Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Hybridů se v září v Evropě prodalo víc než aut na benzin. Diesel dál padá

76 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Protože pořádnej diesel, aby si pohledal a mimo koncern už ho hledáš lupou 😐 RIP, měl jsem tě rád diesle, ale taky jsem zradil...

p.s. v té uvodní fotce ta zelená vypadá mnohem líp takhle v detailu, než na tom autě 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
Poradnej diesel skončil asi tak před 40 lety. Byl to vždy jeden velký kompromis.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pořádnej diesel poslední a funkční jsem prodal na jaře, byl to úžasný francouzský HDI! 😁 Škoda, že si ho nikdy nedocenil 😁 @Mikesus
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
No ten zvuk byl děsnej.
Avatar - praptak
praptak
Upřímně, děsný zvuk má i nafta v Audi Q8.
Avatar - apoho
apoho
@Mikesus
ještě si počkám, co řekne Ada až se probudí z odpoledního šlofíku 😂
Avatar - Jenik3
Jenik3
Belgie: dlouhé roky se danove preferovala nafta, protože nízké hodnoty CO2. Pak benzín, protože zmena měření CO2 a teď elektro. Pochopitelně, že jadernou elektrárnu vypnuli, protože fuj.
ptr078
Nemcurom zratali, se vypnutie funkcnych jadrovych elektrarni stalo danovych poplatnikov iba 400 miliard eur, nehovoriac o tom, ze v case nedostatku palili uhlie a mazut, co im v rokoch 21,22,23 zhorsilo zivotne prostredie
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ne, ta cisla nerikajio preferncich zakazniku vubec nic.

Jen o strukture nabidky a sile dotacnich pobidek.

Mnoho modelu uz se neda jinak nez jako hybrid koupit.
Tak z toho nedelejte preferenci zakazniku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ja Prvni 123
Zákazníci začali víc preferovat hybrid, poptávka klesla, tím klesla nabídka a tak dále se to urychlilo.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Mikesus Ne.
Klesla nabidka, a tim klesly prodeje.

