Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda Superb 2.0 TDI DSG vs. Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT – Hledá se (nejen) taxík
141 komentářů
MarekAbsolon
Camry nechává designem Supa o 3 paprníky vzadu. Má dobrou spotřebu i jízdní komfort. Pro zaostalou generaci X je jak dělaná. Mladí mileniálové jsou chytřejší a sáhnou po Supovi.
@MarekAbsolon - podle toho co denně vidím, pochybuji, že jsou chytřejší… sorry nesouhlasím. navíc min generace supa byla designově dravější, teď je to taková čínská obluda pro dědky, a hlavně kufr že… 🤦♂️ i ten pašík vypada lépe…
Mikesus
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
KOUDELKA
Za mně - jednoznačně Camry, jediné, co vlastně tomu může mentálně bránit - když maš doma ješte 2ks harantů, psa a vždy hromadu krámů a neumíš si doma bouchnout do stolu, že se na dovolenou mikrovlnka, houpačka, ruční pračka, nebo 15 šatů na 10 dní nebere, tak holt sup a budeš tvrdit - “je to strašně praktické auto “ - ale vlastně to řiká - “jsem pod pantoflem volové a je nás hodně” 😂
Sám jsem přešel z posledního supa min. generace do 460 kufříku a jde to krásně musím říct a jsem moc rád.
A Toyoto - do kelu proč z toho neuděláš liftback nebo komabjn jen pro čechy? Vím, je to no-go z globálního a nákladového point of view, by se nevyplatilo 👍
Sám jsem přešel z posledního supa min. generace do 460 kufříku a jde to krásně musím říct a jsem moc rád.
A Toyoto - do kelu proč z toho neuděláš liftback nebo komabjn jen pro čechy? Vím, je to no-go z globálního a nákladového point of view, by se nevyplatilo 👍
@KOUDELKA
Ano, když od vozu střední třídy nechcete běžné požadavky, které evropský zákazník mívá, jste řidič uberu nebo taxikář co poskakuje převážně ve městě, chcete spolehlivost a pohodlí, tak Camry bude lepší volbou.
Pokud od auta chce člověk víc, tak je lepší volbou Superb/Passat. Ale to není nic nového pod sluncem, bylo to tak vždy.
Camry je dobrá, spíše výborná. Ale velmi úzce zaměřená. Superb je výborný a vyhoví každému. Jako model nabízí o hodně víc, žádné větší nedostatky nemá.
Ano, když od vozu střední třídy nechcete běžné požadavky, které evropský zákazník mívá, jste řidič uberu nebo taxikář co poskakuje převážně ve městě, chcete spolehlivost a pohodlí, tak Camry bude lepší volbou.
Pokud od auta chce člověk víc, tak je lepší volbou Superb/Passat. Ale to není nic nového pod sluncem, bylo to tak vždy.
Camry je dobrá, spíše výborná. Ale velmi úzce zaměřená. Superb je výborný a vyhoví každému. Jako model nabízí o hodně víc, žádné větší nedostatky nemá.
@rohYpnol je to ok, že máme různé názory, někdo potřebuje kufr, tdi a světla, někdo zase kvalitu a to, že třeba nebude stát s dalšími ovcemi na semaforu ve stejné plechovce 😂 kurňa chlapi, co budete řešit v hospodě, když máte všuchni stejnej kufr? 😂
Ps: nedostatky rozhodně sup má - hlavně ext. china design, divno palubka, displej řidiče narvaný do kapličky jako last minute řešení a taky to tdi jedu hůř než předchozí model…
Ps: nedostatky rozhodně sup má - hlavně ext. china design, divno palubka, displej řidiče narvaný do kapličky jako last minute řešení a taky to tdi jedu hůř než předchozí model…
@KOUDELKA
Ještě bouhajici zadni náprava, méně pohodlné sedačky, nekomfortni podvozek ( obzvlášť na českých silnicích), do toho nekvalita a poruchovost.to je přesně věc, co zákazník D segmentu řeší. Dynamika je pak spíš podruzna věc, kdo by ji resil, nekoupi ani superb ani camry a koukne po prémii. Tahle auta jsou o nějakém vyšším komfortu, pohidlnych sedackach, ne o drncani nebo bouchani nápravy na nerovnostech.
Pak ještě řidič trpí typickým problémem škodovek, málo místa na kolena a bouchani se o středový panel.
Ještě bouhajici zadni náprava, méně pohodlné sedačky, nekomfortni podvozek ( obzvlášť na českých silnicích), do toho nekvalita a poruchovost.to je přesně věc, co zákazník D segmentu řeší. Dynamika je pak spíš podruzna věc, kdo by ji resil, nekoupi ani superb ani camry a koukne po prémii. Tahle auta jsou o nějakém vyšším komfortu, pohidlnych sedackach, ne o drncani nebo bouchani nápravy na nerovnostech.
Pak ještě řidič trpí typickým problémem škodovek, málo místa na kolena a bouchani se o středový panel.
@Mikesus
Spodní z té tvé jahody už konečně na zem.
Jestli se něco na současném Superbu povedlo, tak to jsou PRÁVĚ SEDADLA, která jsou opravdu excelentní.
Stejně tak bouchání zadní nápravy...
Jenže ono u Superbu chce trochu přemýšlet nad kombinací motorizace, podvozku a rozměrů kol, že...
Ad dynamika - tady opět jen lžeš. Silnější TDI má lepší dynamiku jak 169 kW v Toyota, o 2.0 tsi raději pomlčím úplně. 110 kW jsou jen základní motorizace, což pro maloformáty tvého typu samozřejmě je těžko pochopitelné.
Spodní z té tvé jahody už konečně na zem.
Jestli se něco na současném Superbu povedlo, tak to jsou PRÁVĚ SEDADLA, která jsou opravdu excelentní.
Stejně tak bouchání zadní nápravy...
Jenže ono u Superbu chce trochu přemýšlet nad kombinací motorizace, podvozku a rozměrů kol, že...
Ad dynamika - tady opět jen lžeš. Silnější TDI má lepší dynamiku jak 169 kW v Toyota, o 2.0 tsi raději pomlčím úplně. 110 kW jsou jen základní motorizace, což pro maloformáty tvého typu samozřejmě je těžko pochopitelné.
@rohYpnol
ty čteš jen titulek co?
"Vpředu je na tom o něco lépe camry, neboť řidičovy nohy se zde o nic neopírají"
"Nicméně u camry nám zase více sedlo tvarování sedáku"
"Přesednutí do superbu přináší sice více místa před koleny i nad hlavou, ale sezení v toyotě má do příjemného rozvalení v křesle blíže."
Jsou si podobné, superb ale hraje druhé housle za stejnou. Že si můžeš připlatit za lepší? ano můžeš, ale pak si můžeš připlatit třeba za rollse. Tady se srovnávají stejně drahá auta. Nebo můžeme třeba srovnat camry a fabii, že jo? Však cena není relevnantí.
ale co čekat od dunihlava. cena neni relevantni, když se to nehodí, ale u stojanu pomalu stříká z nižší ceny, resp. nižší spotřeby v jednom ze 4 jízdním režimu. A že ve zbylých 3 hraje opět druhé housle, nebo je naopak dokonce rozdíl jako v jiném vesmíru, to je opet nerelevnantí.
ty čteš jen titulek co?
"Vpředu je na tom o něco lépe camry, neboť řidičovy nohy se zde o nic neopírají"
"Nicméně u camry nám zase více sedlo tvarování sedáku"
"Přesednutí do superbu přináší sice více místa před koleny i nad hlavou, ale sezení v toyotě má do příjemného rozvalení v křesle blíže."
Jsou si podobné, superb ale hraje druhé housle za stejnou. Že si můžeš připlatit za lepší? ano můžeš, ale pak si můžeš připlatit třeba za rollse. Tady se srovnávají stejně drahá auta. Nebo můžeme třeba srovnat camry a fabii, že jo? Však cena není relevnantí.
ale co čekat od dunihlava. cena neni relevantni, když se to nehodí, ale u stojanu pomalu stříká z nižší ceny, resp. nižší spotřeby v jednom ze 4 jízdním režimu. A že ve zbylých 3 hraje opět druhé housle, nebo je naopak dokonce rozdíl jako v jiném vesmíru, to je opet nerelevnantí.
@rohYpnol
No tak, lamači asfaltu, ukaž ten svůj stroj. Nebo máš strach, že ti ho začnem hejtit, multitrotle?
No tak, lamači asfaltu, ukaž ten svůj stroj. Nebo máš strach, že ti ho začnem hejtit, multitrotle?
@rohYpnol
No pokud vychazis z vlastních zkušeností, tak o bouchajici zadni naprave musíš vědět. Pokud ne, v žádném superbu jis nejel. Pisou o tom novináři, testeri, každý kdo do toho sedne, jen ta tvoje zkusenost ne.
No pokud vychazis z vlastních zkušeností, tak o bouchajici zadni naprave musíš vědět. Pokud ne, v žádném superbu jis nejel. Pisou o tom novináři, testeri, každý kdo do toho sedne, jen ta tvoje zkusenost ne.
@KOUDELKA
Mě se Camry velmi líbí, je to můj velmi oblíbený a uznávaný model. Spolehlivost, odladění pohodlného podvozku... ano, všechno tohle beru.
Přesto si neumím představit, že bych jej upřednostnil před Superbem. Ten je na dálnici prostě mnohem lepší... Camry je navíc neuvěřitelně nepraktická. A do města sedan střední třídy nechci, tam chci SUV.
Superb mi nabízí všechno, co Camry nedokáže aniž by to, kde Camry vyniká, bylo u Superbu citelně horší.
