Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Zetti
Z Evropy se stane automuzeum jako na Kubě, akorat nevím z ceho bude financovat valky na východě a cim nakrmí nekolikamilionovou armadu nezamestnanych z automotive.
Ja uz mam na tu dobu pripraveny dva veterany jeste koukam po třetím
Ja uz mam na tu dobu pripraveny dva veterany jeste koukam po třetím
@Zetti
Jak se to bude financovat? Natisknou se další evropské dluhopisy.
Jak se to bude financovat? Natisknou se další evropské dluhopisy.
@Zetti několikamiliardovou... celá Evropa má nějakých třičtvrtě miliardy obyvatel, vč států mimo EU.
ryccardo
A rozhodl to jeden prasivej eurokomisar, kteryho ani nikdo z nas nevolil. No za 5 let jsou dalsi volby do EU a mezitim se doufam vyznamne zmeni politicky spektrum i v clenskych zemich.
Ze si ho neprimo nevolil ty, neznamnea ze nikdo… takhle funguje zastupitelska demokracie…@ryccardo
@ryccardo On v tom není sám, tohle je politika celého vedení komise, Leyen je stejná, místopředsedkyně komise Ribera, to je ještě větší klima fanatička, pak ten Dán, co má energetiku, všechno socani, agresivní evropská levice, prostě poručí větru dešti, ať to stojí, co to stojí.
@Dinar Doufejme, že po příštích volbách už ve svých funkcích nebudou, pomalu se začíná rozsvěcet i v naivních hlavinkách západoevropanů...
@Arese S tím, jak se hroutí vládní rudozelená koalice v Německu, bych se nedivil, kdyby se některá z příštích vlád rozhodna z EU vyskočit jako první, pokud se tento směr nezmění. Nálada je u nich na bodu mrazu.
Jezdec667
Schopné automobilky představují elektromobily za 600 tisíc. Neschopné nabízejí elektromobily za milion a pláčou v bruselu.
@Jezdec667 A jsou je schopné ty “schopné” automobilky i prodat? Já totiž žádnou frontu na elektroauta nevidím. Jen v mnoha zemích lidé koupili díky dotacím BEV jako druhé a třetí auto do rodiny 😂
@Jezdec667
Jaké schopné automobilky mate na mysli?....at se snazim jak chci nic mě nenapadá.
Jaké schopné automobilky mate na mysli?....at se snazim jak chci nic mě nenapadá.
@Rezna
Třeba ty ,které nebreci kvůli EV a vyvíjí je a uvolňují na trh nové generace. Fakt nevíte o nově příchozích EV na trh?
Jo dám tip, VW už mezi těmi schopným fakt není.
Třeba ty ,které nebreci kvůli EV a vyvíjí je a uvolňují na trh nové generace. Fakt nevíte o nově příchozích EV na trh?
Jo dám tip, VW už mezi těmi schopným fakt není.
@Mikesus
Ano víme. Jsou to Čínské modely. Evidentně ti vyhovuje zvyšování závislosti EU na Číně, která ohrožuje ekonomickou i geopolitickou bezpečnost EU.
Navíc ti evidentně vyhovuje podporovat cizí velmoc s jednoznačně imperiální politikou, potlačující základní lidská práva a evidentně je ti blízká podpora Čínského komunistického režimu.
Ano víme. Jsou to Čínské modely. Evidentně ti vyhovuje zvyšování závislosti EU na Číně, která ohrožuje ekonomickou i geopolitickou bezpečnost EU.
Navíc ti evidentně vyhovuje podporovat cizí velmoc s jednoznačně imperiální politikou, potlačující základní lidská práva a evidentně je ti blízká podpora Čínského komunistického režimu.
@Jezdec667
A za těch 600 táců, dá se do toho naložit rodina nebo sportovní náčiní (kolo, bágly atd.) ??
Nebo jsou to takové ty městské jednohubky od marketu k marketu ?
A za těch 600 táců, dá se do toho naložit rodina nebo sportovní náčiní (kolo, bágly atd.) ??
Nebo jsou to takové ty městské jednohubky od marketu k marketu ?
lordlord
Vůbec se nemluvilo o pokutách za CO2. Už dnes prodejci omezují prodeje, aby plnili nastavený limit automobilkou. Spalováky se přestanou prodávat mnohem dříve. Boháči si Ferrari a podobná auta koupí a přihlásí někde jinde.
@lordlord
Ono nemusí jít jen o boháče. Jednak se více otevírá prostor pro automobilky s menšími prodeji, které mají od EU mírnější limity CO2, dále je možné počítat s vyšší atraktivitou individálních dovozů, a pak také s "kouzlením" s homologacemi (N1, speciální vozidla atd). Trh si vždy najde skulinku, kterou uspokojí poptávku zákazníků. Samozřejmě, v tom nejhorším případě bude poptávka uspokojována ojetými auty a stárnutím vozového parku ála Kuba.
Ono nemusí jít jen o boháče. Jednak se více otevírá prostor pro automobilky s menšími prodeji, které mají od EU mírnější limity CO2, dále je možné počítat s vyšší atraktivitou individálních dovozů, a pak také s "kouzlením" s homologacemi (N1, speciální vozidla atd). Trh si vždy najde skulinku, kterou uspokojí poptávku zákazníků. Samozřejmě, v tom nejhorším případě bude poptávka uspokojována ojetými auty a stárnutím vozového parku ála Kuba.
rohYpnol
Je potřeba zelené zlo personifikovat, aby bylo jasné koho je potřeba se politicky zbavit.
Hoekstra rozhodně patří na seznam. Člověk, který ohrožuje budoucnost evropského průmyslu. Člověk, který nepatří do vedení EU.
Mimochodem Holanďan. To mluví za vše...
Hoekstra rozhodně patří na seznam. Člověk, který ohrožuje budoucnost evropského průmyslu. Člověk, který nepatří do vedení EU.
Mimochodem Holanďan. To mluví za vše...
@rohYpnol
Zase tak špatně bych to neviděl. Dle dostupných informací není Hoekstra prototypem eurokonformního politika, natož aby to byl fanaticky zaslepený ideolog jako byl jeho předchůdce Timmermans. Doufejme, že nyní jen hraje politickou hru, aby europarlament schválil jeho nominaci na eurokomisaře, a pak se začne chovat tak, jak je jeho zvykem. Mimochodem, jeho první pracovní štace byla u Shellu.
Zase tak špatně bych to neviděl. Dle dostupných informací není Hoekstra prototypem eurokonformního politika, natož aby to byl fanaticky zaslepený ideolog jako byl jeho předchůdce Timmermans. Doufejme, že nyní jen hraje politickou hru, aby europarlament schválil jeho nominaci na eurokomisaře, a pak se začne chovat tak, jak je jeho zvykem. Mimochodem, jeho první pracovní štace byla u Shellu.