Cistej benzin se proste uz nabizi jen vyjimecne.
ericn
@Ja Prvni 123 Přesně tak, není to preferenci zákazníky, ale o výrazném poklesu nabízených variant. Vždyť naftu už má jen koncern a jen 2.0TDI ve vyšších cenových hladinách. Modely nižší střední jsou už skoro bez naftových motorů...
Nebo Nebo
@ericn Naftu má koncern ještě V6 3.0 TDi, ale to spíš nabizí u větších aut typu Touareg, Audi Q7/Q8... Ale v Audinách je mild hybrid tuším, takže do kategorie hybridů?
ericn
@Nebo Nebo jo jasně, ale 3.0TDI moc finančně dostupné není 😋
Nebo Nebo
@Ja Prvni 123 Souhlas, mnoho modelů bez (mild) hybridu neseženu
Takto: Chci Audi s dieselem? Jedině mHev, chci 1.5TSi? Většinou mHEV, chci Fiata Pandu? Také hybrid...
Avatar - praptak
praptak
1,5 TSI je bez mild-hybridu s manuální převodovkou (někde i s DSG). Souhlas, že nabídka motorů bez hybridizace se zmenšuje.
Avatar - Anonym
Anonym
Není mi z toho zřejmé, zda už tedy je dnes zítra, co znamená včera? Odpoví mi některý ze zdejších novodobých Fučíků?
Avatar - Jenik3
Jenik3
@Roman Horký To ukážou čísla za celý rok. Hybrid je zajímavá technologie, ale draha v porovnání s benzínem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Jenik3
Drahá? 🤣🤣
Že tady někdo neví rozdíly mezi hybridy a vše hází jako phev?
Avatar - Jenik3
Jenik3
Ani ne do jednoho pytle jako vedle sebe. Napr. Kia Rio vs T.yaris cross.
argejev
@Mikesus @ Jenik3...ak porovnáme približne rovnako veľké, rovnako výkonne a rovnako vybavené HEV auto s ICE autom s automatom, tak su ceny vysie medzie 10-15 %, podľa preferencie toho, čo tlačí samotný výrobca. Keďže sa bude znižovať požiadavka na flotilové emisie tak sa tento rozdiel bude postupne zmazávať pretože HEV majú nižšiu spotrebu a tak budu výrobcovia ich ICE predávať za vyššiu cenu, pretože na 95gCO2/km sa platí pokuta - toto z dnešných ICE aut dokáže dávať zlomok...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@argejev
Fakt? Můžeš uvést konkretni srovnání, kde je hybrid dražší o tech 10-15%?
Avatar - praptak
praptak
Ne, nikdo si to neplete s PHEV, hybrid je prostě dražší než čistý benzín.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@argejev Už si to nepamatuji přesně, ale když jsem před časem poptával malé SUV, tak byl Yaris Cross Hybrid spíš levnější než VW 1.0 TSI, s Capturem 1.3 TCe +- nastejno, překvapivě ne o moc dražší než Stonic 1.0 MHEV, a 2008 1.2 PT byla úplně mimo. Yaris měl tedy štěstí, že střední výbavou splňoval nutné minimum.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@praptak
Tak dej příklad. Zatím twisted ukázal jeden a ten je přesně opačný tomu co tvrdíš. Spis to vypadá, ze si pleteš HEV a PHEV. O mHEV ani nemluvím, protoze to nemá s hybridem nic společného. Nerozjede se na elektriku, neumí jet ani městskou rychlosti na elektriku
Je to spíš berlička pomáhající klopytajicimu. Takový rozšířený startstop.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já si pořídil hybrid, protože v poměru cena/výkon vycházel naopak velmi dobře 😊 @Jenik3
Arese
@Jenik3 A devastující z hlediska řidičského zážitku - nelze mít manuál, u plných hybridů časti nesoojité přechody mezi spalovákem a elektro, často nehladký nástup brzdného účinku...
Prodeje hybridů rostou, protiže zvláště sulnější benzinové motorizace se bez hybridizace už nenabízejí, nikoliv proto, že by po hybridechvzákazníci toužili. Ti jen volí menší zlo v nabídce hybrid/plný zkratomobil! 🤮🤮🤮🤮
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tady si někdo připravuje půdu na nové auto s hybridním pohonem žejo? 😁 😁 😁 @Arese
Avatar - Anonym
Anonym
@Arese Takže Aresek se nám zase vyzvracel, ale že ti to trvalo dnes s tím řidičským zážitkem.
Arese
@Arese Omlouvám se za překlepy, psal jsem to narychlo na mobilu. 😊)
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Presne, ničí to zážitek z jízdy, proto je potřeba koupit SUV s manuálem, pro ten zážitek z jízdy.
Avatar - praptak
praptak
Zážitek z jízdy je založen na zapojení řidiče. Je potřeba Toyota GR Yaris či GR86. 🙂
Frfla
