Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŘítí se automobilový svět do propasti? Vyhlídky poklesu přichází ze všech stran
62 komentářů
Frfla
A stačí tak málo. Vyrábět auta pro mainstream. Odpoutat se od eko snů a začít dělat novou generaci spalovacích aut. Očividně se VIP trh nasytil. Hned bych nějaké benzínové auto pro rodinu koupil, ale přes 500k se mi do toho nechce dávat. Nepotřebuji hybrid ani EV, jen obyčejného benzina nebo diesela s velkým kufrem a v lepším případě s automatem. Ale vypadá to tak, že nadále budu jezdit s 16 let starou šunkou. Já nemám nové auto, vy nemáte kšeft, kdo vydrží déle?
@Frfla Přesně tak, buď se evropské automobilky vrátí k výrobě vozů, které od nich jejich zákazníci chtějí (skvělý poměr užitná hodnota/cena, co nejméně elektronických kurvítek a otravítek), nebo končí!
@Arese Hlavně by mě zajímalo jestli si ti dementi v Bruselu vytáhnou hlavu ze zadku a zruší nebo odsunou tu povinnost platit za nadměrný emise CO2. Jinak budou ta auta úplně neprodejná. Zároveň by taky mohli nechat na automobilkách jakou výbavu budou smět nabízet ve svých autech. Nařídit povinně všemožné kamery, omezovače, hlídače, pruhu atd a tím prodražit auto je nesmysl. Ať si každý koupí co uzná za vhodné. Ne prodražit auto povinným instalování čínské elektroniky.
@ryccardo
Jsi si jisty, ze auto bez naroku na emise a bezpecnost dokaze evropska znacka nabidnout vyhodneji nez cina?
Udelej co pises a druhy den mas nabidky cinskych znacek hluboko pod cenou evropskych.
Jsi si jisty, ze auto bez naroku na emise a bezpecnost dokaze evropska znacka nabidnout vyhodneji nez cina?
Udelej co pises a druhy den mas nabidky cinskych znacek hluboko pod cenou evropskych.
@hendly
Je nad slunce jasné, že do doby ekofašistické evropské komise pod vedením Leyenové a Timmermanse neměla Evropa problém vyrábět v Evropě ekologická nová auta se spalovacími motory, které byly cenově přijatelné pro koncové zákazníky a které vycházely z jejich potřeb.
Je nad slunce jasné, že do doby ekofašistické evropské komise pod vedením Leyenové a Timmermanse neměla Evropa problém vyrábět v Evropě ekologická nová auta se spalovacími motory, které byly cenově přijatelné pro koncové zákazníky a které vycházely z jejich potřeb.
@rohypnol
muzes nejak naznacit dobu, kdy auta bylo dostupnejsi nez dnes?
PS: ty jako myslis, ze se jde vratit v case zpet?😀
muzes nejak naznacit dobu, kdy auta bylo dostupnejsi nez dnes?
PS: ty jako myslis, ze se jde vratit v case zpet?😀
@Hendly pořád nikde nevidím tu záplavu čínských auta s dvoulitry , V6 V8 pro řidiče za dumpingové ceny. Čína sem chrlí jenom EV nebo malé SUV a hatchbacky s R4 1,5 :)
@ryccardo Jsem si jistý, že to nebude zatěžovat cenu auta další nesmyslnou daní. A pokud chceme obnovovat vozový park rychleji, tak rozhodně nemůžeme uměle navyšovat ceny nových aut. O bezpečnosti se nikdo nebaví. Jen, že všechny ty zbytečné povinné pípače, připomínače a bonzovače závisí na elektronice z Číny. Neříkám, že je chyba to do aut nabízet, ale chyba je to tam cpát všechno povinně, protože to opět prodražuje auta. EU se musí snažit evropskému průmyslu pomáhat. To je obsahem mého sdělení a zavést daň, která zdraží zákazníkovi auto je špatně.
@Arese Ha, ha, ha, to vážne majú EU automobilky počúvať svojich zákazníkov? Veď toto už dávno zabudli...
@Arese Elektronická kurvítka a otravítka v Evropě ale musejí mít i ta čínská auta. Nevymysleli si je výrobci, vymyslela si je EU.