@rohYpnol špatně - politici jsou voleni, byl by nahrazen někým podobným. Vše přece začíná u voličů, program politiků je přece veřejně znám.
@lordlord
1) Většina lidí k volbám nejde. Takže jaký veřejný zájem?!?
2) EUROKOMISAŘ PRÁVĚ ŽE NENÍ VOLEN, NEMÁ ŽÁDNÝ MANDÁT OD VOLIČŮ!!!
1) Většina lidí k volbám nejde. Takže jaký veřejný zájem?!?
2) EUROKOMISAŘ PRÁVĚ ŽE NENÍ VOLEN, NEMÁ ŽÁDNÝ MANDÁT OD VOLIČŮ!!!
@lordlord
Ne. Opět špatně. Eurokomisař není VOLEN. Eurokomisař je vybrán předsedou EK, tedy opět člověkem co NEMÁ naprosto žádný politický mandát!!! A následně je složení pouze schváleno EP...
Ne. Opět špatně. Eurokomisař není VOLEN. Eurokomisař je vybrán předsedou EK, tedy opět člověkem co NEMÁ naprosto žádný politický mandát!!! A následně je složení pouze schváleno EP...
KANKUNEN
Ten Turek by měl namísto žvanění něco dělat.
@KANKUNEN 💯
Ano, jistě.
Pan europrosranec Turek bude za tebe degustovat starý elitní scotch a nehorázně drahé a smradlavé kubánské doutníky.
Ano, jistě.
Pan europrosranec Turek bude za tebe degustovat starý elitní scotch a nehorázně drahé a smradlavé kubánské doutníky.
@Horký Rom Leží ti v žaludku, viď? :))) To je moc dobře!
@Arese Mě spíš udivuje, kolik lidí podobným hochštaplerům skočí na špek. Ale budu rád, když sem dáš třeba za rok nějaký přehled Turkových legislativních aktivit v Europarlamentu.
@rohYpnol
Co udělal? Hlasoval ve prospěch agresivního Ruska třeba?
Ale to chápu, že tobě se to líbí, to víme koho podporuješ.
Co udělal? Hlasoval ve prospěch agresivního Ruska třeba?
Ale to chápu, že tobě se to líbí, to víme koho podporuješ.
@rohYpnol Klidně se rozepiš, co že to udělal. A myslím tím v rámci náplně práce poslance Europarlamentu, ne výkřiky na sítích nebo účinkování v podcastech atp.
Man Ký
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@Mikesus
Přestaň lhát. Turek žádným způsobem ani náznakem nepodporuje Rusko. Prostě ty tady jen zoufalé nálepkuješ a lžeš.
Přestaň lhát. Turek žádným způsobem ani náznakem nepodporuje Rusko. Prostě ty tady jen zoufalé nálepkuješ a lžeš.
@Dinar
Hele, jestli chceš Turka kritizovat, tak si poslechni pár jeho rozhovorů a podcastů. Přímo s ním, ne co o něm někdo řekl a napsal.
Co konkrétního udělal? No v prvé řadě si uvědomuje reálné problémy a stav. V druhé řadě si uvědomuje svoji sílu a pozici. Ve třetí řadě vnímá realitu. A ve čtvrté řadě si uvědomuje co má a může dělat. A to taky dělá. A dobře.
Hledá podporu, říká fakta, snaží se otevřít témata, která znamenají likvidaci evropského autoprůmyslu.
Jestli ho chceš kritizovat, poslechni si pár jeho rozhovorů. To, co se dozvíš od něj, nám neřekli všichni dosavadní europoslanci dohromady za celou dobu.
Hele, jestli chceš Turka kritizovat, tak si poslechni pár jeho rozhovorů a podcastů. Přímo s ním, ne co o něm někdo řekl a napsal.
Co konkrétního udělal? No v prvé řadě si uvědomuje reálné problémy a stav. V druhé řadě si uvědomuje svoji sílu a pozici. Ve třetí řadě vnímá realitu. A ve čtvrté řadě si uvědomuje co má a může dělat. A to taky dělá. A dobře.
Hledá podporu, říká fakta, snaží se otevřít témata, která znamenají likvidaci evropského autoprůmyslu.
Jestli ho chceš kritizovat, poslechni si pár jeho rozhovorů. To, co se dozvíš od něj, nám neřekli všichni dosavadní europoslanci dohromady za celou dobu.
@KANKUNEN
Turek na rozdíl od Vondry skutečně jedná. A na rozdíl od Gregorové, Kolaji, nebo Zdechovského neškodí.
Turek na rozdíl od Vondry skutečně jedná. A na rozdíl od Gregorové, Kolaji, nebo Zdechovského neškodí.
@rohYpnol Souhlas, ovšem až na to, že hlasoval proti poskytnutí další vojenské pomoci Ukrajině. Tím u mě propadl na samé dno... :(((((
@Arese A ty jsi u mě postoupil zpět vysoko. Jsi jeden z mála, antizelení jsou vždy nakonec rudí. Rozdíl je zásadní, až budou mít lidé skutečně zeleného dost, mají volby, v rudu ne.
@Arese tak jednoduché to není. Když někdo předloží 20 bodů a s jedním vůbec nesouhlasíš, tak podpoříš všechny? Včetně toho s kterým nesouhlasíš a ten bod nesouvisí s podporou Ukrajiny?
Chce číst vyjádření Turka a ne článek na idnes.
Chce číst vyjádření Turka a ne článek na idnes.
@KANKUNEN
antizelení jsou vždy nakonec rudí???? 🤣🤣🤣
Zelení jsou VZDY rudí. Zelení jsou vždy komunisti. Mrkni do Německa a i u nás. Programy a činy zelených jsou komunistické blbosti.
antizelení jsou vždy nakonec rudí???? 🤣🤣🤣
Zelení jsou VZDY rudí. Zelení jsou vždy komunisti. Mrkni do Německa a i u nás. Programy a činy zelených jsou komunistické blbosti.
@Arese
Proti žádné pomocí Ukrajině nehlasoval. To je lež hlupáků a hujerů.
Usnesení bylo úplně o něčem jiném. Turek to zcela jasně a logicky vysvětlil a doložil.
Proti žádné pomocí Ukrajině nehlasoval. To je lež hlupáků a hujerů.
Usnesení bylo úplně o něčem jiném. Turek to zcela jasně a logicky vysvětlil a doložil.
@Pepa_007
Takze hlasoval ve výsledku proti pomoci Ukrajině nebo pro její podporu? Je jedno z jakého důvodu. Nebo chceš tímto říct, že hlasoval proti ale vlastně chtěl hlasovat pro?
Nene, antizeleni jsou rudi téměř vždy, je to ukázka toho, ze často odkazují na Rusko nebo SSSR. A tím pádem těžko zelení jsou rudi, kdyz ti rudi jsou proti nim. To vám nějak nesedí. Ale určitě pár nekomunistickych výjimek se určitě najde. Bohužel jen výjimek.