Je to tim, ze benzina uz bez mHEV nebo HEV ani v nabidce vyrobcu nenajdete. Jeste par exemplaru sice je: Kia Ceed, Opel Astra,... ale je jich cim dal mene. mHEV je jen dalsi kurvitko, ktere je pro uzivatzele k nicemu, jen se muze pokazit a ma pak zbytecne naklady (dnesni cena mhev aku je kolem 40k). CO2 to moc nepomuze, jen to bere prostor a auto to musi s sebou stale tahat. Takove slepe strevo aut. HEV je pak uz trochu jina liga, ale modernimu dieselu ve spotrebe se tak tak vyrovna. Zase vyssi slozitost a mozna vyssi poruchovost. Novy invertor kolem 40k, eletromotor 60k a trakcni aku nevim. Plus ostatni komponenty stejne jak u ICE.
stopel
@Frfla to je blbost nad mraky, vid HEV od Toyoty, ktory patri k najspolahlivejsim technologiam na trhu.
Frfla
@stopel Mrknete sem na chladnou statistiku TUV reportu 2024: https😐/svolavacky.cz/…t-2024-2-3-roky/
Toyoty jsou podprumerne. Toyota Corolla pod Ceedem. Ano, kdysi Toyoty byly v TOP 5, ale od te doby, co jsou HEV, tak sly dolu. Tim nerikam, ze je to jen HEV pohonem! Toyota nabizi jen 3 roky zaruky (nebo 100k km) - asi vi proc. Na HEV pohon pak jen 5 let. Jini vyrobci vetsinou 5 let na cele auto a nekdo i 7 let.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele, co to je za statistiku ? Podle svolávaček hodnotí spolehlivost? To znamená, že to automobilka řeší ne? 😁 Podle svolávaček moje bývalé Mondeo už 2x shořelo a zabily mne airbagy Takata 😁 Jinak auta z roku 2020 teprve ted začínají mít první STK.... to není moc vypovídající spolehlivost, navíc na STK se neřeší závady vážnějšího charakteru, škoda, že tam není více.. vím, že v ČR měly problém obecně HEV na emisích, ale protože technici nedodržují postup měření, diskutováno přímo na STK s technikem 😊 @Frfla
Avatar - Anonym
Anonym
@Frfla Uvedu seznam závad na mém Priusu 3. generace mezi 8-15 roky stáří, které jsem musel platit ze svého (tedy nebyly pokryty zárukou):
Konec seznamu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Frfla
On ještě někdo hodnoti Spolehlivost podle STK?
A hodnotit podle svolavacek? To jako automobilka, která řeší vady, i když se nemusí projevit a některé ani nezpůsobí poruchu vozidla ( například požár po nehodě, zvýšení riziko zranění atd ) je méně spolehlivá než ta, která na všechno tohle kašle? To je zajimavy přístup.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Roman Horký
Já bych to spíš hodnotil podle poctu těch, kvůli kterým se muselo neplánovaně do servisu. Bez ohledu jestli je platíš nebo ne. Já už mám za sebou asi 3 svolavacky a ani s jednou jsem nemusel speciálně do servisu. Prostě se to udělá až se auto objevi
Avatar - Anonym
Anonym
@Mikesus Tak to funguje i u mě. Neplánovaně do servisu jsem musel 1x kvůli závadě trakční baterie, která byla vyměněna v rámci záruky.
Avatar - praptak
praptak
Celkově je to složitější technologie, je tam více komponent, které se mohou pokazit, např. trakční baterie. Nejspolehlivější jsou Toyoty bez hybridu, které se tu neprodávají.
Avatar - Anonym
Anonym
@Frfla Já bych to viděl ještě mnohem černěji s tím HEV. Ty elektromotory, které se zajisté pokazí, tam mám dokonce dva. Měnič je od slova, že ho měníš prakticky každý rok a trakční baterie? Se štěstím vydrží 2 měsíce.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Moderní diesel umí na dálnici, tam je pořád fajn a nevadí mu tolik rychlost, takže exaktně ano, diesel na dálnici žere méně, než hybrid, ale ten rozdíl je v řádech 1-1,5litru na 100 km ve prospěch nějaké moderní nafty, za mne je v tomto asi etalonem 2.0TDI85kw s manualem, které jezdí pořád za 5-5,5 ať s tím děláš, co s tím děláš. Na druhou stranu, pokud budu soudit dle sebe, tak já s 132kw AT a AWD naftou jezdil i tu dálnici v prumeru za 7 a s FWD AT HEV 144kw jezdím za 6-6,5 dálky svižněji, což odpovídá spotřebě služebního Superbu 2 2.0 TDI 103kw 4x4 s manualem/ O3 2.0 110kw FWD s MT, které střídám a mám s nimi najeto už desítky tisíc km na dlouhých trasách. @Frfla
Frfla
@Ozzman diky za sdileni zkusenosti. Jeste jak je na tom mesto, tam HEV vede.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Samozřejmě, tam je to polovina spotřeby dieslu, obecně tato popisovaná auta ve městě jedou za 8-9, myslím fakt město typu Praha, Brusel, Berlín a jiné, kde jsem to měřil. HEV si vezme 3-6 (6 je když vyjedeš studeným autem třeba na Letnou od řeky 😁), ale město projedeš většinou poid 5 i s tím, že se vybije baterka a začne ji dobíjet motor v koloně @Frfla
Avatar - Anonym
Anonym
A není to málo, Antone Pavloviči?

