Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford zastaví výrobu elektrických pick-upů F-150 Lightning. Není o ně zájem

27 komentářů

Nebo Nebo
To se dalo čekat, naše budoucnost je bezkompromisu určitě zcela čistě elektrická. (-:

Ale nějak to nevychází... Kde nastala chyba? Na straně zákazníku nebo politiku?

Teď doufám, že až přijde na řadu Ford "Fake" Capri, tak Ford si uvědomí, že tudy cesta nevede.
DonVito
@Nebo Nebo
Tva dedukce nejak nekoresponduje s timto:
https://news.gm.com/…001-gmsales.html

GM's U.S. Q3 sales numbers show another record quarter for EVs
October 1, 2024
General Motors and its dealers increased retail sales by 3% year over year and delivered 659,601 total vehicles, down 2%, in the U.S. in the third quarter of 2024. The company achieved another record quarter of EV sales with 32,095 total deliveries, up 60% year-over-year and up 46% 🤪compared to the second quarter of 2024.

Zpet ke konkretnimu tematu (namisto hloupeho zobecnovani): Samozrejme ze to Lightning bude mit proti Cybertrucku tezky.
🤫
gil54
@DonVito
"Samozrejme ze to Lightning bude mit proti Cybertrucku tezky."
Jasně, zejména když ty Fordy za cenu Cybertrucku máš pomalu dva.
argejev
@DonVito GM ide od 2020 tazke bomby a rastie v absolutnych cislach predanych aut, v raste podielu aj v raste EV...to znamena, ze niekto iny musi stracat...
Avatar - Anonym
Anonym
@DonVito

GM prodává 8 typů elektrických aut. Prodá jich 32 000 za kvartál.
Tesla prodává 5 typů elektrických aut a prodá jich za kvartál 150 000 v USA (respektive 460 000 celkově).
Nemyslím si, že by ackionáři GM nad prodejními výsledky měli skákat radostí. Dá se předpokládat, že to je pro GM dosti ztrátové.
DonVito
@Tycoon
GM executives say the company is close to breaking even on its electric cars. Last week, GM reported a $3 billion profit for the third quarter, about the same as a year earlier. Its full year earnings are likely to approach or surpass $10 billion, which could set a record. “We’re making substantial progress on our EV journey toward profitability,” its chief financial officer, Paul Jacobson, said in a conference call last week.

Vis co to znamena, ze je GM "close to breaking point"??
Urcite ne "dosti ztratove"!
Radeji vic cti a min predpokladej. 😉

A zkus si prelozit vetu: We’re making substantial progress on our EV journey toward profitability.
👍
Avatar - Anonym
Anonym
@DonVito


Já bohužel nejsem expert na newspeak amerických manažerů, takže to přeložit do normální luvy neumím, ale expert Edison Yu z Deutsche Bank ano:

Yu said GM's outlook that its 2025 financial results will be flat this year "provides some comfort to investors expecting a decline." But he noted a large portion of GM's savings next year involve lower EV losses of $2 billion to $4 billion.

Takže GM prodělává cca půl milionu Kč na každém BEV. To ti přijde málo ztrátové? BEV přinesou GM ztrátu 4 mld. USD, avšak GM má zisk z klasických aut a ostatních aktivit 14 mld. USD, takže nakonec bude v plusu 10 mld. USD.
Avatar - Barrichello
Barrichello
@DonVito prej GM, myslíš EvHummer do kterého teče a hořící Bolty s miliardou svolávaček? Tak to je hit, a problémy už má i EvBlazer a dle US for i Cadillac Lyriq.....
ericn
@DonVito Koukám pořád jedeš svou vlnu. Lightning ani Cybertruck normální Američany tak nějak nezajímá, těch pár tisíc kusů EV trucků pro pozéry, co se ročně prodá, nestojí ani za řeč. Je zajímá klasická benzinová F150, co někam dojede a něco utáhne, tj dojede daleko i s nákladem. Doporučuji videa od TFL truck, zvlášť ty "towing testy", ať se trochu dostaneš do reality :-)
Avatar - speedfred
speedfred
@DonVito
Nie som odporca EV ale ako reálny kupec pikapu tak ma ani nenapadne uvažovať o takejto elektrickej oblude. Elektrika je na ťahanie moc dobrá ale už nie na profil a dĺžku mojich jázd.
DonVito
@speedfred
To nikdo nerozporuje.
Kup si kludne benzinovy pick-up.
Jeste mame deset let vyvoje na poradny elektricky pick-up na tahani...
ryccardo
@DonVito no je to tak ze v nekterych modelech aut EV dava smysl a v nekterych vubec a nikdy ani nebude. Proto se nejedna o zadny prechod k elektromobilite jak je casto mylne uvadeno, ale EV se budou vyrabet ta auta kde to dava technicky a ekonomicky smysl. Delat EV F150 byl chybny pokus. Udelat jako EV male auto do mesta jako je Dacia Spring je dobry tah a zakaznika si to najde.
DonVito
@ryccardo
Chces nam tu tvrdit, ze vsichni majitele F150 jezdi 1000 mil tydne??
A navic vzdy s poradnym privesem?
😀
ryccardo
@ryccardo ty neco takoveho v mem prispevku vidis napsaneho? Jen tvrdim, ze do F150 proste patri silny benzin a EV tam nedava smysl. A tvrdim to na zaklade faktu, ze EV trh odmitl a Ford ho na zaklade toho nebude nabizet.
DonVito
@ryccardo

Trh odmitl??

