Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
traveldrive
KEDY KONEČNE NA ACZ ZVLÁDNU ČLÁNOK BEZ CHYBY?
Hneď v úvode je informácia, že diaľničná známka ide pre rok 2025 o 140 Kč hore, a jej cena bude 2440 Kč. Vzápätí sa v tabuľke nižšie dozvedám, že cena ročnej diaľničnej známky pre štandardné palivá v roku 2025 bude 2300 Kč. Takže mám pochybovať aj o zbytku čísiel v tabuľke?
Hneď v úvode je informácia, že diaľničná známka ide pre rok 2025 o 140 Kč hore, a jej cena bude 2440 Kč. Vzápätí sa v tabuľke nižšie dozvedám, že cena ročnej diaľničnej známky pre štandardné palivá v roku 2025 bude 2300 Kč. Takže mám pochybovať aj o zbytku čísiel v tabuľke?
@traveldrive tahni na ten svuj sk web a stourej si v chybach tam baco.
acz je cool a cz.
acz je cool a cz.
@hiphop Chudáčik, nebolí to?
hiphop
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@traveldrive nevšímej si ho, on se nám tady JáTy zase sám se sebou pohádá, pak potáhne a bude týden klid.
@PavelK_
No, niekedy to človeku nedá. Neskutočné, koľko trollov sa tu vyrojilo. Tieto diskusie bývali vpohode.
No, niekedy to človeku nedá. Neskutočné, koľko trollov sa tu vyrojilo. Tieto diskusie bývali vpohode.
@traveldrive Plus amatéři pořád odrazují od nákupu AT známek přes e-shop Asfinag. Nikdo samozřejmě nemusí čekat 14 dní na aktivaci známky. Stačí jen odsouhlasit, že se vzdávám možnosti odstoupit, nebo prohlásit, že to kupuju jako podnikatel. A známka platí okamžitě.
topten
ja sem pro zavedeni myta podle kilometru i pro osobaky
kdyz nakladak do 7.5tuny s euro6 a emisni tridou CO2 5 plati na dalnici 45hal za kilometr, tak kolik by to bylo u osobaku?
jsem ochotnej platit jako nakladak do 7.5 tuny
autobus do 7.5tuny plati 37hal za kilometr.
spousta lidi co moc nejezdej zaplati v realu za kilometr vic nez malej nakladak
https://mytocz.eu/cs/sluzby-zakaznikum/kalkulator-mytneho/podle-vzdalenosti
kdyz nakladak do 7.5tuny s euro6 a emisni tridou CO2 5 plati na dalnici 45hal za kilometr, tak kolik by to bylo u osobaku?
jsem ochotnej platit jako nakladak do 7.5 tuny
autobus do 7.5tuny plati 37hal za kilometr.
spousta lidi co moc nejezdej zaplati v realu za kilometr vic nez malej nakladak
https://mytocz.eu/cs/sluzby-zakaznikum/kalkulator-mytneho/podle-vzdalenosti
@topten A kolik CO2 vyprodukoval raketový test s. Muska?
@topten Jednou za rok bych s tebou souhlasil... Ušetřil bych docela dost mít sazbu jako autobus.
Jenik3
Muzu mit platnost stavajici DZ do 31.12. 23:59h a nove od 31.12. 0:01h, cili s jednodennim presahem?
@Jenik3
Nezkoušel jsem, ale teoreticky problém v tom nevidim. Záleží jak mají tu databázi udelanou
Nezkoušel jsem, ale teoreticky problém v tom nevidim. Záleží jak mají tu databázi udelanou
@Jenik3 Myslím, že jo. Já jsem si v době velkého zdražení koupil známku o 3 měsíce dřív a platil tak jakoby 2x a přitom ušetřil. Takže to podle mne určitě jde. Systém by tě nepustil a nákup by ti nepotvrdil, kdyby to nešlo.
Vladislav Kubica
Proč nemají všichni stejnou cenu? Jde přece o opotřebování silnic - dálnice tedy. S ovzduším to snad nemá co dělat.
Ada je zase tady
Já tomu zdražení nerozumím. Pokud je důvodem inflace, proč se mi také příslušným koeficientem nezvednul důchod? Ten mám furt stejný, i když za poslední 3 roky byla inflace přes 30%.... Dálniční poplatek byl 1500 a teď je 2440, tedy o 63%. Proč od r. 2025 nemám důchod také vyšší o 63% ..... ??? Jinak řečeno - odvolávat se na inflaci je zcela nesmyslné!
@Ada je zase tady
protože důchodci prožírají budoucnost? Nemáš rodinu, která by tě podporovala? My našim prarodičům měsíčně přispíváme. Ty nikoho takového nemáš?
protože důchodci prožírají budoucnost? Nemáš rodinu, která by tě podporovala? My našim prarodičům měsíčně přispíváme. Ty nikoho takového nemáš?
@Ada je zase tady Proč zrovna opět důchodci? Jsou i jiné sociální skupiny. Navíc máte slevu na hromadnou dopravu.
Ozzman
Já bych navrhloval slevu na dieslová auta, protože na dálnici jezdí v optimálním provozu a vypouští nejméně emisí. Když už se diesly mají regulovat ve městech, tak tady by měly mít úlevu.
Nevím, proč mají úlevu PHEV a EV, minimálně PHEV na dálnici žerou více, než ve městech, takže tam by se mělo platit více oproti standartu!
Sparvedlnost pro všechny !
Nevím, proč mají úlevu PHEV a EV, minimálně PHEV na dálnici žerou více, než ve městech, takže tam by se mělo platit více oproti standartu!
Sparvedlnost pro všechny !