Když se může mezi hybridy řadit Fiat Panda s 12V startér-generátorem s maximálním výkonem 3,6 kW, tak proč nezajdeme ještě dál?

Navrhuji, aby každé auto, jehož stěrače nejsou poháněny mechanicky od motoru, ale elektricky byly zařazeny mezi hybridy. Vždyť pokud použiju stěrače u vypnutého motoru, jde elektřina z baterie.
A budeme se moci na nástěnkách pochlubit statistikami, že se v EU prodávají jen hybridy a žádná auta na benzín nebo naftu.
Avatar - Dinar
Dinar
@Tycoon Řekl bych, že je to win win řešení, dýzl bez mildhybridu se už prakticky koupit nedá, takže každý dýzl je tabulkově hybrid, planetoví záchranáři jsou spokojení, cíle první grýndýletky tak nějak plníme, a kupci dýzlů jezdící nadále se svým oblíbeným pohonem, jsou spokojení taky. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, z těch co zbyly... kde mimo koncern VW v neprémii je diesel, co stojí za řeč ? Nikde 😐 Napadá mne jen v ceně již od Fokus s 1.5, který má alespoň 4 válce a vlastně to je fajn, jen to neuspokojí každého s jeho 85kw, PSA je 3hrnek a jinde už není... @Dinar
Avatar - Dinar
Dinar
@Ozzman Z neprémie třeba Mazda a v nižších třídách jsou dýzly v premii za podobné ceny jako mainstream. Ale o tom tahle debata není.

A nakonec na ty dýzly stejně zase dojde, jakmile definitivně padne EV meta roku 35 a i mainstreamu se vyplatí investovat do předělávky svých dýzlů na mildhybrid, tak je do nabídky vrátí, samo že do kategorie hybrid, žádný tfuj dýzl.
Avatar - Emel
Emel
@Ozzman
Dinar asi myslí spíš tu prémii, v mainstreamu toho pravda moc nezůstalo... Mazda má šestiválec ve velkých CX, H&K mají naftu v SUVkách...
Avatar - Ozzman
Ozzman
No to nevím, možná na firmu to umí nabídnout za podobné peníze, ale na soukromníka bych si s prémií do cca milionu moc nechytal třeba alespoň v nižší střední či střední třídě byť v základu, tam bych s odřenýma ušima dostal Superba 110kw TDI, pokud se tedy rapidně něco nezměnilo od jara.
řešení mHEV jsem v naftě ještě nejel, to je vlastně zajímavé řešení aby se vlk nažral... třeba se dočkáme i my kupci mainstreamu, ale pro mne soukromě dává dnes větší smysl buď mHEV či HEV s benzínem (taky proto jsem si to vybral), nemám takový nájezd a ten rozdíl na dálnici je dnes u moderních motorů tohoto typu velmi malý.
Jestli je budoucnost v mHEV naftě nevím, u menších aut do cca střední třídy si myslím, že ne, protože dnes už ty částečně či plně elektrifikované benzíny jezdí za velmi hezké spotřeby, u větších a těžších aut typu SUV si to představit umím.
@Dinar