Takze hlasoval ve výsledku proti pomoci Ukrajině nebo pro její podporu? Je jedno z jakého důvodu. Nebo chceš tímto říct, že hlasoval proti ale vlastně chtěl hlasovat pro?
Nene, antizeleni jsou rudi téměř vždy, je to ukázka toho, ze často odkazují na Rusko nebo SSSR. A tím pádem těžko zelení jsou rudi, kdyz ti rudi jsou proti nim. To vám nějak nesedí. Ale určitě pár nekomunistickych výjimek se určitě najde. Bohužel jen výjimek.
Pletou se pojmy. Rudý = Russsak. Zelení = komunisté, levice. Antizelení jsou většinou pravicový.
Jsem anti green deal. Jsem proti Russku. Jsem pravicový.
Kam ti zapadnu? 😉
Jsem anti green deal. Jsem proti Russku. Jsem pravicový.
Kam ti zapadnu? 😉
Pepa_007
Žádné auto na světě není úplně bez emisí CO2. Pokud jezdí plně obsazené, tak vyprodukuje 1.5 tuny emisí CO2 ročně. Jen dýcháním lidí na palubě. Co s tím?
Každý člověk vyprodukuje 300kg CO2 ročně. Co 7 miliard lidi? To je spousta milionů tun CO2.
Co s tím dělat?
Každý člověk vyprodukuje 300kg CO2 ročně. Co 7 miliard lidi? To je spousta milionů tun CO2.
Co s tím dělat?
@Pepa_007
u nas jen doprava vyprodukuje cca 20mld kilo CO2, lidi cca 3mld kg, tedy cca 7x min
co s tim pepku ???
u nas jen doprava vyprodukuje cca 20mld kilo CO2, lidi cca 3mld kg, tedy cca 7x min
co s tim pepku ???
@topten to není takový rozdíl. Představ si, ze utlumís 3mld tun. Ale s tím se utlumí těch 20mld. Win, win.
Opakem utlumís 20mld a stejně ti zůstane 3. Nikdy se nedostaneš na nulu.
Klimaterorismus je komunistické zlo.
Opakem utlumís 20mld a stejně ti zůstane 3. Nikdy se nedostaneš na nulu.
Klimaterorismus je komunistické zlo.
@Pepa_007
Začni u sebe a svých antizelenych komunistů. Bude to mnohem větší přínos než u těch zelených komunistů.
Začni u sebe a svých antizelenych komunistů. Bude to mnohem větší přínos než u těch zelených komunistů.
@Pepa_007
Stačí se podívat do Španělska... Statisíce aut jde do šrotu. KDYBY to byly všecko EV, tak by to bylo mnohem horší...
Stačí se podívat do Španělska... Statisíce aut jde do šrotu. KDYBY to byly všecko EV, tak by to bylo mnohem horší...
@Pepa_007 Mluvíš o dýchání??? A kde asi ten uhlík vzniká? Zopakuj si ZŠ a uhlíkový cyklus. Nejdřív musí člověk sežrat kytku/zvíře a z něj vzít uhlík a "okysličit" ho a vypustit CO2. A zvíře sežere kytku, která sežrala CO2 ze vzduchu... Velmi zjednodušeně.
Díky dýchání žádné CO2 na Zemi nepřibývá. Přibývá jen tím, že člověk je nenažraný debilní howado a chová se tak, jak se chová a je ho čím dál víc.
Díky dýchání žádné CO2 na Zemi nepřibývá. Přibývá jen tím, že člověk je nenažraný debilní howado a chová se tak, jak se chová a je ho čím dál víc.
@Mokrous mluvíš o spalování? Kde asi ten CO2 vzniká. Díky spalování žádný CO2 na zemi z dlouhodobého pohlednu přibývá. Zopakuj si základní školu. 😉
@Pepa_007 Tvl, ty seš ale génius. Pominu slovosled a gramatiku... Ale díky spalování se především za 150-200 let spálí většina toho, co se postupně ukládala stovky miliónů let. Chápu, že ne každý má mozkové kapacity vidět věci v souvislostech, ale fakta jsou fakta. A to píšu, jako poctivý dieseldezolát a odpůrce násilného vnucování EV. Akorát nemám místo mozku z piva kostku a neřeším tu denně maximálku u miniaut. Takže už konečně vychladni a dospěj. Třeba to narozdíl od některých zde, dokážeš.
jirik_kirij
Skončí výroba levnějších aut a zůstanou jen ty pro střední třídu a níže cenově nedostupné.
Otázkou je, jestli to je špatně.
U střední třídy je nahradí elektrokola a u chudiny kvalitní boty pro pohyb pěšky. Ve výsledku se tak zlepší zdravotní stav většiny populace a obě zmíněné skupiny ještě přispějí na dotace bohatým. Že by cíl celé akce? :-)
Otázkou je, jestli to je špatně.
U střední třídy je nahradí elektrokola a u chudiny kvalitní boty pro pohyb pěšky. Ve výsledku se tak zlepší zdravotní stav většiny populace a obě zmíněné skupiny ještě přispějí na dotace bohatým. Že by cíl celé akce? :-)
@jirik_kirij
A nebo se vrátíme ještě zpět. Děda říkal, že za války jako mladý kluk měl jedny boty. Když se šlo do města, tak bosky a boty v rukou, aby se nepotřebily. Až v městě se boty nazuly, aby nebyla ostuda. Jinak na vesnici se nosily celý rok dřeváky.
A nebo se vrátíme ještě zpět. Děda říkal, že za války jako mladý kluk měl jedny boty. Když se šlo do města, tak bosky a boty v rukou, aby se nepotřebily. Až v městě se boty nazuly, aby nebyla ostuda. Jinak na vesnici se nosily celý rok dřeváky.
@Tycoon No, zlení "progresivisti" by nás nejraději nahnali se přepravovat do vlakových dobytčáků a bydlet do jeskyní. Samozřejmě nejlépe sdílených. Je to ta nejodpornější levičácká pakáž, novodobí komunisti!!!
@Arese
No a ti zaryti komunisti, kteří proti těm zeleným bojují by nás zase všechny nejraději otravili. Na emise nehledeli 40 let a teď se snaží v tom pokračovat. Jedou stále "po nás potopa"
No a ti zaryti komunisti, kteří proti těm zeleným bojují by nás zase všechny nejraději otravili. Na emise nehledeli 40 let a teď se snaží v tom pokračovat. Jedou stále "po nás potopa"
@Mikesus
Úplně opačně. Víš co znamená likvidace evropského autoprůmyslu vzhledem k emisím?
Jen a pouze ZVÝŠENÍ!!! Zákaz spalováků 2035=zvyšování reálných emisí. Tak prosté to je.
Stejne jako žádná elektromobilita nenahradí potřebu těžby ropy. To je další utopie a lež zelených bezmozků a hujerů.
