Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeHyundai v Nošovicích mění plány. Omezí výrobu elektroaut, není o ně dost velký zájem
64 komentářů
KANKUNEN
Obrovská výhoda Západu je, že když se nevede, tak se to může změnit. Vrchol rusáckého východu je, že jede furt stejně až k úrovni KLDR
Modrý blesk
Při technických parametrech a designu elektroaut od Hyundai by byl velký div, ba přímo ekonomický zázrak, kdy se prodávaly dle očekávaní Hyundai.
pradeda777
Všichni výrobci plánují navýšit produkci aut, ale nikdo z nich neřeší, co se starými vozy. Už dnes je na silnicích neúnosný počet aut a nikdo to neřeší. Ano, spousta je jich jen někde zaparkovaných, ale i tak zabírají prostor. Co bude dál???
@pradeda777 A proč by to řešili? Když si jdete koupit pračku, TV, chladničku apod., výrobce také neřeší, co uděláte se starým spotřebičem. A co bude dál? No to je jednoduché. Lidé, co potřebují autem dojíždět do práce a na nový spalovák nemají a na EV už vůbec (a takových je v ČR většina), budou dál jezdit svým starým spalovákem.
@Petr Kozohorský ....ale to přece není pravda. Výrobci el. spotřebičů už dávno platí s každého spotřebiče "šrotovné", a platí jej také kupujicí....
@Petr Kozohorský ....ti co musí jezdit denně do práce autem, a těch je menšina, protože drtivá většina by mohla jezdit veřejnou dopravou, ale pohodlíčko je pohodlíčko a provoz auta je levný a palivo je levné.....ale co ti, co mají auto celý týden zaparkované a vyrazí jen občas na víkend? Jde často o studenty, kteří si auto vyfňukali na rodičích, ale auto jen zabírá někde prostor, zavazí a překáží provozu...
@pradeda777 Do toho ti ale vůbec nic není, chceš jen levičácky řídit životy jiných lidí. Hnusné komoušské uvažování, vedoucí do horoucích pekel!
@pradeda777
A nenapadlo tě tak trochu že právě ekonomická dostupnost nových aut, obnova vozového parku, průměrný věk automobilů a počet registrovaných vozidel jsou spojité nádoby?!? Co?
Stačí aby nová auta byla ekonomicky dostupná, nastala dostatečná obnova vozového parku. A počet vozidel by klesl.
Jenže politika EU a hujerská podpora EV znamená přesný opak. EV nikdo nechce, spalováky zdtažují aby zaplatily EV, auta jsou ekonomicky nedostupná. Scénář Kuba přesně jak jsem varoval.
Stačilo jen podpořit prodej Euro6 aut... Např. šrotovným...
A nenapadlo tě tak trochu že právě ekonomická dostupnost nových aut, obnova vozového parku, průměrný věk automobilů a počet registrovaných vozidel jsou spojité nádoby?!? Co?
Stačí aby nová auta byla ekonomicky dostupná, nastala dostatečná obnova vozového parku. A počet vozidel by klesl.
Jenže politika EU a hujerská podpora EV znamená přesný opak. EV nikdo nechce, spalováky zdtažují aby zaplatily EV, auta jsou ekonomicky nedostupná. Scénář Kuba přesně jak jsem varoval.
Stačilo jen podpořit prodej Euro6 aut... Např. šrotovným...
@rohYpnol
Ac to mnoho lidi popira, auta a jejich provoz jsou dnes k realne mzde levnejsi nez kdy drive
Proto 6,5 milionu aut v CR. Proto kazdodenni silny provoz, kolony, extremni problem s parkováním atd.
Prumerny vek stoupa, ano. Taky stoupa zivotnost vozu a klesa cena jeho provozu a je tedy bezne stare auto si nechavat jako druhe, treti auto.
Chudým lidem snizeni cen nových aut ke koupi noveho auta stejně nepomuze. Max znehodnoti jeho stare auto.
Ac to mnoho lidi popira, auta a jejich provoz jsou dnes k realne mzde levnejsi nez kdy drive
Proto 6,5 milionu aut v CR. Proto kazdodenni silny provoz, kolony, extremni problem s parkováním atd.
Prumerny vek stoupa, ano. Taky stoupa zivotnost vozu a klesa cena jeho provozu a je tedy bezne stare auto si nechavat jako druhe, treti auto.
