tato “řidička” trefila naprosto přesně. Využívám to, když si potřebuji posunout auto po garáži a nechce se mi startovat (nebo v případě Corolly, když asistenční systémy nedovolí zajet na těsno k překážce).
Radost mat takych zakaznikov
Nejdřív jsem si myslel, že si jen odmítá přiznat, že jeho dcera je hloupá, ale pak vyšlo najevo, že jde o klasický předem promyšlený pokus o napakování se soudní cestou. Myslím, že s tímhle hloupým příběhem naštěstí nepochodí..
@vondry87
Buď to, alebo sú tí ľudia proste retardovaní a za volant nepatria.
Buď to, alebo sú tí ľudia proste retardovaní a za volant nepatria.
@traveldrive
Nebo oboje. Bohužel i u nás se tací najdou, co mají problém i s nastartovanim, ale budou tvrdit, že je problém automobilky. To je takové, "všechno vím, všechno znám, nebudu se nic učit nebo zjišťovat"
Nebo oboje. Bohužel i u nás se tací najdou, co mají problém i s nastartovanim, ale budou tvrdit, že je problém automobilky. To je takové, "všechno vím, všechno znám, nebudu se nic učit nebo zjišťovat"
Podobny clanok som cital o vw, ze sa mnozili havarie a skodove udalosti sposobene nahodnym stlacanim tlacidiel na volante, preto sa vw vracia k tlacidlam. A mal stastie, ze sa to tyka europy, kde sa hromadna zaloba nekona a vw mimosudne slubil napravu.
Ten chlap je pořádný howado. Cokoli se stalo, za 5 000 000 USD se mu tedy újma určitě nestala.
Prostě chce oportunisticky využít situace a nebo dceru dokonce navedl.
Prostě chce oportunisticky využít situace a nebo dceru dokonce navedl.
Soud asi těžko vyhraje - RTFM a čau. Nicméně pokud to vyhraje (USA je země nekonečných možností, tam se může stát úplně všechno), tak tam Mazda začne prodávat nějakou USA Edition - třeba taková Mazda D.E.M.E.N.T. by mohlo být dobré auto pro tamní trh..
nebo tak, když tohle v autoškole před X lety nikoho neučili.