Novinky
I já sám musím přiznat, že jsem tak líný, že se mi nechce MHD. Ale je to neudržitelné, všude jsou narvané cesty v zácpách a v autě sedí po jednom člověku. Nějaká ta pravidla se budou muset zavézt.
@KANKUNEN Ve špičkách je ale plná i ta MHD. Třeba by pomohlo lepší rozložení začátku a konce pracovní doby. Když v průmyslové zóně všechny fabriky začínají přesně ve stejnou hodinu, tak problém s dopravou bude vždy. To samé v centrech.
@houmer56 ikdyz v pražském metru by nebylo špatné zavést značky, radary (max 6km/h)a semafory. Teď jsem jím jel a je vysloveně nebezpečné pobíhat mezi lidmi, chodit v protisměru či běhat protisměrem. Spousta lidí se také ve frontách u eskalátorů a schodů dost tlačí a předbíhá. Nějaké pokusy již jsou (značka jednosměrky na Můstku a jinde) ale nikdo to nedodržuje.
Potom, v extrému, lidem brát povolení k chůzi - za opakované porušení.
Potom, v extrému, lidem brát povolení k chůzi - za opakované porušení.
@KANKUNEN Tak v první řadě za to může nedostupné bydlení v centru měst. Hezky je to vidět i u nás v Praze. V práci nemám jediného kolegu, který by bydlel v Praze.
@Miorolo
Bydlím víc jak padesát let v Praze. Prakticky v centru lépe v širším centru.
Když chceš bydlet v Praze, můžeš, jen nesmíš bejt lakomej a línej přemýšlet, protože je to věc osobního rozhodnutí a priorit.
Někdo raději postaví psí boudu na poli 30km od Prahy a do smrti bude splácet hypotéku a úvěry na dvě káry, a bude furt sekat trávník, vymetat okapy, odklízet sníh a řešit vytápění, žumpu, vodu z kohoutku, možná i vometání solárních zázraků, řešit kapacitu bateriového úložiště a k doktorovi, do krámu, do kina, do divadla, do práce, do školy a vůbec do jakékoliv civilizace to má hodinu tam a hodinu zpátky. Ale za odměnu bydlí v "přírodě", no a někdo si zase pronajme nebo koupí byt v Praze podle svých představ a možností.
Na domek na poli já už jsem moc starej, všechno si raději voběhnu pěšky do čtvrt hodinky a auto mám vlastně ne z bezpodmínečné nutnosti, ale spíš z rozmařilosti, pro radost a na dálky. Akorát nemám solár, tak musím jezdit s V osmou.
A kdoví jak by to dopadlo, kdyby se to všechno podškrtlo a zodpovědně sečetlo.
Nemáš jediného kolegu, který by bydlel v Praze. Já zase mám 90% všech kámošů co v Praze bydlí.
Vymejvat mozek se mi snažili 40 let, dnes s tím už začínat nebudu a ani nechci.
Bydlím víc jak padesát let v Praze. Prakticky v centru lépe v širším centru.
Když chceš bydlet v Praze, můžeš, jen nesmíš bejt lakomej a línej přemýšlet, protože je to věc osobního rozhodnutí a priorit.
Někdo raději postaví psí boudu na poli 30km od Prahy a do smrti bude splácet hypotéku a úvěry na dvě káry, a bude furt sekat trávník, vymetat okapy, odklízet sníh a řešit vytápění, žumpu, vodu z kohoutku, možná i vometání solárních zázraků, řešit kapacitu bateriového úložiště a k doktorovi, do krámu, do kina, do divadla, do práce, do školy a vůbec do jakékoliv civilizace to má hodinu tam a hodinu zpátky. Ale za odměnu bydlí v "přírodě", no a někdo si zase pronajme nebo koupí byt v Praze podle svých představ a možností.
Na domek na poli já už jsem moc starej, všechno si raději voběhnu pěšky do čtvrt hodinky a auto mám vlastně ne z bezpodmínečné nutnosti, ale spíš z rozmařilosti, pro radost a na dálky. Akorát nemám solár, tak musím jezdit s V osmou.
A kdoví jak by to dopadlo, kdyby se to všechno podškrtlo a zodpovědně sečetlo.
Nemáš jediného kolegu, který by bydlel v Praze. Já zase mám 90% všech kámošů co v Praze bydlí.
Vymejvat mozek se mi snažili 40 let, dnes s tím už začínat nebudu a ani nechci.
@gil54
No, jestli to není PRÁVĚ tím že 50 let bydlíš v Praze.
Kdybys chtěl do Prahy NOVĚ dnes, tak když umíš počítat tak bys právě bydlel v té psí boudě 30 km za Prahou...
No, jestli to není PRÁVĚ tím že 50 let bydlíš v Praze.
Kdybys chtěl do Prahy NOVĚ dnes, tak když umíš počítat tak bys právě bydlel v té psí boudě 30 km za Prahou...
