Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeEvropa pořád neumí plně vyrábět baterie do elektromobilů. Je závislá na Asii
106 komentářů
rohYpnol
Přesně jak jsem říkal doníčci, hendlíčci, mikešové, hujeříčci... 😅😅😅
85% Čína
BEV = zvyšování závislosti na Číně, což není o nic lepší než závislosti na Ruské ropě a zemním plynu...
Navíc ropu můžeme dovážet i z jiných destinací, takže v ropě rozhodně závislí na Rusku nemusíme být.
85% Čína
BEV = zvyšování závislosti na Číně, což není o nic lepší než závislosti na Ruské ropě a zemním plynu...
Navíc ropu můžeme dovážet i z jiných destinací, takže v ropě rozhodně závislí na Rusku nemusíme být.
@rohYpnol
ropu spalis a nemas nic, baterka ti vydrzi 20 roku tupoune
ropu spalis a nemas nic, baterka ti vydrzi 20 roku tupoune
@topten
Vybítá baterie = spálená ropa 🤣🤣🤣
Baterií můžu nabít, ropu můžu dovézt.
Baterie po 20ti letech (reálně 10) je pak ekologická zátěž.
Vybítá baterie = spálená ropa 🤣🤣🤣
Baterií můžu nabít, ropu můžu dovézt.
Baterie po 20ti letech (reálně 10) je pak ekologická zátěž.
@rohYpnol
Hlavne ze dokud to nebyly auta, tak ti Cina nevadila.
Navrhujes skvely reseni.
Kdyz Cina neco umi lip a je v tom dal, vykaslat se na to uplne.
Kazdopadne za tvoji brzdu novych technologii zde by ti Cina moc podekovala.
Jelikoz diky tobe a tvym nazorum nam ujede o to dal.
🤫
Hlavne ze dokud to nebyly auta, tak ti Cina nevadila.
Navrhujes skvely reseni.
Kdyz Cina neco umi lip a je v tom dal, vykaslat se na to uplne.
Kazdopadne za tvoji brzdu novych technologii zde by ti Cina moc podekovala.
Jelikoz diky tobe a tvym nazorum nam ujede o to dal.
🤫
Aha, ty vyhazuješ nádrž když ji vyjedeš. Ropu neumíme vyrobit, elektriku jo. Trochu mysli i na vnoučata.
@KANKUNEN
"Trochu mysli" (na cokoli) by stacilo.
Cinska EV predjedeme s TSIckama, DSGckama, s GPFkama, EGRama.
Ted uz jen vratit do Golfa tlacitka a svet bude zase v poradku.
wait...
"Trochu mysli" (na cokoli) by stacilo.
Cinska EV predjedeme s TSIckama, DSGckama, s GPFkama, EGRama.
Ted uz jen vratit do Golfa tlacitka a svet bude zase v poradku.
wait...
@DonVito
Opět jsi nepochopil vůbec nic.
Mě Čína nevadí ani dnes 🤣🤣🤣
Mě vadí eurohujeři a ideologie EK a její green(i)dealismus.
Opět jsi nepochopil vůbec nic.
Mě Čína nevadí ani dnes 🤣🤣🤣
Mě vadí eurohujeři a ideologie EK a její green(i)dealismus.
@rohYpnol 22%světové výroby baterii je z JK ( LG,Samsung, SK), Panasonic má také pár procent. Tak jak jsi přišel na 85% Číny? To jsou letošní čísla.
Nemusí se rozhodně brát jen z Číny.
Nemusí se rozhodně brát jen z Číny.
@Johnn
Presne tak, jako se ropa nemusi brat z ruska, tak lithium skutecne nemusi byt z Ciny.
Nehlede na to, ze LFP baterky tolik specialnich prvku nevyzaduji.
Spis technologie, kde bychom meli pridat!
Jenze zdejsi zachranci autoprumyslu se raduji, kdyz Northvolt krachuje...
Presne tak, jako se ropa nemusi brat z ruska, tak lithium skutecne nemusi byt z Ciny.
Nehlede na to, ze LFP baterky tolik specialnich prvku nevyzaduji.
Spis technologie, kde bychom meli pridat!
Jenze zdejsi zachranci autoprumyslu se raduji, kdyz Northvolt krachuje...
@Johnn
Jak jsem na to přišel? No jednoduše umím číst.
"Čína má ovládá 85 procent celosvětové produkce bateriových článků"
Jak jsem na to přišel? No jednoduše umím číst.
"Čína má ovládá 85 procent celosvětové produkce bateriových článků"
ahoj rohYpnole, chtel jsem se Te zeptat: Myslis si, ze alespon cast svetoveho trhu budou BEV? Nebo ze BEV zaniknou uplne a celosvetove se budou prodavat zase jen spalovaky?
A myslis si, ze na tuto cast trhu by mela Evropa kompletne rezignovat?
A myslis si, ze na tuto cast trhu by mela Evropa kompletne rezignovat?
@yDonVito
Ne. Část trhu dávno JSOU BEV.
Ale je to část zcela marginální.
