Novinky
pa pa octavia nekonkuruje uz nicim ani cennou
pozor Skodovka uz davno postrcila O2 do stredni tridy..oficialne Skoda nema v nizsi stredni auto, Roomster je kategorie sama o sobe 😄
O2 a střední třída...tak možná cenou! Je to předražený auto, který si na střední třídu hraje a ovce ji to žerou.
Aha, takže O2 stojí třeba proti Passatu a Mondeu. Taky dobrý, takovej lehkej vtípek po obědě.
Fakt vtip a novýmu Mondeu nasahá ani po kolena Passat natož O2
Prosimte v Německu OII srovnávali v testu s BMW3,MB C. A v dalším dieslovym testu s 12 auty jako Mondeo, Passat, A4,Accord, Vectra, 407 tak nevim co je na tom vtipny
V testech jde srovnávat cokoliv, třeba i mixér a křeslo. Na mixéru se blbě sedí, v křesle nic neumixuješ. Ale rozdělení aut do tříd zas takovej problém neni. Octávka je tak trochu "nad" nižší střední (hlavně díky kufru) ale pořád je to nižší střední. A tvrzení, že Škodovka posunula O2 do střední třídy mi přijde opravdu jak vtip. Superb by byl potom kde, na urovni třeba BMW 7 ?
A v euro NCAP, SDA ji mas ve stredni tride zalezi jak se na to divas
Provnavat Octavii s i30 a ceedem??? >😁 Nejprve se svez alespon Octavii a Ceedem a pak si sam dej par pohlavku za blbosti, co tu pises!
nuz neviem, jazdil som uz oboma, u oboch diesel, u starej oktavky aj benzin. ceeda benzin 1.4 aj silnejsi diesel a prepac aj ked robim v onej korejskej fabrike (tot dovod preco som uz s tym jazdil), musim povedat ze oktavka nema narok. ceed je uplne nove auto vo vyrobe pol roka, oktavka uz nejaky ten rok jazdi, skusenosti s prevadzky Skodovka ma a pri tom oktavka sa inak ako preslapovanie na mieste neda popisat. uvidime co nasi sikmooky bratia so ceedom vymyslia po roku, dvoch.
Octavia má už přeci jenom renomé, nicméně Ceed mi opravdu příjemně překvapil po všech stránkách, a může jí směle konkurovat. Tady jde spíše o to, že Octavia působí dojmem sedanu resp. liftb. střední třídy (ale ve skutečnosti pouze délkou), zatímco Ceed a jemu podobní jsou klasické hatchb. a to neznalé lidi na první pohled mate.
Je treba porovnavat nasledujicim zpusobem: Mam 1. 500 000 a chci koupit auto pro rodinu s nasledujicimi parametry XY... Pokud si nekdo takove srovnani provede, tak mu Octavia nutne musi vyjit hur, nez ceed az do cvile, kdy bude mit zakaznik cca 700 000 a vic a bude pozadovat kombi 4x4 v nafte, nebo radoby sportovni varinaty - tam ceed neni alternativou. Levnejsi octavie ceed rozseka. Ne ze by byl lepsi, ale je velmi vyrazne levnejsi + nabizi opravdu luxusni zaruku. Predrazene jsou dle me ostatne vsechny skodovky a octavia je na tom jeste v porovnani s konkurenci spise lepe.
Vydrz. Daj korejcom trochu casu. V septembri pride ceed kombi, na jesen kupe, na jar buduceho roku by kia chcela zacat na Slovensku vyrabat ceed CC (kabrio s platenou strechou). Co ty vies? Predpokladam, ze hybrid bude do piatich rokov vonku. A varianta 4x4 nie je zase taka uzasna. Na to ma kia Sportage. Porovnaj si cenu Sportage a Octavie 4x4.
no to je pekna blbost co tu pises.....kdybych mel 700 000, tak si nekopim o2 4x4...to bych byl .....za 800 000 mam uz poradny SUV 4x4a s vybavou jaky se O2 muze jen snit.....minule sem cetl ze O2-scout v zakladu 700 000.....se muzu na celou skodovku...... :no: :no:
Octávka nepotřebuje žádnýmu Ceedu konkurovat. Ta má svý zákazníky jistý. A oni ví proč nekupovat korejce. >😁
Aj Ty to vies? 😄
Huspodský tady u nás si kopil tu nejdražší ceed co prodávají, něco kolem 450t. To auto ale pořád vypadá tak nějak levně, nevim proč. Ne špatně, ale třeba vedle nové astry se nechytá. I Golf 5 v hezké barvě se mi líábí víc, hlavně uvnitř. Kluk co u mě dělá měl zas ted půjčenou právě tu základní, s 1,4. Výbava dobrá, ale podle pc spotřeba 8,9l. A nijak extra to nejede, na těch víc jak 100k. Prostě uplně obyčejné auto, v základu za dobré peníze. Nic víc, nic mín. Ale radši bych si připlatil za jiné.