Úplně opačně. Víš co znamená likvidace evropského autoprůmyslu vzhledem k emisím?
Jen a pouze ZVÝŠENÍ!!! Zákaz spalováků 2035=zvyšování reálných emisí. Tak prosté to je.
Stejne jako žádná elektromobilita nenahradí potřebu těžby ropy. To je další utopie a lež zelených bezmozků a hujerů.
@jirik_kirij
Ursula to omylem přiznala. Cílem EU je PŘEVYCHOVÁVAT!!!
Jinými slovy se z EU stává Severní Korea 😎
Ursula to omylem přiznala. Cílem EU je PŘEVYCHOVÁVAT!!!
Jinými slovy se z EU stává Severní Korea 😎
Miroslav Světlík
V pořádku. Lidé to asi ale do roku 2035 pochopí sami. Ono asi tak 95 procent lidí jde s davem a nepřemýšlí samostatně. Navíc v infrastrukture zoufale chybi pomalé nabíječky. Čtěte správně. Pomalé (třeba 3KW), které nejsou zátěži pro síť a umožní využít nabíjení mimo špičku beze stresu: musím po nabití pryč. A až si v roce 2035 vzpomenete na to hejtovani elektromobilů, vzpomenete si na to jako dnes na kouření v restauraci nebo na CRT monitor.
DonVito
Takze nova auta budou jezdit na elektrinu, misto toho aby palila ropu.
To se najde mnoho absurdnich argumentu proc by to tak byt nemelo nebo proc to nejde...
👎
I ti, co se o ekologii nikdy nezajimali, cipovali svy TDIcka a vyrezavali DPfiltry maji najednou starost o tezbu kobaltu, lidska prava a recyklaci.
Ja jezdim v EV dnes zcela dobrovolne a bez omezeni.
A to mame pred sebou dalsich deset let vyvoje....
Keep calm!
To se najde mnoho absurdnich argumentu proc by to tak byt nemelo nebo proc to nejde...
👎
I ti, co se o ekologii nikdy nezajimali, cipovali svy TDIcka a vyrezavali DPfiltry maji najednou starost o tezbu kobaltu, lidska prava a recyklaci.
Ja jezdim v EV dnes zcela dobrovolne a bez omezeni.
A to mame pred sebou dalsich deset let vyvoje....
Keep calm!
@DonVito Vývoj nejde do nekonečna, jak si EV fanatici myslí... Jednou to taky padne, stejně jako emisní normy, do nějaké euro normy to mělo smysl a rozdíly byly znatelné, pak už to šlo pomalu... Takhle jednou se zastaví progres vývoje baterií a bude konec (-: Pak už leda tak zvětšování baterie = váha navíc (-:
@DonVito
Elektřina vzniká mávnutím kouzelného zeleného proutku... Pořád předvádíš tu stejnou demagogii...
Zdražení aut a zvýšení nedostupnosti PROKAZATELNĚ způsobuje stárnutí vozového parku, zpomalování obnovy aut. A zvyšování emisí. To jsou FAKTA.
Děje se scénář Kuba, přesně to, před čím jsem varoval. Děje se likvidace evropského autoprůmyslu, děje se nástup čínských aut. Přesně podle toho co jsem předpovidal. Zajímavé, co?
Ale ideologičtí kádrové jako jsi ty vždycky fakta popírají. Není se čemu divit. Díky hujerům jako jsi ty je Evropa tam kde je.
Elektřina vzniká mávnutím kouzelného zeleného proutku... Pořád předvádíš tu stejnou demagogii...
Zdražení aut a zvýšení nedostupnosti PROKAZATELNĚ způsobuje stárnutí vozového parku, zpomalování obnovy aut. A zvyšování emisí. To jsou FAKTA.
Děje se scénář Kuba, přesně to, před čím jsem varoval. Děje se likvidace evropského autoprůmyslu, děje se nástup čínských aut. Přesně podle toho co jsem předpovidal. Zajímavé, co?
Ale ideologičtí kádrové jako jsi ty vždycky fakta popírají. Není se čemu divit. Díky hujerům jako jsi ty je Evropa tam kde je.
@rohYpnol
A benzin nebo nafta se mávnutím proutku objeví na benzince? To spíš ty to tak vidíš. Protoze odpůrci EV, mezi kterými ty jsi nejhlasitejsi, pořád křičí, jak je potřeba emise počítat i že ztráty přenosové sítě a elektrárny, ale už odmítají počítat pro ICE i dopravu a rafinaci ropy a přepravu výsledných produktu. Takze naopak to mávnutím kouzelným proutkem používáš ty. A chápu, že podle sebe soudis ostatní.
A benzin nebo nafta se mávnutím proutku objeví na benzince? To spíš ty to tak vidíš. Protoze odpůrci EV, mezi kterými ty jsi nejhlasitejsi, pořád křičí, jak je potřeba emise počítat i že ztráty přenosové sítě a elektrárny, ale už odmítají počítat pro ICE i dopravu a rafinaci ropy a přepravu výsledných produktu. Takze naopak to mávnutím kouzelným proutkem používáš ty. A chápu, že podle sebe soudis ostatní.
@Mikesus
Napsal jsem FAKTA.
Ty opět jen blekotáš...
Ropu i zemní plyn umíme těžit, zpracovávat i dovážet. A dává to ekonomický smysl. Alternativa neexistuje. Klimatické dopady nemají přímou souvislost, resp. klimatické změny mají mnoho příčin. Antropogenni činnost je jen část, a těžba fosilních zdrojů je jen zlomkem té části. A hlavně - žádná elektromobilita nedává řešení. To jsou FAKTA.
Napsal jsem FAKTA.
Ty opět jen blekotáš...
Ropu i zemní plyn umíme těžit, zpracovávat i dovážet. A dává to ekonomický smysl. Alternativa neexistuje. Klimatické dopady nemají přímou souvislost, resp. klimatické změny mají mnoho příčin. Antropogenni činnost je jen část, a těžba fosilních zdrojů je jen zlomkem té části. A hlavně - žádná elektromobilita nedává řešení. To jsou FAKTA.
@rohYpnol Neděje se scénář Kuba. Na Kube se pohybují auta 50 a více let stará. Zde co bude nad 30 stáří tak bude veterán a povoleno s tím jezdit jen občas. A STK bude šlapat na to aby i 20 let staré auto bylo technicky jako nové. Nebude = do šrotu.
Lidi budou chodit pěšky, na kole, mhd. Auta budou jen pro boháče.
Lidi budou chodit pěšky, na kole, mhd. Auta budou jen pro boháče.
