Ekonomika
Je to dobře. Lidi mají placenou práci a když to v zahraničí kupují, proč ne. Já bych tolik peněz za auto nedal. Za mě málo muziky za hodně peněz. Ale když to lidi jsou ochotni akceptovat, Škodovka by byla hloupá to nevyužít.
Dobrá čísla jsou, protože pod kaptou jsou spalovací motory.
To je to, co zákazník chce. To je to, co zákazník potřebuje.
Skvělé je, že Škoda už se konečně jako i mnohé další automobilky dokázaly vymanit zelené hujerské ideilogii. Je tak šance na to, že za vteřinu dvanáct EU automotive uteče hrobníkovi z lopaty.
To je to, co zákazník chce. To je to, co zákazník potřebuje.
Skvělé je, že Škoda už se konečně jako i mnohé další automobilky dokázaly vymanit zelené hujerské ideilogii. Je tak šance na to, že za vteřinu dvanáct EU automotive uteče hrobníkovi z lopaty.
@rohYpnol není to jedno, co prodáš a vyvezeš? Hlavně být konkurenceschopný...
Ten obrat ve smyslu "čínským elektromobilům konkurovat nedokážeme, tak budeme dál bouchat spalováky"... no, budiž... dokud se ovšem neukáže, že ty EV fakt jsou v celkových nákladech výrazně levnější.
Ten obrat ve smyslu "čínským elektromobilům konkurovat nedokážeme, tak budeme dál bouchat spalováky"... no, budiž... dokud se ovšem neukáže, že ty EV fakt jsou v celkových nákladech výrazně levnější.
@Emel
"dokud se ovšem neukáže, že ty EV fakt jsou v celkových nákladech výrazně levnější"
To se ukázat nemůže. Srovnatelný BEV bude v nákladech vždy dražší (něco jiného je, že díky přerozdělovacím mechanismům může být levnější).
Vyrábět a vyvážet se má to, co si zákazník přeje. V každém koutě světa jsou preference jiné.
"dokud se ovšem neukáže, že ty EV fakt jsou v celkových nákladech výrazně levnější"
To se ukázat nemůže. Srovnatelný BEV bude v nákladech vždy dražší (něco jiného je, že díky přerozdělovacím mechanismům může být levnější).
Vyrábět a vyvážet se má to, co si zákazník přeje. V každém koutě světa jsou preference jiné.
Já si myslim taky, že spalobak vyjde vždy levněji. Ale budou platit stejně pravidla trhu, stejně jako u akuvrtačky, akusekačky, ostatního nářadí a domácích spotřebičů a taky led světel. Vše je dražší, ale už nikdo nechce šňůru a halogenku.
@KANKUNEN
Naprostý souhlas. Pravidla trhu.
Akusekačky nikdo nedotoval, nikdo nenařídil Mountfieldu povinný podíl prodaných akusekaček, akusekačky nebyly součástí žádné směrnice EU.
Přesto se prodávají víc než klasické benzínové. Protože platí pravidla trhu. Zákazník kupuje to, co nejlépe splní jeho potřeby za cenu, kterou je ochoten zaplatit.
Naprostý souhlas. Pravidla trhu.
Akusekačky nikdo nedotoval, nikdo nenařídil Mountfieldu povinný podíl prodaných akusekaček, akusekačky nebyly součástí žádné směrnice EU.
Přesto se prodávají víc než klasické benzínové. Protože platí pravidla trhu. Zákazník kupuje to, co nejlépe splní jeho potřeby za cenu, kterou je ochoten zaplatit.
@Hendly
Je úplně jedno, jak se o nějakém pravidlu ví dopředu, když je v praxi nesplnitelné, ať už jde o důvody technické či společenské.
Evropský parlament může odhlasovat, že nařizuje zvýšení rychlosti světla ve vakuu o 10 procent na 330 000 km/s. I kdyby ten cíl nastavil až na rok 2100 a měli jsme na to 75 let, stejně toho nepůjde dosáhnout.
Je úplně jedno, jak se o nějakém pravidlu ví dopředu, když je v praxi nesplnitelné, ať už jde o důvody technické či společenské.
Evropský parlament může odhlasovat, že nařizuje zvýšení rychlosti světla ve vakuu o 10 procent na 330 000 km/s. I kdyby ten cíl nastavil až na rok 2100 a měli jsme na to 75 let, stejně toho nepůjde dosáhnout.
@Tycoon
Takze zase reci o EU, narizeni a blabla…
Ne. O limitech CO2 pro rok 2025 bylo rozhodnuto v roce 2018. Mimochodem kratce po Dieselgate.
Od te doby evropsky automotiv prisel s cim pro splneni tohoto limitu?
Proc je male EV planovano na rok 2026?
Kde jsou male hybridy?
Nikde, misto toho reci jak v roce 2021 vymazou Teslu z trhu EV…
Technicky i spolecensky ten limit samozrejme splnitelny je.
