Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový Opel Grandland zná české ceny: Plug-in i elektřina za rozumné peníze
32 komentářů
Horký Rom
‼️ Horká novinka ‼️
Rok bezplatného nabíjení při zakoupení nového Tesla Model Y 👍
https://www.tesla.com/cs_CZ/
Rok bezplatného nabíjení při zakoupení nového Tesla Model Y 👍
https://www.tesla.com/cs_CZ/
@Horký Rom A kdo zavolá do 10 minut, dostane druhé bezplatné dobíjení zdarma! A to se VYPLATÍ!!! Horste.
Ada je zase tady
...kompletní nabídku pohonů.... takže má i diesel? Sláva!
@Ada je zase tady
Diesel neni pohon pro osobni auta. Šlapací autíčko taky nepatři do seznamu pohonů.
Diesel neni pohon pro osobni auta. Šlapací autíčko taky nepatři do seznamu pohonů.
@Mikesus naopak, ten diesel, když spaluje HVO100, tak má nejnižší emise vůbec a navíc to funguje i u starší generace motorů .-)
@del42sa
nejnižší emise z dieselů, to souhlasím, ale emise nejsou jen CO2, jak tu dieseldezoláti se snaží tvrdit. Třeba takové NOx snižuje oporti dieselu o cca 9%, což je pořád tak 3x více než co produkuje benzin. A to NOx je narozdíl od CO2 pro člověka zdraví škodlivé.
Dále HVO100 je kapacitně hodně omezené a není moc šance pro větší rozšíření. Pokud tedy nechceme opět rozšířit pěstování řepky a podobných technických plodin na úkor potravin.
nejnižší emise z dieselů, to souhlasím, ale emise nejsou jen CO2, jak tu dieseldezoláti se snaží tvrdit. Třeba takové NOx snižuje oporti dieselu o cca 9%, což je pořád tak 3x více než co produkuje benzin. A to NOx je narozdíl od CO2 pro člověka zdraví škodlivé.
Dále HVO100 je kapacitně hodně omezené a není moc šance pro větší rozšíření. Pokud tedy nechceme opět rozšířit pěstování řepky a podobných technických plodin na úkor potravin.
@Mikesus
Mikesus ano tyhle pesimické výroky ohledně HVO a syntetického benzínu se jako mantry opakujují pořád dokola, ale nechal bych ať rozhodne trh a poptávka namísto předem vydávaných negativních hdnocení .
Faktem je že se mnohem více výrobců automobilů k HVO přiklání a nejnověji také "rudozelený" Stellantis
vč starších motorů EURO5/6
1.3 MultiJet
1.6 MultiJet
2.0 MultiJet
2.2 MultiJet
New 2.2 MultiJet 4.0
3.0 V6 MultiJet
2.3 MultiJet (F1A - Fiat Ducato)
https://www.media.stellantis.com/…h-green-hvo-fuel
Mikesus ano tyhle pesimické výroky ohledně HVO a syntetického benzínu se jako mantry opakujují pořád dokola, ale nechal bych ať rozhodne trh a poptávka namísto předem vydávaných negativních hdnocení .
Faktem je že se mnohem více výrobců automobilů k HVO přiklání a nejnověji také "rudozelený" Stellantis
vč starších motorů EURO5/6
1.3 MultiJet
1.6 MultiJet
2.0 MultiJet
2.2 MultiJet
New 2.2 MultiJet 4.0
3.0 V6 MultiJet
2.3 MultiJet (F1A - Fiat Ducato)
https://www.media.stellantis.com/…h-green-hvo-fuel
@KANKUNEN ty si asi pleteš HVO 100 (syntecké palivo) s bionaftou
( klasická nafta s příměsí bionafty )
( klasická nafta s příměsí bionafty )
@del42sa
já vůbec proti nejsem, je to super alternativa pro kamiony. Ale rozhodně toho nebude dost. Spotřeba rostliných olejů je plus minus stejná, neco určitě půjde využít ještě víc, ale není toho tolik, aby to pokrylo potřebu, nebo chceš snad říct, že se bude vyrábět víc rostlinných olejů jen pro to, aby bylo víc nafty? Tedy jsme zpátky u problému řepky. To že bude poptávka neznamená, že je možné rozšířit kapacity. Takže ano, vyměnit za naftu, ale jen pro těžká nákladní vozidla. Ze zbytku naftu úplně sebrat, protože toho prostě nebude dostatek.