Co bude za 100, 200 let nikdo z nás neví. Možná někdo vymyslí jak levně a jednoduše vyrobit baterii, která bude použitelná v autech... kdo ví co bude za 20, 30 let.
Rozhodně to ale není ani na obzoru.
Ne. Část trhu dávno JSOU BEV.
Ale je to část zcela marginální.
Co bude za 100, 200 let nikdo z nás neví. Možná někdo vymyslí jak levně a jednoduše vyrobit baterii, která bude použitelná v autech... kdo ví co bude za 20, 30 let.
Rozhodně to ale není ani na obzoru.
@rohYpnol
A co tedy radis evropskym automobilkam?Rezignovat na BEV, kdyz je Cina napred?
Ukoncit vyrobu Enyaqu i Elroqu a soustredit se na Fabii kombi s 1.0tsi?
A co tedy radis evropskym automobilkam?Rezignovat na BEV, kdyz je Cina napred?
Ukoncit vyrobu Enyaqu i Elroqu a soustredit se na Fabii kombi s 1.0tsi?
@DonVito
Evropským automobilkám radím vyrábět to, co chce zakaznik. Jenže to jde při současné eurohujerkské politice velmi špatně, ne-li vůbec.
Evropským automobilkám radím vyrábět to, co chce zakaznik. Jenže to jde při současné eurohujerkské politice velmi špatně, ne-li vůbec.
@rohYpnol Tak já už zdejší články ani nečtu, diskuse člověka pobaví.
Rok 2023:
Company Country 2023 Production
(megawatt-hour) Share of Total
Production
CATL 🇨🇳 China 242,700 34%
BYD 🇨🇳 China 115,917 16%
LG Energy Solution 🇰🇷 Korea 108,487 15%
Panasonic 🇯🇵 Japan 56,560 8%
SK On 🇰🇷 Korea 40,711 6%
Samsung SDI 🇰🇷 Korea 35,703 5%
CALB 🇨🇳 China 23,493 3%
Farasis Energy 🇨🇳 China 16,527 2%
Envision AESC 🇨🇳 China 8,342 1%
Sunwoda 🇨🇳 China 6,979 1%
Other - 56,040 8%
Ano letos opět Čína vzrostla a ostatním podíl klesl, ale stále to není jediná možnost a nemá zmíněných 85%.
Rok 2023:
Company Country 2023 Production
(megawatt-hour) Share of Total
Production
CATL 🇨🇳 China 242,700 34%
BYD 🇨🇳 China 115,917 16%
LG Energy Solution 🇰🇷 Korea 108,487 15%
Panasonic 🇯🇵 Japan 56,560 8%
SK On 🇰🇷 Korea 40,711 6%
Samsung SDI 🇰🇷 Korea 35,703 5%
CALB 🇨🇳 China 23,493 3%
Farasis Energy 🇨🇳 China 16,527 2%
Envision AESC 🇨🇳 China 8,342 1%
Sunwoda 🇨🇳 China 6,979 1%
Other - 56,040 8%
Ano letos opět Čína vzrostla a ostatním podíl klesl, ale stále to není jediná možnost a nemá zmíněných 85%.
@DonVito
Proč by si měl nebo musel kupovat EV z Číny??
Já někomu zakazují nebo říkám že má zakazovat vývoj nebo výrobu BEV???
Co, hujere...?
Proč by si měl nebo musel kupovat EV z Číny??
Já někomu zakazují nebo říkám že má zakazovat vývoj nebo výrobu BEV???
Co, hujere...?
@rohYpnol
Ty tu nekopes proti BEV, neradujes se z krachu Northvoltu a netvrdis, ze koupe BEV znamena podporu Ciny?
Jak si potom mam koupit evropsky BEV?
Co mam delat?
Co kdyz chci spickovy elektromobil z EU?
Ty tu nekopes proti BEV, neradujes se z krachu Northvoltu a netvrdis, ze koupe BEV znamena podporu Ciny?
Jak si potom mam koupit evropsky BEV?
Co mam delat?
Co kdyz chci spickovy elektromobil z EU?
@DonVito
Co máš dělat když chceš špičkový spalovák z EU?
Zajdi si do autosalonu Porsche nebo Audi, hujere. 🤣
Co máš dělat když chceš špičkový spalovák z EU?
Zajdi si do autosalonu Porsche nebo Audi, hujere. 🤣
@rohYpnol
“ Podle něj bude kontinent za dvacet let litovat, pokud se přestane snažit. ”
Baterie a data. To je úspěch budoucnosti.
Troll rohypnol ale vidí budoucnost v nakupu ropy.
“ Podle něj bude kontinent za dvacet let litovat, pokud se přestane snažit. ”
Baterie a data. To je úspěch budoucnosti.
Troll rohypnol ale vidí budoucnost v nakupu ropy.
@Hendly
Nemuzes mu to zazlivat.
On skutecne radeji krach (Northvolt) nez nepalit ropu.
A pritom by stacilo trochu premyslet.
Pletou se tu hrusky s jabkama.
Suroviny pro vyrobu auta (pro EV) a palivo (pro spalovaky).