Takze zase reci o EU, narizeni a blabla…
Ne. O limitech CO2 pro rok 2025 bylo rozhodnuto v roce 2018. Mimochodem kratce po Dieselgate.
Od te doby evropsky automotiv prisel s cim pro splneni tohoto limitu?
Proc je male EV planovano na rok 2026?
Kde jsou male hybridy?
Nikde, misto toho reci jak v roce 2021 vymazou Teslu z trhu EV…
Technicky i spolecensky ten limit samozrejme splnitelny je.
@Tycoon
Ad sekacky.
Kolik procent trhu s aku naradim a aku samotnym ovlada cina?
Nastesti na vyrobe naradi nestoji evropske HDP…
Ad sekacky.
Kolik procent trhu s aku naradim a aku samotnym ovlada cina?
Nastesti na vyrobe naradi nestoji evropske HDP…
@Hendly
@Hendly
Pořád hledáš problém jinde, než je. Něco prodávat neznamená jen to nabídnout, někdo to musí i poptávat. A nabídka s poptávkou se musí střetnout. V podstatě chceš evropské automobilky trestat za to, že zákazníci nepoptávají BEV v dostatečné míře nutné pro splnění regulací EU. Slovy vojína Kefalína: "Ale vždyť to je úplně absurdní, soudruhu majore."
Nejde o auta. Stejně tak by nefungovalo, kdybys nařídil třeba mlékárnám, že nejméně 40% prodaného mléka musí být nízkotučné, nebo holičstvím, že minimálně 30 % mužských střihů musí být dohola.
Kolik ovládá Čína trhu s akunářadím? Nevím, asi hodně. A Majoritu hodnoty akunářadí tvoří baterie. Kde se nachází těžký chemický průmysl na výrobu syntetického grafitu, sloučenin kobaltu a lithia, organických elektrolytů a dalších nezbytných komponent baterií pro aku-nářadí? V Číně, Jižní Koreji a Japonsku. Logicky se akunářadí vyrábí tam.
@Hendly
Pořád hledáš problém jinde, než je. Něco prodávat neznamená jen to nabídnout, někdo to musí i poptávat. A nabídka s poptávkou se musí střetnout. V podstatě chceš evropské automobilky trestat za to, že zákazníci nepoptávají BEV v dostatečné míře nutné pro splnění regulací EU. Slovy vojína Kefalína: "Ale vždyť to je úplně absurdní, soudruhu majore."
Nejde o auta. Stejně tak by nefungovalo, kdybys nařídil třeba mlékárnám, že nejméně 40% prodaného mléka musí být nízkotučné, nebo holičstvím, že minimálně 30 % mužských střihů musí být dohola.
Kolik ovládá Čína trhu s akunářadím? Nevím, asi hodně. A Majoritu hodnoty akunářadí tvoří baterie. Kde se nachází těžký chemický průmysl na výrobu syntetického grafitu, sloučenin kobaltu a lithia, organických elektrolytů a dalších nezbytných komponent baterií pro aku-nářadí? V Číně, Jižní Koreji a Japonsku. Logicky se akunářadí vyrábí tam.
@Tycoon jak to můžeš takhle spatra říct?
Za prvé - už dneska, když vezmeš Teslu Y, tak ekvivalentní spalovák bude dražší. I bez dotací. A vývoj techniky do budoucna těžko predikovat... můžeme se podívat, kolik ta EV stojí v té Číně.
Za druhé - co provozní náklady? Kolik bude stát elektřina, kolik benzín?
Zatím je to tak, že hlavně u menších aut je spalovák levnější. Ale může - a nemusí - to být slepá ulička.
Za prvé - už dneska, když vezmeš Teslu Y, tak ekvivalentní spalovák bude dražší. I bez dotací. A vývoj techniky do budoucna těžko predikovat... můžeme se podívat, kolik ta EV stojí v té Číně.
Za druhé - co provozní náklady? Kolik bude stát elektřina, kolik benzín?
Zatím je to tak, že hlavně u menších aut je spalovák levnější. Ale může - a nemusí - to být slepá ulička.
@Emel
1) Mluvíš o prodejních cenách. Ale prodejní ceny v EU obsahují přerozdělovací mechanismus. Já mluvím i nákladech a to je něco jiného.
2) Neznám spalovací auto s unifikovanou konstrukcí a jednoduchým způsobem výroby jako má Tesla Y. V tom je Tesla dosti unikátní.
3) Vývoj je těžké predikovat. Ale nejbližších x let se nedá očekávat revoluce, která by změnila pravidla hry. A dokud nenastane, bude bateriový pohon osobního auta nákladnější než spalovací. Je to dáno tím, z čeho a jak se jednotlivé pohony vyrábějí.
Provozní náklady, o těch jsem nemluvil, to je jiné téma.
1) Mluvíš o prodejních cenách. Ale prodejní ceny v EU obsahují přerozdělovací mechanismus. Já mluvím i nákladech a to je něco jiného.
2) Neznám spalovací auto s unifikovanou konstrukcí a jednoduchým způsobem výroby jako má Tesla Y. V tom je Tesla dosti unikátní.
