Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Operativní leasing je stále oblíbenější u mladých řidičů. Zjišťovali jsme, jak vlastně funguje

15 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A vite proc?
Protoze "moderni" auta jsou tak nespolehliva, dobre rekneme presneji narocna na servis, ze je proste nikdo pricetny nechce vlastnit - a servisovat.
Takze "operativni leasing" je dnes ideal: tri roky, vsechna rizika jdou za pronajimatelem, a pak at se trapi nekdo jinej.

Video si nacpete... vite kam.
:-)
kesumb
@Ja Prvni 123
to je pouze hloupy hospodsky klise..

Treba ofce 3 1,4 se ukazuje s odstupem casu jako az nesmyslnej drzak.. Naopak na rozdil od dvojky ktera krom toho ze mimo 1,6 nemela slusnej motor a jeste u toho hnila.
Avatar - Dinar
Dinar
@Ja Prvni 123 Jsou různé úhly pohledu, já operák využívám už roky, na pár aut jsme zkusili i delší dobu, ale vychází mi, že ideál je operák na rok, to většinou vychází úplně bez servisu, jen dvakrát se prohodí obutí (dodané dealerem) a auto se vrací v podstatě ve stavu nového. Tj. žádné starosti, jen ježdění novým autem. Naopak operák na tři nebo čtyři roky už znamená servis, který je sice v ceně, ale musí se absolvovat, a pak věci typu výměny brzd už v ceně nejsou. A taky je třeba většinou prodloužit tovární záruku, což opět platí nájemce, počítal jsem to u dvou aut, a kdybychom je koupili a po těch třech čtyřech letech prodali, vyšlo by to ekonomicky o něco líp, ale zůstává tam ta starost s následným prodejem, a pokud člověk odvykne, tak se mu to už absolvovat nechce. ;)
kesumb
@Dinar
Mel jsem to taky tak, ale u poslednich aut mi celkovy naklady na vlastnění a provoz drazsiho auta na 4 roky operak vs do majetku vychazi na 3:2. Fakt je, ze je s tim vic srani a odpada moznost zkusit kazdou chvili jiny auto. Zas odpadaj pokusy na tema asisnencni digihry…
jiriga
@Dinar jasne, ale co to vraceni? pOkud ma clovek deti, at ten interier dostane zabrat,mavci nechapu, proc vlasten resi nejake skrabance na na karoserii, kdyz to je stejne pojistene..z toho bych mel obavy
adamzprahy
@jiriga je potřeba vhodně nakonfigurovat interiér a pak ho dle potřeby chránit a starat se o něj. Látkové sedačky v tomto opravdu velmi slabé místo, protože to se často nedá vyčistit a něco ti strhnou. Kolik to záleží, takže v tomhle lepší když máš děti buď dát nějaký potah nebo připlatit za kůži nebo něco co jde čistit.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Dinar No, ale vzdyt v podstate rikas to same.

Operak je lepsi, aby ses vyhnul servisu.

Neresim draha nebo jinak specialni auta.
Proste kdyz potrebuju jezdit a neresim detaily, vyjde me nejlip Scala s trihrnkem.
A svet se meni, takze s dsg.

Ale tu opravdu nechci servisovat, platit nutny spotrebni material.