Jenze tyhle lidi ani nechapou, kolikrat vic surovin spali ve svym TDIcku, nez kolik je potreba pro vyrobu auta.
Ze to je 5 tun nafty na 100.000km? A TDIcko se taky musi vyrobit.
A o tom co mu leze z vyfuku, skoda slov.
PS Dalsim obvyklym nesvarem zde je neprime emise BEV pocitat a fosilu ne. Tak jako se elektrina nebere v zasuvce, tak uplne stejne neprameni nafta na benzince...
Nemuzes mu to zazlivat.
On skutecne radeji krach (Northvolt) nez nepalit ropu.
A pritom by stacilo trochu premyslet.
Pletou se tu hrusky s jabkama.
Suroviny pro vyrobu auta (pro EV) a palivo (pro spalovaky).
Jenze tyhle lidi ani nechapou, kolikrat vic surovin spali ve svym TDIcku, nez kolik je potreba pro vyrobu auta.
Ze to je 5 tun nafty na 100.000km? A TDIcko se taky musi vyrobit.
A o tom co mu leze z vyfuku, skoda slov.
PS Dalsim obvyklym nesvarem zde je neprime emise BEV pocitat a fosilu ne. Tak jako se elektrina nebere v zasuvce, tak uplne stejne neprameni nafta na benzince...
@DonVito
Jistě. Zatímco těžba vzácných kovů je doslova podpora a rozvoj přírody 🤣🤣🤣
A výroba elektřiny je od vynálezu perpetum mobile bezemisní... 🤣🤣🤣
Jistě. Zatímco těžba vzácných kovů je doslova podpora a rozvoj přírody 🤣🤣🤣
A výroba elektřiny je od vynálezu perpetum mobile bezemisní... 🤣🤣🤣
@rohYpnol
Jake vzacne kovy jsou v LFP baterkach?
Elektrickou energii umime vyrabet z jadra, slunce i vetru.
A jestlize mas s pouzitim (a vyrobou) elektriny problem, proc ji pouzivas?
😀
Jake vzacne kovy jsou v LFP baterkach?
Elektrickou energii umime vyrabet z jadra, slunce i vetru.
A jestlize mas s pouzitim (a vyrobou) elektriny problem, proc ji pouzivas?
😀
@rohYpnol
Klidne se o tom mnozstvi rozepis.
Rad se necham poucit kolik je v levnem EV s LFP baterii vzacnych kovu.
A kolik ve spalovaku?
PS Jednotka hmotnosti je jeden gram. Zkus to vyjadrit pomoci teto jednotky. 😉
A nevynech platinu...
Klidne se o tom mnozstvi rozepis.
Rad se necham poucit kolik je v levnem EV s LFP baterii vzacnych kovu.
A kolik ve spalovaku?
PS Jednotka hmotnosti je jeden gram. Zkus to vyjadrit pomoci teto jednotky. 😉
A nevynech platinu...
@DonVito
Tak to množství od rohYpnola by mne taky zajímalo. Ale předpokládám, že jako vždy má jen své domněnky a žádná fakta. Jako vždy.
Tak to množství od rohYpnola by mne taky zajímalo. Ale předpokládám, že jako vždy má jen své domněnky a žádná fakta. Jako vždy.
@DonVito
Podle odborného „nerostového“ serveru Benchmark Minerals by při zachování ambiciózních cílů na eliminaci škodlivých emisí pomocí elektromobilů – jak to ještě donedávna rigidně razila EU – muselo pro nasycení poptávky po surovinách potřebných k výrobě trakčních baterií dojít k otevření více jak tří, resp. bezmála čtyř stovek nových dolů. Zejména těch s ložisky grafitu, lithia, niklu a kobaltu.
...
Některé automobilky, které to s elektromobilitou myslí smrtelně vážně, se dokonce začaly kapitálově interesovat v těžebních společnostech v Číně, Indonésii nebo Argentině – konkrétně jde o bezprecedentní případ amerického Fordu. Nedostatek surovin bude znamenat vyšší ceny baterií i vyšší ceny elektromobilů jako takových.
Blbý, co? 🤣🤣🤣
Podle odborného „nerostového“ serveru Benchmark Minerals by při zachování ambiciózních cílů na eliminaci škodlivých emisí pomocí elektromobilů – jak to ještě donedávna rigidně razila EU – muselo pro nasycení poptávky po surovinách potřebných k výrobě trakčních baterií dojít k otevření více jak tří, resp. bezmála čtyř stovek nových dolů. Zejména těch s ložisky grafitu, lithia, niklu a kobaltu.
...
Některé automobilky, které to s elektromobilitou myslí smrtelně vážně, se dokonce začaly kapitálově interesovat v těžebních společnostech v Číně, Indonésii nebo Argentině – konkrétně jde o bezprecedentní případ amerického Fordu. Nedostatek surovin bude znamenat vyšší ceny baterií i vyšší ceny elektromobilů jako takových.
Blbý, co? 🤣🤣🤣
@Hendly
Nepochopil jsi vůbec nic. Opět jen lžeš.
Nepochopil jsi vůbec nic. Opět jen lžeš.
