Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Testujeme nový Renault 5! Ptejte se, co vás zajímá

43 komentářů

ericn
Zajímalo by mě, kdy Renaultu dojde, že tohle auto by mělo mít benzinový motor? Jako EV bude mít prodejní potenciál dost malý... 😄
Avantime
@ericn Otázka ako päťročného škôlkara alebo otrepaný trolling? Asi kombinácia.
traveldrive
@Avantime No, pri silnejúcich hlasoch proti elektromobilite a greendealu sa niet čo diviť. A popravde, s litríkom pod kapotou, hoci s nejakým elektromotorčekom a baterkou naviac by to bola zaujímavejšia ponuka. Hlavne vzhľadom na doteraz avizovanú predajnú cenu.
Inak za mňa až tak dobre nevyzerá, zvonka mi to príde kvapku prekombinované, hlavne spredu. Kolesá by sa zišli o chlp menšie a tá kľučka zadných dverí v stĺpiku...
V interiéri ma zaujali asi len sedadlá, a k nim by smerovala moja jediná otázka, či sa v nich sedí rovnako famózne ako vyzerajú. nepochopím volant, štvorec, s ramenami plnými tlačidiel, pôsobí vyslovene odpudzujúco.
Vždy som Renaultu fandil a jeho modely sa mi páčili. Dnes neviem, či by som si u Renaultu vôbec vybral.
ericn
@Avantime Ale ne, spíš povzdech. To je po dlouhé době Renault, který se mi vyloženě líbí, ale jako EV prostě ne. Kdyby měl 1,3TCe + 6M tak do něj i půjdu. Tohle není "daily car", ale víkendovka, pro radost z řízení, řazení a pěkného zvuku... Náhrada za Twing👋Clio RS 😄
Avantime
@ericn Tak veď pekné lákadlo prejsť na elektrinu. Čo som už nejaké testy videl, tak zábavné to vraj veľmi nie je, možno tá Alpine bude.
Ako povzdych to beriem, všetci dobre vieme prečo v tom nie je benzínový motor.
ericn
@ericn Jj, trolit jsem nijak nechtěl, ale tohoto je mi docela líto. Krásné retro a zkazí to elektrikou...
Nebo Nebo
@ericn Však jsem to jednou říkal, auto s retro designem musí mít i retro pohon 😉
Avatar - xxc
xxc
Veď už to to auto malo benzínový motor, v minulom storočí 😄
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Vážený pane Bednaří,

můj dotaz směřuje především k oficiálnímu dovozci Renault pro Českou republiku😒br />
Proč je možné již nyní objednat model Renault 5 E-Tech na německém konfigurátoru, zatímco na českých stránkách Renaultu tento model zatím není dostupný?

Děkuji za Vaši odpověď.

