Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový Mercedes-Benz CLA bude elektromobil i hybrid. Dostane nový spalovák
24 komentářů
DonVito
Evropa ma pry know how ve spalovakach. 😀
Tak proc Mercedes nasazuje spalovak z Ciny?
Kdo jezdi spalovakem, podporuje Cinu. 🤣
https😐/www.topspeed.com/…se-engines-adas/
All-new Mercedes-Benz CLA will feature a Geely made 2.0T engine and other Chinese tech
Musim vsak upozornit na rozdil 1.5 ve zdejsim clanku a 2.0 v mnou citovanem.
Tak proc Mercedes nasazuje spalovak z Ciny?
Kdo jezdi spalovakem, podporuje Cinu. 🤣
https😐/www.topspeed.com/…se-engines-adas/
All-new Mercedes-Benz CLA will feature a Geely made 2.0T engine and other Chinese tech
Musim vsak upozornit na rozdil 1.5 ve zdejsim clanku a 2.0 v mnou citovanem.
@DonVito A kdo jezdí elektromobily, tak podporuje jak Čínu, tak i dětskou práci v Kongu (těžba lithia) 😂😂😂😂
@DonVito https😐/www.autoviny.sk/novinky/123226
"Aby Únia dosiahla svoje ciele, ktoré sú spojené s masovým nástupom elektromobility, potom musí do roku 2030 navýšiť odber lítia 18-krát a kobaltu päťnásobne. Tým sa zásadne prehĺbi naša ekonomická závislosť na Číne"
DonVito tvrdí, že tým, že sa EÚ zbaví ropy, prestane byť závislá od Ruska, no čínsky komunistický režim mu neprekáža. Nie si náhodou melónový,komunistický neomarxista?
"Aby Únia dosiahla svoje ciele, ktoré sú spojené s masovým nástupom elektromobility, potom musí do roku 2030 navýšiť odber lítia 18-krát a kobaltu päťnásobne. Tým sa zásadne prehĺbi naša ekonomická závislosť na Číne"
DonVito tvrdí, že tým, že sa EÚ zbaví ropy, prestane byť závislá od Ruska, no čínsky komunistický režim mu neprekáža. Nie si náhodou melónový,komunistický neomarxista?
@Superbird
https😐/elektrickevozy.cz/…do-elektromobilu
Celý ropný cyklus je 350x horší než těžba surovin pro baterie do elektromobilů
Co ty na to?
Pises o detech v Africe (bez ohledu na to, ze kobalt neni pro levna EV vubec potreba...) a zcela ignorujes, co zpusobuje tezba, preprava a uprava ropy.
👎
Sorry, ale psat o ekologii, humanite nebo zavislosti a obhajovat tezbu ropy je hodne velky fail.
😀
https😐/www.rainforest-rescue.org/…germanys-benefit
The oil industry is devastating Nigeria’s environment
wake up!!!
PS Ano, o problemech s ropou se v mainstreamu nedocitas, narozdil od problemu s kobaltem. Proc asi?
https😐/elektrickevozy.cz/…do-elektromobilu
Celý ropný cyklus je 350x horší než těžba surovin pro baterie do elektromobilů
Co ty na to?
Pises o detech v Africe (bez ohledu na to, ze kobalt neni pro levna EV vubec potreba...) a zcela ignorujes, co zpusobuje tezba, preprava a uprava ropy.
👎
Sorry, ale psat o ekologii, humanite nebo zavislosti a obhajovat tezbu ropy je hodne velky fail.
😀
https😐/www.rainforest-rescue.org/…germanys-benefit
The oil industry is devastating Nigeria’s environment
wake up!!!
PS Ano, o problemech s ropou se v mainstreamu nedocitas, narozdil od problemu s kobaltem. Proc asi?
@DonVito "pises o detoch v Afrike" ..kde pisem o detoch v Afrike?Pisem niekde ,ze tazba ropy je ekologicka zalezitost?Pointa toho clanku je,ale uplne inde.A to,ze ty cely cas tvrdis ako je zle byt závislý na Rusku a pritom ti nevadi,ze budes závislý od komunistické Ciny.Citis tam to pokrytectvo a farizejstvo z tvojej strany?EU bude vzdy od niekoho závislá a uz je len na osobnich preferenciach konkretneho cloveka ,ktora zavislost mu bude,alebo nebude vadit,ale tvarit sa ,ze EU moze byt slobodna od energetickych zdrojov a surovin je max naivna.