@Hendly
To je univerzální odpověď na tvé příspěvky. Protože lžeš neustále.
Přestaň lhát, přestanu psát tyto odpovědi. Easy.
To je univerzální odpověď na tvé příspěvky. Protože lžeš neustále.
Přestaň lhát, přestanu psát tyto odpovědi. Easy.
@rohYpnol
Trochu problém je, ze nikdy nereknes co neni pravda.
Jen obvinění ze lzi bez argumentu.
Trochu problém je, ze nikdy nereknes co neni pravda.
Jen obvinění ze lzi bez argumentu.
@Hendly
No lhare známe zde. Posledně popřel svůj příspěvek, který napsal o několik minut dřív a popíral citaci, ze to nikdy nenapsal. Takze kdyz ti on napíše, že lžeš, je to kompliment jako by ti to napsal Putin, Zacharovová nebo Solovjov a vis, ze vse co řekne, je realne presne opacne.
No lhare známe zde. Posledně popřel svůj příspěvek, který napsal o několik minut dřív a popíral citaci, ze to nikdy nenapsal. Takze kdyz ti on napíše, že lžeš, je to kompliment jako by ti to napsal Putin, Zacharovová nebo Solovjov a vis, ze vse co řekne, je realne presne opacne.
@Mikesus
Ten případ s citací je krásnou ukázkou toho, jaký jsi lhář.
Prokazatelně jsi lhal, když jsi do citace uváděl něco, co jsem vůbec nenapsal. A ještě máš tu absurdní drzost a totální ztrátu sebereflexe, když toto vytahuješ znovu. Měl by jsi se omluvit a chodit kanálama.
Ten případ s citací je krásnou ukázkou toho, jaký jsi lhář.
Prokazatelně jsi lhal, když jsi do citace uváděl něco, co jsem vůbec nenapsal. A ještě máš tu absurdní drzost a totální ztrátu sebereflexe, když toto vytahuješ znovu. Měl by jsi se omluvit a chodit kanálama.
Hendly
Existuje realne nekdo, kdo by nechtel mit kombinaci EV, FVE a baterioveho uloziste?
Myslim, ze ne. Jde jen o cenu.
FV panely uz stoji opravdu zlomek puvodni ceny , ted nastupuji baterii.
Myslim, ze ne. Jde jen o cenu.
FV panely uz stoji opravdu zlomek puvodni ceny , ted nastupuji baterii.
@Hendly
Světe div se, existuje. Asi 5 mil. Čechů co bydlí v bytech, přinejmenším 🤣🤣🤣. Blbý, co??
Světe div se, existuje. Asi 5 mil. Čechů co bydlí v bytech, přinejmenším 🤣🤣🤣. Blbý, co??
@rohYpnol
Byt je konkrétně jaka prekazka?
Byt je konkrétně jaka prekazka?
@Hendly
Ne, tohle nemá smysl, bavit se s koněm dává větší smysl než s tebou, protože pochopí víc.
Ne, tohle nemá smysl, bavit se s koněm dává větší smysl než s tebou, protože pochopí víc.
@Rohypnol
FVE na bytovem dome je celkem bezna vec a funguje daleko lepe nez na RD.
Mozna proto se to v CEZku tak dloho legislativne blokovalo.
FVE na bytovem dome je celkem bezna vec a funguje daleko lepe nez na RD.
Mozna proto se to v CEZku tak dloho legislativne blokovalo.
@Hendly Ano, je to překážka. Kdo tvrdí opak, tak má dům a nebo nemá žádné EV a je velkým propagátorem, žvanílkem od klávesnice a to je tak asi všechno. Já jsem byl pro rychlý přechod na EV a měl jsem půjčený ID4. Nadšení skrývalo nadcházející problémy. Nebylo kde a kdy nabíjet. V práci to logicky nešlo, to je vcelku výjimka. Na sídlišti jsou lidi rádi, že vůbec zaparkují někde a já nejsem výjimka. Nemluvě o tom, že kapacita tam stejně není. Takže zbývá pouze a jen DC. Zažil jsem neskutečně nepříjemný týden a zažil jsem strach z toho, že nebude nabito.
Ti největší propagátoři EV, který si z lidí, který nechtějí EV dělají někdy legraci, vždycky domek mají. Bačina, Electrodad, Hofy (ten alespoň tvrdí, že pokud nemáte dům, tak EV nekupujte), atd. Jinak Electrodad má 40 kWp fotovoltaiku. Vaculík, který začal tlačit EV taky bydlí v domě.
Ti největší propagátoři EV, který si z lidí, který nechtějí EV dělají někdy legraci, vždycky domek mají. Bačina, Electrodad, Hofy (ten alespoň tvrdí, že pokud nemáte dům, tak EV nekupujte), atd. Jinak Electrodad má 40 kWp fotovoltaiku. Vaculík, který začal tlačit EV taky bydlí v domě.
@Renoo
Ale ten hujer navíc píše o tom, že mít byt+FVE+bateriové uložiště je ok!!!
On ani nepíše mít byt + BEV... Je úplně mimo.