S pozdravem,
HR
Avantime
@Horký Rom Na to ti môžem aj ja odpovedať. Ide hlavne o cenu a dopyt. Na západe to vedia predávať drahšie a je tam po tom väčší dopyt, takže tamojšie trhy majú prednosť. U nás by boli zatiaľ dlhé čakacie doby na dodanie.
Druhý dôvod je špecifikum výbav pre rôzne trhy. Centrála Renaultu má napríklad vyhodnotené, že u nás musia mať autá silnejšie kúrenie a vyhrievané sedadlá či volant. To sú prvky výbavy, ktoré nabiehajú neskôr.
Avatar - del42sa
del42sa
@Avantime ty to nechápeš, on to auto hrozně chce koupit , jako první zákazník v ČR, takové auto je do Chánova jak dělané .-)
Kvalitar
Pre mna je novodoby Renault 5, specialne v zltej farbe najvyraznejsou novinkou roka 2024. Bol vystaveny pred dvomi tyzdnami aj na Nitrianskom autosalone a mal myslim velky uspech. Urcite bu som si prial aj benzinovu motorizaciu.
jam2015
Auto za tie peniaze pre koho? Pre seniorov a rodiny z deťmi určite nie!
Avantime
@jam2015 Hej, lebo rodiny sa dnes idú utĺcť za autom B segmentu.
traveldrive
@Avantime Dnes si nejaký ostrý. Je všetko OK?
Avantime
@traveldrive Nie som ostrý, len cynický. Prečo by si toto mali kupovať rodiny s deťmi?
ericn
@Avantime jj tohle je pro singles nebo jako třetí auto “na zábavu”, pro rodinu je moc malé a proto se nebude moc prodávat a slušel by mu spíš benzin 😋
traveldrive
@Avantime Podľa mňa narážal skôr na cenu - že za cenu auta pre rodinu dostaneš prcka do mesta...
Avatar - praptak
praptak
Podobně jako Mini.
Avatar - xxc
xxc
@Avantime Preco by si to rodiny s detmi kupovat nemohli? 2 deti vojdu do Citiga v pohode, keby mal ten Renault aspon taky priestor, ako je v Citigu a nejake moderne technologie za dobru cenu, tak nevidim problem. Ale aj Megane je mensi ako Citigo vo vnutri, tak uvidime. A technologie to urcite mat nebude, necital som este clanok, ale urcite ladia pre nas trh zvysenu hlucnost 😄 Aj pri novom Scenicu sa novinar stazoval na hluk na dialnici. Proste clovek nepochopi, co ich k tomu vedie takto navrhovat auta.
ericn
@xxc když máš 2 děti, tak tě taková blbost jako cpát je do Citigo apod., ani nenapadne… takže proto 😋
Avatar - xxc
xxc
@ericn Ale napadne, je to super auto do mesta. Len tomu chyba vykon, pohon vsetkych kolies, vyssia svetla vyska, komfort a svetla. Som zvedavy, ci to Renault ponukne. Inak pre zenu s 3 detmi je to mozno este pohdlnejsie, ked jedno dieta sadne dopredu a 2 si sedia kralovsky vzadu. V ID4 alebo Enyaqu sa 3 deti tlacia vzadu a nadavaju. To su proste tie teorie bez realnych skusenosti.
Avatar - pallas
pallas
@xxc nikto si to pre rodinu nekúpi, dnešné rodiny s 1-2 deťmi nebudú dávať vytúžené dieťa do sedačky vzadu - ako ho tam dáš a zapneš mu pás? v predklone? kde dáš kočík, alebo neskôr kolobežku, bicykel?
traveldrive
@ericn @pallas

Chlapci, už ste niekedy videli, aby xxc vypotil niečo logické alebo zmysluplné?
ericn
@traveldrive vlastně ani ne 😋
Avatar - xxc
xxc
@pallas Deti sedia normalne vzadu zapnute pasom, kolobezku v Citigu bezne vozim, dokonca aj detsky bicykel vojde do kufra. Na ostatne bicykle som kupil nosic na strechu 😄 Proste to su ludia, co sa v tom v zivote neviezli. Aj ked je pravda, ze ma to svoje limity a velky kocik do toho nevojde, ale ako sekundarne auto je to vhodne aj pre rodinu. Preto aj ten Renault tu ulohu mohol splnat, nebyt toho, ze hned v drhuej vete sa autor clanku stazuje na miesto v interieri 😄
Avatar - lordlord
lordlord
Je tak super jako R5 Gt, když má podobný výkon?
distephanoCZ
Mě by zajímala jen maličkost. Velikost zavazadlového prostoru a jestli je průvlak na lyže? Protože Elroq se chlubí lidovou cenou spalovaku. Ale když chci průvlak na lyže tak jsem na ceně přes milion korun 😂
Avatar - praptak
praptak
Elroq se určitě nechlubí cenou spalováku. 😉
Dini
Kolik je mista vzadu na nárty pod přední sedačkou?
Jak jsou vysoko kolena vzadu?
Jiný úložný prostor než zadní kufr?
Přední náhon (tuším) je dobře odladěný nebo umí hrabat kdykoli a kdekoli v zatáčce?
Skutečná hmotnost?
Odhlučnění podvozku