Ten pocit, ci nieco vyzera lacno alebo nie, je velmi subjektivny. Na mna posobia materialy dobrym dojmom. Skor dizajn interieru je az prilis jedoduchy, co hodnotu interieru v mojich ociach voci inym znizuje. Co sa tyka motora, tak zakladnu 1.4 by som vynechal asi v kazdom aute tejto triedy, voz s vahou okolo 1300 kg a viac s takymto motorom moze tazko mat nejaku ohurujucu spotrebu. Ale vcelku s Tebou suhlasim, cee´d je proste obycajne dobre vybavene auto za rozumnu cenu. Myslim, ze to bol zamer. Kto chce image, alebo ma specifickejsie poziadavky, rad si priplati za nieco ine. 😉
No ale třeba 1,4 v Golfu 5, třídveřák má dlouhodobou spotřebu po městě do 7l. Fakt jsem tomu nechtěl věřit, právě z důvodů co jsi jmenoval ty. I když vezmu že pc měří o litr mín je to na Prahu velmi dobré. Auto má najeto 8t km a jezdí s ním holka, klima skoro furt zapnutá v těhle vedrech. Auto vídám dost často, je to sousedka a naše děti se kamarádí. Před ním měla 206 1,1 a ta po Praze prý brala skoro stejně. Ale na dálnici ta 1,4 při 160 umře, to zas jo. p.s. už jsis vybral auto?
Nedavno jsem cetl nejnovejsi cislo predniho finskeho motoristickeho casopisu TUULILASI, kde byl srovnavaci test aut nizsi stredni. M.j. zucastneni byli Golf, Focus, Cee´d, Octavia, Mazda 3, atd, atd. Kvalita tohoto casopisu je nepopiratelna, vyhlasuje nepr. anketu auto roku. Dale ve Finsku nemaji domaci automobilku a ani v sousedstvi siroko daleko nikdo nevyrabi nizsi stredni (teda jestli nebereme v uvahu ruskou Ladu). To znamena, ze casopis je nezaujaty (pravy opak Auto Tipu, AMS, SM...).
Vysledky?? Cituji.."Luokassa uusi kuningas", tedy Novym kralem v teto tride....se stal Kia Cee´d. Druhy byl Focus, treti Golf a az ctvrty byla prekvapive Mazda 3. Octavia (i kdyz je 4. nejprodavanejsim autem ve Finsku) totalne propadla.
Verim, ze i30 timto poradim, jeste zamicha. Tvarove je na tom lepe, nez Golf a Focus, s kvalitou budou se Ceed´em asi nastejno a pokud Octavia nedostane vlastni podvozek, (nebo aspon delsi) tak ji i30 odsune zase dal.
Vysledky?? Cituji.."Luokassa uusi kuningas", tedy Novym kralem v teto tride....se stal Kia Cee´d. Druhy byl Focus, treti Golf a az ctvrty byla prekvapive Mazda 3. Octavia (i kdyz je 4. nejprodavanejsim autem ve Finsku) totalne propadla.
Verim, ze i30 timto poradim, jeste zamicha. Tvarove je na tom lepe, nez Golf a Focus, s kvalitou budou se Ceed´em asi nastejno a pokud Octavia nedostane vlastni podvozek, (nebo aspon delsi) tak ji i30 odsune zase dal.
Tenhle test neznám, ale všechny testy které jsem četl ceed vyhrál hlavně díky ceně. Kvalita je dnes zhruba stejná u všech co jsi vyjmenoval. Jinak se zeptej kolik má prodejce marži ze základní verze ceedu. Je to skoro jak ze základní fabie, minimum. To asi moc radost nemají.
Zalezi na smlouve mezi prodejcem a automobilkou, popr. dovozcem. Domluvit se da na mnohem. Jestli prodejce nema zisk z prodeje, potom jde o spatny business. Jiste ze i jista ztrata muze byt vyhrou, ale konkurence v automobilovem prumyslu je neuprosna. Nizky zisk prodejcu ze zakladni Skody Fabia je pouze dukazem predrazenosti domaci znacky.