Mě se Camry velmi líbí, je to můj velmi oblíbený a uznávaný model. Spolehlivost, odladění pohodlného podvozku... ano, všechno tohle beru.
Přesto si neumím představit, že bych jej upřednostnil před Superbem. Ten je na dálnici prostě mnohem lepší... Camry je navíc neuvěřitelně nepraktická. A do města sedan střední třídy nechci, tam chci SUV.
Superb mi nabízí všechno, co Camry nedokáže aniž by to, kde Camry vyniká, bylo u Superbu citelně horší.
@rohYpnol
Čekáme na recenzi na moje.auto.cz toho tvýho “krále silnic,” Passata B5.5 1.9 TDI. Nebo ti už rez žere klávesnici?
Čekáme na recenzi na moje.auto.cz toho tvýho “krále silnic,” Passata B5.5 1.9 TDI. Nebo ti už rez žere klávesnici?
@Ja první a posledni
Čekáme až smažeš těch svých 15 multinick účtů...
Jinak blbý, ale B5.5 bylo autem, které nehnilo 😆 No, a chtít po tobě aby jsi pochopil, že B5.5 nemám, to je opravdu nad tvé IQ49...
Čekáme až smažeš těch svých 15 multinick účtů...
Jinak blbý, ale B5.5 bylo autem, které nehnilo 😆 No, a chtít po tobě aby jsi pochopil, že B5.5 nemám, to je opravdu nad tvé IQ49...
@rohYpnol
Pořád machruješ multinicku, ale koule přiznat, co máš v garáži, nemáš. Tak co to je, koloběžka?
Pořád machruješ multinicku, ale koule přiznat, co máš v garáži, nemáš. Tak co to je, koloběžka?
@yJa prvni a posledni
Jenže já nemám sebemenší důvod "něco přiznávat" 🤣🤣🤣
Přiznávej ty, ty tvoje multinicky!!!
Jenže já nemám sebemenší důvod "něco přiznávat" 🤣🤣🤣
Přiznávej ty, ty tvoje multinicky!!!
@rohYpnol
Kecáš tu furt, muItitroIIe, tak už nám ukaž ten svůj zázrak na kolech, jestli teda vůbec nějaký máš!
Kecáš tu furt, muItitroIIe, tak už nám ukaž ten svůj zázrak na kolech, jestli teda vůbec nějaký máš!
@Ja prvni a posledni
Tebe i tvých dalších 15 miltinicků mám naprosto na háku. Ty si nezasloužíš ani tuto odpoveď.
Tebe i tvých dalších 15 miltinicků mám naprosto na háku. Ty si nezasloužíš ani tuto odpoveď.
@rohYpnol
Hele, multinicku se 678 úctyń na háku, nám už je jasný, že máš doma nějakou popelnici, tak se pochlub, ať se zasmějeme! 🤡
Hele, multinicku se 678 úctyń na háku, nám už je jasný, že máš doma nějakou popelnici, tak se pochlub, ať se zasmějeme! 🤡
@rohYpnol
tak zajisté to musíš vědět, že nerezne. Stačilo 5 vteřin hledání a problémy s tím jsou časté. Když pominu, jaké shnilé passaty potkávám, tak tady
https://www.vw-club.cz/…usu-t239133.html
tak zajisté to musíš vědět, že nerezne. Stačilo 5 vteřin hledání a problémy s tím jsou časté. Když pominu, jaké shnilé passaty potkávám, tak tady
https://www.vw-club.cz/…usu-t239133.html
@Mikesus
Ano, děkuji. Opět důkaz tvé absolutní nesoudnosti. Jo, na 12+ letém autě puchýřek... 🤣🤣🤣
To je koroze úplně neuvěřitelná 🤣🤣🤣
Fakt spadní z jahody. Passaty B5.5 s korozí problémy neměly. Antikoroz byl dobrý.
Co by za to jiní dali.
A že vidíš shnilé B5.5?? Samozřejmě že vidíš, když to jsou zbídačené kousky!!! Jenže Fordy, Oeply, nebo Mazdy z té doby už pro jistotu ani nejezdí, protože shnily na troud., že...
Ano, děkuji. Opět důkaz tvé absolutní nesoudnosti. Jo, na 12+ letém autě puchýřek... 🤣🤣🤣
To je koroze úplně neuvěřitelná 🤣🤣🤣
Fakt spadní z jahody. Passaty B5.5 s korozí problémy neměly. Antikoroz byl dobrý.
Co by za to jiní dali.
A že vidíš shnilé B5.5?? Samozřejmě že vidíš, když to jsou zbídačené kousky!!! Jenže Fordy, Oeply, nebo Mazdy z té doby už pro jistotu ani nejezdí, protože shnily na troud., že...
@Mikesus
Ach jo. Problém je v tom, že nevíš co znamená bouchající zadní náprava.
Že jde utlumit zadní náprava i lépe než u Superbu, nepochybně ano. Není to ale žádná bouchající náprava, to je prostě tvůj blábol.
Už jsem ti psal a vysvětloval, že přesně tohle prostě u sedanu dopadne z podstaty lépe než u liftbacku, a že to je typické něco za něco.
Projev Superbu je samozřejmě odvislý od konkrétní specifikace. Když někdo dá největší kola na základní podovzek, no tak to dobře samozřejmě nedopadne.
U konfigurace Superbu fakt chce trochu přemýšlet. S čímž máš evidentně pravidelné problémy. Proto je dobře, že je možnost volby a můžeš si pořídit třeba Camry, kde nemáš z čeho vybírat.
Ach jo. Problém je v tom, že nevíš co znamená bouchající zadní náprava.
Že jde utlumit zadní náprava i lépe než u Superbu, nepochybně ano. Není to ale žádná bouchající náprava, to je prostě tvůj blábol.
Už jsem ti psal a vysvětloval, že přesně tohle prostě u sedanu dopadne z podstaty lépe než u liftbacku, a že to je typické něco za něco.
Projev Superbu je samozřejmě odvislý od konkrétní specifikace. Když někdo dá největší kola na základní podovzek, no tak to dobře samozřejmě nedopadne.
U konfigurace Superbu fakt chce trochu přemýšlet. S čímž máš evidentně pravidelné problémy. Proto je dobře, že je možnost volby a můžeš si pořídit třeba Camry, kde nemáš z čeho vybírat.
Arese
Nová Camry (a ta odcházející na tom asi nebude lépe) trpí jedním podstatným (a přitom úplně zbytečným) nedostatkem - zoufale krátkými předními sedáky.Pokud tedy máte vyšší postavu s dlouhýma nohama a budete za volantem trávit spoustu času (např. jako taxikář či jiný řidič z povolání), už jen proto pro vás bude Superb mnohem lepší, resp. komfortnější) volbou.
(Camry má pro často vyčouhlé Evropany příliš krátká i přední opěradla, tento nedostatek ale nevadí tolik, jako ty krátké sedáky). Další obrovskou nevýhodou této Toyoty je samozřejmě absence verze kombi a nemožnost výběru z více pohonných jednotek. A doráží to její směšná maximální rychlost 180 km/h, která je pro vůz tohoto segmentu přímo nedůstojná! ☹️👎
(Camry má pro často vyčouhlé Evropany příliš krátká i přední opěradla, tento nedostatek ale nevadí tolik, jako ty krátké sedáky). Další obrovskou nevýhodou této Toyoty je samozřejmě absence verze kombi a nemožnost výběru z více pohonných jednotek. A doráží to její směšná maximální rychlost 180 km/h, která je pro vůz tohoto segmentu přímo nedůstojná! ☹️👎
@Arese
A proto taxikáři superby vyměňují za camry. Videt v Praze superba taxi už je tka vzácné, jako videt camry taxi před 8 lety. Minulý týden jsem 2 taxikare potkal se superbem tedy, oba dávali trojúhelník za auto. Asi je to pro ně výhodnější.
A proto taxikáři superby vyměňují za camry. Videt v Praze superba taxi už je tka vzácné, jako videt camry taxi před 8 lety. Minulý týden jsem 2 taxikare potkal se superbem tedy, oba dávali trojúhelník za auto. Asi je to pro ně výhodnější.
@Mikesus
Ano, výjimečně jsi to popsal správně, jen sis myslel že píšeš ironicky ...
Právě proto jsou ubery a taxi v Camry. Protože po Praze 180 kmh opravdu nepotřebují jezdit. Protože střední kufr na letiště Camry odvézt zvládne. Protože hybrid je do města fakt lepší než diesel.
Ano, výjimečně jsi to popsal správně, jen sis myslel že píšeš ironicky ...
Právě proto jsou ubery a taxi v Camry. Protože po Praze 180 kmh opravdu nepotřebují jezdit. Protože střední kufr na letiště Camry odvézt zvládne. Protože hybrid je do města fakt lepší než diesel.
@rohYpnol
A kde po CR se jezdi bezne 180? To by mne fakt zajímalo? Když ma superb výhodu jen nad 180, kde to v čem vyuziju? Nebo v Itálii, Rakousku, Polsku, Slovensku, Francii, Holandsku atd. Ani v tom Německu tech mist uz tolik není.
A kde po CR se jezdi bezne 180? To by mne fakt zajímalo? Když ma superb výhodu jen nad 180, kde to v čem vyuziju? Nebo v Itálii, Rakousku, Polsku, Slovensku, Francii, Holandsku atd. Ani v tom Německu tech mist uz tolik není.
@Mikesus
Opět neumíš ani číst... ach jo.
Já nenapsal vůbec nic o tom, že se po ČR jezdi 180 ani o tom, že Superb má výhodu nad 180 kmh...