Jinak klasika dojezd a nabíjení.
Avatar - Adrian77
Adrian77
@Dini Konečně dotaz k věci 😄
maca02
1) jak rychle lze povypínat otravné asistenty?
2) co ten přetlustý displej? Trochu kaňka ...
3) nepřehřívá se ten displej? viz Mercedes
4) jak rychle nabíhá infotainment?
5) nemůžete se zeptat, proč udělali tu část displeje před řidičem tak titěrnou? Vypadá to strašně a spolu s celkově mimořádně tlustým displejem je to vyloženě celý ohyzdnost
6) můžete srovnat komfort na těch 18" kolech s jinými EV?
7) to asi nebude mít tepelné čerpadlo, že?
😄 má to automatický předehřev baterky?
Modrý blesk
Dobrý večer,
Dotaz: Jakou verzi baterky budete mít, 40 nebo 52 kWh? Pokud budete mít 40 kWh, dojede R5 na jedno nabití např. z OC Nový Smíchov v Praze do OC Šantovky v Olomouci, trasa po D11 a D35, cca 260 km? Nebo pokud budete mít verzi s 52 kWh, tak dojede tato verze R5 z Prahy do Brna a zpět po D1, tj. cca 400 km na jedno nabití. Renault R5 považuje za moderní elektromobil s moderní technikou, tak by mě zajímalo, zda již uváděné dojezdy odpovídají skutečnosti. Děkuji.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@Modrý blesk
Pod 50tku by som nesiel... taky elektrovoz nema zmysel ale uz uplne vobec
Avatar - Adrian77
Adrian77
@Modrý blesk Pokud pojedete po té dálnici 80 - 100 km/h, tak zřejmě dojedete.
Je to jako ptát se, zda auto s průměrnou spotřebou 4,6 l/100 km (Citroen C1) ujede na plnou nádrž (35 litrů) z Prahy do Olomouce a zda ujede těch 760 km. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že možná, pokud pojedu sám rychlostí tak 80 km/h.
Pokud pojedu 150 km/h a plně naloženej, ujedu max. 500 km.
ericn
@Adrian77 no ale rozdíl je v tom, že tu C1 dotankuješ za 5min na každém rohu a jedeš dál 😋 Kdežto ta R5 bude v režimu 10-80% baterie, tj dojezd bude výrazně kratší. A jakékoliv doplnění je minimálně půl hodiny, spíš 45min…
Modrý blesk
Dovětek k mému dotazu ohledně deklarovaného dojezdu v reálném provozu.
R5 je 3,9 metrů dlouhý, Favorit měl 3,8 metrů a dala se sním sjezdit Evropa a dále R4 bude mít shodnou techniku, má mít 4,1 metrů a má navazovat na původní R4 i prostorností. U EV je problém vedle ceny a hmotnosti právě udávaný dojezd, který je "až". Dokud automobilky nebudou u EV udávat i minimální "zaručený" dojezd, tak to je z mého pohledu stále klamání uživatele...
Pavel Mikeska
Velmi jsem.se těšil na Renault 5 , konečně kompaktní EV, ale proč je to proboha předokolka když to stavěli primárně jako elektro vůz?!?
Dotaz: bude mít tepelné čerpadlo i základní verze?
Xprcek
>Ptejte se, co vás zajímá
Zajímá mě, zda-li tento dizajnově povedený francouzský elektromobil spoléhá na ohřev baget v interiéru archaickým PTC ohřevem nebo používá systém tepelného čerpadla schopného běžet ve ztrátovém režimu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je do budoucna v plánu použití LFP baterie?
Arese
Dokud toto pohledné autíčko nedostane skvělý motor 1.33 TCe + 6st. manuál, tak mě vůbec nezajímá, pojízdné elektrospotřebiče totiž zásadně nekupuji! Slyšíš, Renaulte?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Na pohled je to hezke, ale proc je to vyhradne na baterky?
Takze pro vetsinu lidi nepouzitelne.

Mam tedy jedinou otazku: nebudi se ze sna hruzou z trestu osudu, ze ikonickou "petku" takhle zneuzili a znasilnili?!
Renoo
Kdo a kde pro něj vyrábí baterie. Stejná otázka platí i na motor.
Jakou má čelní plochu a jaký je koeficient odporu vzduchu.
Má tepelné čerpadlo?
Jaká je dálniční spotřeba při tachometrové 130.