@Frfla Takové auto nedovoluje vyrábět Evropská legislativa a zde zavedené regulace...
Kupte si ve Vašem případě benzínové auto do 500 tisíc, stačí být nenáročný.
@praptak
A vy mu na to přispějete? Neznám žádné auto do 500 tisíc, které by splnilo požadavky (velký kufr = kombík, benzín, automat). Nejlevnější je asi Hyundai i30 za akčních 539 tisíc (za hotové, bez výkupního bonusu).
A vy mu na to přispějete? Neznám žádné auto do 500 tisíc, které by splnilo požadavky (velký kufr = kombík, benzín, automat). Nejlevnější je asi Hyundai i30 za akčních 539 tisíc (za hotové, bez výkupního bonusu).
@Frfla ani jeden. Tvou starou šunku Ti dají do šrotu ikdyz nebudeš chtít a továrny budou vyrábět auta pro bohatší klientelu. Střední třída a níže presednou na kolo, vlaky, MHD. 😉 👍🏻
A nikomu to vadit nebude. 😊
A nikomu to vadit nebude. 😊
@Pepa_007 Zkus našim lidem sáhnout na nějich starší auta a uvidíš, jak "jim to vadit nebude"! Zejména pak těm na venkově, kteří jsou na nich doslova existenčně závislí (cesty do práce, k lékaři, na nákupy). :)))
@Arese Tak ať ale zůstanou na tom venkově! Co jezdí v Praze s ústeckýma značkama, je šílený...
@Arese už to začalo. Viz silniční dopravní technická kontrola (nově zřízena). A lidé na novinkách si to pochvalují. 😉 👍🏻
@Pepa_007
Nesplnujou legislativu, nemají na silnici co dělat. Je to dobre, že se ro kontroluje a je špatně, že jsou jen 3 přístroje na republiku. Mělo by jich být tak 3 na kraj minimálně a nonstop v provozu
Nesplnujou legislativu, nemají na silnici co dělat. Je to dobre, že se ro kontroluje a je špatně, že jsou jen 3 přístroje na republiku. Mělo by jich být tak 3 na kraj minimálně a nonstop v provozu
@BarryLyndon on tě někdo drží v Praze Lojzo? Proč už ses neodstěhoval na samotu na Boubín nebo do Krkonoš?
@Frfla tak si kupte novou Dácii Jogger nebo Renault Megane sedan. Obojí splňuje požadavky. Kdyby to opravdu bylo to co lidi chtějí, tak tu těch aut jezdí mraky, ale ono nejezdí.
@Ondrej1 Ten Megane je bohužel dokur..ný absurdním omezovačem rychlosti na 175 km/h. Bez něj by jezdil o dobrých 30 km/h rychleji. A je mi úplně jedno, že tak rychle většinou nejezdím, tento hujerovský přístup výrobce mě jako potenciálního zákazníka a řidiče hrubě uráží! 😡
@Frfla Hyunda i30 kombi, 509.900. Verim, ze tech 10t dolu ukecas. Tak muzes jit nakupovat.
Arese
Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Nafta nad EV i nadále drtivě vítězí
https://www.autoforum.cz/…dieselovou-540d/
Audi jako na obrtlíku - směšné!
https://www.autoforum.cz/…-predpokladalo-/
Lidé stále používají zdravý rozum
https://www.autoforum.cz/…emer-neprodejne/
Kam kráčíš, Chevrolete?
https://www.autoforum.cz/…byla-elektricka/
Tavaresovi už z toho hráblo...
https://www.autoforum.cz/…byla-elektricka/
Tak to dopadá, když něco lidem nutíte na sílu...
https://www.autoforum.cz/…nosti-pozerstvi/
Jak se sakra těch elektrokrámů zbavit?
https://www.autoforum.cz/…ani-15-tisic-km/
Ford už Evropu definitivně odepsal
https://www.autoforum.cz/…dnymi-auty-rika/
Nyní prozřeli, ale už je pozdě
https://www.autoforum.cz/…ti-cele-nemecko/
Zničující elektrošílenství ruinuje VW
https://www.autoforum.cz/…desitky-procent/
https://www.autoforum.cz/…sni-rok-prodeje-
Nafta nad EV i nadále drtivě vítězí
https://www.autoforum.cz/…dieselovou-540d/
Audi jako na obrtlíku - směšné!