Ale ten hujer navíc píše o tom, že mít byt+FVE+bateriové uložiště je ok!!!
On ani nepíše mít byt + BEV... Je úplně mimo.
PowerHouse
Snad nechcete
aby Evropani pracovali za hrstku rýže jako Asiati?
Aby také dělali baterky za směšných €50/kWh, zdejší čtenáři jsou něco víc.
Je to stejné, jako kdysi textilní průmysl.
Je to stejné, jako kdybychom chtěli konkurovat Kylaqu za 8680.
Trump ví jak na Kylaqy, vysoká cla a izolace.
A výsledek, průměrná cena auta v USA přesáhla 50 000 a Amíci si nadávají do odpadků. A volí ještě větší cla.
aby Evropani pracovali za hrstku rýže jako Asiati?
Aby také dělali baterky za směšných €50/kWh, zdejší čtenáři jsou něco víc.
Je to stejné, jako kdysi textilní průmysl.
Je to stejné, jako kdybychom chtěli konkurovat Kylaqu za 8680.
Trump ví jak na Kylaqy, vysoká cla a izolace.
A výsledek, průměrná cena auta v USA přesáhla 50 000 a Amíci si nadávají do odpadků. A volí ještě větší cla.
Ja Prvni 123
A pritom staci se vykaslat na protlacovani elektroaut.
Jak proste, mily Watsone...
Jak proste, mily Watsone...
@Ja Prvni 123 A nebo ať ta skvělá EU zajistí suroviny na baterie a elektromotory, ať je máme k dispozici a jsou levnější. Tak jak to udělala Čína. Stačí uplatit vlády v nějakém africkém banánu, poslat tam na "žádost" o pomoc nějaké vojáky a pokosit nějaké vzpurné domorodce a opozici, chytit do ekonomické pasti nějaké pobřežní přístavní město a bude to. Tak to udělala skvělá a nejlepší Čína, která přece není Nokia.
Renoo
Budeme ekobio zelení. Jaderky budou neeko, uhlí zakážeme. Budou tu soráry, které neumíme vyrábět a vozí se z Číny. Budou tu střídače, které vyrábíme minimálně a dovážímě je z Číny. Neumíme vyrobit baterie, ale doma budete mít baterie, jinak uvidíte zač je toho loket. Dovezeme z Číny. A kdyby nesvítilo, tak pojedou větrníky, ty přece umíme a máme na ně všechny suroviny...oh wait. A pro jistotu to pojistíme plynem. Ten je strašně zelený a vůbec ho nemusíme dovážet z pochybných zemí. Od tama se vozí jen zlá ropa.
A zakážeme ICE. Nejsou ekobio. Nevadí, že neumíme vyrobit baterie, nemáme na ně zajištěné ani suroviny a nemáme ani suroviny na elektromotory.
A zakážeme ICE. Nejsou ekobio. Nevadí, že neumíme vyrobit baterie, nemáme na ně zajištěné ani suroviny a nemáme ani suroviny na elektromotory.
@Renoo
A proto je se přestaneme snažit a zustaneme u parniho stroje.
To je jistota….
A proto je se přestaneme snažit a zustaneme u parniho stroje.
To je jistota….
@Hendly Já jsem o parním stroji nic nepsal, ale to je tvoje jednoduchá hlava nepochopí. Já budu v EV jezdit velice rád, a už jsem tu xkrát psal, že EV fandím, což si tvoje jednoduchá hlava nepamatuje.
Ale dobře, že zmiňuješ parní stroj stroj. Spojistosti, znalosti a logické uvažování ti nikdy moc nešly. Parní stroj nedal nikdy lidem svobodu. Rodina byla svobodnějším s koňským povozem, protože to bylo levné a projelo to všude. Parní stroj zajistil továrny a vlakovou dopravu. Až ICE zajistil pro lidstvo nevídanou svobodu cestování za rozumné peníze. Ev to nijak nevylepšilo. S novou érou pohonu, bych očekával novou éru komfortu a možností. Ty aktuálně EV naopak bere. Jsou drahé, i ty nejlepší se pořád pomalu nabíjí a jen zlomek modelů dojede rozumně daleko.
PS: na kafíčko až se auto nebije, nezastavuji. Nemám na to čas a hlavně náladu a pořádné kavárny u dálnice stejně nejsou. To si radši udělám doma.
Ale dobře, že zmiňuješ parní stroj stroj. Spojistosti, znalosti a logické uvažování ti nikdy moc nešly. Parní stroj nedal nikdy lidem svobodu. Rodina byla svobodnějším s koňským povozem, protože to bylo levné a projelo to všude. Parní stroj zajistil továrny a vlakovou dopravu. Až ICE zajistil pro lidstvo nevídanou svobodu cestování za rozumné peníze. Ev to nijak nevylepšilo. S novou érou pohonu, bych očekával novou éru komfortu a možností. Ty aktuálně EV naopak bere. Jsou drahé, i ty nejlepší se pořád pomalu nabíjí a jen zlomek modelů dojede rozumně daleko.