Chudým lidem snizeni cen nových aut ke koupi noveho auta stejně nepomuze. Max znehodnoti jeho stare auto.
@Hendly
Opět nechápeš souvislosti a úplně ti uniká podstata.
Cena jako taková není tím výsledným hlediskem. To předně. Podstatná je cenová dostupnost. A ta se neustále zhoršuje. Není lepší důkaz než právě stáří vozového parku.
Druhá podstatná věc, kterou hujeři jako ty neustále ignorují, je průměrný příjem vs. rozložení prijmových skupin. Čím dál vic lidi na průměr nedosáhne, zatímco hujeři porpvnavají průměry...
Opět nechápeš souvislosti a úplně ti uniká podstata.
Cena jako taková není tím výsledným hlediskem. To předně. Podstatná je cenová dostupnost. A ta se neustále zhoršuje. Není lepší důkaz než právě stáří vozového parku.
Druhá podstatná věc, kterou hujeři jako ty neustále ignorují, je průměrný příjem vs. rozložení prijmových skupin. Čím dál vic lidi na průměr nedosáhne, zatímco hujeři porpvnavají průměry...
@rohYpnol
Tak ještě jednou a jednodušeji.
Kolony, hustý provoz, přecpané parkoviste.
Kazdodenni realita v CR.
Ne takhle nedostupná individuální mobilita opravdu nevypadá.
Tak ještě jednou a jednodušeji.
Kolony, hustý provoz, přecpané parkoviste.
Kazdodenni realita v CR.
Ne takhle nedostupná individuální mobilita opravdu nevypadá.
@Hendly
Tak ještě jednou a úplně polopatě pro hujery - průměrný věk vozového parku 15+ let a neustále stárnoucí. Ano, přesně takhle vypadá dopad nedostupnosti.
Tak ještě jednou a úplně polopatě pro hujery - průměrný věk vozového parku 15+ let a neustále stárnoucí. Ano, přesně takhle vypadá dopad nedostupnosti.
@Rohypnol
Pocet aut stále dramaticky stoupa.
Mobilita je stale dostupnejsi.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2412902
Pocet aut stále dramaticky stoupa.
Mobilita je stale dostupnejsi.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2412902
@Hendly
Takže nepochopil vůbec NIC. Zbytečné ti cokoliv vysvětlovat. Prostě trotl...
Počet roste, ale roste STÁŘÍ!!!!!!!!!!!!!
Takže nepochopil vůbec NIC. Zbytečné ti cokoliv vysvětlovat. Prostě trotl...
Počet roste, ale roste STÁŘÍ!!!!!!!!!!!!!
rohYpnol
Tak co, hujeříčci doníčci, hendlíčci... nějak vám ty vaše lži nevychází 😂
lordlord
budou muset taky omezit produkci spalováků, jinak budou mít velké pokuty za CO2
@lordlord to je nejrychlejší cesta ke krachu. Jenom debil si může myslet, že donutí zákazníky kupovat něco, co nechtějí. Tohle nikdy v historii nefungovalo a nikdy to fungovat nebude. Neprodáš ty, prodá někdo jiný. Já věřím, že ve vedení Hyundai nejsou ***...
@Katikakus
V hyundaii sice nejsou, ale v EK a EP bohužel ano. Stačí si poslechnout naše výkvěty jako je Gregorová nebo Pexa nebo Zdechovský...
V hyundaii sice nejsou, ale v EK a EP bohužel ano. Stačí si poslechnout naše výkvěty jako je Gregorová nebo Pexa nebo Zdechovský...
Katikakus
Kdo není hloupý, tak mezi řádky čte jednoznačné sdělení - sice to nemůžeme říct naplacato, ale současné nastavení emisních povolenek a pokut za překročení flotilových emisí, v kombinaci s nezájmem zákazníků o elektrovozy je naprosto nesmyslné a likvidační.
Jezdec667
Věc je prostá, zlevnit elektromobily a zdražit spalovací. Se divím, že to ještě automobilky nenapadlo.
