Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Čína se dere nahoru: V desítce největších světových automobilek už jsou dvě jména z Číny

36 komentářů

PowerHouse
Ale toto jsou světové prodeje, zcela odlišné od EU se clama.
Brzy se do prodejů promítne i Indie, kde roste ekonomika každý rok o 7%.

Trendy do roku 2030.
Tesla (chce být 1), Xiaomi (chce být 5), Foxconn (výroba aut je hlavní cíl Foxconnu, troufá si na 30% trhu s auty), Maruti, Mahindra (vzhledem k tomu, že Indie bude mít 1 700 000 000 lidí, hlavně mladých)

Nyní se rozjíždí bladbáf (pro ty co umí anglicky boodbath) v Indii, viz ten Kylaq za 8 680.
Do Indie bude muset Škodárna s Epiqem taky za 8600.
Avatar - Zetti
Zetti
@PowerHouse jo. Evropani si mysli ze jsou pupek sveta pritom jim treti svet roste uz ted do obludných rozmeru.
Avatar - Anonym
Anonym
@PowerHouse

Já mám cíl být 3. a mít 40 % trhu s auty. Dohromady s Teslou, Xiaomi a Foxconnem bychom mohli obsadit 180 % celosvětového trhu s auty a pokud by zbyly volné výrobní kapacity, tak vyvážet elektromobily i do jiných galaxií.
Ondrej1
@Tycoon Xiaomi prodalo za míň než rok 100.000ks toho svého auta a to jsou v autech nový a mají jen 1 model. CEO Fordu jezdí v tom jejich autě a chválí si ho. Takže když budou mít dostatečnou kapacitu a víc modelu, tak dostat se do top 10 a výše není nereálné.
Martin Evaty
Tady je vidět, že celosvětové prodeje aut výrazně neklesají a jsou na úrovni předcovidových let, cca 2019. Ale zákaznící si raději kupují jiné značky.

Evropské automobilky dnes už mají pouze na tradici. Bohužel v jejich podání má slovo tradice význam "před 30 lety jsme na tehdejší dobu dělali skvělá auta".

A to už dnes nestačí.
DonVito
rohypnol to vedel.

manualem, ruckou a turbem proti nastupu elektromobility
Avatar - Anonym
Anonym
@DonVito
Můžeš nám zde vyjmenovat všechny automobilky/automobilové koncerny z uvedené TOP10, které prodávají alespoň 50 % elektromobilů BEV? Abychom věděli, jak je to s tím nástupem elektromobility horké.

Předem děkuji.
Hendly
@Tycoon
Takhle nejak asi mluvilo vedeni Nokia…
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly

Velmi špatné přirovnání.

iPhone byl představen v roce 2007. Po 3 letech měly smartphony podíl na prodejích telefonů 17 %. Bez dotací, bez omezování prodejů tlačítkových telefonů, bez masírky 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a 365 dní v roce.
No a elektromobily jsou tady přes 100 let a stále se na těch 17 % nemůžou dostat.
Hendly
@Tycoon
Tak on taky novy telefon vychazi kazdy rok, novy model auta je jednou za 8 let… podobne je to s moralni zivotnosti.

“ bez masírky 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a 365 dní v roce.”…
To asi dost vyhledavas
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
Zákazníky nezajímá, jaký je vývojový cyklus. Když si budou chtít koupit produkt XYZ, tak si ho koupí.
Prodává se hodně akusekaček, prodává se hodně elektrokol. Bez dotací, bez regulace prodejů klasických kol i benzínových sekaček, bez politické masírky od rána do večera. Lidi to prostě kupují, protože jim to přináší užitek, který chtějí. Proč se to samé neděje u elektromobilů? Můžeš nám to objasnit?
DonVito
@Tycoon
Tak te nevim.
Ja vidim u nas velkou masirku 365 dni v roce. Viz AF, autolzive atd.
Ale vesmes proti EV.

Proc se nekupuji EV?
Lze vubec polozit jednodussi otazku?
Protoze parita v nizsich tridach jeste neni.
Leta tu pisu o roce 2025.
Ale to bude platit bohuzel az od C nebo D segmentu.
V nizsich tridach si odhadem jeste 2-3 roky pockame.