@gil54 Hmmm, 50 let bydlíš v Praze. To bude ono. Zkus se vžít do 20-25letého člověka, který se chce osamostatnit a žít v Praze dneska. Pokud něco nezdědil nebo nepochází z "lepších poměrů", tak stěží sežene peníze na měsíční nájem v 3+kk. A kdyby náhodou chtěl něco koupit, tak přeji hooodně štěstí. Bez hypotéky nereálné a získat hypotéku na nový byt v Praze a být schopen ji splácet, to nejde ani s průměrným pražským platem.
@Miorolo
Hmmm...
...zkus se vžít do 20-25letého člověka, který se chce osamostatnit a žít v Praze v roce 1974...
...nový byt (jakýkoliv byt)...hypotéka... průměrný pražský plat...v roce 1974...???
Proti dnešku procházka parkem, byty se de facto rozdávaly všem zdarma. A nabídka volných bytů ihned k nastěhování taková, až oči přecházely. No, možná si sem tam něco přečti, zavzpomínej, máš-li na co, a občas si povyprávěj s lidmi, kterým věříš, jsou vzdělaní, vážíš si jich a kteří zároveň něco pamatují.
Hmmm...
...zkus se vžít do 20-25letého člověka, který se chce osamostatnit a žít v Praze v roce 1974...
...nový byt (jakýkoliv byt)...hypotéka... průměrný pražský plat...v roce 1974...???
Proti dnešku procházka parkem, byty se de facto rozdávaly všem zdarma. A nabídka volných bytů ihned k nastěhování taková, až oči přecházely. No, možná si sem tam něco přečti, zavzpomínej, máš-li na co, a občas si povyprávěj s lidmi, kterým věříš, jsou vzdělaní, vážíš si jich a kteří zároveň něco pamatují.
@KANKUNEN A to jako proč? Opět omezování a zákazy? řekl bych, že současná Pařížská vládnoucí levice na to dojede a stejně tak pokud něco podobného vymyslí ten zelený komunista Hřib...
@KANKUNEN
Je obrovský rozdíl jezdit MHD v Praze a jezdit MHD někde v Jihlavě nebo nedej bože ještě větší díře.
V Praze se dá s MHD fungovat a vesměs je to rychlejší, efektivnější a pohodlnější (až na to že se člověk motá mezi lidmi což je často ne moc stravitelné). Člověk neřeší kdy co jede ale řeší mnohem víc kudy a čím pojede.
Ale nelze posuzovat 95% země podle jednoho hlavního města.
Je obrovský rozdíl jezdit MHD v Praze a jezdit MHD někde v Jihlavě nebo nedej bože ještě větší díře.
V Praze se dá s MHD fungovat a vesměs je to rychlejší, efektivnější a pohodlnější (až na to že se člověk motá mezi lidmi což je často ne moc stravitelné). Člověk neřeší kdy co jede ale řeší mnohem víc kudy a čím pojede.
Ale nelze posuzovat 95% země podle jednoho hlavního města.
@KANKUNEN Dneska jsem se prokousaval Brnem.
Je to presne jak rikas, ale navic tak 3 z 5 aut jsou velike SUV.
A v nich jeden clovek... vetsinou zenska.
Nejlepsi bylo 5 SUV najetychna dlazbe pred skolou - matinky jely pro ditka.
Hruza trepe chalupou.
Je to presne jak rikas, ale navic tak 3 z 5 aut jsou velike SUV.
A v nich jeden clovek... vetsinou zenska.
Nejlepsi bylo 5 SUV najetychna dlazbe pred skolou - matinky jely pro ditka.
Hruza trepe chalupou.
@Ja Prvni 123 Ani ne tak veliká SUV, jako spíše vysoká. A ta výška, ta výška nemá vůbec žádný vliv na prostor na silnici😊 Takové ty mid-size SUV mají pod pět metrů, stejně jako každý druhý sedan a do šířky taky nejsou větší. Jediné, co se počítá, je délka, bylo by fajn, kdyby všichni jezdili ve čtyřmetrových a menších městských autíčkách, ale všechny tyhle auta alespoň jednou za týden mají uplatnění a vezou více lidí. A kupovat si druhé auto do města je podobný ekonomický nesmysl /plus pojištění, plus pořízovací cena, plus parkování/, že většině lidí nedává smysl mít " městské auto". Ale pokud by se to skutečně podařilo, a jezdilo více "krátkých" aut, jediné, čeho by se reálně dosáhlo budou o dvacet procent kratší kolony😊
Jestli by nebylo lepší jít na 30km/h?? Prodloužení časů dojezdu o 5 min nikoho nezabije.
Také Praha, což zavést 30km/h po celé Praze?
Také Praha, což zavést 30km/h po celé Praze?
No, a na takovy okruh je preci logicky idealnim autem tritunove SUV, s minimalne 600 kW...
To se nedivím, když se cpou mezi auta s dvoustopými vozidly. S jednostopými by se tam vešli daleko líp. A nevěřím, že tam všichni jezdí na Qadro4.
https😐/www.motorbike-czech.cz/…na-evropsky-trh/