Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
Ja Prvni 123
To bylo prvni elektroauto, ktere jsem videl.
Byl to Fiat Ducato na barerky, ale vydel jsem ho v Londyne, protoze britska firma Powertrain so neho pripravila unikatni dvouvalcovy motor, bez klasicke vackove hridele.
Ano, ta firma byla spolecnym podnikem Fiata a MG Roveru, a po kolapsu te britske casti to zcela prevzal Fiat.
A ty dvouvalce, jen lehce upravene, pak jezdily jako Twinair.
:-)
Skoda, ze tohle vsechno Stelantis pohrbil.
Davalo mi to tehdy smysl.
Byl to Fiat Ducato na barerky, ale vydel jsem ho v Londyne, protoze britska firma Powertrain so neho pripravila unikatni dvouvalcovy motor, bez klasicke vackove hridele.
Ano, ta firma byla spolecnym podnikem Fiata a MG Roveru, a po kolapsu te britske casti to zcela prevzal Fiat.
A ty dvouvalce, jen lehce upravene, pak jezdily jako Twinair.
:-)
Skoda, ze tohle vsechno Stelantis pohrbil.
Davalo mi to tehdy smysl.
gil54
@Othello
Ono by to vyšlo možná +/- nastejno, obojí je ptákovina.
Když už mermomocí range extender s podobným výkonem, stačí nějaký motorkový dvouválec 300 ccm, bude stačit jeden generátor, jedna kliková hřídel, jeden karburátor, jeden chladič, jeden ventilátor, jedno olejové čerpadlo, jedny rozvody, jeden olejový filtr, jedna olejová náplň, žádný převod mezi motory, žádný spojovací odlitek, hmotnost bude poloviční, bude na 1.000.000% i podstatně menší a určitě i levnější.
No, akorát ta dvacka stát na hraně možná vždycky nevydrží...
Ono by to vyšlo možná +/- nastejno, obojí je ptákovina.
Když už mermomocí range extender s podobným výkonem, stačí nějaký motorkový dvouválec 300 ccm, bude stačit jeden generátor, jedna kliková hřídel, jeden karburátor, jeden chladič, jeden ventilátor, jedno olejové čerpadlo, jedny rozvody, jeden olejový filtr, jedna olejová náplň, žádný převod mezi motory, žádný spojovací odlitek, hmotnost bude poloviční, bude na 1.000.000% i podstatně menší a určitě i levnější.
No, akorát ta dvacka stát na hraně možná vždycky nevydrží...
@gil54
Souhlas, akorat 300 ccm je malo.
To by musel bezet uplne nonstop a i tak by daval jen maly dobijeci vykon.
Myslim, ze potrebuje byt hlavne lehky a relativne vykonny = z maleho objemu davat hodne kilowatu pro baterku.
Souhlas, akorat 300 ccm je malo.
To by musel bezet uplne nonstop a i tak by daval jen maly dobijeci vykon.
Myslim, ze potrebuje byt hlavne lehky a relativne vykonny = z maleho objemu davat hodne kilowatu pro baterku.
@Ja Prvni 123
Jasně, můžeme otevřít nové téma jestli má řešení range extender vůbec nějaký smysl a význam, technicky, ekonomicky, ekologicky, omezením prostoru, uživatelsky, jaký má mít motor, kolik má mít válců, jaký objem, jaký výkon, jakou spotřebu, jestli je lepší než klasický HEV, PHEV nebo jestli nestačí náhodou jen obyčejné EV nebo ryzí ICE. O důvodech, proč ho mít, jak často ho používat, na jaké cesty, pro jakého uživatele...proč sebou vlastně vůbec vozit spalovací motor, když...
Článek je ale o konkrétním absurdním řešení, jehož jediný benefit je, že na něm stojí dvacka. Řešení, ke kterému jsem se vyjádřil a snad i jasně popsal. Proto je řeč právě o těch 300ccm.
Ať už si myslím o smyslu range extenderu obecně cokoliv.
Jasně, můžeme otevřít nové téma jestli má řešení range extender vůbec nějaký smysl a význam, technicky, ekonomicky, ekologicky, omezením prostoru, uživatelsky, jaký má mít motor, kolik má mít válců, jaký objem, jaký výkon, jakou spotřebu, jestli je lepší než klasický HEV, PHEV nebo jestli nestačí náhodou jen obyčejné EV nebo ryzí ICE. O důvodech, proč ho mít, jak často ho používat, na jaké cesty, pro jakého uživatele...proč sebou vlastně vůbec vozit spalovací motor, když...
Článek je ale o konkrétním absurdním řešení, jehož jediný benefit je, že na něm stojí dvacka. Řešení, ke kterému jsem se vyjádřil a snad i jasně popsal. Proto je řeč právě o těch 300ccm.
Ať už si myslím o smyslu range extenderu obecně cokoliv.
Stejsn
Už jenom to, že "prodlužovač dojezdu" elektromobilu je centrála se spalovacím motorem je tak absurdní skutečnost, že si můžu hlavu ukroutit. No nic, jdu si doma rozsvítit "tepelnou kouli se světelnou indikací".
..."má výhodu v absenci vibrací i malých rozměrech, usnadňujících zástavbu např. pod podlahu." Podle fotek se to soustrojí pod podlahou úplně ztratí...možná v autobuse.
Mám obavy, že na patent bude sedat prach v regálu patentového úřadu.
Jo vidím to podobně. V popsaném použití má range extender stejně spíše okrajovou funkci jen pro vyjímečné případy kdy baterie opravdu nestačí takže je asi zbytečné a neekonomické požadovat od něj dokonalost. A ty dva generátory jsem vůbec nepochopil
"Klikové hřídele jsou spojené ozubenými koly pouze pro synchronizaci, nikoliv pro přenos síly" , proto ta zbytečná vopičárna se dvěma generátory.
Jo ale nerozumím jestli dva generátory jsou záměr nebo jen nutné zlo. Tedy jestli instalace druhého generátoru je lepší než použití jediného výkonnějšího spolu s odolnějším převodem mezi motory