Opět ti dělá základní problém psaný text.
Opět neumíš ani číst... ach jo.
Já nenapsal vůbec nic o tom, že se po ČR jezdi 180 ani o tom, že Superb má výhodu nad 180 kmh...
Opět ti dělá základní problém psaný text.
@Arese Celkom bieda, uz nemas moc co napisat k tomu, ze Camry vytrela zrak trapnemu TDI :D
Hybrid je proste lepsi, zmier sa s tym, chytanie sa slamky nepomaha.
Hybrid je proste lepsi, zmier sa s tym, chytanie sa slamky nepomaha.
@Arese
Jezdil jsem obojí. Aktuálně mám firemní Camry. Novej Sup vypadá jak krabice od bot, interiér s vystrčeným tabletem, který jako by tam ani nepatřil, podivnou kapličkou na přístroji a žebrovanými výduchy výbornými na údržbu jako fakt ne. Rodinu mám vyřešenou, takže mi obří zavazadelník fakt nechybí, zbytek dožene druhé rodinné auto v kombajnu. S Camry nemám jediný problém, naprosto spolehlivé a komfortní auto pro moje potřeby. A 180km/h naprosto směšné? Člověče, chceš přijít o papíry nebo co na českých silnicích?! Směšnej si tak akorát ty. Nicméně pokud někdo hledá prostorné firemní/rodinné auto Sup je asi dobrá volba. Kdybych se měl rozhodnout ve své aktuální životní situaci volím Camry nebo ještě lépa Lexus ES300.
Jezdil jsem obojí. Aktuálně mám firemní Camry. Novej Sup vypadá jak krabice od bot, interiér s vystrčeným tabletem, který jako by tam ani nepatřil, podivnou kapličkou na přístroji a žebrovanými výduchy výbornými na údržbu jako fakt ne. Rodinu mám vyřešenou, takže mi obří zavazadelník fakt nechybí, zbytek dožene druhé rodinné auto v kombajnu. S Camry nemám jediný problém, naprosto spolehlivé a komfortní auto pro moje potřeby. A 180km/h naprosto směšné? Člověče, chceš přijít o papíry nebo co na českých silnicích?! Směšnej si tak akorát ty. Nicméně pokud někdo hledá prostorné firemní/rodinné auto Sup je asi dobrá volba. Kdybych se měl rozhodnout ve své aktuální životní situaci volím Camry nebo ještě lépa Lexus ES300.
Emel
Nová Camry se mi líbí, za ten milion je to celkem slušná nabídka pro někoho, kdo vystačí se sedanem.
Superb jsem si zkoušel nakonfigurovat, ale v tuhle chvíli to má jednu drobnou nevýhodu - ta 2.0TSI 150kW jako "lepší základ" se nedá koupit ve sportlajnu - hlavně že stopadesátikoňová 1.5 i nafta koupit jde. V Selection s DCC a matrixama jsem na 1,1... no, to asi nakonec není tak zlý.
Superb jsem si zkoušel nakonfigurovat, ale v tuhle chvíli to má jednu drobnou nevýhodu - ta 2.0TSI 150kW jako "lepší základ" se nedá koupit ve sportlajnu - hlavně že stopadesátikoňová 1.5 i nafta koupit jde. V Selection s DCC a matrixama jsem na 1,1... no, to asi nakonec není tak zlý.
kari.laz
To je opravdu pozoruhodné, že 110kw je pomalejší než 169kw
@kari.laz
To je opravdu pozoruhodné, že 110kw auto je stejně drahé jako 169kw...
To je opravdu pozoruhodné, že 110kw auto je stejně drahé jako 169kw...
@kari.laz
Nevím proč do testu nevzali silnější 2.0 tdi... To by se někteří naopak divili 😆
Nevím proč do testu nevzali silnější 2.0 tdi... To by se někteří naopak divili 😆
@rohYpnol
Protože brali auta, která stojí stejně? A co třeba potom, kdyby tam dali audi rs6 co? To by se taky divili ohledně dynamiky.
Protože brali auta, která stojí stejně? A co třeba potom, kdyby tam dali audi rs6 co? To by se taky divili ohledně dynamiky.
@Mikesus
No a co že ceníková cena je stejná??
Úplně stejně si mohli zvolit jako kriterium dynamiku, tak nemel kraviny.
A hlavně - jsou to vesměs firemní auta, takže jaká je ceníková cena, je úplně jedno... A firemní nákupy jsou u Škody za úplně jiné ceny. To vi všichni. Teda kromě maloformátů tvého typu...
No a co že ceníková cena je stejná??
Úplně stejně si mohli zvolit jako kriterium dynamiku, tak nemel kraviny.
A hlavně - jsou to vesměs firemní auta, takže jaká je ceníková cena, je úplně jedno... A firemní nákupy jsou u Škody za úplně jiné ceny. To vi všichni. Teda kromě maloformátů tvého typu...
@Rohypnol
tak hlavně ze tady stale melwj jak jsou auta strasne draha a jak zabto muze ja nevim kdo.
No a pak najednou jak skutecna cena je o hodne nižší😀
tak hlavně ze tady stale melwj jak jsou auta strasne draha a jak zabto muze ja nevim kdo.
No a pak najednou jak skutecna cena je o hodne nižší😀
@Hendly
Já vím že ty to nepochopíš a že to nedáš. Ale tyhle věci se fakt nevylučují 🤣🤣🤣 Superb i po slevě je drahý, mj. proto že z jeho marže Škoda platí vývoj BEV ...
Já vím že ty to nepochopíš a že to nedáš. Ale tyhle věci se fakt nevylučují 🤣🤣🤣 Superb i po slevě je drahý, mj. proto že z jeho marže Škoda platí vývoj BEV ...
@rohYpnol
Z aktuálních marží se vždy platil vývoj budoucích aut. To je ale prekvapeni. Dokonce z minulých se platil vývoj podvodných motorů a slepé uličky tdi a dsg. A stále se tyhle peníze hází zbytecne do koše. Kdyz by se použily drive na něco smyluplnejsiho, jako hev, phev nebo bev, byl by ted VW na špici, ne na chvostu.
Z aktuálních marží se vždy platil vývoj budoucích aut. To je ale prekvapeni. Dokonce z minulých se platil vývoj podvodných motorů a slepé uličky tdi a dsg. A stále se tyhle peníze hází zbytecne do koše. Kdyz by se použily drive na něco smyluplnejsiho, jako hev, phev nebo bev, byl by ted VW na špici, ne na chvostu.
@Mikesus
Zase plácáš nesmysl za nesmyslem.
MEB prodávají s minimální marží, takže vývoj MEB platí ze zisků na spalovacích autech. To tu nikdy nebylo.
Zase plácáš nesmysl za nesmyslem.
MEB prodávají s minimální marží, takže vývoj MEB platí ze zisků na spalovacích autech. To tu nikdy nebylo.
@Mikesus ono ani to 140kW TDi by sa nepredviedlo, Camry 80-120 4,9s respekt... chrochta zavidi, je zbytocna, je poruchová
@Rohypnol
Tak minimalni marze to asi nebude, kdyz pak najednou neni problém Enyaq za 899.
A to se nebavime o tom, ze kazdy kupujici prispiva sejkum na Bugatti🙂
Ale k tomu zakladu.
Podivej se kolik stalo podobne auto se stejnou vybavou a vykonem 5, 10, 20 let zpatky.
Realne jsou dnes auta skoro nejlevnejsi v historii s ty pises, ze i nabtuhle nizkou cenu jde dat jeste vyznamna sleva.
Tak minimalni marze to asi nebude, kdyz pak najednou neni problém Enyaq za 899.
A to se nebavime o tom, ze kazdy kupujici prispiva sejkum na Bugatti🙂
Ale k tomu zakladu.
Podivej se kolik stalo podobne auto se stejnou vybavou a vykonem 5, 10, 20 let zpatky.
Realne jsou dnes auta skoro nejlevnejsi v historii s ty pises, ze i nabtuhle nizkou cenu jde dat jeste vyznamna sleva.
Pepa_007
..... převodovky, elektromotoru i inventoru......
K čemu slouží v autě inventor?
Woke-progresivní 180km/h u Japonce. Klasika. Skodka se drží top speed podle sily motoru... 225.
K čemu slouží v autě inventor?
Woke-progresivní 180km/h u Japonce. Klasika. Skodka se drží top speed podle sily motoru... 225.
@Pepa_007
Potrebuješ viac? Jazdíš denne po nemeckých diaľniciach, kde sa pravdaže bežne jazdí 200+?
Potrebuješ viac? Jazdíš denne po nemeckých diaľniciach, kde sa pravdaže bežne jazdí 200+?
@traveldrive Jezdil jsi někdy po Německu? :)))
@Arese
A ty?
Sup se 110kW budes muset drzet na podlaze abys si to rozjel na 180+ driv nez budes zase brzdit a budes poslouchat neustale podrazovani.
Fakt to neni zazitek co hledam u teto tridy auta.
A ty?
Sup se 110kW budes muset drzet na podlaze abys si to rozjel na 180+ driv nez budes zase brzdit a budes poslouchat neustale podrazovani.
Fakt to neni zazitek co hledam u teto tridy auta.
@Arese Pro Hendlyho - pokud bych se Superbem jezdil častěji po Německu, určitě bych si u něj vybral silnější motor. Jde o možnost volby z několika motorů, tedy přesně to, co Camry absurdně chybí! :)))
@Arese Camry ma 169kW to je viac nez 4 motorizacie superb. Bavis sa tu o vykone a chces nakukať ze by si bral 4 slabsie motory v superb nez vykonnejsi s 169 kw ? :D
@traveldrive
Jistě. Camry je lepší, protože nikdo přece s velkým sedanem nemá co jezdit po dálnici, nikdo s velkým sedanem nemá co chtít praktičnost, nikdo s velkým sedanem nezaplatí za auto víc než 995 tisíc...