Dívám se na tebe a neuniká mi tvá až patologická posedlost psaním za každou cenu.
https://neviditelnypes.lidovky.cz/…12530_p_veda_wag
Podívej se do zrcadla, Horký Rome. A uvidíš tam toho, kdo má na auto.cz nejvíce multinicků a kdo tapetuje behodnotné diskuzní příspěvky pod všechny články. Až si uklidíš před vlastním prahem, můžeš moralizovat ostatní.
Milý moralisto, děkuji za skvělou psychoanalýzu, teď mě ještě rozesměj něčím, co by nebylo tvým denním chlebem.
Mao
Voliči a zástupci průmyslu musí zesílit tlak, aby ta paní ze své nevolené funkce, na kterou zjevně nemá, odstoupila.
EK včele s Leyen prokazatelně poškozuje ekonomické zájmy Evropy.
Na úrovni státu by se jednalo de facto o vlastizradu.
A nebo je to uplne jinak?
“ Akciím Tesly nepomohly jen optimistické prognózy. Lepší než se čekalo, byl i zisk za třetí kvartál a velmi dobrá je i ziskovost z každého auta. Tu může většina světových automobilek jen závidět. Za třetí čtvrtletí vydělala 2,2 miliardy dolarů čistého, orientačně tak jde o 4750 dolarů (110 tisíc korun čistého) na každé dodané auto.”…” hodnota celé automobilky poskočila o 150 miliard dolarů, to je víc než by stály koncerny General Motors, Volkswagen a Stellantis dohromady.”
problem je totiz ten, ze ev se musi umet udelat, musi se umet prodat a pak nesmi stat nesmysl
Nebavím se o Tesle. Nemám její akcie, ani neinvestuju do fondů, které drží akci v porftoliu, a proto se plány Tesly nezajímám a nepřísluší mi je komentovat.
Ale jako daňový poplatník a volič komentuju politiku EU. A potvrzuje se to, před čím tady ti rozumnější varovali už před lety. Že jsou to nereálné plány a že plánovaná ekonomika nebude fungovat.
Znova
“ hodnota celé automobilky poskočila o 150 miliard dolarů, to je víc než by stály koncerny General Motors, Volkswagen a Stellantis dohromady”
Bavime se o tom, ze v automotiv, ktere je jednou z hlavnich know how evropy, nastava ohromna zmena.
Hlavni hrac je USA a Cina. Tam je legislativní i financni podpora.
Ty kritizujes, ze EU jde stejnym smerem..
Kdyby EU šla směrem podpory průmyslu jako USA nebo Čína, dám palec nahoru.
Bohužel EU jde přesně opačným směrem likvidace průmyslu. Vidím to bohužel nejen v automotive, ale mnohem lépe i ve "svém" průmyslovém oboru.
Politiku likvidace průmyslu jsem kritizoval, kritizuju to a budu to kritizovat.
A jak konkretne likviduje?
Treba tim ze nema jednotna pravidla pro celou EU?
A kdo tomu brani?
A nejak si presel zas to hlavni. Ze Tesla BYD atd misto předpovídaného krachu nabiraji velice rychle na sile.
Emisní povolenky, REACH, ESG, ...
Nabírají. Ale těžko evropským automobilkám pomůžeš tím, že jim napaříš pokuty za to, že zákazníci nekupují dostatečné množství BEV pro splnění předepsaných regulací.
To co pises neni zasadni problem firem.
Evropa byla vzdy draha na vyrobu a mela socialni system.
Vzdy ale mela naskok technologii.
A co byl cil limitu CO2?
Krome zasadniho vlivu na klima jde i o to, zarucit vyrobcum jistotu investice do vyvoje. Zbavit je tlaku akcionářů na vyrobu špinavé technologie, poskytnout jim legislativní podporu jako maji vyrobci v Cine a USA.
Bud muzes investovat do pohonu, aerodynamiky, technologie atd a nebo platit pokutu.
Plati to pro vsechny znacky na EU trhu takze i jako ochrana pred levnou konkurenci.
"zarucit vyrobcum jistotu investice do vyvoje"
Pořád nechápeš, že to už jsme tady měli? Státem určená alokace kapitálu a zaručení jistot. Jmenovalo se to komunismus a ekonomicky to nefungovalo. Předehnaly nás právě ty ekonomiky, kde alokace kapitálu byla spojena s rizikem a tržními příležitostmi. V NDR měl VEB Sachsenring jistotu, že jeho investice do vývoje bakelitové karoserie budou na desítky let plně využity, zatímco v NSR museli výrobci bojovat o přízeň zákazníků a výsledkem byl třeba stálý pohon všech kol, dvanáctiválce nebo naopak malé úsporné diesely.