No neřekl bych že třeba na corse nebo fiestě v základu se prodejce napakuje. Ceed je ale jiná třída.
Zajímavý poznatek, který mě osbně udělal čáru přes rozpočet. Žiju v Belgii a měl jsem v plánu koupit si ceeda EX 1.6 CRDi, v ČR cena 458000. V Belgii, kde jsou auta obecně o 2 až 3% levnější, ceed překvapivě za 18500€. Téměř o 90000kč dražší. Jo jo, ceny aut, to je alchymie, akorát teď nevím, co si koupím. Francouze nechci, astra se mi nelíbí...asi nakonec tu profláklou oktávku 😒
Ceny zavisia od mnohych faktorov, a nie vzdy sa stanovuju logicky. Napriklad v Rakusku stoji Cee'd 1.6 CRDi (115ps) 19, 20, 21 tisic E - podla stupna vybavy (Motion, Active, ActivePro). A ziadna akcia v dohlade, pretoze sa dobre predava...
Naproti tomu Focus ma akciu "fifty", a 5d verzia s motorom 1.6TDCi (109ps) v slusnej vybave (abs/esp, comp, tempomat, manualna klima) je za 19600E (+ dake priplatky za nieco anvyse, 460E automat.klima, 410E park.senzory, adaptivne svetla 390E, atd.). Ak by som mal vybrat, tak by som z nich pri ~rovnakej cene bral urcite Focus...
Naproti tomu Focus ma akciu "fifty", a 5d verzia s motorom 1.6TDCi (109ps) v slusnej vybave (abs/esp, comp, tempomat, manualna klima) je za 19600E (+ dake priplatky za nieco anvyse, 460E automat.klima, 410E park.senzory, adaptivne svetla 390E, atd.). Ak by som mal vybrat, tak by som z nich pri ~rovnakej cene bral urcite Focus...
súhlasím Octavia stráca hlavne krátkym rázvorom a to sa dúm zmení dalšou generáciou,lebo miesta vzadu tam nieje na rozdávanie
Auto Zeitung 2.11.2005 ja vim starší
OII vítězí s přehledem nad BMW3, VW Jetta,Mazda :yes: :yes:
OII vítězí s přehledem nad BMW3, VW Jetta,Mazda :yes: :yes:
Je pravdou, že ve všech testech, které jsem četl, Ceed vítězí. Bohužel je to srovnávání designu, výkonu, ceny... ale ne dalších provozních nákladů. Například servisní garanční prohlídka se musí absolvovat po 15000 km,což je o 15000 km dřív než u Golfu a stojí dvakrát tolik co u Focusu. Tímto se výrobci - potažmo prodejci - vrátí ušlý zisk při prodeji. Pokud chceme soudit auto, tak to prosím dělejme globálně s ohledem na jeho standardní život a ne jen srovnávacím testem.
Vypada to, ze jsi jednim z mnoha, kdo uveril propagande evropskych vyrobcu. Podle smernice EU nejsi povinnen pouzivat znackovy servis ani znackove nahr. dily. Nepouziti znackoveho servisu nevede k ukonceni zaruky. Dale tzv. znackove servisy nejsou majetkem te ci one znacky (podst. vetsina). Jde pouze o franchise. Franchise = za urcity poplatek smis pouzivat znacku + ruzne jine vyhody zalozene na franchise smlouve. To znamena, ze profit z poplatku za servis nejde automobilce, ale majitelum servisu. Cili, vyrobci se za servis zadne naklady nevrati.
Všetky motoristicke časopisi žiju prevazne z reklami. čim viac si dáš tým krajšie napíšu. A keď nemaju čo haniť tak každý napíše aspoň nekvalitné plasty. Napriklad svět motoru 25/2007 test užitkových vozú. Citroen Berlingo - lacná a strohá prístojová deska. Renault Kango - prístrojová doska ma síce svoje roky ale mezi užitkovými vozy se ale na módu zas tak nehledí. Porovnávať strohosť prísrtojových dosiek a či plasty vyzerajú kvalitne u užitkových autach sa mi zdá trochu mimo. Mám fiat Dobló a či doska vyzerá srtoho alebo lacno na to serem ide o praktičnosť. Je to pracovné auto a hlavne že plní spolahlivo to načo bolo vyrobené. A to platí aj u osobných autách. Drvivá večšina kupuje auto ktoré sa mu páči a na aké má. Nekúpim si auto len preto že medzi kuželami najlepšie sedí. Kto tak jazdí po verejných komunikáciach ? A ešte, len velmi málo ludi je tak dobrých čo vedia oceniť jazdné schopnosti. Aj tu som si všimol že pisalkovia z Auto.cz k obrazkom pridavaju identicke članky prečitane z časopisov a občas napíšu pekné žvasty. A keď ich pokritizujete zrušia vám konto.