Jsi fakt směšný.
Jistě. Camry je lepší, protože nikdo přece s velkým sedanem nemá co jezdit po dálnici, nikdo s velkým sedanem nemá co chtít praktičnost, nikdo s velkým sedanem nezaplatí za auto víc než 995 tisíc...
Jsi fakt směšný.
@traveldrive
Otazka je, zda opravdu chces jezdit se 110kW nad 180.
To bude utrpeni a ne jizda.
Otazka je, zda opravdu chces jezdit se 110kW nad 180.
To bude utrpeni a ne jizda.
@Hendly
Jestli bude něco utrpení, tak to je jízda v cvt nad 130 km ty troubo... To bude supr pořád poslouchat vyjící vytočený motor... To člověk fakt chce 🤣
Jestli bude něco utrpení, tak to je jízda v cvt nad 130 km ty troubo... To bude supr pořád poslouchat vyjící vytočený motor... To člověk fakt chce 🤣
@rohYpnol
No kdyz je auto odhlucneno, tka nemusi, a chapu tve predpoklady kdyz jsi zvykly na superb a tdi, ze bude v aute kraval mad 130. Ale řekněme, že jo a je někdo zvyklej na tišší prostředí. Tak to ecvt bude nad 130 otravné, ten diesel v superbu bude otravný od každého nastartovani. A neboj, zkoušel jsem ho, i tu 147kw variantu kodiaqu. Udrncane, vibrující kadla kadla od nastartovani. To je fakt ostuda a v téhle kategorii jen ukázka, že někdo chce ukázat, že má D segment, ale už nemá na jeho provoz a jezdi dieselem.
No kdyz je auto odhlucneno, tka nemusi, a chapu tve predpoklady kdyz jsi zvykly na superb a tdi, ze bude v aute kraval mad 130. Ale řekněme, že jo a je někdo zvyklej na tišší prostředí. Tak to ecvt bude nad 130 otravné, ten diesel v superbu bude otravný od každého nastartovani. A neboj, zkoušel jsem ho, i tu 147kw variantu kodiaqu. Udrncane, vibrující kadla kadla od nastartovani. To je fakt ostuda a v téhle kategorii jen ukázka, že někdo chce ukázat, že má D segment, ale už nemá na jeho provoz a jezdi dieselem.
@Mikesus
Kdyby se mi chtělo, tak ti dohledám měřenou hlučnost ve 130 kmh. Ale je to úplně nepodstatné, jestli je Superb o 1 až 2 dB tišší...
CVT není na dálnici dvakrát vhodná, Camry není v dálničních rychlostech ideální.
Že se ti to nelíbí? Das ist absolut egal.
Kdyby se mi chtělo, tak ti dohledám měřenou hlučnost ve 130 kmh. Ale je to úplně nepodstatné, jestli je Superb o 1 až 2 dB tišší...
CVT není na dálnici dvakrát vhodná, Camry není v dálničních rychlostech ideální.
Že se ti to nelíbí? Das ist absolut egal.
@rohYpnol
Na té dálnici záleží na tom, jaké otáčky to e-CVT točí.
Motor o objemu 2.5 litru by měl mít dostatečně solidní výkonnovou křivku na to, aby i při svižnější jízdě běžel tiše při nízkých až středních otáčkách.
Na té dálnici záleží na tom, jaké otáčky to e-CVT točí.
Motor o objemu 2.5 litru by měl mít dostatečně solidní výkonnovou křivku na to, aby i při svižnější jízdě běžel tiše při nízkých až středních otáčkách.
@Tycoon
Na dálnici se dostáváš do sféry vyšších nároků na dynamiku a zatížení motoru. Nic pro cvt.
Samozřejmě, při klidné jízdě 130 tacho Camry bude ok.
Na D1, kde každých 5 km zpomalit kvůli hustotě provozu a pak zrychluješ na 140 až 150 tacho, cvt nic hezkého nepředvede. Zlatý 2.0 tdi dsg.
Na dálnici se dostáváš do sféry vyšších nároků na dynamiku a zatížení motoru. Nic pro cvt.
Samozřejmě, při klidné jízdě 130 tacho Camry bude ok.
Na D1, kde každých 5 km zpomalit kvůli hustotě provozu a pak zrychluješ na 140 až 150 tacho, cvt nic hezkého nepředvede. Zlatý 2.0 tdi dsg.
@rohYpnol
Ono to není o tom e-CVT, ale jeho naladění a logice softwaru. Neměl by být problém to naladit tak, aby 2.5 litrový motor běžně zrychloval bez nutnosti vysokých otáček a jen při plném sešlápnutí plynu přes "kick-down" by šel do těch vysokých.
Ono to není o tom e-CVT, ale jeho naladění a logice softwaru. Neměl by být problém to naladit tak, aby 2.5 litrový motor běžně zrychloval bez nutnosti vysokých otáček a jen při plném sešlápnutí plynu přes "kick-down" by šel do těch vysokých.
@Tycoon
Však to taky u toho 2.5l tak je. Oproti 2.0 v corolle je víc na nižší otáčky celkové. Na dálnici ( když pominu nejradši stoupání se stoupající pruhy ) se nejčastěji pohybuje mezi 2 a 3 tisíci otáček. Zpravidla to bývá 2400. Někdy 1900, jindy zase nula, pak 3000. Jen v případě potřeby chvilkou zrychlit ho vytocis a to je par vteřin a zase padne dolů.
Hybrid je pro inteligentní řidiče, kteří umí předvídat, ne pro tupouny jezdící brzda plyn. Tam to bude "řvát" skoro pořád
Však to taky u toho 2.5l tak je. Oproti 2.0 v corolle je víc na nižší otáčky celkové. Na dálnici ( když pominu nejradši stoupání se stoupající pruhy ) se nejčastěji pohybuje mezi 2 a 3 tisíci otáček. Zpravidla to bývá 2400. Někdy 1900, jindy zase nula, pak 3000. Jen v případě potřeby chvilkou zrychlit ho vytocis a to je par vteřin a zase padne dolů.
Hybrid je pro inteligentní řidiče, kteří umí předvídat, ne pro tupouny jezdící brzda plyn. Tam to bude "řvát" skoro pořád
@Pepa_007 to ale není svévolné omezení maximálky, ale omezení dané technickým řešením té eCVT převodovky... je to nějaký kompromis, o kterém si automobilka myslí, že většině nebude vadit - a asi má pravdu.
traveldrive
"Pod 1400 min-1 vás vůbec nepustí a naopak při běžné jízdě řadí včas vyšší otáčky a zbytečně motor nevytáčí."
Vyššie otáčky motor nevytáčajú? To som nevedel, že prevodovka radí otáčky. Vidíte, my zde máme jenom odborníky...
Vyššie otáčky motor nevytáčajú? To som nevedel, že prevodovka radí otáčky. Vidíte, my zde máme jenom odborníky...
@traveldrive
To je takové, aby na superbu našli neco pozitivní a v těch snahach o neobjektivni pozitivní hodnocení se zamotaji. Oni by nejradši, aby ta dsg vlastně vůbec neradila a jen držela optimální otáčky, ale to vlastně popisou eCVT.
To je takové, aby na superbu našli neco pozitivní a v těch snahach o neobjektivni pozitivní hodnocení se zamotaji. Oni by nejradši, aby ta dsg vlastně vůbec neradila a jen držela optimální otáčky, ale to vlastně popisou eCVT.
3_diamanty
Volil by som v tomto pripade superb ( moja osobna volba ) a to pritom dizle nemusim ( v tejto velkostnej triede ale uz dizel ma zmysel ) ...
Camry mi absolutne nereze podobne ako yaris ... pritom inak ale toyotu maximalne uznavam
Camry mi absolutne nereze podobne ako yaris ... pritom inak ale toyotu maximalne uznavam
@3_diamanty záleží na nájezdu. Pokud to má být dálniční letadlo, tak snad... jinak je za cenu 2.0 TDI 110kW taky 2.0 TSI 150kW
@Emel
To TSI už je aspoň pridana hodnota superbu. Jinak nemá nic proti camry ( v této konfiguraci ). Kdyz to shrneme tohle srovnani ( beru podle textu ), superb horší motor, horší pdovozek, horší sedačky, horší vnitřní prostor krome podelneho a ma výhodu akorat v přístupu do zavazadelniku. Ohledně velikosti, tam pokud se nesrovná stejnými věcmi, škodovka dost klame.
Sám jsem si to mohl vyzkoušet na srovnani kodiaqu (910l)
https://ibb.co/MgGZVk0
vs highlander (572l)
https://ibb.co/JKtq9Td
Bylo by super mít skoro dvojnásobný kufr, jen škoda, že do toho dvojnásobného kufru bych dal jen polovinu věci než do toho menšího. A nedělám si iluze, že to bude stejne v případě superbu.
To TSI už je aspoň pridana hodnota superbu. Jinak nemá nic proti camry ( v této konfiguraci ). Kdyz to shrneme tohle srovnani ( beru podle textu ), superb horší motor, horší pdovozek, horší sedačky, horší vnitřní prostor krome podelneho a ma výhodu akorat v přístupu do zavazadelniku. Ohledně velikosti, tam pokud se nesrovná stejnými věcmi, škodovka dost klame.
