Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Češi najedou ročně necelých 20 tisíc km. Na evropskou špičku to nestačí

21 komentářů

Avatar - Dinar
Dinar
Čeští řidiči najedou o třetinu méně než Španělé, Holanďani nebo Němci, ale ve srovnání s těmito zeměmí, ale i dalšími nejbližšími sousedy, Rakouskem, Polskem, máme více aut na jednoho obyvatele. Co z toho plyne? Zjevně je u nás vlastnictví auta, ve smyslu jeho provozování, levné, což je také vidět v ulicích českých měst, které jsou auty doslova zarvané, a mnoho z těch aut se např. během týdne vůbec nepohne.
Lempl Klaun
@Dinar samý BMW, co?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Dinar Myslel jsem si , že tohle nikdy neřeknu, ale v době povodní jel do práce každý sám v autě. Způsobilo to dvouhodinové kolony, šprajclo to autobusy i zásobování. Regulace bude nutná. Děcka se vozí kilometr do školy autem.
vencelín
@Dinar
A proč by mělo auto, které vlastním jezdit i během týdne, zvláětě pokud bydlím ve městě nebo blízko u něj?
Avatar - Dinar
Dinar
@vencelín Zmínka o ne/pohybu je tam proto, že ukazuje na ne/potřebu auta ve vztahu k nákladům na jeho provoz. Ty náklady jsou u nás prostě nízké, pokud by byly vysoké, lidé by si rozmysleli, jestli se jim auto stojící většinu času na ulici vyplatí provozovat. Obecně je to otázka společenské poptávky, buď budeme brečet, že se ve městech kvůli stojícím autům nedá pohnout, nebo že nemáme na opravy rozbitých silnic, anebo zvýšením nákladů přimějeme lidi k větší racionalitě. Stačí zavést paušální platbu za parkování na ulici, silniční daň pro všechny atp. Při počtu os. aut, kdy je v ČR víc než půl auta na hlavu, už nejde o nějaké omezování osobní mobility, tohle už je prostá daň za luxus, společenský luxus.
best
@Dinar Ano, mám registrovaná tři auta. Jedno na ježdění a další dvě, skoro veterány, která najezdí ročně do 100 km. Můj luxus spočívá v tom, že svůj volný čas věnuji jejich údržbě a renovaci. Za vše, co na ně nakupuji platím DPH a všechna jsou pojištěna. Pojištěno musí být každé, přestože pokud jedu s jedním, další dvě stojí, takže žádnou škodu nemohou způsobit. Se všemi musím absolvovat STK. Luxus je luxus. PS. Pro klid vaší duše, parkují na mém vlastním pozemku.
Avatar - Barrichello
Barrichello
@Dinar spousta lidí má veterány s kterýma nejezdí nebo sezonní auta jako kabriolety, obytná auta, sporotovní a supersportovní kupé. A to stojí mimo sezonu v garážích a stodolách. CHceš to lidem brát? Tím pádem obhajuješ taky bolševiky vid
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dinar
To není tak přímočaré ta rovnice.
Můžeš koupit vrak a ten draze provozovat a pořád tě to může vyjít celkově levněji než koupit nové drahé auto a to provozovat levně.
Proto pak mají třeba dvě auta, aby aspoň jedno jelo... Pokud potřebuješ auto, což na vesnici je naprostá nezbytnost, tak ti pak nic jiného nezbývá.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
@Dinar No a co má jako být? Jsme v rodině 2, máme 2 auta. Řídím ale jenom já, takže jedno auto jede a jedno stojí. Jedno je na léto a na lepší, druhé je na zimu, na tahání nákladů a jako koníček. Klidně bych postavil před panelák další 3 auta, ale nemám na to už kapacitu. Můžu si vlastnit aut kolik chci a parkovat je kde chci.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Roman Horký Vlastnit určitě, ale s tím parkováním je to už z logiky věci (omezený počet parkovacích míst) zjevně přes čáru. Bude potřeba to regulovat, ideálně skrz emise a skrz peníze. :-)
Xonik
@Dinar Ano, provozování vozidla je v ČR bezesporu velice levná věc (velmi zjednodušeně - 1x za dva roky STK za 2500, POV je průměr ke 4000, tzn. ty provozní náklady jsou zhruba 5tis ročně, tedy cca 400 na měsíc, to jsou dva obědy..

Ono to má své důsledky především v registru - ten je pak zaplevelený starými auty (často dokonce i neexistujícími), a vyskakují články jak stárne vozový park, přitom dynamický průměr aut v provozu je někde úplně jinde a mládne. Aneb statistiky…
Avatar - Barrichello
Barrichello
@Xonik znam lidi co maj i 30 aut. A co má být, at si má každej tolik aut, kolik chce.
Xonik
@Barrichello O to nejde, to nikdo neřeší, jde jen o popis situace. Kdyby se důsledně držet registr jen na jezdící vozidla, efektivně se používal registr historiků, a nebo umožnilo mít majiteli na jedněch číslech více vozidel, rázem by ten výstup statistiky byl diametrálně odlišný, přitom by žádné auto ze silnice nezmizelo.
ACE.
Jestli to nebude i tím, že v některých zemích i příměstská doprava vyjde dráž než letenka.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Reklama na carVertical nebo objev Ameriky??

Když jsou státy rozměrově větší, je asi logické že tam lidi najedou více km, ne??
JakTak
@rohYpnol Vy jste asi ze zeměpisu neměl jedničku, že?
Man Ký
A pak přijde diskuse o elektromobilech a člověk pořád slyší "dojezd, dojezd, dojezd".
20000/360=54 km na den.
FMach
No vidíte a přesto jsou pro ně stejné podmínky jako jinde kde najedou dvakrát více kilometrů. To nepočítám, že češi mají 3x nižší platy a taky že díky polovičním nájezdům km šetří životní prostředí, ale EU je trestá stejně !! Naopak by je měla zvýhodnit, aby se vyrovnali západu !! Mimochodem jsme si v EU všichni rovni !!
diskutujici
No bodejť by auta přes týden nestála, když celý týden jezdí služebákem, kterým zabírá další místo před barákem. Vidím to u nás, rodinka dvě auta, ale oba jezdí služebákem. Takže vlastní se pohne maximálně o víkendu.
best
Tak nějak jsem čekal, podle tématu článku, zamyšlení, proč tomu tak je, proč jezdíme tak málo. Ale dozvěděl jsem se pouze, jaké služby poskytuje car Vertical. Takže reklama?
Xonik
Nijak překvapivá data, v podsatě jen drobně aktualizovaná dlouhodobá čísla. Nízký nájezd je dán především nízkou mírou používání aut v ČR - hromadná doprava je zde oproti jiným zemím EU na vysoké úrovni nejen ve smyslu kvality, ale právě podílu na samotné dopravě, viz. Praha kde má míru iad hluboko pod západním průměrem, a naopak MHD vysoko nad ním. Logicky pak auta km nenajíždí.