Kdyz se na to podivas z druhe strany, kdyz pisi o nemeckych autech (hlavne VW) tak se na pristrojovou desku divaji jinak. Nenapisi, ze je seredna, stroha, ci nudna, bez napadu. O krase se potom nemluvi a napisi, ze je velice ergonomicka a z kvalitnich mekcenych materialu. Automobily se nemeri stejnym metrem.
Mariane. Ty umíš Finsky? Odkud jsi? Vím že je to úplně off topic, ale najít člověka v ČR co umí finsky je zajímavé. Já taky mluvím Finsky a ještě se hodně zajímám o auta. Koukej se ozvat. ICQ: 151 546 532 - Daffson
Není mi jasné zrychlení 0-100km/h u motoru 2,0 CRDI VGT (103kW) : 10,3 s je nějak moc. podstatně větší a těžší Octavia II s dieselem stejného objemu a výkonu má zrychlení za 9,6s, všechna auta nižší střední třídy s 2 litrovým turbodiselem přes 100kW mají zrychlení lepší než za 10s, dokonce to platí i pro většinu aut o třídu vyšších... Kde je chyba?
Co tak hladat odpoved v sprevodovani? Rozdiel medzi 9.6 a 10.3 sekundy je 0.7 s a ver mi, ze to v beznej premavke nepoznas. Hodnoty zrychlenia su dobrym argumentom najma pre obchodnikov, ale v praxi tazko vyuzitelne. ked sa rozbieham z krizovatky, tak po zaradeni dvojky casto este uberam plyn, lebo ten blb predomnou so 150-konovym motorm a papierovym zrychlenim za 8 sekund nevie pritlacit plyn a normalne svizne sa rozbehnut. A to mam 15-rocneho Formana, a ten vykonom zrovna neoplyva.
Investice do os. auta za více jak 400k je pitomost. U KIA není jistota ani techn.vlastností,spotřeby, ani designu, ani kvality. Proto uvedené ceny nelze označit jinak než přemrštěné. To už raději jít do Japonce, třeba i ojetého. Jeden kamarád mě vysvětloval, proč si většina stav. firem pořizuje tranzity Mercedesy. On mě vysvětlil, že je lepší si pořídit Mercedes, protože Hyundai, KIA jsou sice z počátku levnější, ale pak se to začné *. Takže následuje servis, kde se utopí tolik peněz za opravy a takové časové ztáty, že je pak opravdu lepší pořídit Mercedes. Měl to z vlastní zkušenosti, protože s takovým tranzitem jezdí.
Vysvetli mi potom ako je mozne, ze Hyundai dava lepsiu zaruku ako M-B, v testoch spolahlivosti M-B poraza uz niekolko rokov(autobild, auto motor und sport), v rebrickoch spolahlivosti od J.D.Power je za posledne 3 roky v prvej patke a pod. To co tvrdis uz niekolko rokov neplati. Mercedes ma urcite 1000 x lepsi image ako Hyundai(technologicky je dalej, kvalitu si vsak nevie ustrazit), avsak Hyundai urobil za poslednych 5 rokov obrovsky skok v kvalite, na ktorej Mercedes pracoval desatrocia. Zahod predsudky a chod sa previezt v Santa Fe a ked pride na trh aj v novej i30-ke. Prve ohlasy z brnenskeho autosalonu vyznievaju velmi dobre - moj svagor sa bol odviest(mne sa nechcelo cakat 3 hodiny, kym sa uvolni testovacie auto) a tvrdi, ze je to o dalsi stupen lepsie ako Ceed(ktory je mimochodom velmi kvalitne auto). Znacka je nenadarmo siesta na svete a utoci na prvu 5-ku.
Dobrý čtení :0)...... Nakonec ale pořád nevím, které :0)... Nějaký názor na Mazdu 3 - sedan???????
PS: oboma (C4 1,6HDi 110koni i ceed 1,6CRDi 115koni) som jazdil (nikolko sto km) a po motorickej stranke sa mi zdala lepsia ceed.