https://www.autoforum.cz/…-predpokladalo-/
Lidé stále používají zdravý rozum
https://www.autoforum.cz/…emer-neprodejne/
Kam kráčíš, Chevrolete?
https://www.autoforum.cz/…byla-elektricka/
Tavaresovi už z toho hráblo...
https://www.autoforum.cz/…byla-elektricka/
Tak to dopadá, když něco lidem nutíte na sílu...
https://www.autoforum.cz/…nosti-pozerstvi/
Jak se sakra těch elektrokrámů zbavit?
https://www.autoforum.cz/…ani-15-tisic-km/
Ford už Evropu definitivně odepsal
https://www.autoforum.cz/…dnymi-auty-rika/
Nyní prozřeli, ale už je pozdě
https://www.autoforum.cz/…ti-cele-nemecko/
Zničující elektrošílenství ruinuje VW
https://www.autoforum.cz/…desitky-procent/
https://www.autoforum.cz/…sni-rok-prodeje-
@Arese
Zachraňuješ montootroky?
Existují články o produktivitě.
Viz Asie
https://www.youtube.com/watch?…
Zachraňuješ montootroky?
Existují články o produktivitě.
Viz Asie
https://www.youtube.com/watch?…
@PowerHouse
Ne, zachraňuje chlebodárce Autoforum a svou práci diskuzního roztleskávače
Ne, zachraňuje chlebodárce Autoforum a svou práci diskuzního roztleskávače
@Arese
Rozhodně jsi tady ten, kdo nasazuje nejtěžší kalibr pitomosti, a klidně si můžeš podat ruku s Romanem Hořkým. 👍
Rozhodně jsi tady ten, kdo nasazuje nejtěžší kalibr pitomosti, a klidně si můžeš podat ruku s Romanem Hořkým. 👍
@Horký Rom ještě ti nezměnili medikaci Hammuno? Jsi nahlášeane, neobolševickej TROLLE :)
@Arese autoforum 🤦🤦🤦 to je SPD autozurnalistiky
@Ondrej1 Já vím, že elektrofašistům a progresivistickým eurohujerům leží AF hóódně v žaludku. Proto si ho velice cením! 🙂👍
@Hendly pozdravuje tě Stellantis Lojzíku https://www.autoforum.cz/…jich-13-shorelo/
A tady to máš v originále, TROLLE https://www.nhtsa.gov/press-releases/jeep-wrangler-grand-cherokee-phevs-fire-risk
A tady to máš v originále, TROLLE https://www.nhtsa.gov/press-releases/jeep-wrangler-grand-cherokee-phevs-fire-risk
Tycoon
Výmluvy evropských automobilek VW a Mercedes:
"Za poklesem stojí horší prodeje v Číně, kde zpomaluje ekonomika"
"Čínská ekonomika klopýtá zejména kvůli místní krizi na trhu nemovitostí, což se odráží i do zájmu o nová auta"
Realita:
HDP Číny v Q2 2024: Růst 4,7 %
Prodeje aut v Číně Q2 2024: Růst 6,3 %
"Za poklesem stojí horší prodeje v Číně, kde zpomaluje ekonomika"
"Čínská ekonomika klopýtá zejména kvůli místní krizi na trhu nemovitostí, což se odráží i do zájmu o nová auta"
Realita:
HDP Číny v Q2 2024: Růst 4,7 %
Prodeje aut v Číně Q2 2024: Růst 6,3 %
@Tycoon Přesně tak - za poklesem prodejů nových aut v Evropě stojí jen 2 důvody: 1) automobilky začaly totálně kašlat na potřeby a vkus svých zákazníků a vyrábí auta (a zkratowozy) podle zcela nesmyslného politického zadání 2) Spalovací vozy, o které by za normálních tržních podmínek zákazníci měli zájem, jsou automobilkami (i nesmyslnými nařízeními o montáží dalších debilních jízdních asistentů) uměle zdražovány, aby vyrovnávaly miliardové prodělky při zavádění a výrobě nechtěných elektropleček. Pokud se evropský automotiv nevrátí ke zdravému tržnímu chování, skončí to obrovskou katastrofou - ztrátou statisíců pracovních míst, prudkým ekonomických poklesem a obrovským stárnutím evropského vozového parku jako např. na Kubě!