Sám jsem si to mohl vyzkoušet na srovnani kodiaqu (910l)
https://ibb.co/MgGZVk0
vs highlander (572l)
https://ibb.co/JKtq9Td
Bylo by super mít skoro dvojnásobný kufr, jen škoda, že do toho dvojnásobného kufru bych dal jen polovinu věci než do toho menšího. A nedělám si iluze, že to bude stejne v případě superbu.
@Mikesus
TDI je ospravedlnitelné jen opravdu vysokým nájezdem na dálnici... sám bych si vzal TSI i na 50t ročně třeba.
Že by Camry měla lepší (přední) sedačky nebo podvozek mi z testu nevyplývá. Problém je, že testovaný kousek Superbu má fůru příplatků za 400t včetně interiéru Lounge za 45t... být to v základu, tak věřím, že by ten odskok v bodování od Camry nebyl takový - neseděl jsem v nové Camry, ale ten základ u Superbu není až taková hitparáda.
TDI je ospravedlnitelné jen opravdu vysokým nájezdem na dálnici... sám bych si vzal TSI i na 50t ročně třeba.
Že by Camry měla lepší (přední) sedačky nebo podvozek mi z testu nevyplývá. Problém je, že testovaný kousek Superbu má fůru příplatků za 400t včetně interiéru Lounge za 45t... být to v základu, tak věřím, že by ten odskok v bodování od Camry nebyl takový - neseděl jsem v nové Camry, ale ten základ u Superbu není až taková hitparáda.
@Emel
Hele, pro sebe bych si taky vzal 2.0 TSI. Pro ten charakter. Bohužel už to ale je čistě přímovstřik...
Do služebního jednoznačně 2.0 tdi 140 kW, pokud někdo točí km, tak není nad čím přemýšlet.
Hele, pro sebe bych si taky vzal 2.0 TSI. Pro ten charakter. Bohužel už to ale je čistě přímovstřik...
Do služebního jednoznačně 2.0 tdi 140 kW, pokud někdo točí km, tak není nad čím přemýšlet.
@rohypnol ta silnější nafta byla 147kW a teď je myslím 142kW. Pouze v 4x4, za příplatek 130t. Jako... pokud 4x4 chceš, tak asi dobrý, ale jinak je ten příplatek dost mastnej a ani ekonomicky se ti to proti tý vcelku úsporný 2.0TSI nevyplatí (ne v rámci nějaké té "firemní" životnosti).
@Emel
Jo,vím že to není už 140 kW, ale píšu to zjednodušeně, každý ví co tím myslím...
Vyplatí nevyplatí... On tam je ještě jeden důležitý motiv. Diesel není citlivý na způsob jízdy... Takže do firemního za mě prostě diesel, vyplatí se.
Jo,vím že to není už 140 kW, ale píšu to zjednodušeně, každý ví co tím myslím...
Vyplatí nevyplatí... On tam je ještě jeden důležitý motiv. Diesel není citlivý na způsob jízdy... Takže do firemního za mě prostě diesel, vyplatí se.
@roHypnol každému dle jeho gusta.
Já u nás už před x lety protlačil Passat 1.8TSI 132kW MT místo 2.0TDI 110kW MT... a jasně, pár litrů na sto tam bylo... ale v celkových nákladech na auto to bylo zanedbatelné a všichni jezdili radši s benzínem než s naftou. A nová 2.0TSI by měla být lepší - silnější a úspornější.
Já u nás už před x lety protlačil Passat 1.8TSI 132kW MT místo 2.0TDI 110kW MT... a jasně, pár litrů na sto tam bylo... ale v celkových nákladech na auto to bylo zanedbatelné a všichni jezdili radši s benzínem než s naftou. A nová 2.0TSI by měla být lepší - silnější a úspornější.
@3_diamanty
No, ono u Camry jsou i takové "drobnosti" jako že nelze mít tažné ani hagusy, nelze sklopit zadni opěradla... 😉
No, ono u Camry jsou i takové "drobnosti" jako že nelze mít tažné ani hagusy, nelze sklopit zadni opěradla... 😉
@rohYpnol hagusy na sedanu? Zahrádku na Camry normálně dáš.
Kufr holt prostě není pro rodinné využití, tohle je bída... ale je to věc priorit a zamýšleného využití auta
https://1884403144.rsc.cdn77.org/…aW1n/9278159.jpg?…
Kufr holt prostě není pro rodinné využití, tohle je bída... ale je to věc priorit a zamýšleného využití auta
https://1884403144.rsc.cdn77.org/…aW1n/9278159.jpg?…
@Emel
Ale však ano. Já to psal výš. Když budu ta úzká cílová skupina, tak Camry je supr volba.
Bohužel to není nic pro normálního člověka s běžnými potřebami. Praktičnost Camry je tristní. K čemu mi je, že při jízdě je o chlup pohodlnější než Superb a znatelně pohodlnější než blbě nakonfigurovaný Superb...
Mimochodem, je to sedan vs. liftback. Z podstaty věci sedan bude mít dispozice k větší kultivvoanosti. Je to přesně to typické něco za něco.
Jenže hujeři jako mikes nebo topten z toho dělají úplně zcestné závěry, že Camry protp je lepší. Je to nesmysl. Camry cílí jinam.
No a ty argumenty s prodeji... opravdu se směji jejich hlouposti. Je asi logické, že globální model bude mít vyšší prodejní čísla než model evropský... Mimochodem, čísla Camry dělá i jeho obliba v ... Rusku 🤣😉
Ale však ano. Já to psal výš. Když budu ta úzká cílová skupina, tak Camry je supr volba.
Bohužel to není nic pro normálního člověka s běžnými potřebami. Praktičnost Camry je tristní. K čemu mi je, že při jízdě je o chlup pohodlnější než Superb a znatelně pohodlnější než blbě nakonfigurovaný Superb...
Mimochodem, je to sedan vs. liftback. Z podstaty věci sedan bude mít dispozice k větší kultivvoanosti. Je to přesně to typické něco za něco.
Jenže hujeři jako mikes nebo topten z toho dělají úplně zcestné závěry, že Camry protp je lepší. Je to nesmysl. Camry cílí jinam.
No a ty argumenty s prodeji... opravdu se směji jejich hlouposti. Je asi logické, že globální model bude mít vyšší prodejní čísla než model evropský... Mimochodem, čísla Camry dělá i jeho obliba v ... Rusku 🤣😉
@rohypnol ještě nedávno bych napsal, že to holt není auto pro Evropu. Jenže i Evropa se od klasických karoserií odvrací a prim hrají SUVka... a to je vlastně ta Toyotí náhrada velkého kombíku.
@Emel
Jenže ne každý chce SUV. Kupovat SUV pokud jezdíš delší trasy a dálnice je prostě nesmysl.
Ale že to lidi dělají? Ano, nepochybně...
Stejně jako se najdou jedinci, co si koupí BEV, taky je to nesmysl ...😉
Jenže ne každý chce SUV. Kupovat SUV pokud jezdíš delší trasy a dálnice je prostě nesmysl.
Ale že to lidi dělají? Ano, nepochybně...
Stejně jako se najdou jedinci, co si koupí BEV, taky je to nesmysl ...😉
@Emel
Tohle je jen nejvyšší výbava, ty zbylé, i ta co je srovnavana, ta je ma. To je tak, kdyz testujou jina auta, než o kterých pisou.
Takze se tu kritizuje malý pruvlak z kufru, ale je to výbava, kde máš elektricky polohovatelné zadni sedacky s ventilaci, elektrickou sluneční roletou a o tom není žádná zmínka, jen tu tabletka vytahuje neznalost podle jedné fotky a pokládá za fakta.
Tohle je jen nejvyšší výbava, ty zbylé, i ta co je srovnavana, ta je ma. To je tak, kdyz testujou jina auta, než o kterých pisou.
Takze se tu kritizuje malý pruvlak z kufru, ale je to výbava, kde máš elektricky polohovatelné zadni sedacky s ventilaci, elektrickou sluneční roletou a o tom není žádná zmínka, jen tu tabletka vytahuje neznalost podle jedné fotky a pokládá za fakta.
@rohYpnol za mě není nesmysl ani BEV, ani SUV. Na každém autě mi něco vyhovuje a něco vadí... a bohužel, nabídka se zužuje a pokud je pro tebe sedan no-go (jako že pro mě je), tak v té main-D zbyl vpodstatě už jen VW&Škoda... a trošku podměrečný Peugeot. Snad se ještě dá koupit Mazda (máme teď ve firmě 6... ale operák je celkem drahej, na cenu auta).
Hele, asi takhle, Camry je dospělé auto, když odhlédneme od těch rozdílů v praktičnosti, protože v principu jsou to nesrovnatelné verze (a němělo by to v testu vůbec být bráno v potaz při výsledném součtu), tak auta jako Camry, Es300h, Mondeo, Insignia a vlastně v nějaké lepší verzi i ten Passat byl ve všech generací o kousek dál tím, jak to auto funguje jako auto, komfortem, jízdou... jsou prostě dospělá auta, kdežto Škodovka je vždy jen Škodovka - nesmí být lepší, tak je postavena.Nejen zde, ale i ze zkušenosti z minulých generací oproti výše zmíněným si cítil, že Škodovka vlastně funguje dobře, ale něco tomu chybí (mám v nich naježděno tisíce km v ruznych verzí))
- Superb je prostě na úkor prostoru jízdním projevem, komfortem, podvozkem vždy trochu pod touto konkurencí. Nevýhoda starší Camry bylo, že ta třeba odhlučněním taky nevynikala, nebyla kdovíjak řidičská, ale nová Camry tuto velkou nevýhodu dotáhla a podobá se Lexusu ES.
