Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai v Nošovicích mění plány. Omezí výrobu elektroaut, není o ně dost velký zájem

Výroba Hyundai Kona Electric
Výroba Hyundai Kona Electric
Výroba Hyundai Kona Electric
Výroba Hyundai Kona Electric
30 Fotogalerie
Diskuze (64)

Nošovická automobilka Hyundai předpokládala, že letos bude podíl čistě elektrických aut v její výrobě 17 procent. Kvůli nízké poptávce je to však jen deset procent, což je proti loňsku pokles o tři procentní body.

Automobilka sice nadále plánuje elektrickou budoucnost, ovšem realita, která se míjí s očekáváním, je podle mluvčího Petra Michníka velký problémem pro plánování výroby a objednávek od subdodavatelů. Řekl to na brněnské konferenci o očekávaném vývoji automobilového průmyslu.

Čistě elektrickým modelem, který vyrábí továrna na Frýdecko-místecku, je Kona. "Deset procent není málo, ale problém je rozdíl proti očekáváním. Máme například nasmlouvané kapacity s výrobci baterií. Někteří dodavatelé jsou zase s ohledem na poptávku po hybridech na hraně kapacity," řekl Michník. Vývoj trhu je podle něj velmi nepředvídatelný i v dalších letech. Připomněl, že od příštího roku mají platit zpřísněné emisní normy a není jisté, zda nebudou nakonec zmírněny. "Hrozí nám pokuty, když neprodáme dostatek nízkoemisních aut. Není moc způsobů, jak to řešit a ta řešení nedávají ekonomicky smysl. A nedávají smysl ani pro zákazníky a asi ani pro celou Evropu," řekl Michník.

Celkově vyrábí automobilka v Nošovicích včetně hybridů 40 procent aut s alternativními pohony. Jelikož zákazníci jsou i mimo Evropu, tak podíl aut s alternativními pohony pro Evropu je ještě vyšší. "Elektromobilita je pro nás stále jednoznačnou budoucností. Nyní jsme schopni vyrábět 30 procent elektromobilů a připravujeme se na krok, že kapacitu zvýšíme na 50 procent. Kdy to bude, záleží na vývoji trhu," poznamenal Michník. Příští rok v létě továrna zvýší produkci baterií po přestavbě jedné z hal.

Video placeholder
Hyundai Ioniq 5 N • Zdroj: auto.cz

Letos má vyjet z nošovické továrny přes 330.000 aut, pracuje v ní 3100 lidí.

Celá skupina, jejíž sídlo je v Jižní Koreji, plánuje zvýšit celosvětově produkci aut v roce 2030 na 5,5 milionu, což je třicetiprocentní nárůst proti loňsku. Dva miliony z toho mají být elektroauta, počet modelů má dosáhnout 21. Počet hybridních modelů se má zvýšit ze sedmi na 14.

Vstoupit do diskuze (64)