@rohYpnol Navíc dnes ráno emise CO2 u nás 622g CO₂eq/kWh
teď jsou EV prudce ekologické, je tam "jen" 577g. :-)
Jo, výfuk strčit pod nos lidem v Severních Čechách a nebo Okolí Dětmarovic, to je ekologie jak víno. :-(
https://app.electricitymaps.com/zone/CZ
teď jsou EV prudce ekologické, je tam "jen" 577g. :-)
Jo, výfuk strčit pod nos lidem v Severních Čechách a nebo Okolí Dětmarovic, to je ekologie jak víno. :-(
https://app.electricitymaps.com/zone/CZ
rohYpnol
Současná EU generuje jen nesvobodu. Dělá z lidí jen své vazaly a loutky, které chce za každou cenu ovládat, převychovávat.
Kdy to hujerum dojde...?!? Kdy to většina začne řešit??? Bohužel vždy pozdě, a to až skutečně pocítí náraz do zdi. Což je pozdě. Přitom varování jsou všude.
Jakou perspektivu má mladý člověk v EU? Vůbec žádnou. EU si představuje, že budeme kupovat elektromobily c cenách 1M. Díky nařízením EU je bydlení tak drahé, že běžný malý rodinný domek na vsi znamená ceny kolem 10 M...
Kolik že je průměrný plat v čistém v ČR, na který většina lidí nedosáhne?!?
To fakt většině stále nedochází, že EU se stará v podstatě o vyhlazování obyvatel díky její politice?? Že EU pošlapává díky migrační politice základní evropské hodnoty, demograficky vyhlazuje původni obyvatele rodinně nepřátelskou politikou a nahrazuje je imigranty???
Kdy to hujerum dojde...?!? Kdy to většina začne řešit??? Bohužel vždy pozdě, a to až skutečně pocítí náraz do zdi. Což je pozdě. Přitom varování jsou všude.
Jakou perspektivu má mladý člověk v EU? Vůbec žádnou. EU si představuje, že budeme kupovat elektromobily c cenách 1M. Díky nařízením EU je bydlení tak drahé, že běžný malý rodinný domek na vsi znamená ceny kolem 10 M...
Kolik že je průměrný plat v čistém v ČR, na který většina lidí nedosáhne?!?
To fakt většině stále nedochází, že EU se stará v podstatě o vyhlazování obyvatel díky její politice?? Že EU pošlapává díky migrační politice základní evropské hodnoty, demograficky vyhlazuje původni obyvatele rodinně nepřátelskou politikou a nahrazuje je imigranty???
@rohYpnol
Patřím k mladší generaci ještě, když přišel covid, měl jsem pár let po škole. Sám jsem si koupil bydlení v Praze, sám kupuju nová auta sobě i rodičům, podporujeme sestru mé ženy, která neměla zrovna štěstí na prvniho partnera a tak se to s ní táhlo. A ne, od svých rodičů jsem neměl skoro nic do začátku, dali mi ale to nejdůležitější, motivaci a vzdělání. Ukázali mi, že si člověk může vybrat kam patřit. A když si někdo vybere se neučit, nebo být líný, pak nemá šanci si koupit nové bydlení a jen křičí, že za to můžou ostatní. Ale je to rozhodnutí daného člověka, ne politiků.
Patřím k mladší generaci ještě, když přišel covid, měl jsem pár let po škole. Sám jsem si koupil bydlení v Praze, sám kupuju nová auta sobě i rodičům, podporujeme sestru mé ženy, která neměla zrovna štěstí na prvniho partnera a tak se to s ní táhlo. A ne, od svých rodičů jsem neměl skoro nic do začátku, dali mi ale to nejdůležitější, motivaci a vzdělání. Ukázali mi, že si člověk může vybrat kam patřit. A když si někdo vybere se neučit, nebo být líný, pak nemá šanci si koupit nové bydlení a jen křičí, že za to můžou ostatní. Ale je to rozhodnutí daného člověka, ne politiků.
@Mikesus
A je to tu opět. Praha. Víš, Česká republika nekončí u cedule Praha.
A stejně tak existují i jiné profesní a sociální skupiny než "právník", "zubař", "informatik".
Já vím, že z těchto skupin je jasný názor, že všichni ostatní i jsou líní lempli co nic neumí, ale přesně tihle lidí pak první křičí když na poště musejí čekat 3 minuty nebo na úřadě musejí vyplnit 1 papír. A i tahle sociální skupina chce, aby pro ně přijela při nehodě záchranka, aby jim pomohli hasiči nebo policie vyšetřila nehodu, které byli účastni... ale všichni tihle lidi jsou přece jen líní lempli, co se neumějí o sebe postarat a chtějí jen zvyšovat platy...
A je to tu opět. Praha. Víš, Česká republika nekončí u cedule Praha.
A stejně tak existují i jiné profesní a sociální skupiny než "právník", "zubař", "informatik".
Já vím, že z těchto skupin je jasný názor, že všichni ostatní i jsou líní lempli co nic neumí, ale přesně tihle lidí pak první křičí když na poště musejí čekat 3 minuty nebo na úřadě musejí vyplnit 1 papír. A i tahle sociální skupina chce, aby pro ně přijela při nehodě záchranka, aby jim pomohli hasiči nebo policie vyšetřila nehodu, které byli účastni... ale všichni tihle lidi jsou přece jen líní lempli, co se neumějí o sebe postarat a chtějí jen zvyšovat platy...
@Mikesus šikovný. Neznám moc lidí co by vydělali za 2 roky 10M na byt a další kačky na auta.
Vlastně nikoho.
Budoucnost formují rodiče. To ano.
Vlastně nikoho.
Budoucnost formují rodiče. To ano.
@rohYpnol průměrné stáří automobilu v České republice je 16 let? tedy reálně se zákaz spalovacích motorů někoho dotkne za 26 let? nebo ještě později? s tempem, jakým zlevňují baterie, zvyšuje se kapacita, vznikají nové verze bez drahých kovů, za nějakých 10 let tě ani nenapadne kupovat spalovací auto...
@Man Ký
Je nějaký počet aut. Prodeje nových klesají. Prodeje EV jsou směšné.
Takže za 16 let bude průměrný věk aut možná 25 let, protože ty staré prostě ani nebudeš mít možnost nahradit novější ojetinou ty hujere...
Je nějaký počet aut. Prodeje nových klesají. Prodeje EV jsou směšné.
Takže za 16 let bude průměrný věk aut možná 25 let, protože ty staré prostě ani nebudeš mít možnost nahradit novější ojetinou ty hujere...
@Pepa_007
Vím jak jsi to myslel 😉
I tak ale... Jenže to je právě ten problém. EURO1 projde téměř vždy, zatímco EURO6ap má problém projít po 4 letech provozu...
Vím jak jsi to myslel 😉
I tak ale... Jenže to je právě ten problém. EURO1 projde téměř vždy, zatímco EURO6ap má problém projít po 4 letech provozu...
@rohYpnol aut je jako sratchek. vůbec nic se nestane, budou elektrické ojetiny a nové budou zlevňovat. stačí se jen podívat, kolik stála Tesla a kolik stojí teď. baterie s pevným /semi-pevným/ elektrolytem už jsou v prodeji. vývoj jde dopředu.