Superb prostě vyhrál jen díky tomu, že je liftback, smiř se stím... TDI je fajn, ale jen pro určitou skupinu jezdců, do firmy asi super, pro velké nájezdy to spotřebou nebude špatné, ale já bych tedy na dálnici radši křižoval s Camry, která je i ve vyšších rychlostech komfortní a s tím dostal o řád pro řidiče lépe postavené auto - sedan střední třídy.
Zajímavější by byl nový Passat, když už...tam už tolik kompromisů jako u Škodovek nebývá, škoda, že není sedan, to by byl hodně vyrovnaný výsledek
@rohypnol
- Superb je prostě na úkor prostoru jízdním projevem, komfortem, podvozkem vždy trochu pod touto konkurencí. Nevýhoda starší Camry bylo, že ta třeba odhlučněním taky nevynikala, nebyla kdovíjak řidičská, ale nová Camry tuto velkou nevýhodu dotáhla a podobá se Lexusu ES.
Superb prostě vyhrál jen díky tomu, že je liftback, smiř se stím... TDI je fajn, ale jen pro určitou skupinu jezdců, do firmy asi super, pro velké nájezdy to spotřebou nebude špatné, ale já bych tedy na dálnici radši křižoval s Camry, která je i ve vyšších rychlostech komfortní a s tím dostal o řád pro řidiče lépe postavené auto - sedan střední třídy.
Zajímavější by byl nový Passat, když už...tam už tolik kompromisů jako u Škodovek nebývá, škoda, že není sedan, to by byl hodně vyrovnaný výsledek
@rohypnol
@rohYpnol
Sedačky sklopis, pokud je nemáš elektrické, tj nejvyšší výbava. Ze ty jsi se na ni ani nebyl podívat?
"Sklopná zadní sedadla dělená v poměru 60:40"
Sedačky sklopis, pokud je nemáš elektrické, tj nejvyšší výbava. Ze ty jsi se na ni ani nebyl podívat?
"Sklopná zadní sedadla dělená v poměru 60:40"
@Mikesus
A to je přesně ono. Chci nejvyšší výbavu, ale nemám sklopná zadní sedadla. Nebo je mám ale nemůžu mít nejvyšší výbavu.
A to je přesně ono. Chci nejvyšší výbavu, ale nemám sklopná zadní sedadla. Nebo je mám ale nemůžu mít nejvyšší výbavu.
@rohYpnol
Ano, to je nevýhoda Japonců, pevné výbavy.
Kolik stojí elektrické zadni sedačky do superbu, kdyz je tak moc potrebuješ?
Ano, to je nevýhoda Japonců, pevné výbavy.
Kolik stojí elektrické zadni sedačky do superbu, kdyz je tak moc potrebuješ?
@Mikesus
Nepochopil OPĚT vůbec nic... já je právě vůbec nepotřebují a ani nechci. Jenže pak nemůžu mít nejvyšší výbavu.
Což znamená že v Camry nemůžu mít 3zón klimu a zadní roletky například... což je u rodinného auta této třídy a ceny tristní, že...
Nepochopil OPĚT vůbec nic... já je právě vůbec nepotřebují a ani nechci. Jenže pak nemůžu mít nejvyšší výbavu.
Což znamená že v Camry nemůžu mít 3zón klimu a zadní roletky například... což je u rodinného auta této třídy a ceny tristní, že...
Tycoon
Docela překvapuje, že Camry vychází cenově výhodněji než Superb, přestože jde o plnohodnotný full-hybrid.
Avšak s handicapem karoserie sedan nemá sebemenší šanci v našich končinách výrazněji zabodovat s výjimkou taxislužeb. Liftback nebo kombík je v této kategorii aut nezbytnost. Jde to vidět třeba i u menší Corolly. Skoro všechny, co jsem viděl, jsou kombíky. Sedan Corolla je vidět jen vzácně, přestože se snaží podbízet nízkou cenou.
Avšak s handicapem karoserie sedan nemá sebemenší šanci v našich končinách výrazněji zabodovat s výjimkou taxislužeb. Liftback nebo kombík je v této kategorii aut nezbytnost. Jde to vidět třeba i u menší Corolly. Skoro všechny, co jsem viděl, jsou kombíky. Sedan Corolla je vidět jen vzácně, přestože se snaží podbízet nízkou cenou.
@Tycoon
No, jenže to jsme zase u toho. Superb běžně za cenikové ceny nekupuje nikdo...
U Toyoty určitě taky něco vyhandluješ za slevu, ale pochybuji že tolik jako u Škody.
A Škoda vychází celkově výhodněji. Levnější servis, levnější ND, menší ztráta hodnoty, snadnější následný prodej.
No, jenže to jsme zase u toho. Superb běžně za cenikové ceny nekupuje nikdo...
U Toyoty určitě taky něco vyhandluješ za slevu, ale pochybuji že tolik jako u Škody.
A Škoda vychází celkově výhodněji. Levnější servis, levnější ND, menší ztráta hodnoty, snadnější následný prodej.
@rohYpnol
Jasně, fleetové ceny jsou úplně někde jinde. Ale když půjdeš do salonu Škodovky jako běžný člověk z ulice, tak ti dealer nenabídne nic extra. Když nebudeš bourat, tak by servis Toyoty mohl vyjít i levněji a to zejména v dlouhodovém měřítku (proto jsou hybridy Toyoty tolik oblibené u taxikářů).
Jasně, fleetové ceny jsou úplně někde jinde. Ale když půjdeš do salonu Škodovky jako běžný člověk z ulice, tak ti dealer nenabídne nic extra. Když nebudeš bourat, tak by servis Toyoty mohl vyjít i levněji a to zejména v dlouhodovém měřítku (proto jsou hybridy Toyoty tolik oblibené u taxikářů).
@rohYpnol
Škodovka je tragická se slevou i na fleet. Toyota na náš fleet dá v pohodě 25% a vic slevu, podle modelu. Skodovka nikdy nedala na fleet vic nez 10%. Vychází nám obmena auta v průměru 2.5 auta ročně a nad 10% nedalo žádné dealerstvi škodovky.
Levnější servis fakt není u skodovky. Nebo chces rict, ze menis olej po 30tis km? Lepsi cena při prodeji u skodovky taky není. Jako je šance, ze najdeš nějakého pitomé, co ti za skodovku vysoli vic, ale tech už taky dost ubývá.
Škodovka je tragická se slevou i na fleet. Toyota na náš fleet dá v pohodě 25% a vic slevu, podle modelu. Skodovka nikdy nedala na fleet vic nez 10%. Vychází nám obmena auta v průměru 2.5 auta ročně a nad 10% nedalo žádné dealerstvi škodovky.
Levnější servis fakt není u skodovky. Nebo chces rict, ze menis olej po 30tis km? Lepsi cena při prodeji u skodovky taky není. Jako je šance, ze najdeš nějakého pitomé, co ti za skodovku vysoli vic, ale tech už taky dost ubývá.
@Mikesus
Takže zjevně kecáš.
Škoda vychází výrazně levněji nákladově. Díly na Škodu levnější jsou jednoznačně.
A že Škoda nedá na fleet víc než 10% je úplný nesmysl. Jen samozřejmě typicky nesmíš brát 1 auto.
Takže zjevně kecáš.
Škoda vychází výrazně levněji nákladově. Díly na Škodu levnější jsou jednoznačně.
A že Škoda nedá na fleet víc než 10% je úplný nesmysl. Jen samozřejmě typicky nesmíš brát 1 auto.
hugino
To fakt má Camry tak slabé brzdy ? 100-0 km Sup 34,6 m vs Camry 41,7 m alebo je v tej tabuľke chyba . Camry nevyzerá zle až na tú radlicu vpredu a to že je dosť nízka takže nad hlavou bude málo miesta . Za mňa skôr Sup ale s TSI
@hugino
To vůbec není o brzdách, ale pneumatikách.
Superb měl v testu špičkové letní Goodyear Eagle F1, zatímco Camry průměrné zimní Nokian Snowproof P.
To vůbec není o brzdách, ale pneumatikách.
Superb měl v testu špičkové letní Goodyear Eagle F1, zatímco Camry průměrné zimní Nokian Snowproof P.
ivoh
nevýhoda týchto krátkodobých testov je , že človek je víťazom testu unesený ale po 100000 km mu vŕzga celý interiér a blbne elektronika a potom tie kladné emócie prechádzajú do zúrivosti
Meky
Bieda Volkswagen v plnej krase. Zaostala a predražená technika. Sme v riti, také staré vraky sa samozrejme nebudú predávať.
Ozzman
Za mne jednoznačně z testovaných aut tato Carmy a velmi bych vážil, jestli umím se sedanem zase žít, protože to auto generačně udělalo obrovský skok a defakto Superb vyhrál jen z toho důvodu, že je vyráběn v nesrovnatelné karosářské variantě, která je praktičtější.
Carmy jsem jel, Superb zatím jen staticky, podle mě má Superb zajímavou volbu jako základní liftback, skladovky kolem 850, to je cena hezký Oktávky, nebo Corolly a to auto vlastně vypadá dobře, je vybavený a má vše co bych já potřeboval, až na suchou DSG :D
Camry jezdí jak ES300h, nemá takové materiály, ale zase má moderní infotainment a výborně vychytaný pohon, kdy menší prodlevy velkého 2.5HSD mne někdy trochu nechávaly na vážkách (třeba oproti inovované 2.0HSD), tak tady je to dle mého naprosto skvělé, pro lidi, co nemaj rádi eCVT by tu jen k dokonalosti chyběly virtuální stupně. Komfort, ovladatelnost a tlumení nerovností je pak příkladná, nicméně je to velké auto, takže s tím se musí počítat.