@Arese
Přesně tak.
Protože žádná cenová parita EV a spalováku se nekoná, uměle se k ní Evropa snaží přiblížit nesmyslnými regulacemi, daněmi, poplatky.
Evropa zcela rezignovala na udržitelný růst, a tak nutně nastává to jediné možné co zbývá - pád.
Lidi chtějí malé auta, malá SUV, kompakty za 20 tis. €. Evropské automobilky místo toho vyrábí velká a drahá EV nasypané elektronikou a nesmyslnou výbavou, nesmyslně výkonná, nesmyslně složitá. Nic z toho zákazník nechce. A ani nepotřebuje.
Potřebuje jediné - nemarnit čas u nabíječek a zkrátka bezstarostně se vozit. Ve spalováku. Na který si nemusí půjčovat peníze dalších generací.
Přesně tak.
Protože žádná cenová parita EV a spalováku se nekoná, uměle se k ní Evropa snaží přiblížit nesmyslnými regulacemi, daněmi, poplatky.
Evropa zcela rezignovala na udržitelný růst, a tak nutně nastává to jediné možné co zbývá - pád.
Lidi chtějí malé auta, malá SUV, kompakty za 20 tis. €. Evropské automobilky místo toho vyrábí velká a drahá EV nasypané elektronikou a nesmyslnou výbavou, nesmyslně výkonná, nesmyslně složitá. Nic z toho zákazník nechce. A ani nepotřebuje.
Potřebuje jediné - nemarnit čas u nabíječek a zkrátka bezstarostně se vozit. Ve spalováku. Na který si nemusí půjčovat peníze dalších generací.
@rohYpnol Přesně tak, pokud se Evropa rychle nevrátí od zelenorudého fanatismu ke zdravému kapitalismu, upadne do ohromné bídy a sociálních bouří. A dalším naprosto zničujícím jevem, kterým se eurobolševici usilovně snaží zničit Evropu, je podpora muslimské migrace. Pokud tyto zločince rychle nevystrnadíme z vedení EU, do několika málo let bude zlikvidovaná!!!
Lubo
Zatiaľ sa Číny až tak neobávam. Skôr nedostatku sebareflexie Európy. Samé neudržateľné sociálne a životné istoty bez vízie. A potom plačeme a ukazujeme kto za to môže.
VW za 10 rokov priemerná cena auta takmer na dvojnásobku (celosvetovo tržby na auto z 19tis Eur na 35 tis Eur, EU ešte viac). Predaj klesol, ale zisky rekordné posledné 2 roky a s tým aj 13., 14. platy, bonusy,… odstupné aj 450 tis Eur 🤦♂️
https://fortune.com/…utting-drive-ev/
K tomu najdrahšie energie na svete. Zbavovanie sa vlastných zdrojov. A tie najdrahšie nakupované energie ešte 2x zdražené povolenkami 🙈, nech máme 100% 🌱oceľ a chémiu bez emisií z Číny. 🤩
VW za 10 rokov priemerná cena auta takmer na dvojnásobku (celosvetovo tržby na auto z 19tis Eur na 35 tis Eur, EU ešte viac). Predaj klesol, ale zisky rekordné posledné 2 roky a s tým aj 13., 14. platy, bonusy,… odstupné aj 450 tis Eur 🤦♂️
https://fortune.com/…utting-drive-ev/
K tomu najdrahšie energie na svete. Zbavovanie sa vlastných zdrojov. A tie najdrahšie nakupované energie ešte 2x zdražené povolenkami 🙈, nech máme 100% 🌱oceľ a chémiu bez emisií z Číny. 🤩
rohYpnol
Evropa potřebuje tvrdě narazit do zdi aby se EK a současně složení EP probralo ze svých zelených utopických bolševických snů.
Regulace a emisní huejrská politika evropskou automotive zabije. Dopadne to stejně jako s oblečením, elektronikou a dalšími komoditami. Vše budeme dovážet.