Petr Kozohorský
Nevím jak v jiných zemích, ale v ČR by uskutečnění zákazu znamenalo likvidaci mobility obyvatel a tím přístup k pracovním příležitostem a totální ekonomický rozvrat státu a následně sled negativních událostí, které budou následovat. K tomu není co dodat. Jsem přesvědčen, že jestli to samé bude i v jiných státech, tak EU ze dne na den končí.
@Petr Kozohorský a koho z vlády to zajímá? Podle toho co dělají, tak nikoho.
@Pepa_007 No, tak on ten rozvrat zatím ještě nenastal, ale pokud nastane, tak to co by následovalo, v Evropě neustojí žádná vláda. A nezajímá je to proto, že jim chybí pud sebezáchovy a myslí si, že to mají navěky.
@Petr Kozohorský Oni ti progresivní komouši v USA si taky mysleli, že mají vítězství v kapse, protože oni jsou přece těmi nositeli světla a všichni ostatní fujky fujky. No a jak dostali přes hubu. :)
Anonym
Základy ekonomie pro střední školy:
Co a kolik vyrábět?
1) Tržní ekonomika
O řešení těchto otázek rozhoduje tržní mechanismus. Vývoj několik století až do dneška. Nejvyspělejší země.
2) Plánovaná ekonomika
Centrální orgány sestavují plán, co se má vyrábět a v jakém množství. Východní země Evropy po 2.světové válce. Technické zaostávání, pomalejší růst životní úrovně.
3) Zvyková ekonomika
Společnost rozhoduje o tom, co vyrábět, na základě tradice či zvyku. Amazonští indiáni.
Opravdu chcete, aby orgány EU určovaly, co se bude vyrábět a jaké technologie se mají použivat v roce 2025 a 2035? Chcete technicky zaostávat za USA a Čínou a ohrozit naši životní úroveň? Chete opět opakovat to, co z vlasní zkušenosti víme, že nefungovalo?
Co a kolik vyrábět?
1) Tržní ekonomika
O řešení těchto otázek rozhoduje tržní mechanismus. Vývoj několik století až do dneška. Nejvyspělejší země.
2) Plánovaná ekonomika
Centrální orgány sestavují plán, co se má vyrábět a v jakém množství. Východní země Evropy po 2.světové válce. Technické zaostávání, pomalejší růst životní úrovně.
3) Zvyková ekonomika
Společnost rozhoduje o tom, co vyrábět, na základě tradice či zvyku. Amazonští indiáni.
Opravdu chcete, aby orgány EU určovaly, co se bude vyrábět a jaké technologie se mají použivat v roce 2025 a 2035? Chcete technicky zaostávat za USA a Čínou a ohrozit naši životní úroveň? Chete opět opakovat to, co z vlasní zkušenosti víme, že nefungovalo?
@Tycoon
Ano to je to nejvíc smutné. U nás už ta zkušenost s centrálně plánovaným hospodářstvím je.
A pořád tu je neskutečně množství hujerů a zelených neobolševiků, kteří jásají a vítají další a další zakazování, omezování, nařizování ze strany EU. A kteří vítají, když hloupí politici opět poroučejí větru dešti... Resp. poroučejí dokonce úředníci co si zvolí lidí jako Leyen, Timmermans a další, a hloupí politici bez znalostí to jen odmávají protože co by za ty prachy europoslance neudělali, že...
Ano to je to nejvíc smutné. U nás už ta zkušenost s centrálně plánovaným hospodářstvím je.
A pořád tu je neskutečně množství hujerů a zelených neobolševiků, kteří jásají a vítají další a další zakazování, omezování, nařizování ze strany EU. A kteří vítají, když hloupí politici opět poroučejí větru dešti... Resp. poroučejí dokonce úředníci co si zvolí lidí jako Leyen, Timmermans a další, a hloupí politici bez znalostí to jen odmávají protože co by za ty prachy europoslance neudělali, že...
@rohYpnol Neběšte hlavu. Historie nám ukazuje, jak to dopadá, když menšina terorizuje většinu a dlouhodobě přepíná strunu. Představitelé EU by si měli nastudovat příčiny a průběh Velké francouzské revoluce 1789 nebo třeba revoluce v Maďarsku v r. 1956. Ono totiž nejde jen o auta, ale odsávání další peněz od občanů formou emisních povolenek v budoucnu apod. Boží mlýny melou pomalu a jistě a na ty nesplnitelné fantasmagorie EU dojede.
@rohYpnol
Že to nedokáží pochopit Timmermansové, je sice smutné, ale můžou se alespoň vymluvit na to, že v jejich zemi s tím nemají zkušenost. Proč tomu však 35 od pádu komunismu tleskají někteří tady, to už je na pováženou. Pokud s tím nemají osobní zkušenost, můžou se zeptat rodičů nebo prarodičů. Fronty, prázné regály, shánění nedostupných výrobků v méně regulovanýc zemích RVHP, šedá ekomonika, vekslác, ...
Že to nedokáží pochopit Timmermansové, je sice smutné, ale můžou se alespoň vymluvit na to, že v jejich zemi s tím nemají zkušenost. Proč tomu však 35 od pádu komunismu tleskají někteří tady, to už je na pováženou. Pokud s tím nemají osobní zkušenost, můžou se zeptat rodičů nebo prarodičů. Fronty, prázné regály, shánění nedostupných výrobků v méně regulovanýc zemích RVHP, šedá ekomonika, vekslác, ...
@Tycoon Ono totiž platí, že jakmile si někdo zvykne jinému kafrat do života, tak získá pocit, že má patent na pravdu. A to je problém dnešních zelených bolševiků, stejně jako to byl problém těch rudých v minulém století. Jsou jako přes kopírák.
@Tycoon
Možná bych svět nesoudil podle zjednodušených vysvětlení z učebnic střední školy....
Byl by to dobrý začátek.
Možná bych svět nesoudil podle zjednodušených vysvětlení z učebnic střední školy....
Byl by to dobrý začátek.
@Hendly
Jsou sice zjednodušená, ale obecně platná. A experimentálně ověřená. Podívej se na vývoj automobilek BMW a DKW po druhé světové válce. Na jedné straně tržní nejistota v NSR, na druhé straně tvou vzývána jistota investic díky centrálnímu plánu v NDR. V roce 1989 sis pak mohl koupit BMW 528i a jako nástupce DKW zase Audi 100 Quattro, nebo na druhé straně experimentu Wartburg (nástupce BMW/EMW) a Trabant (nástupce DKW). DKW dělalo dvoutakty už před druhou světovou válkou a v NDR s tím pokračovali ještě v roce 1989!