Jak říkám, Superb je za mne vítěz v ceně již od, mít mega, jdu do Camry.
Carmy jsem jel, Superb zatím jen staticky, podle mě má Superb zajímavou volbu jako základní liftback, skladovky kolem 850, to je cena hezký Oktávky, nebo Corolly a to auto vlastně vypadá dobře, je vybavený a má vše co bych já potřeboval, až na suchou DSG :D
Camry jezdí jak ES300h, nemá takové materiály, ale zase má moderní infotainment a výborně vychytaný pohon, kdy menší prodlevy velkého 2.5HSD mne někdy trochu nechávaly na vážkách (třeba oproti inovované 2.0HSD), tak tady je to dle mého naprosto skvělé, pro lidi, co nemaj rádi eCVT by tu jen k dokonalosti chyběly virtuální stupně. Komfort, ovladatelnost a tlumení nerovností je pak příkladná, nicméně je to velké auto, takže s tím se musí počítat.
Jak říkám, Superb je za mne vítěz v ceně již od, mít mega, jdu do Camry.
@Ozzman já bych to se sedanem asi neuměl, takže o tom na vážno neuvažuju. Kdybych se přes to přenesl... ta 2.5 HSD je fajn - silná, úsporná, spolehlivá... a nová Camry vypadá řádově líp než stará, zatímco novej Sup vypadá maximálně stejně.
Takže... pokud bych si vystačil se sedanem, tak bych naopak za tu cenu jíž od vzal Camry... a Superba bych vzal tehdy, kdybych si mohl dovolit aspoň nějakou rozumnou konfiguraci s 2.0TSI, matrixama a DCC (což mi vychází řádově 1,1 ceník), nebo ideálně 2.0TSI 195kW (to jsme tak 1,3 ale - to už mi zase přijde dost peněz).
Takže... pokud bych si vystačil se sedanem, tak bych naopak za tu cenu jíž od vzal Camry... a Superba bych vzal tehdy, kdybych si mohl dovolit aspoň nějakou rozumnou konfiguraci s 2.0TSI, matrixama a DCC (což mi vychází řádově 1,1 ceník), nebo ideálně 2.0TSI 195kW (to jsme tak 1,3 ale - to už mi zase přijde dost peněz).
Ale Camry za 850 nesezenes, ja jsem realne i toho Superba zvazoval proti Corolle, ale uprimne, ta sucha DSG mne odstrasuje a jak i tady čtu, problemy ma i nadale v Mhev verzi, takze 2.0 tsi s vetsi DSG je urcite jistejsi volba (pokud ji teda ma). To tsi je asi mejzajimavejsi ma ty Skodovce, ale ja zjistuji, ze na moje trasy je ten hybrid naprosto dokonaly a vykonostne vice, nez dostatecny, jezdim dost Prahou @Emel
@Ozzman co se týká VW mhev, tak 1.0 TSi používá suché DSG a 1.5 TSi mokré. Nedávno jsem upustil od koupi Renaultu Arkana, kde mají úžasný a živý čtyřválec 1.3 TCe, který vyvíjeli s Mercedes-Benz, který se pojí pouze s automatem DCT. To DCT ma však bohužel suché spojky a jak jsem měl možnost mluvit s technikem z dílny, tak suchá spojka není vhodná na tahání přívěsu či vozíku, máte se vyvarovat rychlých rozjezdů z křižovatek, nemá ráda rozjezdy do prudkých kopců, ideálně nejezděte pouze po městě, protože popojíždění ji nesvědčí a teprve pak s ní nejsou problémy a najedete i 200, 300 tis.km. Pokud však někdo před vámi DCT výše zmíněným způsobem spálí, tak ji servis opraví za mnoho peněz, ale nikdy už suchá DCT nebude taková, jako přišla z továrny. Nová DCT z továrny je ekonomický nesmysl stejně jako měnit u auta CVT a mnoho aut končí svůj provoz pouze díky špatné CVT. Se suchou DSG to nebude myslím jinak, kde životnost může být v řadech statisíců, ale také do 100tisíc km, pokud ji nespálíte dříve. Suché spojky mají také tu nevýhodu, že se s tím blbě popojíždí a parkuje, protože jsou ucukané a budete u toho navíc vypadat jako učeň autoškoly.
Jinak jezdím s e-CVT v Lexusu UX250, a ten sametově plynulý chod tohoto automatu od malých rychlostí je návykový a hluk v normě, hučí to jen při vytáčení. Corolla je hlasitější, ale pokud člověk jezdí plynule, tak ho e-CVT otravovat nebude. Nesporná výhoda e-CVT je robustnost, kdy v Priusech vydrží i milion km samozřejmě při pravidelné výměně oleje. Výhoda je, že u e-CVT neřešíte suché a mokré spojky neboli to, kde automobilky zrovna šetří.
Jinak jezdím s e-CVT v Lexusu UX250, a ten sametově plynulý chod tohoto automatu od malých rychlostí je návykový a hluk v normě, hučí to jen při vytáčení. Corolla je hlasitější, ale pokud člověk jezdí plynule, tak ho e-CVT otravovat nebude. Nesporná výhoda e-CVT je robustnost, kdy v Priusech vydrží i milion km samozřejmě při pravidelné výměně oleje. Výhoda je, že u e-CVT neřešíte suché a mokré spojky neboli to, kde automobilky zrovna šetří.
Jinak mám DSG rád, ale ne ty suché. Moje první DSG byla v Octavia 2 1.6 MPi a světě div se, že u 102 koní to uměli párovat s mokrým automatem od Aisinu. Dodnes na to v dobrém vzpomínám a vlastně jsem si díky této zkušenosti automaty zamiloval.
@Ozzman Superb s 1.5TSI je kompromis... už několikrát jsem něco podobného zkoušel, v Insignii nebo Mazdě... na začátku si říkal, že budu prostě plout s proudem na vlnách komfortu... ale po projížďce znovu a znovu zjistil, že to pro mě (ještě?) není.
Corolla 2.0 i Camry ten kousek výkonu pro radost navíc mají... Superb jak říkám, pro mě to začíná u 2.0TSI za ceníkových 995, přinejhorším matrixy a DCC bych (byť nerad) oželel a vzal ten základ tak jak je... když odhlédnu karoserie, tak tohle by byl asi vlastně zajímavý duel za ten milion a musel bych to projet, takhle od stolu těžko říct.
Corolla 2.0 i Camry ten kousek výkonu pro radost navíc mají... Superb jak říkám, pro mě to začíná u 2.0TSI za ceníkových 995, přinejhorším matrixy a DCC bych (byť nerad) oželel a vzal ten základ tak jak je... když odhlédnu karoserie, tak tohle by byl asi vlastně zajímavý duel za ten milion a musel bych to projet, takhle od stolu těžko říct.
Opravdu má 1.5TSI MHEv tu větší DSG s olejovymi spojkami ? Tak možná v Superbu, ale v Oktávkách/Leonech určitě ne. To by mne tedy docela zajímalo jak to je. Pravda, na tahání přívěsu to není ideální, tam vidím jako nejlepší možnost měnič. Co se týká 1,33TCe tak to je skvělý motor. A eCVT, já ho používám, mám Corollu a po faceliftu, kde je to o poznání lepší, než bývalo, pohon mne neobtěžuje, ale vím, že někteří to rádi nemají a vadil by jim i v té Camry.@LáďaP
Rozumím, já jsem v té mhev TSI nejel, dynamické parametry mne nepříjdou vubec zlé, ale taky víš, jak jsem nakonec volil, když došlo na lámání chleba. @Emel
@Ozzman 1.5TSI je suchá DSG i v Passatu / Superbu. Kodiaq měl v minulé generaci 1.4TSI s mokrou, předpokládám, že to tak zůstalo i v nové generaci.
Insignia měla dokonce 1.5T 121kW... ale reálně na takhle velké auto je to prostě slabý. Vmax 225 u Supa je ale hezká, tam asi hraje roli solidní aerodynamika.
@LáďaP Aisin nebylo DSG, DSG je právě ta dvouspojka
Insignia měla dokonce 1.5T 121kW... ale reálně na takhle velké auto je to prostě slabý. Vmax 225 u Supa je ale hezká, tam asi hraje roli solidní aerodynamika.
@LáďaP Aisin nebylo DSG, DSG je právě ta dvouspojka
Miroslav
Samozrejme vyhrala Skodovka co sa da cakat od Ceskeho portalu Auto.cz aj ked je Toyota Camry lepsia ako rodinne auto. Je pohodlnejsia, ma nizsiu spotrebu, je tichsia, nepouziva karcinogenny diesel ale dizlovy Superb vyhral. Naviac doporucujem sa odviezt na dizlovom novom Superbe a vypocut si ako kolesa bubnuju od podvozka. To je nieco strasne a to autor clanku nespomina. Kto chce psa byt palicu si najde, ze?
LáďaP
@Emel máte naprostou pravdu, že DSG a Aisin není to stejné. Chci ale poukázat na absurdnost, že dříve Fabia 2, Octavia 2, Roomster s nejslabší motorizací měli poctivý 6st. automat a dnes se nestydí dát suché DSG do čehokoliv, natož Superbu.
@LáďaP to je otázka úhlu pohledu.
Já si pamatuju, když VW s dvouspojkama přišel... a v měřitelných parametrech to byl krok kupředu - najednou automat neměl horší dynamiku a vyšší spotřebu. Až později se měničové automaty (zejm. od ZF) dostaly na tenhle level taky.