PS: na kafíčko až se auto nebije, nezastavuji. Nemám na to čas a hlavně náladu a pořádné kavárny u dálnice stejně nejsou. To si radši udělám doma.
@Renoo
ICE je dnes ve stejne situaci jako byl parni stroj v dobe vyvoje spalovaku.
Jiste mizes dal stejnym stylem jako Rohypnol, ale vysledek je stále stejny.
Baterii je technologie ktera ovládne budoucnost. Vzdat v evrope jeji vyvoj znamena upadek.
ICE je dnes ve stejne situaci jako byl parni stroj v dobe vyvoje spalovaku.
Jiste mizes dal stejnym stylem jako Rohypnol, ale vysledek je stále stejny.
Baterii je technologie ktera ovládne budoucnost. Vzdat v evrope jeji vyvoj znamena upadek.
@Hendly
Není ani omylem.
Tržní potenciál BEV je kolem 10%, nikdo BEV nechce.
Jaké byly dotace na nákup spalovacího motoru v době páry??? Co? ŽÁDNÉ. A přesto lidi chtěli spalovací motory. To je, co? Hujere.
Není ani omylem.
Tržní potenciál BEV je kolem 10%, nikdo BEV nechce.
Jaké byly dotace na nákup spalovacího motoru v době páry??? Co? ŽÁDNÉ. A přesto lidi chtěli spalovací motory. To je, co? Hujere.
@Hendly
Jak jsem psal...tvoje hlava to nepochopí. Ještě jednou, nic o tom, že baterie jsou na houby a EV nejsou budoucnost, jsem nepsal. A ještě jednou píšu, že EV fandím. Jen aktuálně nedávají smysl, omezují život, neumíme je vyrobit, atd.
Chápeš a nebo zase ne?
Jak jsem psal...tvoje hlava to nepochopí. Ještě jednou, nic o tom, že baterie jsou na houby a EV nejsou budoucnost, jsem nepsal. A ještě jednou píšu, že EV fandím. Jen aktuálně nedávají smysl, omezují život, neumíme je vyrobit, atd.
Chápeš a nebo zase ne?
@Renoo
Ja to chapu.
Ale chapes ty, ze neni zadne “ Ok, ted uzbjsou bateriie ok a tak je zacneme vyrabet”. ?
O tom je i ten clanek.
Bud se vyvoj v evrope jeste vic zrychli a nebo uz nikdy baterie nebudeme umet.
A s ohledem na to, ze jde o nejvice rozvíjející se obor po IT tak je hloupost zustat stat.
Ja to chapu.
Ale chapes ty, ze neni zadne “ Ok, ted uzbjsou bateriie ok a tak je zacneme vyrabet”. ?
O tom je i ten clanek.
Bud se vyvoj v evrope jeste vic zrychli a nebo uz nikdy baterie nebudeme umet.
A s ohledem na to, ze jde o nejvice rozvíjející se obor po IT tak je hloupost zustat stat.
@Rohypnol
Jak dlouho trval prechod k parnimu stroji?
Elektromobil v modernim pojeti existuje nekdy od Tesla 3. Par let a rust prodeju v globalu velice rychle roste.
To co drive trvalo desetileti je dnes záležitost roku.
Jak dlouho trval prechod k parnimu stroji?
Elektromobil v modernim pojeti existuje nekdy od Tesla 3. Par let a rust prodeju v globalu velice rychle roste.
To co drive trvalo desetileti je dnes záležitost roku.
@Hendly
Opět jsi mi neodpověděl hujere.
Takže znovu - jake byly dotace na spalovací motory???
Kdo a kdy zakázal výrobu a prodej parních strojů???
Opět jsi mi neodpověděl hujere.
Takže znovu - jake byly dotace na spalovací motory???
Kdo a kdy zakázal výrobu a prodej parních strojů???
@rohYpnol
Spatna otazka: Jake byly dotace na fosilni paliva?
Spravna otazka: Jake jsou?
https://en.m.wikipedia.org/…l_fuel_subsidies
Fossil fuel subsidies are energy subsidies on fossil fuels, and in 2023 totalled over 1 trillion dollars.
https://www.cde-org.cz/…elne-zdroje/2289
v roce 2020 činil souhrn implicitních fosilních dotací v ČR 230 miliard
https://archiv.hn.cz/…krizi-nevyresime
Více lidí nejspíš ví o příspěvku na obnovitelné zdroje než o miliardách korun, které se každoročně z veřejných peněz dávají na podporu fosilních paliv, jako je uhlí, plyn či ropa.
Spatna otazka: Jake byly dotace na fosilni paliva?
Spravna otazka: Jake jsou?
https://en.m.wikipedia.org/…l_fuel_subsidies
Fossil fuel subsidies are energy subsidies on fossil fuels, and in 2023 totalled over 1 trillion dollars.
https://www.cde-org.cz/…elne-zdroje/2289
v roce 2020 činil souhrn implicitních fosilních dotací v ČR 230 miliard
https://archiv.hn.cz/…krizi-nevyresime
Více lidí nejspíš ví o příspěvku na obnovitelné zdroje než o miliardách korun, které se každoročně z veřejných peněz dávají na podporu fosilních paliv, jako je uhlí, plyn či ropa.