Jsou sice zjednodušená, ale obecně platná. A experimentálně ověřená. Podívej se na vývoj automobilek BMW a DKW po druhé světové válce. Na jedné straně tržní nejistota v NSR, na druhé straně tvou vzývána jistota investic díky centrálnímu plánu v NDR. V roce 1989 sis pak mohl koupit BMW 528i a jako nástupce DKW zase Audi 100 Quattro, nebo na druhé straně experimentu Wartburg (nástupce BMW/EMW) a Trabant (nástupce DKW). DKW dělalo dvoutakty už před druhou světovou válkou a v NDR s tím pokračovali ještě v roce 1989!
@Tycoon
Svet opravdu není černobílý.
V naprosto kazde tržní ekonomice je spousta regulaci a pravidel.
Svet opravdu není černobílý.
V naprosto kazde tržní ekonomice je spousta regulaci a pravidel.
@Tycoon probůh tak proč se nesmí prodávat koks, freon, DDT a automatické zbraně? nejsou to ty škodlivé regulace a plánované hospodářství?
tyhle zjednodušovačky ocení Arese a další přitleskávači, o tom nemám pochyb:)
tyhle zjednodušovačky ocení Arese a další přitleskávači, o tom nemám pochyb:)
@Hendly
@Man Ký
Nekritizoval jsem regulace a pravidla.
Kritizuju špatné regulace a pravidla, například pokud vedou směrem k plánované ekonomice (plán vyrábět v roce 2035 jenom elektromobily).
Kupříkladu v USA mají pro emise škodlivin dlouhodobě mnohem přísnější regulace než EU, ale má to logiku a předvídatelnost. Být to na mě, tak bych dávno zavedl to, že EU zruší normy Euro X, a místo toho bude přejímat přísnější, logičtější a předvídatelnější normy EPA Tier X.
@Man Ký
Nekritizoval jsem regulace a pravidla.
Kritizuju špatné regulace a pravidla, například pokud vedou směrem k plánované ekonomice (plán vyrábět v roce 2035 jenom elektromobily).
Kupříkladu v USA mají pro emise škodlivin dlouhodobě mnohem přísnější regulace než EU, ale má to logiku a předvídatelnost. Být to na mě, tak bych dávno zavedl to, že EU zruší normy Euro X, a místo toho bude přejímat přísnější, logičtější a předvídatelnější normy EPA Tier X.
@Hendly
Plán architekta Green Dealu, eurokomisaře Franse Timmermanse. Při projednávání nové legislativy výslovně chtěl, aby se od roku 2035 vyráběly jen elektromobily a aby legislativa neumožňovala automobilkám plnit regulace jiným způsobem, například pomocí klimaticky neutrálních paliv. Na nátlak Německa, Itálie a dalších zemí se povedlo alespoň ta klimaticky neutrální paliva legalizovat. Některé automobilky však původní Timmermansův plán vzaly za své a slíbily, že se jej budou držet.
Plán architekta Green Dealu, eurokomisaře Franse Timmermanse. Při projednávání nové legislativy výslovně chtěl, aby se od roku 2035 vyráběly jen elektromobily a aby legislativa neumožňovala automobilkám plnit regulace jiným způsobem, například pomocí klimaticky neutrálních paliv. Na nátlak Německa, Itálie a dalších zemí se povedlo alespoň ta klimaticky neutrální paliva legalizovat. Některé automobilky však původní Timmermansův plán vzaly za své a slíbily, že se jej budou držet.
@Tycoon opravdu to jsou zbytečné a hysterické reakce... za dest let bude všechno úplně jinak.
@Tycoon
Takze zadny takovy prikaz vyrabet pouze elektromobily neexistuje.
Takze proc o tom pises?
Takze zadny takovy prikaz vyrabet pouze elektromobily neexistuje.
Takze proc o tom pises?
Hendly
Diskuse plná trollů co stále jedou to samé. Špatná EU blababla...
Stejná jména, stejná hesla stále dokola.
Stejná jména, stejná hesla stále dokola.
@Hendly
A víš proč? Protože to jsou fakta. Protože EU se stále dostatečně neprobrala ze svých utopických politických ideologických vizí.
A víš proč? Protože to jsou fakta. Protože EU se stále dostatečně neprobrala ze svých utopických politických ideologických vizí.
@rohYpnol
Fakt je, že evropsá komise nemůže nic vymyslet bez požadavku politiků v EU.
Fakt je, ž eevropská komise nemůže sama nic schválit.
Fakt je, že o pokutách za CO2 vědí značky od roku 2018.
Fakt je, že přezkoumání zákazu ma být v roce 2026.
Fakt je, že nejvetší hodnotu v automotiv má dnes značka vyrábějící pouze EV.
Fakt je, že naprostá většina vědců na oblast klimatu se shoduje na zásadním vlivu spalování fosilních paliv na globální klika.
Fakt je, že se otepluje nejrychlejším tempem v dohledatelné historii planety.
Fakt je, že toto rapidní oteplení se asi "náhodou" časově shodu s pálením fosilních paliv.
Fakt je, že fosilní podniky najímají nejlepší marketingové agentůry - viz Marek Prchal a Tykač...
Fakt je, že evropsá komise nemůže nic vymyslet bez požadavku politiků v EU.
Fakt je, ž eevropská komise nemůže sama nic schválit.
Fakt je, že o pokutách za CO2 vědí značky od roku 2018.
Fakt je, že přezkoumání zákazu ma být v roce 2026.
Fakt je, že nejvetší hodnotu v automotiv má dnes značka vyrábějící pouze EV.
Fakt je, že naprostá většina vědců na oblast klimatu se shoduje na zásadním vlivu spalování fosilních paliv na globální klika.
Fakt je, že se otepluje nejrychlejším tempem v dohledatelné historii planety.
Fakt je, že toto rapidní oteplení se asi "náhodou" časově shodu s pálením fosilních paliv.
Fakt je, že fosilní podniky najímají nejlepší marketingové agentůry - viz Marek Prchal a Tykač...
@Hendly
Ano, uvedl si fakta (dalo by se diskutovat u Tesly, která nevyrábí jen BEV, ale i ESS).
Fakt také je, že centrální plánování, co a jak vyrábět, vedou k zaostávání v technickém vývoji.
Fakt také je, že EU výrazně snížila za posledních 30 let emise CO2, avšak Čína za stejnou dobu zvýšila emise CO2 několikanásobně vůči této hodnotě.
Ano, uvedl si fakta (dalo by se diskutovat u Tesly, která nevyrábí jen BEV, ale i ESS).
Fakt také je, že centrální plánování, co a jak vyrábět, vedou k zaostávání v technickém vývoji.
Fakt také je, že EU výrazně snížila za posledních 30 let emise CO2, avšak Čína za stejnou dobu zvýšila emise CO2 několikanásobně vůči této hodnotě.
@Tycoon
nejak si zapomněl reagovat na uvedena fakta..
Žádné centrální planovani atd v automotiv neni. Pouze zákonné povinnosti a limity.
nejak si zapomněl reagovat na uvedena fakta..