PS A ne, nebavim se o zdrazovani spalovaku. Bavim se o zlevnovani EV. Viz Tesla a jeji cena zacinajici dnes uz na milionu korun. Dacia Spring dnes zacina na 419.000Kc.
Vsichni breceli, ze skoncilo elektricke Citigo. Dnes je tu mnohem lepsi EV Hyundai Inster za 549.000Kc, tedy za obdobnou cenu Citigo iV.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Gratuluji k tomu, že sis opět sám dokonale popřel svoji argumentaci 👍
Prodeje BEV nejsou kvůli tomu, že parita v nižších třídách není???
Aha, takže dejme tomu, že ve vyšších třídách a luxusních vozech parita je. Jenže prodeje BEV se nekonají ani v těchto segmentech!!!
A víš proč? Protože EV nikdo nechce 😅😅😅
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Víme to všichni. Přirovnání k Nokii je argumentační zoufalství hujerů.
Analogie neexistuje. Dokonce případ EV je pravým opakem Nokie.
Nokia ignorovala zájem trhu a zákazníků. A právě výroba EV a úkor spalováků ignoruje zájem trhu a zákazníků. EV nikdo nechce, prodeje klesají. Zájem o EV je marginální, poptávka byla vyvolána dotační politikou. To je realita.
Avatar - Anonym
Anonym
@DonVito
U elektrokol ani akusekaček parita nenastala. Jsou dražší a lidi to přesto kupujou. A když se tak rádi oháníte Nokií, tak iPhone byl několikanásobně dražší než tlačítkové Nokie a přesto iPhone tlačítkové Nokie převálcoval. A na druhé straně, přesně jak píše rohYpnol, v segmentu prémiových značek a luxusních aut už parita je, ale zákazníci preferují spalovací verze.

Proč? Stačí si vzpomenout na první hodiny ekonomiky na střední škole. Kromě nabídky a poptávky se tam operovalo s termínem užitek ... Když zákazník vidí, že mu to přináší užitek, tak si klidně i připlatí. A když vidí, že mu to užitek nepřináší, tak si to nekoupí, i když je to levnější ... Lidé se vždy budou chovat ekonomicky, i když jim budeš od školky vtloukat do hlavy, jak je skvělé budovat komunismus nebo Green deal.
DonVito
@Tycoon
Naprosty souhlas s tvou posledni vetou, ze se budou lidi chovat ekonomicky.

Zkratka az bude levne EV za cenu spalovaku a navic bude mit levnejsi provoz, nebude o cem.

I ja se chovam ekonomicky a setrim 20.000Kc rocne na palivu...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Nepochopil jsi opět vůbec nic.
Chovat se ekonomicky neznamená že vybíráš nejlevnější řešení!!! Viz Tycoon.
Chovat se ekonomicky znamená, že si vybereš to, co ti za dané peníze přinese největší užitek v tom nejširším významu slova.
A pro mnoho lidí ušetřit např. 0,5 Kč na km za cenu ztráty času pro dobíjení prostě nebude zajímavé i kdyby byl EV levnější než spalovák.

Pro mnoho lidí je třeba zajímavější neutopit peníze v pořizivacích nákladech BEV a peníze raději investovat, takže výnos bohatě zaplatí vyšší provozní náklady spalováku.

To je, co??
DonVito
@rohypnol

ano u nekoho to tak muze byt.

Ty bohuzel pausalizujes.

Ja se bavim o obycejnych lidech jako jsem ja, co pouzivaji auto pro soukrome ucely a predevsim pro dojizdeni do prace.

Tam budou naklady proste na prvnim miste.
At porizovaci nebo provozni. A ne, nehodnot vetsinovou spolecnost tvym nenavistnym videnim...
Lide se budou chovat vetsinove pragmaticky.

Tecka
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Ne. Paušalizuješ právě TY!!!
Přístupy jsou různé, možnosti jsou různé. Já říkám ať si každý vybere, ať si každý sám zvolí. Ať trh ukáže.

EU a eurohujeři jako jsi ty jen poroučejí větru dešti, zastávají bolševické praktiky, hájí principy z dob RVHP. NIKDO KROMĚ EU nejde cestou zákazu aut se spalovacími motory.
Avatar - Anonym
Anonym
@DonVito
"Zkratka az bude levne EV za cenu spalovaku a navic bude mit levnejsi provoz, nebude o cem."

Bude o čem. Bude to pořád o tom, že lidé budou hodnotit, zda poměr užitek/cena jim vyhovuje, či nikoliv. A to, jak se jednotlivé lidé/firmy budou při nákupu rozhodovat a jaký z toho vzejde podíl BEV na trhu, nejde nijak naplánovat ani na rok 2025, ani na rok 2035.

To je právě důvod, proč plánované ekonomiky nefungují. A proč se v tržních ekonomikách nejlépe daří těm, kteří dokáží rychle reagovat na požadavky zákazníků. Zákazníci chtěli smartphony s Androidem. Nokia jim několik let nabízela smpartphony s Windows Phone. Samsung lidem nabídl vše (Android, Windows Phone, Tizen, Bada) a zákazníci šli za ním, protože u něj v nabídce našli užitek, který chtěli.
DonVito
@rohYpnol

"NIKDO KROMĚ EU nejde cestou zákazu aut se spalovacími motory."

Vazne?

Co Britanie, Norsko, Singapur, Kanada, Kalifornie atd.?
Hendly
@Tycoon

Stale to same dokola.
Predstava, ze se automotiv svet zmeni stejne rychle jako je to u spotřebního zboží je naivni a ukazuje totalni zaslepenost.

Clovek co si 2 roky zpet koupil nove auto bude o nakupu noveho uvazovatl az za nekolik let.