@Hendly
Normální příčetný člověk potopi loď na které pluje až ve chvíli, kdy má loď novou. Hujeři jako jsi ty neváhají potopit starou loď v severním moři aniž by měli loď novou. To je ten rozdíl mezzi myslícími a IQ 50.
Normální příčetný člověk potopi loď na které pluje až ve chvíli, kdy má loď novou. Hujeři jako jsi ty neváhají potopit starou loď v severním moři aniž by měli loď novou. To je ten rozdíl mezzi myslícími a IQ 50.
@rohYpnol
Jenze plujeme na plachetnici a rikame, ze je nesmysl vyvijet parnik tak jako ostatni, kdyz to ted neumime.
To je to co se deje.
Jenze plujeme na plachetnici a rikame, ze je nesmysl vyvijet parnik tak jako ostatni, kdyz to ted neumime.
To je to co se deje.
@Hendly
Zase lžeš.
Nikdo neřekl ani půl slova o tom, že je nesmysl vyvíjet BEV. Takže lžeš když říkáš že je nesmysl vyvíjet parník.
Zase lžeš.
Platí zákaz prodejů spalovacích aut 2035 v EU a emisní flotilové limity 2025, krachuje EU automotive.
Takže lžeš, když říkáš že plujeme na plachetnici, prootže ta plachetnice je dávno po palubu pod vodou.
Hujeříček, hendlíček. Lhář jako obvykle.
Zase lžeš.
Nikdo neřekl ani půl slova o tom, že je nesmysl vyvíjet BEV. Takže lžeš když říkáš že je nesmysl vyvíjet parník.
Zase lžeš.
Platí zákaz prodejů spalovacích aut 2035 v EU a emisní flotilové limity 2025, krachuje EU automotive.
Takže lžeš, když říkáš že plujeme na plachetnici, prootže ta plachetnice je dávno po palubu pod vodou.
Hujeříček, hendlíček. Lhář jako obvykle.
@rohYpnol
Tak EU automotiv ma hlavne obrovsky provlem v Cine a s Cinou ktera se stava hlavním exportem aut.
A co je zakaz prodeju v roce 2035 a limity CO2 jineho nez jasna podpora BEV?
Tak EU automotiv ma hlavne obrovsky provlem v Cine a s Cinou ktera se stava hlavním exportem aut.
A co je zakaz prodeju v roce 2035 a limity CO2 jineho nez jasna podpora BEV?
@Hendly
Takže zákaz vycestovat na západ za komančů byl podle eurohujera vlastně jasnou podporou východního cestovního ruchu... 🤣🤣🤣
Ty nejsi jen hujer, ty jsi hotový soudruh!!!
Takže zákaz vycestovat na západ za komančů byl podle eurohujera vlastně jasnou podporou východního cestovního ruchu... 🤣🤣🤣
Ty nejsi jen hujer, ty jsi hotový soudruh!!!
pockame az to vymyslej a pak to opraskneme.
a nevidim zas tak velkej problem to brat odjinud, prinejmensim po nejakou dobu. lepsi je se soustredit na aplikace, na kterejch se da vydelat vic nez na komponentech.
taky si na kolene nevyrabim odpory, kondiky, procesory, plosnaky ... ale kupuju je, lepim dohromady a final prodam za 10x tolik.
stejne u nas nema kdo delat, protoze to je samej urednik, duchodce a doktor humanitnich ved
fakt si myslis, ze se da bastlenim uzivit?
No, hodně blbý je, že ti nedošel vůbec ten základ. A to je to, že EU nemá suroviny, takže si ty baterie prodte nevyrobíme!!!
Čína si totiž zajistila v prvé řadě světové zásoby surovin.
ropu taky nemas a navic ji hned spalis a nemas nic
baterka ti vydrzi 20 roku
to ti evidentne nedochazi
No, tobě nedochází, že na ropě je závislá i výroba těch EV 🤣🤣🤣 (a dalších statisíců výrobků...)
a proto ji chces primitivne palit v motoru s realnou ucinnosti sotva 20%
Samozřejmě. A víš proč?
Protože zasoby vzácných kovů dojdou mnohem dříve než ropa.
Takže ta otázka je úplně opačná!!! Eurohujeři chcete drahé kovy vyplýtvat do BEV!!! 😎
Mas prehled.
Do ted jsem netusil, co dojde driv.
Odkud cerpas sve informace o tezbe ropy / drahych kovu?
Jake konkretne kovy mas na mysli?
No zrovna CR se svyma zasobama lithia nema zrovna velky problem.
No jo, opět IQ 50...
Baterie nerovná se lithium...
Přitomnost suroviny nerovná se dostupnost suroviny...
A dostupnost suroviny nerovná a se reálná možnost těžby suroviny.
Nejake info o nemožnosti tezit?
My tu máme doly na nikl, mangan, kobalt, měď, zlato, stříbro???
Mame zásoby lithia.
Med atd potrebujes i na spalovak.
Kobalt do LFP nepotrebujes.