já vůbec proti nejsem, je to super alternativa pro kamiony. Ale rozhodně toho nebude dost. Spotřeba rostliných olejů je plus minus stejná, neco určitě půjde využít ještě víc, ale není toho tolik, aby to pokrylo potřebu, nebo chceš snad říct, že se bude vyrábět víc rostlinných olejů jen pro to, aby bylo víc nafty? Tedy jsme zpátky u problému řepky. To že bude poptávka neznamená, že je možné rozšířit kapacity. Takže ano, vyměnit za naftu, ale jen pro těžká nákladní vozidla. Ze zbytku naftu úplně sebrat, protože toho prostě nebude dostatek.
@del42sa
Jenom takový příklad. V čr spotřeba ročně cca 6mld litrů nafty. Nevím kolik je potřeba objemu oleje na litr HVO, ale i kdyby to bylo 1:1, tak to je 6mld litrů olejů. Určitě to bude ale víc. Průměrná spotřeba rostlinných olejů v čr je cca 10kg na obyvatele za rok, tedy celkově řekněme cca 110mil kg. Rostliný olej je lehčí než voda, cca 0,8kg/l. Takže i kdyby se zrecykloval veškerý olej ( což je naprostý nesmysl a bude toho tak polovina odhadem ), tak v čr to bude stačit na cca 90mil litrů HVO. A to jsem na té maximální hranici. a kapacita 90mil litrů HVO vs 6mld litrů nafty, dost velký nepoměr. To máme 1,5%. Dost zoufalé s tím, že není prostor na navýšení kapacity a zároveň nechceš plevelit pole dalšími technickými plodinami.
Jenom takový příklad. V čr spotřeba ročně cca 6mld litrů nafty. Nevím kolik je potřeba objemu oleje na litr HVO, ale i kdyby to bylo 1:1, tak to je 6mld litrů olejů. Určitě to bude ale víc. Průměrná spotřeba rostlinných olejů v čr je cca 10kg na obyvatele za rok, tedy celkově řekněme cca 110mil kg. Rostliný olej je lehčí než voda, cca 0,8kg/l. Takže i kdyby se zrecykloval veškerý olej ( což je naprostý nesmysl a bude toho tak polovina odhadem ), tak v čr to bude stačit na cca 90mil litrů HVO. A to jsem na té maximální hranici. a kapacita 90mil litrů HVO vs 6mld litrů nafty, dost velký nepoměr. To máme 1,5%. Dost zoufalé s tím, že není prostor na navýšení kapacity a zároveň nechceš plevelit pole dalšími technickými plodinami.
@ericn
Pro kamiony super, že se používá. Bohužel pro všechny nebude asi nikdy dostatek. Je to dobrá alternativa, která bude mít zanedbatelný podíl. Jestli se dostaneme na 5% ( pouze z nafty ), tak budeme fakt rádi.
Pro kamiony super, že se používá. Bohužel pro všechny nebude asi nikdy dostatek. Je to dobrá alternativa, která bude mít zanedbatelný podíl. Jestli se dostaneme na 5% ( pouze z nafty ), tak budeme fakt rádi.
@Mikesus Uvidíme, kolik toho výrobci HVO100 zvládnou vyprodukovat a necháme se překvapit. Tohle je řešení, kterým se dá toho dost změnit přes noc 😋 Pro kamiony obvzlášť…
@ericn
Ano pro kamiony. A na rozdíl od bez problémů
a bez podvodů splnitelnych euro norem, tohle je technicky nemožné rozšířit bez plevelení úrodné půdy. Kdyz i vezmeme, že řepka místo do nafty půjde sem. Tak z ní máme cca 1600l/ha, v cr je na cca 352tis ha ( z roku 2022 ), to máme cca 562mil litrů,kdyz nepůjde vůbec nikam, ani do obchodů jako jedlý olej, ani do nafty. Takze k těm dalším 90mil l si můžeme přidat tohle, i když ta množina má určitý průnik. To ale zanedbame a stejně jsme na cca 650mil litrech místo 9mld. A to jen u toho, ze se počítá využití všech jedlých olejů a všechny řepky co se pěstuje, dále že ve výrobě je množství výrobků stejne jako množství surovin, tedy že není žádný vedlejší odpad, a že nic nezbude pro naftu. Naprostý nesmysl, aby to byla náhrada. Tím nechci říct, aby se to nenabizelo, alternativa pro těžká nákladní vozidla super. Ale dávat to za příklad cesty, to fakt nejde. Tohle musí být jasné každému, kdo umí trochu počítat. Nabo bak bys navrhl zvýšení kapacity?