@DonVito Jojo, a lithium a kobalt se objeví sám pod čínskýma ručickama, tedy bez přepravy a bezemisně (bez elektriky) se zpracuje, co ty na to, trolle??? Celý výrobní cyklus Li-ion baterie je 500x horší než ropy (😒br />
Jojo, toto jsou sny DonaVita... Aby se lithium nemuselo přepravovat, ale objevit pod čínskýma rukama. A ještě se ty baterie musí přes ropmé lodě (lodě na mazut) přepravit do EU (-: 3000g/km jeden tankér, co ty na to? Chtěl bys elektro, viď?
https😐/autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/ne-to-neni-kachna-jeden-ropny-tanker-pry-vypusti-tolik-emisi-jako-padesat-milionu-aut
Jojo, toto jsou sny DonaVita... Aby se lithium nemuselo přepravovat, ale objevit pod čínskýma rukama. A ještě se ty baterie musí přes ropmé lodě (lodě na mazut) přepravit do EU (-: 3000g/km jeden tankér, co ty na to? Chtěl bys elektro, viď?
https😐/autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/ne-to-neni-kachna-jeden-ropny-tanker-pry-vypusti-tolik-emisi-jako-padesat-milionu-aut
@Nebonebo
Jeden ROPNY tanker vypusti emisi jako 50 milionu aut.
To ma byt argument PROTI elektromobilite?
😀
WTF
Jinak bavit se o emisich siry a srovnavat auta jezdici na odsirene palivo a lode s neodsirenym palivem? Ano, zcela neprekvapive vyjde absurdne velke cislo, kdyz musis nasobit temer nulu u osobniho auta. Je to pochopitelne?
Jeden ROPNY tanker vypusti emisi jako 50 milionu aut.
To ma byt argument PROTI elektromobilite?
😀
WTF
Jinak bavit se o emisich siry a srovnavat auta jezdici na odsirene palivo a lode s neodsirenym palivem? Ano, zcela neprekvapive vyjde absurdne velke cislo, kdyz musis nasobit temer nulu u osobniho auta. Je to pochopitelne?
@Superbird
Vazne se zajimas o prostredi v Africe?
Nebo jen papouskujes co ti napovidali?
Environmental activists in Africa are pushing back against the fossil fuel industry. Numerous oil and gas projects are endangering human health, the environment and the climate.
Rozdil je ten, ze s bateriemi muzeme byt mnohem sobestacnejsi. Vyrabet lokalne elektrickou energii a ne prepravovat ropu pres pul zemekoule. A baterie recyklovat. V tom je BEV absolutne neporazitelny. A tobe zbyva uz jen argument o detske praci v Kongu, zatimco tezba ropy v Nigerii nevadi.
Zbyva ti zavislost na Cine, ktera ti doposud (v elektronice, solarnich panelech, obleceni) nevadila. Az kdyz se ma prestat spalovat ropa, tak je to problem.
Ano, jsem pro vlastni (EU) produkty, vlastni baterky, vlastni lokalni tezbu lithia.
https😐/www.renaultgroup.com/…ities-in-france/
Renault Group has decided to make France the heart of its strategy for batteries and electric vehicles. It’s an ambitious decision, covering R&D and engineering as well as production, repair and recycling, and one that is transforming traditional automotive skills. Thanks to its involvement at every stage in the life cycle of the battery, and more broadly of the electric car, the company is making a major contribution to value creation in France. The Group will soon be taking a new step forward with the creation of Ampere, a French-based entity dedicated to electrical and software activities.
Bojujes to domnele proti Cine, ale cil je jasny. Vyroba v Evrope. Takze realne hazis klacky pod nohy nam Evropanum.
Vazne se zajimas o prostredi v Africe?
Nebo jen papouskujes co ti napovidali?
Environmental activists in Africa are pushing back against the fossil fuel industry. Numerous oil and gas projects are endangering human health, the environment and the climate.
Rozdil je ten, ze s bateriemi muzeme byt mnohem sobestacnejsi. Vyrabet lokalne elektrickou energii a ne prepravovat ropu pres pul zemekoule. A baterie recyklovat. V tom je BEV absolutne neporazitelny. A tobe zbyva uz jen argument o detske praci v Kongu, zatimco tezba ropy v Nigerii nevadi.
Zbyva ti zavislost na Cine, ktera ti doposud (v elektronice, solarnich panelech, obleceni) nevadila. Az kdyz se ma prestat spalovat ropa, tak je to problem.