V Northvolte ti ich postavia...
https://www.reuters.com/…y-us-2024-11-21/
Bosch im s tým pomože...
https://www.automobilwoche.de/…tellen-streichen
A VW to od nich kúpi baterky,kedže VW idę karta s EV autami a spokojními zamestnancami,ktorí kradnú klúče od EV Audi,lebo ich tak zbožňujú.
https://auto.pravda.sk/…ektrickych-audi/
Pochop už konečne,že EV autá sú žiadaný a nedostatkový tovar.V Hertz požičovni majú non stop na 10 rokov dopredu vybukované prenájmi spičkových Tesiel
https://www.bloomberg.com/…failed-tesla-bet?…
Je o ne tak obrovskýýýýýýý záujem,že žiadna automobilka kvoli ich skvelému predaju neprepúšťa žiadného zamestnanca.
https://eu.freep.com/…ren/76329328007/
https://www.autonews.com/…cuts-uk-germany/
https://www.reuters.com/…ooms-2024-11-21/
No á nejhodnotnejsi automobilka je Tesla co dela jen EV…
Jistě..
https://www.autoeder.cz/…bilkou-na-svete/
Rohypnol
Ty si tu opet pletes oceneni znacky “Toyota” od jedne z mnoha agentur s realnou penezni hodnotou firmy na burze.
To je s tebou těžké diskutovat, kdyz nemas zaklady.
Pak bych druhotně potrestal zločince typu Habeck, kteří aktivně bojovali za uzavírání jaderek. To by sice nepomohlo s cenou elektřiny, ale dalo by to jasnou message do budoucna podobným škůdcům.
Zruseni povolenek vyresi konkrétne co?
Uhelné elektrárny maji obdobi nejvetsich zisku.
Vsechno tohle ma jen dve reseni. Vice OZE a nebo zavislost na rusku.
Zrušením povolenek akorat znicis rozvoj OZE.
Zbytek tvého příspěvku jsou výmysly a kecy. Uhlí z Ruska rozhodně vozit nemusíme. Rozvoj OZE není podmíněný útlumem uhlí. OZE ale nemůže fungovat bez uhlí nebo plynu, takže se tomu stejně nevyhneš.
https://www.seznamzpravy.cz/…ad-ve-hre-264623
Hezky napsaný článek na toto téma je zde.
https://www.novinky.cz/…rekordy-40498727#…
Tak znova.
Kdo ma aktualne pohadkove zisky? Uhelná energetika. Sam to mas v tom odkazu ktery davas, to to nectes? “ Přestože nákladově patří naše elektrárny stále k nejlevnějším zdrojům v Česku”
Jedine co zrusenim povolenek udelas je, ze ten zisk bude jeste vetsi, ale zaroven vytvoris tlak na OZE.
Uhelnou energetikou nepokryjes spotrebu takze jsi kde? U plynu a ruska
A k větě: Uhelnou energetikou nepokryjes spotrebu takze jsi kde? - ti mohu jen říct, že uhelnou energetikou jsme do teď spotřebu pokrývali. Samozřejmě, že to není tak ekologické jako plyn a postavit místo uhelky plynovku by bylo mnohem čistější řešení pro naše ovzduší, ale to jsi opět u toho, že ti do takové investice nesmí negativně zasahovat emisní povolenka. Když nikdo neví kolik bude stát, tak takovou investici nebude přeci financovat. Emisní povolenka je ohromná chyba, kterou EU udělala. Ještě bych si dokázal představit model, kdy bude cena emisní povolenky pevně daná na desítky let dopředu, takže se na to všichni dokážou připravit a počítat s tím ve svých plánech. Ve chvíli kdy nějaký dement vymyslel, že bude obchodovaná na burze a tudíž její cena absolutně nepredikovatelná to devastuje celý trh.
a) chemie baterek se mění
b) chemie baterek se změní
c) auta nakonec nebudou na baterky jezdit..ne na ty jak je známe dnes
Takže ano, Evropa nevyrábí baterky, digitálky, ponožky ani rýžový nudle...a je dost možný že časem nebude vyrábět ani auta.
je na case aby mlady lidi zacali hajit svoje prava a zajmy a aby nekteri politici nesli na ruku hlavne duchodcum, kteri jsou pricinou nasi zaostalosti, protoze socialisticky pracovali = neefektivne prestirali praci a srazili nas tak mezi rozvojove zeme.
a ted by chteli kapitalsiticky zit na ukor svych deti, vnuku/vnucek, pravnuku/pravnucek ..
Problem u nas je, ze my tu dodrzujeme zakony a ctime dusevni vlastnictvi. Tudiz kdyz tu bude mit Cina neco chranene, my to pouzivat nebudeme/nesmime dalsich x let....
Ne, problém je že my prodáváme Číňanům naše vlastnictví a know-how. Resp. dávno jsme prodali.
My víme, potrefená husa nejhlasiteji kejhá. A nikdo tu kromě tebe husakovo deti ( nebo jestli chces presneji, generaci X ) nevytahoval. Aspon víme, že je to skutečné. Jsi toho zářným důkazem jak se tu chováš.