Ano pro kamiony. A na rozdíl od bez problémů
a bez podvodů splnitelnych euro norem, tohle je technicky nemožné rozšířit bez plevelení úrodné půdy. Kdyz i vezmeme, že řepka místo do nafty půjde sem. Tak z ní máme cca 1600l/ha, v cr je na cca 352tis ha ( z roku 2022 ), to máme cca 562mil litrů,kdyz nepůjde vůbec nikam, ani do obchodů jako jedlý olej, ani do nafty. Takze k těm dalším 90mil l si můžeme přidat tohle, i když ta množina má určitý průnik. To ale zanedbame a stejně jsme na cca 650mil litrech místo 9mld. A to jen u toho, ze se počítá využití všech jedlých olejů a všechny řepky co se pěstuje, dále že ve výrobě je množství výrobků stejne jako množství surovin, tedy že není žádný vedlejší odpad, a že nic nezbude pro naftu. Naprostý nesmysl, aby to byla náhrada. Tím nechci říct, aby se to nenabizelo, alternativa pro těžká nákladní vozidla super. Ale dávat to za příklad cesty, to fakt nejde. Tohle musí být jasné každému, kdo umí trochu počítat. Nabo bak bys navrhl zvýšení kapacity?
Elixir
Dizajn mi pripomína kreácie na auto budúcnosti zo 70-80 rokov minulého storočia. Najmä ten interiér je strašne chladný a neprívetivý.
Arese
Zííííív! Stellantisi, až do toho laskavě začneš konečně montovat nějaké slušné motory, které by nebyly k smíchu (resp. spíš k pláči), tak nás informuj. Do té doby je to naprosto zbytečné mrhání časem a penězi!
@Arese
U Stellantisu se rozumné motorizace těžko dočkáme. Nejhorší je právě to, že Stellantis pohltil Opel a Fiat, a vnutil jim své tragické motory a pohony.
U Stellantisu se rozumné motorizace těžko dočkáme. Nejhorší je právě to, že Stellantis pohltil Opel a Fiat, a vnutil jim své tragické motory a pohony.
sargis
Za benzim ma napada Oplacka 1,6 147kW /dvojlitre boli dost zrave/; za naftu osvedceny 2,0 125kW, cena s nimi tak o 100 000 Kc menej a mate vybavene. Otazka je ci by marza vykryla emisne pokuty.
Ale Stellantis vytvori napevno 4 neprivetive kombinaci epohonu a tie tlaci napriec modelmi. A potom sa cuduju cislam na konci fiskalu.
Ale Stellantis vytvori napevno 4 neprivetive kombinaci epohonu a tie tlaci napriec modelmi. A potom sa cuduju cislam na konci fiskalu.
1. nic jsem o výhodné nabídce nepsal
2. Toyota :
https://www.sauto.cz/…-cross/206002317
Honda :
https://www.sauto.cz/…a/hr-v/204405078
A ten Opel s tou zázračnou hybridní turbo 1.2 začíná na 769,00 + baterie a elektro motor zdarma, jak píšeš (-:
původní PHEV : 132kW + 81kW elektromotor (baterka 12,4kWh)
novější verze PHEV: 110kW + 90kW elektromotor (baterka 17,9 kWh
buď teda záměrně kriplí ten výkon, aby donutili zákazníky kupovat EV nebo už propustili všechny lidi z vývoje spalováků a ty motory jim tam navrhujou uklízečky....
mne to neprijde jako srovnání kamiq s kodiaqem https://www.carsized.com/…ndland-2021-suv/
Jsou docela podobné, spíš kamiq s malým karoqem, ale souhlas, že srovnání se ZR-V je adekvátnější
https://www.carsized.com/…ndland-2021-suv/
no jaj, vůbec jsem si nevšiml. My bad. Jo tohle má 4,6m místo 4,47m. To s HR-V vůbec nemá smysl srovnávat. je to přesně mezi ZR-V a CR-V, dle těch rozměrů, tak těžko říct, kam to spíš zařadit. Za mne je to tedy spíš C-SUV než D-SUV jako kodiaq. Přeci jen to je předělanej 3008, což je prostě C.