Ano, jsem pro vlastni (EU) produkty, vlastni baterky, vlastni lokalni tezbu lithia.
https😐/www.renaultgroup.com/…ities-in-france/
Renault Group has decided to make France the heart of its strategy for batteries and electric vehicles. It’s an ambitious decision, covering R&D and engineering as well as production, repair and recycling, and one that is transforming traditional automotive skills. Thanks to its involvement at every stage in the life cycle of the battery, and more broadly of the electric car, the company is making a major contribution to value creation in France. The Group will soon be taking a new step forward with the creation of Ampere, a French-based entity dedicated to electrical and software activities.
Bojujes to domnele proti Cine, ale cil je jasny. Vyroba v Evrope. Takze realne hazis klacky pod nohy nam Evropanum.
@DonVito MB už nějaký pátek kašle na maloobjemové motory, protože vývoj je drahý a pro jeho malé objemy výroby se to nevyplatí. Spolupráce s Renckem se vyplatila a motor 2,0 není přímo od Geely, ale HPL = Rencek, který vyrábí v Číně. Z poloviny se angažuje právě Geely, protože Čína v době vzniku té společnosti povinně zavedla statní účast.
Ale jsem pro, MB nekupovat - 10% podíl drží Geely, další 10% podíl má BAIC. Stejně tak CLA bude mít AI řízení od čínského výrobce, byť MB tam společně s GM drží podíl. CLA je auto pro mladé a ti chtějí asistenty. MB umí pouze dálniční asistent.
Ale jsem pro, MB nekupovat - 10% podíl drží Geely, další 10% podíl má BAIC. Stejně tak CLA bude mít AI řízení od čínského výrobce, byť MB tam společně s GM drží podíl. CLA je auto pro mladé a ti chtějí asistenty. MB umí pouze dálniční asistent.
@Renoo
Takze MB nekupovat narozdil od VW, ktery castecne vlastni Katar.
😀
Pro me je lepsi elektrickej MB nez dieselovej VW.
🙂
Jinak lehce preferuju evropska auta, nejlepe z Ceska. Treba Elroq nebo vlastne i Konu...
Resp. vlastne je mi to jedno, z jakeho statu nasi svobodne demokraticke zapadni civilizace (vcetne vychodnich Japonska nebo Korey) auto pochazi.
Takze MB nekupovat narozdil od VW, ktery castecne vlastni Katar.
😀
Pro me je lepsi elektrickej MB nez dieselovej VW.
🙂
Jinak lehce preferuju evropska auta, nejlepe z Ceska. Treba Elroq nebo vlastne i Konu...
Resp. vlastne je mi to jedno, z jakeho statu nasi svobodne demokraticke zapadni civilizace (vcetne vychodnich Japonska nebo Korey) auto pochazi.
@DonVito Tak zdroje (prošel jsem si jich více) se v poskytovaných informacích rozcházejí, ale mě z toho vychází, že ten motor vyvíjel (hlavně) mercedes a pouze vyrábět ho bude čínský partner. Pravděpodobně tento motor dostane k dispozici i Volvo! Oba dva poslední body vedou k jednomu cíli, snížení nákladů. Což u produktu pro mercedes ze spodní části portfólia dává smysl. Ostatně současná 1,33 malá jednotka mercedesu, také pracuje i ve vozech jiných značek (Renault, Nissan, ...) a jedná se o povedený motor.
Nebo Nebo
Současné CLA vypadá krásně... mě zajímá, co z něho tedy udělají... beztak nudné, nepohledné auto...
A Shooting Brake, to je ta nejhezčí karosérie z CLA.
A Shooting Brake, to je ta nejhezčí karosérie z CLA.
Arese
@Arese
Stouplo ti ego, že tvoje social SUV s kvedlačkou ( volba penezenky, kterou chapu, ale nic jineho nez ta penezenka v tom u SUV neni ) je podle AF víc než mercedes?
Stouplo ti ego, že tvoje social SUV s kvedlačkou ( volba penezenky, kterou chapu, ale nic jineho nez ta penezenka v tom u SUV neni ) je podle AF víc než mercedes?
Proto je podle mě nová 5er tak velká, protože kdyby ji neprotáhli a nerozšířili tak by ten švindl byl do očí bíjící, protože by z toho udělali proporčně MPV. I tak vypadá trochu nakopnutě. Údajně díky tomu jsou všechny verze vyvážené (25:25)😞25:25) od 520d přes i5 po V8 PHEV. Protože je prostor kde šoupat baterkama.
A jinak by mi teda u spalováku ten nevyužitý prostor pod podlahou tak trochu vadil, stejně jako ten obří nevyužitý "čumák" u EV. Ve výsledku tak jen PHEV (ideálně 550e) dává smysl 😄.