Žádné centrální planovani atd v automotiv neni. Pouze zákonné povinnosti a limity.
@Tycoon někdo vyhodnotil produkt jako škodlivý a tak se přestane prodávat. to bys mohl taky hořekovat nad zákazem CBD medvídků... to není žádná regulace, Číňan sklopí uši a vyvine novou molekulu, tak se to dělá:)
@Hendly
Na fakta jsem reagoval "Ano".
Když zákonné povinnosti a limity uděláš přísně svázané a zvýhodňující konkrétní technologie, děláš tím nepřímo centrální plánování toho, co se má v roce 2035 vyrábět.
Na fakta jsem reagoval "Ano".
Když zákonné povinnosti a limity uděláš přísně svázané a zvýhodňující konkrétní technologie, děláš tím nepřímo centrální plánování toho, co se má v roce 2035 vyrábět.
@Tycoon
Ne, limity lze splnit ruzne.
Muzes mit syntetické palivo, vodik.
To ze realne je pro splneni nejlepsi EV neni zalezitost legislativy.
Ne, limity lze splnit ruzne.
Muzes mit syntetické palivo, vodik.
To ze realne je pro splneni nejlepsi EV neni zalezitost legislativy.
@Hendly
Teoreticky ano. Politický tlak směřoval k tomu (viz můj příspěvek v jiném vláknu) , že by BEV měla být jediná technologie. A některé automobilky to bohužel vzaly za své, přestože Německo nakonec zablokovalo Timmermansovu verzi zákazu pro rok 2035.
Rok 2035 je však daleko. Nyní je daleko větším problémem příští rok, kdy dojde ke zpřísnění flotilového limitu CO2 Už to nes své plody:
https://www.novinky.cz/…-velkem-40496232
Teoreticky ano. Politický tlak směřoval k tomu (viz můj příspěvek v jiném vláknu) , že by BEV měla být jediná technologie. A některé automobilky to bohužel vzaly za své, přestože Německo nakonec zablokovalo Timmermansovu verzi zákazu pro rok 2035.
Rok 2035 je však daleko. Nyní je daleko větším problémem příští rok, kdy dojde ke zpřísnění flotilového limitu CO2 Už to nes své plody:
https://www.novinky.cz/…-velkem-40496232
@Hendly Ani fakt, že automobilky vědí o limitech od roku 2018, ani vše ostatní, co píšete, nic nezmění na tom že fyzikální a ekonomické zákony prostě platí a tečka a cíle EU jsou nerealizovatelné, protože je stanovují technicky nevzdělaní hlupáci. A jak jsem psal výše, v ČR by uskutečnění zákazu znamenalo likvidaci mobility obyvatel a tím přístup k pracovním příležitostem a totální ekonomický rozvrat státu a následně sled negativních událostí, které budou následovat. Takže pokud by k tomu došlo, můžete sem napsat jak se cítíte po rozpadu systému zásobování elektřinou, teplem, plynem, potravinami, zkolabovalo by zdravotnictví, no prostě všechno, co dosud vyžadovalo stávající PHM. Budete se třást doma zimou a hladem, vy vodíku.
@Petr Kozohorský to už trošku přeháníte, to je vlastnictví automobilu předpokladem, že budete jezdit do práce? MHD neexistuje? a další přepravní prostředky? řekl bych, že ježdění jednotlivce autem do práce je spíše přepych, než nutnost
@Man Ký Evidentně vůbec netušíte, jak se to má s veřejnou dopravou a možností dojíždění do práce na Bruntálsku, Jesenicku, Karlovarsku a vůbec v pohraničních oblastech ČR, z nichž většinu jsem navštívil, takže vím své. A že MHD v drtivé většině z těch cca 6250 obcí ČR neexistuje, a mnohdy ani vlak a autobus tak 2x denně, to už si určitě zvládnete dohledat sám. Zřejmě se domníváte, že všichni obyvatelé bydlí tam, kde jezdí MHD, vlaky apod. Tak spěte dál.
Pán Včielka
zakaz spalovakov? ha-ha-ha - uz teraz automobilky padaju na hubu a v bruseli su z toho uradnici na vetve. Minule som cital, preco v cine aj bez restrikcii prerazili EV auta - tam vlastnit EV auto je prva moznost koli jeho cene, v principe su to auta pre nizsie soc. vrstvy, oproti tomu spalovaky tam kupuju majetnejsi a tych nie je az tak vela - a preto tam europske automobilky padaju - ludia, co maju menej penazi daju prednost Ev oproti spalovaku - u nas sa to zobralo naopak - z EV aut urobime luxusny tovar (cenou) a spalovaky zakazeme - a bum - tie predazene EV sunty nikto nechce a spalovaky by aj ludia kupovali, ale vyber je neustale osekavany , cize aj EU zacali automobilky padat na hubu a bude to dovtedy, dokial automotive nenazenie 10 mil. pracovnikov do Bruselu im to tam razne vysetlit
johny555
Měli by zákaz už zrušit. Je zbytečný, stejně v tu dobu 90 procent prodaných aut budou elektrických. Já jsem pro volnost. Kdo bude trvat na generování kouře, ať platí. Ale ne při nákupu, ale za provoz.
@johny555 střízlivý pohled, oceňuji. pokud bude vývoj pokračovat tak jako doposud, nikdo rozumný si spalovací auto stejně nekoupí jinak, než z nostalgie.
@Man Ký Tak tady je to myslím jednoduché. Lidé, o kterých zde píšete, si EV koupí, až ho budou chtít a hlavně - až na něj budou mít. Co takhle chvíli používat mozek? V ČR je v současné době průměrné stáří aut cca 16 let. Proč asi? Že by jen tak z legrace, protože je to baví, jezdit starým autem? A nebo je to proto, že na nového spalováka nemají a na EV už vůbec ne?
@Petr Kozohorský tak 12 let staré elektromobily už jsou na trhu. cca od sto tisíc. na ježdění z práce a do práce postačí. jaká bude situace 2035?
Pláč na českém X: Zákaz spalovacích motorů po roce 2035 zůstane, Petře: https://medium.seznam.cz/…35-zustane-97749
https://www.novinky.cz/…-dohody-40496623
Omlouvám se nicku "Nebo Nebo", výše uvedené je samozřejmě určené pro Horkého Roma! :))
Jj to je dobrej point. Ale ryccardo už dlouho nemá přehled ani v technice, natož se pak vyznat v politice, kdyz ji člověk nesleduje.
Třeba to bude mít i opačný vliv a začne Tesla delat trochu normalnejsi interiéry. A jejich auta uvidí i parkovaci senzory
@Mikesus Mám pocit, že Trumpa nechápeš ty. Celý ten deal bude o tom, že Trump nasadí dostatečně vysoká cla na EV z Číny, aby mu nelezli do zelí.