Jenže tím, že ekonomika EU není absolutně řízena a izolována jako v NDR, ve skutečnosti výrobci jistotu nemají. Zákazníci si nakonec prostě můžou koupit něco jiného. Což se právě teď děje.
V Číně se automotive daří i proto, že tam je velký tržní tlak. Nikdo tam automobilky nezachraňuje, mnoho jich zkrachovalo, zavírají se fabriky, které nevydělávají. A vedle toho rostou ti, kteří na trhu uspěli.
Opet se nechavas strhnou demagogii prirovnani k socialismu.
Byla dana jasna legislativni pravidla a jejich casovy plan.
Ten umoznoval postupny technologicky odklon od spinave mobility a dával firmám jistotu, ze se vyplati investovat.
A ted, kdyz se zjistilo, ze misto investic do vyvoje byl ten cas vyuzit jen k ziskani zisku ze spinave technologie nastupuje lobbing za zrušení legislativy.
Ano v Cine skoncilo desitky a možná stovky firem, ale je neco takoveho realne v evrope?
A nevedeme o tom tuhle debatu? Nespnil legislativu tak plati pokuty a konci. Jini s tim problem nemaji….
"Byla dana jasna legislativni pravidla a jejich casovy plan.
Ten umoznoval postupny technologicky odklon od spinave mobility a dával firmám jistotu, ze se vyplati investovat."
Jak ty, tak i politici, tak i někteří manažeři automobilek zapomněli na to, že jedna věc je něco vyrobit, ale druhá věc je to prodat. Je potřeba nejen nabídka, ale i poptávka. A na poptávku žádná legislativní pravidla nejsou. Zákazníci si mohou kupovat, co chtějí. A výsledkem je, že prodeje BEV jsou nižší než očekáváné, a investice evropských automobilek se nevyplatily.
Zajímavé je, že poptávku po BEV nevytváří ani stát, od kterého by se to očekávalo. Nedávno byl kritizován tendr státu na nákup aut pro Vojenskou policii, protože je ušit na míru Škodovce. Co je ale pikantnější je, že stát vyžaduje v zadávací dokumentaci vyžaduje "vznětový motor s minimálním výkonem 100 kW". Tak do čeho má automobilka investovat, když EU nařizuje více BEV a stát poptává diesely?
BTW Jedna věc je, když firma skončí, protože neuspěje na trhu, jelikož nedokáže splnit potřeby zákazníků. Druhá věc je, když firma skončí, protože ji stát pokutuje za neplnění státní politiky, kterou nelze reálně splnit. To dělali komunisti, když soukromým zemědělcům zvyšovali povinné dodávky obilí a dalších produktů, aby je donutili vstoupit do JZD. Demagogické přirovnání?
Takze znova.
Myslis, ze lide nemaji zajem o EV a nebo nemaji zajem o predrazene a nedotazene EV od vyrobcu ktere je ani prodavat nechteji?
Proc kdyz se onlimitu vi od 2018 prijde male EV na konci roku 2026?
Mozna je pro ne jednodušší prolobbovat zruseni omezeni.
Ten odpor systemu dodavatelu, servisu atd je obrovsky.
Viz treba konkretni pripady kdy jsoublide prodejcem odrazovani od nakupu EV.
Proč?
No protože nejde o přirozený proces. Do roku 2024 platí mírnější limit na flotilový průměr CO2, od roku 2025 přísnější. Kdo by malé BEV prodával už v roce 2023 nebo 2024, tak si tím sníží prodeje v roce 2025 a dál a hrozila by mu obrovská pokuta EU za neplnění směrnice.
Už to chápeš? Není to žádné spiknutí automobilek, je to jen paradoxní důsledek snahy plnit směrnice EU.
Akciím Tesly nejvíc pomohly další lži Elona Muska.
Najväčší experiment bol zatiaľ akcia Covic :-)
A spomínaná pani Lajenová si cez sms vo svojom mobile prišla k rozprávkovému bohatstvu svojej rodiny... Dalśich jej 100 generácii je zavodou ....
😀😀👍