WTF

Cybertruck tedy taky???

https://www.carscoops.com/…3rd-favorite-ev/

Best Selling EVs Of 2024: Cybertruck Blasts Past Mach-E Into 3rd Place For Q3
ryccardo
@ryccardo Cybertruck je něco jiného. Tam to prodává fakt, že je to Tesla. Tesla i kdyby vyrobila ho-vno se znakem Tesly, tak se to bude prodávat. Nicméně užitná hodnota takového auta je mizerná a být v tom silný V8, tak to dává mnohem větší smysl. Prostě EV do malých městských aut a čím větší auto, tím menší smysl elektrický pohon dává. Výjimka jsou městské autobusy. Můžeš se to pokoušet okecávat, ale tak to prostě je a trh to dává zřetelně najevo.
Avatar - Barrichello
Barrichello
@DonVito většina majítelů pikapů řady F (to není jen 150) za tím něco tahá nebo na tom něco vozí nebo sou to pracovní stroje suplujcí v USA a Kanadě auta jako jsou u nás Avie. S milonem různých nástaveb od plošin , přes pluhy, campery, servisní vozy atd
Ti všichni najedou bud hodně nebo potřebují fungovat i v náročných podmínkách.
Proto to všichni kupují s V6 a V8 benzín případně silná nafta pro silnější a těžší verze a řady.
Arese
Poslední měsíce přichází z levičáky vnucovaného zkratoautosvěta samé dobré zprávy! 🙂👍 Jen tak dál! 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Čím menší dopravní prostředek s menším akčním rádiem, tím více výhod přináší elektrický pohon s bateriemi. To je technická logika. U paletového vozíku nikoho ani nenapadne dělat u něj spalovací pohon.

Když na to jde někdo opačně, nejde o technickou logicku, ale o rozmařilost a/nebo politiku.
Nebo Nebo
@Tycoon Souhlas. Nedokázal bych si představit, že by paletový vozíček byl slyšet a cejtit po benzínu/naftě ve stavebninách.
Tu je ta elektrika opravdu to nejlepší, to samé u golfového vozíčku.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
@Nebo Nebo Nemáš pravdu, tedy částečně.
Vysokozdvihy se nekupují podle toho aby jakože nebyly cítit benzínem nebo naftou ale podle toho na co a kde jsou zapotřebí.
Takže se stále prodávají vysokozdvihy hlavně na naftu a že jich je.
Vy chlapci pořád zapomínáte na to, že nebýt uhlí a nafty, nemohli bychom si dnes hrát na elektromobilitu.
Z uhlí se stále vyrábí neskutečné množství elektrické energie, která potom pohání i ty slavné elektromobility.
Na poli nenajdete elektrické traktory či kombajny.
Na stavbách nenajdete elektricky poháněné náklaďáky a stavební stroje.
Nafta vládne, benzín je do počtu a pouze pro osobní auta.
Elektromobilita je k smíchu, když vidím kolik se do ní nacpalo peněz a jaké jsou reálné výsledky.
Avatar - Anonym
Anonym
@W.O. PRSCLEY

Měl jsem na mysli paletové vozíky, ne vysokozdvihy. Ty druhé se samozřejmě stále vyrábějí i s dieselovým nebo plynovým pohonem.

Co se týče traktorů a kombajnů, tak platí to, co jsem napsal u prvního příspěvku.
vencelín
@Tycoon
Je to tak. Na městské poskakovani cajk. Na mezimestske a dlouhé jízdy jsou lepší způsoby pohonu.
Podobné pro těžkou práci a tahání přivesu.
Avatar - apoho
apoho
sakra! Tak to budu muset sebou hodit a koupit hned dva kousky! 🤡😂
kesumb
@apoho
taky bych jedno upotrebil, ale pockam si na EV Wranglera!
Avatar - jersey.se
jersey.se
Prej “překvapivě slabá poptávka”. Víc jsem se už dlouho nenasmál 😂
Avatar - Barrichello
Barrichello
@jersey.se tak tak prodeje přímo peckovní. "Automobilka včera oznámila, že jeho odbyt za 10. letošní měsíc klesl meziročně o dalších 49,8 % na pouhých 1 863 aut. "
Doslova HIT :)
Jde nyní o suverénně nejhůř prodávaný Ford ze všech modelů značky, dokonce i sportovního Mustangu se prodalo skoro o 1 000 kusů víc. Druhý elektrický propadák jménem Mach-E se sice prodával lépe, ani jeho 23% růst ale nezachránil celkový odbyt elektrických Fordů před meziročním propadem o 8 % na pouhých 6 264 vozů.

Z celkem prodaných 172 756 v Americe, což je mimochodem zásluhou spalovacích modelů velmi dobré číslo, o 15,2 % vyšší než loni, tak elektrické modely tvoří pouhá 3,2 % všech dodaných vozů