1.5TSI v Superbu je holt taková "cena již od" volba. Jakožto vyznavače klasických karoserií mě trošku mrzí, že má Kodiaq lepší techniku než Superb v tomhle... ale je to tak.
Já si pamatuju, když VW s dvouspojkama přišel... a v měřitelných parametrech to byl krok kupředu - najednou automat neměl horší dynamiku a vyšší spotřebu. Až později se měničové automaty (zejm. od ZF) dostaly na tenhle level taky.
1.5TSI v Superbu je holt taková "cena již od" volba. Jakožto vyznavače klasických karoserií mě trošku mrzí, že má Kodiaq lepší techniku než Superb v tomhle... ale je to tak.
LáďaP
@Ozzman o rozdílnosti DSG u e-tec popřípadě eTSI 1.0 vs 1.5 jsem si pamatoval z novinářského testu. Ale ať hledám jak hledám teď, tak pravděpodobně tu suchou DQ200 mají všechny varianty, protože mají točivý moment do 250Nm.
Dini
Mám srovnání Corolla hybrid 2.0 a Passat B9 TDI 110kW..nevěřím, že bude o tolik horší jak tady docela vychvalovanej Superb lift. Tvrdý/Uskákaný/hlučný na nerovnostech, motor hlučnej furt, převodovka zmatenější jak předchozí DSG, auto líný, spotřeba za prvních 5000km 6,8 (Superb TDI měl se mnou 5,3)
Asi nejhorší změna je tempomat - nejde přepnout do pasivu a aktivní na nejkratší vzdálenost nechává odhadem 1-1,5 kamionu před autem před sebou..dovedete si představit kdy asi začíná brzdít=nepoužitelný.
Nevím, jak je na tom Passat 1.5TSI, ale asi bych šel příště radši do Camry hybrid liftback :-)
Asi nejhorší změna je tempomat - nejde přepnout do pasivu a aktivní na nejkratší vzdálenost nechává odhadem 1-1,5 kamionu před autem před sebou..dovedete si představit kdy asi začíná brzdít=nepoužitelný.
Nevím, jak je na tom Passat 1.5TSI, ale asi bych šel příště radši do Camry hybrid liftback :-)
@Dini Camry je pouze sedan. Dokonce na jiných trzích i ve verzi awd. Toyota potažmo Lexus má vypinatelný adaptivní tempomat z volantu, kdy pridržením je možnost přepnout na klasický tempomat.
lukas13
Tak takovou histerickou diskuzi zde již roky nepamatuji.
Tek nějak jsem si vzpomněl na letitý test Hondy Accord, o které autorcprohlásil, že jde o nejlepší auto D segmentu. GTI byl v diskuzi skvostný... 😁
Za mě bylo vítězství Superbu dobře vyargumentováno. Nemám s tím problém.
Osobně bych z těchto dvou bral Toyotu. I přes její mínusy.
Tek nějak jsem si vzpomněl na letitý test Hondy Accord, o které autorcprohlásil, že jde o nejlepší auto D segmentu. GTI byl v diskuzi skvostný... 😁
Za mě bylo vítězství Superbu dobře vyargumentováno. Nemám s tím problém.
Osobně bych z těchto dvou bral Toyotu. I přes její mínusy.
je videt, jak diky bazirovani na nafte a nehybridizaci benzinu, prinejmensim od dieselgate, koncernu uplne ujel vlak.
mit HEV supa se spotrebou 5.7 benzinu a vykonem 230 koni za stejnou cenu jako duniciho chrochta se 150 konma a vpodstate u pul litru vyssi spotrebou, tak jen nejvetsi dunihlav by sel do do naftaku.
a se zrusenim danovyho zvyhodnovani nafty = zdrazenim nafty o 5 kacek, by takovej celovek patril do lecebny
Bravo. Takže jsi nám opět prokázal že nechápeš zcela jednoduchá fakta.
169 kW asi zcela logicky 110 kW převýší a není to nic překvapivého. Jenže Superb má i silnější variantu, že...
Ve spotřebě to máš jednoznačně napsané v textu. Opět je zcela logické, jak se věci mají. Není žádným překvapením, že hybrid získává ve městě, zatímco na dálnici dramaticky zaostává.
Kde tyhle auta obvykle natočí víc km, je asi zjevné každému krom tebe. A rozdil necelé 2l na 100 km je sakra rozdil. Nějakých 60 Kč na 100 km, tedy 60 000 km na 100 tis. km, reálně Superb dá 200 tis km do obměny, což je 120 tis. Kč.
Firma by byla opravdu blbá, kdyby kupovala Camry místo Superbu...
Naopak je poněkud smutné, že 169 kW v hybridu dává 0-100s za horší čísla, než 140 kW TDI v Superbu. Ale logicky se to ztratí v té cvt...
A pak nez dojede do centra Prahy nebo Brna, tak ten litr navíc na dalnici propali v těch minimálně 2 litrech rozdílu ve městě. A to ještě kdyz bude spíš menší provoz. Jasně. Superb má výkonnější, ale taky dražší. Co třeba přihodit dalsi milion a mít ještě neoc vykonnejsiho? Je to srovnani aut za stejnou cenu a tam superb dramaticky zaostává ve value/money. Dynamicky naprosto jiný vesmír, komfort o dost horší, nejen podvozku, ale i sedacky, do toho pouze o litr lepsi na dalnici, ve městě naopak naprostý debakl a i mimomesto o něco horší. Jediné, čím porazí camry v této cenovce, je zavazadelnik. Což je pro sedan naprosto nerelevantni pro cílovou skupinu. Taky je poznat, že nove taxíky už superby jsou jen výjimečně. Kvalitu obzvláště taxikáři ocení nejvíce.
Dynamika naprosto jiný vesmír 🤣🤣🤣
No, nějak ti uniklo že 140 kW verze TDI má lepší měřená čísla než tahle nová Camry... 🤣🤣🤣
Jinak vím že tě to hodně překvapí, ale ČR není jen Praha a spousta majitelů jezdí i do jiných míst než je Praha 😅😅😅 A i když jedu 200+ km do Prahy, tak mi pražská spotřeba fakt s výsledným číslem dramaticky nezamává. Takže smůla, vůbec opět nevíš o čem píšeš. Klasika.
A dále, ano, pro pražský ubery je Camry opravdu vhodnější. To ale nedělá z Camry lepší auto než Superb 😎
Jasně, ještě napis, ze pokud městě s tím jezdíš za 4 a úplně tu padmene smíchy.
No dynamika je u camry juny cesmir, než u tohoto superbu. Tragická prevodovka, která nez zareaguje, tak si můžeš dát svačinu, do toho rozdíl jak v dlanicni rychlosti, tak i z místa. Ještě že obhajuješ svoji garáž za každou cenu, ten smrad, nekomfortni sedadla ( oproti Japonci je to fakt ostuda ), nekomfortni podvozek, to presne je co střední třída vubec nepreferuje. Ale je to vidět i na prodejích.
Superbu se loni prodalo 67tis, Camry 650tis.
Pokud chceš něco tvrdit o tom, ze se nenabízí všude, tak můžou, ale nechtějí, protoze ví, ze krome par individuí z horní dolni by to nikdo nekupoval. A to ma camry jen sedan.
Kdo chce dynsmiku, zvolí si 2.0 tsi. Kdo chce skvělou spotřebu a stále nadprůměrnou dynamiku, zvolí silnější 2.0 tdi. Kdo chce ještě více praktičností, zvolí si kombi. Kdo bude chtít město, zvolí si PHEV. K tomu má prostorný interiér, kvalitní zpracování, perfektní sedadla, možnost volby a kombinace prvků výbav, excelentní světla...
Camry je tak jak je, ber nebo nech být. HSD se hodí do města,mimo město stačí, dálnici dá pouze z donucení. Praktičností více zklame než nadchne... Camry a Toyotu mám rád, ale není se čemu divit, že se v Evropě prodává Superb a ne Camry.
A kto chce skvelé komfortné vozenie, zvolí Toyotu.
Jen se ta Toyota nehodí na dálnice, není praktická, nemá možnost volby prvků výbav/pohonů/motorizací, nemá awd, nemá adaptivní podvozek, ma horší světla... A to každý chce, viď 😁😁😁
Je dobře, že tu je možnost volby. A co zákazníci volí, vědí všichni. Snad krom hujerů.
Prečo by sa Camry nehodila na diaľnicu? Je dynamickejšia a pohodlnejšia ako Superb. Vyššia spotreba? Čo čakáš od hladkého 2,5 litrového benzínu? V meste ti to vynahradí, netvrď, že jazdíš len diaľnice. Maximálka je vpohode, 30 km/h rezerva aj nad nový český limit 150 km/h mi príde dostatočná.
Jak často a dlouho jezdis s plynem na podlaze? Jen abychom měli představu, kdy ti ten výkon dojde a jaké prase za volantem jsi
https://www.autojournal.cz/…tovatele-evropy/
Až to nebude vypouštět nadměrné množství jedovatých emisi.
https://www.idnes.cz/…5212_domaci_onkr
https://www.obnovitelne.cz/…ty-ukazal-vyzkum
Presne tihle ignoratští tragédie, jezdící především dieseley, kteří nemají ani na palivo a musí jezdit na zvyhodnovanou naftu, kterou ve výsledku jim platíme my vsichni a jako bonus všem nici zdraví a překračuje se nejen limit určený WHO více než 6x, ale i ten určený EU, který je na 4nasobku toho bezpečného. Už aby zavedli nizkoemisni zóny nebo mýto. A nemuselo by se to řešit a zavádět, kdyby tahle individuální měla rozum a diesely do mest nejezdila.