Ano, Mazda to má, na tu jsem zapoměl a H/K je to opět 1.6, asi fajn, ale jako u Fokusu, jen jako základ, má 100kw a to na Tucson/Sportage není zase taková palba 😊 @Emel
Avatar - Dinar
Dinar
@Ozzman Popravdě, nějak nerozumím tomu, o čem tu píšeš, vlákno je o faktu, že dýzly jsou registrovány ve statistikách jako hybridy a ty se tu vypisuješ o tom, že si raději koupíš benzín. Vždyť si kup co chceš...
A pokud jde o premii, 118d 885tis., A200d 900tis., A3 30tdi 810tis., všechno hrubě pod milion, octávka v dýzlu bude o kolik, o stopade levnější?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak popořadě 😁
Ano, jsou vykázány, ale především u prémie, kde se vyskytují, mluvíme snad ale dále o tom, že šíře nabídky v mainstreamu u naftových aut je malá a faktu, že výhody, které naftová auta mají/mívala u menších a lehčích aut jsou dnes smazávána ruznými moderními technologiemi. Píšu to proto, že jsi napsal názor, že se k dieslum začnou automobilky vracet (možná to bylo myšleno na prémii?). Já si ale myslím, že se u menších a levnějších aut zákazníci k dieslu vracet už masově nebudou chtít vracet, byť to třeba automobilky zkusí a podkládám to vlastním názorem, že jakožto dlouholetý fanoušek a jezdec dieslu jsem sám uznal, že už to nemá pro mne (čti pro mne v mém použití) smysl. To je celé 😊
Ad auta prémie, 150 tisíc je třeba pro mne u auta pořád ještě vysoký rozdíl za to dostat 2.0Tdi 110kw v Oktávii, než připlatit za slabší 1.6Dci v MB či 2.0Tdi 85kw v A3, ještě proto, že to jsou prostorově menší auta. Možná jsem to špatně napsal, ale srovnatelná prémie v naftě je nad milion a ten finanční rozdíl nezanedbatelný z mého pohledu není 😊 @Dinar
edit: A3 vs Golf se stejnym motorem je 90 tisíc rozdíl, to už srovnatelnější je, to uznávám, ale Golf nikdy nebyl levný, Oktávka je opravdu 150 tisíc 😊
Avatar - Ozzman
Ozzman
Blbý strom
Avatar - Emel
Emel
@Ozzman
Hyundai měla ještě tu 2.2CRDi ve velkých SUV, ale nevím, jestli ji ještě má.
mjans
Bodejť by nepadal, když jej kvůli ***ským regulacím téměř nikdo nenabízí.
Arese
Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility😒br /> Uměla nafouklá elektrobublina nezastavitelně praská...
https😐/www.autoforum.cz/…-bublina-praska/
VW nenápadně střízlivý z elektrického rauše
https😐/www.autoforum.cz/…ude-zase-pozadu/
Proč stavět další nabíječky, když drtivá většina Němců EV odmítá?
https😐/www.autoforum.cz/…o-nechce-stavet/
https😐/www.autoforum.cz/…ohou-chtit-opak/
Evropské automobilky jsou tlačeny do výroby vozů, které Evropané nechtějí a kvůli zločinnému pokutovému teroru EU za absurdně nízko nastavené flotilové emise CO2 musí omezovat výrobu chtěných modelů!
https😐/www.autoforum.cz/…ych-to-nespravi/
RVHP hadr, aneb cesta Evropy do pekla plánované ekonomiky
https😐/www.autoforum.cz/…e-prodavat-auta/
O EV Škody Auto je jen minimální zájem
https://www.autoforum.cz/…danejsi-octavie/
Člen nejvyššího vedení pobořil Němce svým plivancem do tváře svých zákazníků!
https://www.autoforum.cz/…t-elektromobily/
Avatar - Emel
Emel
@Arese je to žumpa, fakt to nečti
Arese
@Emel Já vím, že elektrohujeři AF bytostně nenávidí. 🙂 Což jen dokazuje, že svoji práci dělají skvěle! 🙂👍
Avatar - Emel
Emel
@Arese EV Škody je nejprodávanější EV v Německu například... a autoforum napíše, že o něj není zájem?

Podíl EV u Škody je 9%... a má jeden elektrický model z deseti. To taky není tak zlý, ne?
Hendly
@Arese
https😐/www.idnes.cz/…tec_technika_nyv

Popis jak funguji fake informace na autoforu.cz

Arese, i kdyz tohle vi, neustale autoforu veri a propaguje ho tu.
Je hloupy a nebo je to zamer?
Arese
@Arese Opr.: VW střízliví...😉
Ondrej1
@Arese autoforum je bible/korán pro odpůrce EV. Když uvidíš Teslu nebo jiný EV dej si 10x otčenáš autofora/Turka.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Tvl zase odkaz na odpad. X krát už bylo prokázáno, že autoforum je prolhaná žumpa a pořád ty výblitky spamuješ. Ještě nezapomeň na čipy ve vakcine, haarp na řízení počasí, alobalova čepička proti 5g sítím nebo chemtrails a jak s eproti nim bránit. Takové informace jsou pro čtenáře autoforum velice důležité.
A jako bonus říct o emelovi, že je zastánce EV 🤣🤣
To uz fakt je zoufalství
Avatar - Anonym
Anonym
@Mikesus Děkuji, že jsi to tomu zoufalci za mě napsal. S tím Emelem jako zastáncem EV to je fakt úlet. Ten Arese musí být obrovský ubožák, když mu stojí za to se zde denně prezentovat s hloupými odkazy a názory.
Avatar - praptak
praptak
Problém Autofóra jsou ty polopravdy, které nahrávají elektru, místo aby podpořily spalovací motory.
Ondřej Dráb
Autorovo vyhodnocení statistiky je celkem nesmysl. Vzhledem k tomu, kolik dieselových modelů bylo v posledních měsících zaříznuto, zájem o diesel nepadá, ale možná i stoupá.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Přitom je to jednoduché. Ty spaliny se počítají z průměru produkce. Takže stačí, aby VW produkovalo polovinu výroby jako dřevěné ruční vozíky a druhá půlka výroby - samozřejmě s motory TDI - může dále stoupat.
Pavel Láník
Prodej dieselu logicky padá, protože každým rokem padá počet aut ve kterých se vůbec dá koupit. A pokud jsou v tomhle i dodávky apod... tak v osobácích to % bude ještě mnohem menší.
Tímhle trendem do roku 2030 bude podíl tak 0-5% max ... Je to škoda samozřejmě, v mnoha autech stále dává smysl a díky nízké spotřebě a konstrukci je nesmysl že by byl o tolik "špinavější" než benzín. Ale obětní beránek se nějaký prostě musel najít ...