To neni nakup aku sroubovaku kdyz je v akci zrovna kdyz jdu pro chleba.

Jinak dobry bod od Dona, jestli je nejaka medialni masaz 24/7 tak je to proti EV.
Hendly
@Tycoon a Rohypnol

Hele uplne v pohode, kdyz verite svym recem neni nic snadnejsiho nez vsadit na pikles hodnoty vyrobcu EV a koupit akcie VW.

Jestli mate pravdu muzete za par let jezdit RR..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Ty opravdu nerozumíš psanému textu!!!

Politika EU potápí evropský automotive. A ty napíšeš takovýhle nesmysl.

Ano, kdyby hujerská politika EU byla konečně ukončena, tak se můžeme bavit o tom co jsi napsal.
DonVito
@Hendly

Smutny je, ze tu hlasaji moudra o konci elektromobilty ti sami diskuteri, co prorokovali krach Tesly.

Budou se mylit neustale dokola.
Rika se tomu zaslepenost az fanatismus.
Jsou opakem fanousku EV, obvykle vzdelanych lidi chapajicich nedostatky EV.
Zaslepeny fosilni fanousek ani neuzna, ze je elektricky pohon komfortnejsi. Misto toho tvrdi, ze elektromotor piska.
😀
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Zase lžeš. Elektromotor komfortnější není. To je jen tvoje lež. Elektromotor má mnohé předností, spalovací motor má jiné předností.
Celá podstata je ovšem v tom, že elektromobil a elektromotor jsou dva úplně jiné pojmy.
A to hloupí EV hujeři evidentně nejsou schopni rozlišit, viď?

A ano, Tesla nedopadne dobře. Předpokládám že ji nakonec koupí Čína.
Hendly
@Rohypnol
ano, at trh ukaze.
Nechame tedy evropsky automotiv at bojuje s cinou kde ma automotiv a rozvoj ev jak legislativni tak financni pomoc.

Jaky vliv ma politika EU na vyrobu VW ve svete?

Jinak jen pro tve info.
Cela EU legislativa ohledne aut je zalozena na postoji VW po dieselgate. Tam byl tlak na podporu EV a dotace.
Nejvic me udivuje ta predstava, ze se baterie za dalsich 10 let nikam neposunou jak cenou tak vlastnostma..
Hendly
@Rohypnol

Jaka je vyhoda spalovacího motoru v porovnani s elektromotorem?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Nejvíc mě udivuje ta představa, že se spalovací motor nebo hybrid za dalších 10 let nikam neposune...

Baterie se postupně vyvíjejí stejně jako jiné komponenty. Už 10 let tady slyšíme, jak baterie zlevňují a podobné nesmysly.

Přitom baterie stojí pořád rámcově to stejné, byť nabízejí samozřejmě lepší parametry. Ale stále jde o postupný vyvoj. Žádná revoluce se nekoná.
Hendly
@Rohypnol
Jaka je vyhoda spalovacího motoru?
Jaky je potenciál vývoje baterií za 10 let a jaký spalovaku?

Pro info. Dnes uz jsou ve zkouškách baterie s hustotou 1kWh na 1kg.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly

Fondy, do kterých investuju, akcie VW nedrží. A není divu. VW se bude z Diessovy strategie stát se druhou Teslou vzpamatovávat roky. V portofoli fondů vidím třeba Toyotu, Ferrari nebo Daimler Truck.

Ano, člověk, co si koupil auto před 2 roky, bude o nákupu auta přemýšlet až za několik let. Ale asi se budeš divit, existují i další lidé, kteří se o koupi auta rozhodovali před půl rokem, před měsícem, předevčírem. Nebo si snad myslíš, že když si Hendly před 2 lety koupil auto, že automobilky od té doby mají několikaleté prázdniny?
Hendly
@Rohynol a Tycoon
Tak jake ma spalovak výhody jsem se nedozvěděl.
topten
komunisticka china ma skoro o polovinu vic lidi nez celej Zapad.
tak je logicky, ze nejakou automobilku v top ten maj.
je spis ostudou, ze jich tam nemaj vic a jen to doklada, ze se v souvislosti s chinou dela hodne humbuku pro nic.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To bude v poradku do te doby, dokud budou prodavat v Cine.

Protoze to bude znamenat, ze lidem v Cine se dari lepe a muzou si dovolit si koupit a provozovat auto.
Arese
Hendly se nás tady opakovaně ptal, jakou má výhodu spalovací motor ve srovnání s elektromotorem. A já mu rád odpovím - jeho hlavní a přímo gigantická výhoda spočívá v tom, že nepotřebuje obludně těžkou, energetický zoufale neefektivní a v neposlední řadě výrobně velmi neekologickou trakční baterií. Spalováku totiž úplně stačí prostorově i cenově nesrovnatelně efektivnější palivová nádrž, kterou lze bleskově natankovat téměř "na každém rohu". A navíc u ní ani po desítkách let nehrozí žádná energetická degradace a ve srovnání s trakční baterií stojí pakatel! :)))