Takze ano, dokonce mozna i jen na rok.
Dva bych jeste risknul, pak uz ne.
adamzprahy
@Dinar u nových aut na firmu to mám stejně. Dlouhodobě operáky, jednou za pár let záhadně vyměknu, že se něco koupí a pak toho vždy lituju, protože stejně se prodává před daňovým odepsáním (5 let), takže daňově nevýhodné a ono čím dražší auto, tím hůř se prodává, takže člověk buď prodá hned pod cenou nebo na to čeká měsíce, což je vlastně ekonomicky taky nesmysl. Takže nové auto do firmy jedině na operák. Podle mě je to i win win pro trh, protože to auto se vrací v nějakém garantovaném stavu a podmínkách, takže těm co kupují mladší ojetiny to prostě zlevní nákup aut a vědí +- do čeho jdou.
FilipEess
Auta na operak používám už mnoho let, předtím jako zaměstnanec firemní auta a teď jako fyzická osoba. Dá se takto dostat k provozování aut na které bych vydělával dlouho a zároveň hodně tratil při jejich následném prodeji . V DE většina lidí má auta na operak, je to prostě jednodušší. Jedině kde to tak úplně neplatí jsou EV , jak jde o větší nájezdy, leasingovky se boji u EV vysoké ztráty hodnoty drahého pojištění a tak leasing u EV vychází výrazně dráže
Teprd
Jsem stará škola a tomuto přístupu nerozumím. Koupil jsem auto německé prémiovky z roku 98, udělal opravdu kompletní GOvozu včetně celolaku a investice i s kupní cenou je pod 200 000,-. Mám veškeré komfortní prvky, od automatické převodovky, přes klimatizaci, tempomat, El nast sedačky, vyhřívání oken zrcátek, abs, resp, ses atd...( a není to golf, má 220 kobylek 😂)
Nemám hlídání jízdního pruhu, čtení značek, autonomní řízení ani parkování. Nějak si pořád myslím, že řidič se má na řízení soustředit, a nespoléhat(ani podvědomě) na zázračné autoasistenty. Řidič má prostě řídit a ne telefonovat, psát SMS a spoléhat, že za něj auto zabrzdí samo - když bude čumět do telefonu a ne na silnici.
Ale zpět k formě vlastnictví auta. Mám ke svému ozu vztah a starám se o něj, neb chci aby mi sloužil spolehlivě. A pořád ať počítám jak počítám, tak slušný vůz na operativní leasing stojí už jen při douletem používání víc než ten můj, který už vlastním, a to není ten leasingoý vůz stále majetkem nájemce. Nájemce vlastní pouze příslib možného odkupu za další nemalou částku. Za mě to jsou vyhozené peníze výměnou za ( neříkejme lenost) zjednodušení života. Jediný smysl vidím firmy, která si ty peníze odečte. Ale soukromá osoba..? Podstatě ochuzuje rodinný rozpočet...
Rezna
@Teprd
On je trochu rozdíl když porovnáváte 26let staré auto vs nové. samozřejmě že provoz a údržba takhle starého auta vyjde levněji, ale ne každý v takovém autě chce jezdit (i když je to préemie)
adamzprahy
@Teprd kdo kupuje auto na 5+ let tak pro něj je operativní leasing samozřejmě nevýhodný, stejně tak pro ty co jim nevadí dělat generálky motoru apod. :D A ano, u firem je tam hromada plusů související s účetnictvím.
W210E320
mali sme raz vo firme 2x hnojdej tucson 1.6 t-gdi 4x4 2017. jednemu sme pri 20 000 km menili uz aj katalyzator, sviecky. prevodovka trhala na oboch. v meste spotreba pod 10L bola nemozna. boli sme velmi radi ze si to auto nemusime nechat a hlavne platit tie extremne vysoke ceny za diely a servis.

Ale co nas najviac dostalo bola ta kontrola na konci, na oboch autach naratali skody dokopy 1500e. napriklad auta nikdy nebolo pod krupami ale strecha bola na vela miestach preliacena. na oboch. komentar pana co to prevziaval hovoril ze to je u hnojdeje bezne.

jednoducho mi pride lepsie dat radsej nejaku akontaciu a splacat v podstate to iste co platim pri operativnom. a na konci mi aspon ostane auto. A hlavne nekupovat korejca :D
adamzprahy
@W210E320 tak samozřejmě záleží na kalkulaci. Když od splátek leasingu odečtu pojistku, tak na našich autech je rozdíl ve splátkách operák vs úvěr cca 50%. U firmy samozřejmě ve prospěch operáku více účetních výhod. Plus u firmy cashflow kdy akontace při nákupu více aut jsou miliony. Ale samozřejmě není to pro každého, u soukromé osoby to musí být fakt dobrá nabídka aby to mělo smysl.
Marek Lalke
A pripravek na staceni tachometru ty leasingovky davaji automaticky ke kazde smlouve? Nebo si to clovek musi koupit sam?