Já měl třeba teď v Řecku půjčené naftové Clio, což je dnes už utopie takové auto a nemohl jsem si vynachválit. Překvapilo mě, jak pěkně to auto jelo i ve 4 lidech naložený a ten motor byl fakt základ. A spotřeba taky výborná, což v souvislosti s nízkou cenou nafty v Řecku oproti benzínu hodně snížilo náklady na palivo ...
Nebo Nebo
@Pavel Láník Dodávky jsou kategorie N tuším, Ale jak je to s rodinným Berlingem, to nevím
Avatar - hugino
hugino
Ak dajú do kategórie hybrid Hev,mhev aj phev tak je to jasné. Veď napr. v koncerne väčšinou tsi s dsg sú mhev. Výpovednú hodnotu bude mať celoročný predaj v EU Golf vs Corolla a tam to vidím na jasné víťazstvo. 😀😀😀
Avatar - Mikesus
Mikesus
@hugino
Proč výpovědní hodnotu jedna podmnožina všech trhů? Co třeba udělat objektivní srovnání úplně za stejných podmínek. Bez jakéhokoliv filtru je celosvětový trh. Tam je golf absolutně bez šance.
No tak dáme Evropu, ale zase už má VW výhodu domácího trhu oproti toyote. Tak to můžeme srovnat tím, že vyřadíme Německo ( pořád tu jsou trhy jako ČR, Rakousko apod, kde je VW brán jako skro domácí, ale to je jedno ) a tím máme Evropu bez domácích trhů. Protoze víme, že domácí trh se nechová objektivně vůči domácí značce.
A teď s filtrem EU bez německa ( pokud někdo chce označit nějaký trh v Evropě pro Toyotu domácí, klidně navrhněte) máme za loňský rok následovně😒br /> Golf 102tis
Corolla 107tis
Letos uvidíme. Za prvni pulrok to zatím je následovně
Golf 66tis
Corolla 62tis
Avatar - Emel
Emel
@Mikesus máš pravdu, že srovnávat evropské prodeje Golfa a Corolly je zavádějící... zároveň ale podle mě trošku míjíš pointu toho, co chtěl říct hugino (a taky má pravdu) a ilustroval to ne úplně šťastným příkladem - že mHEV by se němely počítat do čísel hybridů.
Avatar - hugino
hugino
@Mikesus Veď to bolo zo srandy. Evidentne Toyota s HEV šlape a napr. terajšia generácia Corolly je pekná aj keď priestorovo hlavne vzadu nič moc ale OK ale cenovo je už Toyota dosť prepálená a preto ma bude zaujímať ako v tomto pre mňa zaujímavom segmente C dopadne za rok 2024 tento súboj . Najlacnejší Golf u nás stojí 19 900 € a Corolla HB 1.8 24 500 € a to je podstatné tá cena OD lebo u nás ako to pozorujem dosť ľudí nemá peniaze na nové auto za cenu 20 000 € + takže v prvom rade rozhoduje cena . Rozdiel + 4 500 € je teda fakt dosť preto u nás aspoň tieto krátke Corolly prakticky nevidno. A preto spomínam trh v Europe lebo tu žijem a tento trh ma zaujíma + článok je o predaji hybridov v Europe.
Arese
https😐/www.seznamzpravy.cz/…o-soupere-263041
Konečně rozumné uvažování! Bravo, Škodovko! 🙂👍
Avatar - Anonym
Anonym
@Arese

Sice jim to trvalo, ale důležité je, že už i manažeři automobilek přemýšlejí racionálně.