Jen ty eurohujerské hlavy skopové nějak nechápou, že nás neuživí překladiště, byrokracie a dotace a že dovoz komodit neznamená snížení emisí ale pravý opak.
Výroba se realizuje jinde s vyššími emisemi a navíc generujeme emise z dopravy těch komodit.
Ale eurohujeři toto nepochopí, oni žijí ve světě kde nám vozí uhlí z Austrálie lodě na sníh ...
Nejlépe by si nechali postavit přehradu nebo nový Krnov v Číně a dovezli jej v lodních kontejnerech...
Regulace a emisní huejrská politika evropskou automotive zabije. Dopadne to stejně jako s oblečením, elektronikou a dalšími komoditami. Vše budeme dovážet.
Jen ty eurohujerské hlavy skopové nějak nechápou, že nás neuživí překladiště, byrokracie a dotace a že dovoz komodit neznamená snížení emisí ale pravý opak.
Výroba se realizuje jinde s vyššími emisemi a navíc generujeme emise z dopravy těch komodit.
Ale eurohujeři toto nepochopí, oni žijí ve světě kde nám vozí uhlí z Austrálie lodě na sníh ...
Nejlépe by si nechali postavit přehradu nebo nový Krnov v Číně a dovezli jej v lodních kontejnerech...
@rohYpnol V EU zachraňujeme svět, v USA mají takovéto novinky:
https://medium.seznam.cz/…odinny-sen-89480
https://medium.seznam.cz/…odinny-sen-89480
simcafojtikova
Příspěvek podléhá schvalování.
Nery
V EU zachraňujeme svět, v USA mají takovéto novinky:
https://medium.seznam.cz/…odinny-sen-89480
https://medium.seznam.cz/…odinny-sen-89480
@Nery to se do Evropy moc nehodí. V Římě s tím neprodejes polovinu města. Pěkny kočár pro Ameriku, kde je pro nej dost místa.
@Jenik3 Tak samozřejmě, že to není ideální auto do města, ani bych ho nepotřeboval, ale je zajímavé to snižování objemu na 2,5 litr. A prý mají v America rovněž přísné emisní normy
Hendly
Jiste tu bude mnoho prispevku jak za vse muze EU a jak musime zacit vyrabet vic spalovaku, spalovat vic uhli a tavit vic zeleza.
Tedy to co pro nas dlouho delala Cina a evropa to ridila a vymyslela.
A to mam byt cesta k prosperite?
Neverte trollum pod clanky.
Tedy to co pro nas dlouho delala Cina a evropa to ridila a vymyslela.
A to mam byt cesta k prosperite?
Neverte trollum pod clanky.
@Hendly
Přesně. Nevěřte ulhanému hendlíčkovi
Přesně. Nevěřte ulhanému hendlíčkovi
@Hendly nevěřte neobolševickým utopistům placeným čínou za propagaci OZE a EV, kde je majoritní dodavatel do EU právě Čína. Vid trolle
@Hendly pozdravuje tě Fiat, to je prodejní trhák vid neostalinisto https://www.autoforum.cz/…alsi-cely-mesic/
@Barrichello Mluvil jsem o víkendu na oslavách 125 let Fiatu s kamarádem, co prodává fiaty v autosalonu. Tedy prodává... neprodává. Nemá co. Zrovna zavírají jednu pražskou pobočku. Ale říkal, že kupodivu Stellantis jako celek je se sebou velice spokojený.
Helle2
Teorie neomezeného růstu ( čehokoliv ) je prostě z principu nemožná. A jedno staré heslo říká : nic netrvá věčně ( ani miliardové zisky automobilek )
×
Sdílení komentáře
×
Asie využívá roboty, Škoda auto montootroky.
Nyní zde proběhly videa z výroby Škodárny.
U nás montootroci montují dveře, okna, ... . U Xiaomi to dělají roboti za ZLOMEK času montootroků.
Škodárna, když už má drahé energie, pracovní sílu, tak to pojistí malou produktivitou.
Indie, Brazilie, Mexico, Taiwan, Vietnam, ... již mají roboty místo montootroků.