3) Vývoj je těžké predikovat. Ale nejbližších x let se nedá očekávat revoluce, která by změnila pravidla hry. A dokud nenastane, bude bateriový pohon osobního auta nákladnější než spalovací. Je to dáno tím, z čeho a jak se jednotlivé pohony vyrábějí.
Provozní náklady, o těch jsem nemluvil, to je jiné téma.
@Tycoon
1) tak se podívej na ty prodejní ceny jinde... třeba v Číně... je tady "riziko", že ty EV fakt můžou být levný.
2) ta jednoduchost je do nějaké míry daná i tím elektropohonem... prostě to elektrické auto je jednodušší
3) revoluce není potřeba, stačí setrvalá evoluce
Pokud se někdo rozhoduje racionálně, rozhoduje se podle celkových nákladů... třeba na nějakou dobu typu 5 let.
1) tak se podívej na ty prodejní ceny jinde... třeba v Číně... je tady "riziko", že ty EV fakt můžou být levný.
2) ta jednoduchost je do nějaké míry daná i tím elektropohonem... prostě to elektrické auto je jednodušší
3) revoluce není potřeba, stačí setrvalá evoluce
Pokud se někdo rozhoduje racionálně, rozhoduje se podle celkových nákladů... třeba na nějakou dobu typu 5 let.
@Tycoon
Jenze tady to funguje jinak.
Je tu regulce ktera nuti vyrobce investovat do vyvoje protoze jejich produkt má negativní dopad na spolecnost. Na ten vyvoj byla i v ramci statu dotace v podobe dotace prodeju atd.
Ty dotace vyrobce vyuzil pro svuj zisk misto investic.
A ted kdyz ma prijit s vysledkem vyvoje, ktery zanedbal, krici ze to nejde…
Jenze tady to funguje jinak.
Je tu regulce ktera nuti vyrobce investovat do vyvoje protoze jejich produkt má negativní dopad na spolecnost. Na ten vyvoj byla i v ramci statu dotace v podobe dotace prodeju atd.
Ty dotace vyrobce vyuzil pro svuj zisk misto investic.
A ted kdyz ma prijit s vysledkem vyvoje, ktery zanedbal, krici ze to nejde…
@Hendly
"Na ten vyvoj byla i v ramci statu dotace v podobe dotace prodeju atd."
Byly dotace automobilkám na vývoj BEV, nebo dotace firmám a lidem na koupi BEV? To je docela rozdíl.
"Ty dotace vyrobce vyuzil pro svuj zisk misto investic."
EU přece kontroluje, zda je dotace využita v souladu s dotačním programem.
Podle mě se jen snažíš zastřít fakt, že zatímco Čína sypala peníze do vývoje levných BEV, EU sypala peníze do spotřeby drahých BEV. Jaký vývoj přinesly 2 mld. Kč z EU, které česká vláda nasypala do dotací pro elektromobily firmám?
"Na ten vyvoj byla i v ramci statu dotace v podobe dotace prodeju atd."
Byly dotace automobilkám na vývoj BEV, nebo dotace firmám a lidem na koupi BEV? To je docela rozdíl.
"Ty dotace vyrobce vyuzil pro svuj zisk misto investic."
EU přece kontroluje, zda je dotace využita v souladu s dotačním programem.
Podle mě se jen snažíš zastřít fakt, že zatímco Čína sypala peníze do vývoje levných BEV, EU sypala peníze do spotřeby drahých BEV. Jaký vývoj přinesly 2 mld. Kč z EU, které česká vláda nasypala do dotací pro elektromobily firmám?
@Tycoon
Opet utikas od hlavniho problemu.
V roce 2018 bylo rozhodnuto o kimitech CO2 pro rok 2025.
Proc se krici, ze je to problem dnes?
Opet utikas od hlavniho problemu.
V roce 2018 bylo rozhodnuto o kimitech CO2 pro rok 2025.
Proc se krici, ze je to problem dnes?
@Hendly
To se zeptej těch, co začali křičet dnes.
Já jsem na obtížnost až nemožnost to splnit upozorňoval už v tom roce 2018. Podobně už od začátku upozorňuju na absolutní nesmyslnost zákazu pro rok 2035. A na spoustu dalších věcí, jako je třeba energetická koncepce.
To se zeptej těch, co začali křičet dnes.
Já jsem na obtížnost až nemožnost to splnit upozorňoval už v tom roce 2018. Podobně už od začátku upozorňuju na absolutní nesmyslnost zákazu pro rok 2035. A na spoustu dalších věcí, jako je třeba energetická koncepce.
Na poslední výsledky českého automotive můžeme být právem hrdi. Bylo ho dosaženo tím, že drtivou většinu na našem území vyráběných vozů naštěstí pohání lidmi chtěný spalovací motor a ne odporné elektromotory!
Tam mají hrubou marži skoro 20%.
The record gross margin of 19.8% was the most significant contributor.