@Ozzman Standartu má hradní rozvědčík. Standard je ustálená podoba či míra. Jinak nechápu, proč provokuješ? Jsi diskusní roztleskávač?
@Ozzman
v tomhle směru souhlasím. Ve městech, kam EV patří, má mít úlevy a diesel naopak tam nemá co dělat, tak mít vysoké poplatky. A na dálnici zase opačně. Nebo ještě přesněji. EV má nevýhodu při té dálniční rychlosti, takže třeba něco jako IGL zony v rakousku, ale opačně. EV mít omezenou max. povolenou rychlost, takže jak znevýhodnit diesel ve městě, tak i EV na dálnici. Pak se to srovná. EV bude mít třeba 110 ( stejně žádné nejezdí rychleji, že? ) a zbytek normálně. No a pak poplatek za dálnici bude stejnej pro všechny. Tohle mi přijde fér na obou stranách.
v tomhle směru souhlasím. Ve městech, kam EV patří, má mít úlevy a diesel naopak tam nemá co dělat, tak mít vysoké poplatky. A na dálnici zase opačně. Nebo ještě přesněji. EV má nevýhodu při té dálniční rychlosti, takže třeba něco jako IGL zony v rakousku, ale opačně. EV mít omezenou max. povolenou rychlost, takže jak znevýhodnit diesel ve městě, tak i EV na dálnici. Pak se to srovná. EV bude mít třeba 110 ( stejně žádné nejezdí rychleji, že? ) a zbytek normálně. No a pak poplatek za dálnici bude stejnej pro všechny. Tohle mi přijde fér na obou stranách.
@Mikesus
to je blbost
naftak je extremne neefektivni tam kde se jede pomalu a hodne stoji - tedy ve meste, protoze motor se jen jalove toci a tedy zere i kdyz nevykonava zadnou uzitecnou praci a vetsina energie v nafte se premeni na teplo
a kdyz se dostane na dalnici, tak tam to proti extremni neefektivnosti vypada, jak je efektivni
elektromotor je efektivni +- podobne ve velkym rozsahu otacek a vykonu, tedy rychlosti auta. kdyz nepotrebujes praci, tedy kdyz stojis, tak nezere nic, kdyz jedes pomalu, zere malo, kdyz jedes rychle, zere hodne a proto to vypada, ze je na dalnici neefektivni
jestlize ti chrocht na dalnici zere 6 litru nafty, tak na kazdych 100km vypusti 15.84 kg CO2
tolik CO2 elektromobil nabijenej z verejny site "vypusti" pri emisnim koeficientu v cesku (0.37) pri spotrebe 42.8kWh elektriky na 100km (15.84/0.37 = 42.8kWh)
beru auto velikosti supu pri standardni dalnicni rychlosti - tolik ten EV nezere ani nahodou, v tyhle rychlosti to je cca polovina, tedy jako bys chrochtavym supem jezdil po dalnici za 3 litry danove zvyhodneny nafty
to je blbost
naftak je extremne neefektivni tam kde se jede pomalu a hodne stoji - tedy ve meste, protoze motor se jen jalove toci a tedy zere i kdyz nevykonava zadnou uzitecnou praci a vetsina energie v nafte se premeni na teplo
a kdyz se dostane na dalnici, tak tam to proti extremni neefektivnosti vypada, jak je efektivni
elektromotor je efektivni +- podobne ve velkym rozsahu otacek a vykonu, tedy rychlosti auta. kdyz nepotrebujes praci, tedy kdyz stojis, tak nezere nic, kdyz jedes pomalu, zere malo, kdyz jedes rychle, zere hodne a proto to vypada, ze je na dalnici neefektivni
jestlize ti chrocht na dalnici zere 6 litru nafty, tak na kazdych 100km vypusti 15.84 kg CO2
tolik CO2 elektromobil nabijenej z verejny site "vypusti" pri emisnim koeficientu v cesku (0.37) pri spotrebe 42.8kWh elektriky na 100km (15.84/0.37 = 42.8kWh)
beru auto velikosti supu pri standardni dalnicni rychlosti - tolik ten EV nezere ani nahodou, v tyhle rychlosti to je cca polovina, tedy jako bys chrochtavym supem jezdil po dalnici za 3 litry danove zvyhodneny nafty
@Ozzman Benzínové auto také jezdí při ustálené rychlosti na dálnici v optimálním provozu. 🙂
Speed
Nechápu, že pan redaktor v nadpisu zdůrazňuje, že Slovensko zdraží více. Zrovna slováky a jejich dalniční síť bych moc nevytahoval. Peníze 3x rozkradené a stav tristní. Cena dálnice za km suverénně nejdrašší široko daleko. Pojďme se porovna s Rakouskem nebo Švýcarskem - poměr cena/kvalita/velikost země/terén.
@Speed
vedle slovenska je madarsko, ktery ma dalnice o litr drazi nez my
pritom madarsko i slovensko je zeme zaslibena pro burese, kterej si brousi zuby na pristi premierske kreslo
to aby se ti co ho zboznuji nedivili
ve svycarsku ani rakousku nikdy nevladli komunisti
to je ten duvod proc jsou na tom lip
a nejenom pokud jde o dalnice
vedle slovenska je madarsko, ktery ma dalnice o litr drazi nez my
pritom madarsko i slovensko je zeme zaslibena pro burese, kterej si brousi zuby na pristi premierske kreslo
to aby se ti co ho zboznuji nedivili
ve svycarsku ani rakousku nikdy nevladli komunisti
to je ten duvod proc jsou na tom lip
a nejenom pokud jde o dalnice
Takze jsi za těch 15 let ušetřil 22tis. No a kolik jsi ušetřil času nebo paliva?
Na dálnici můžeš zažít zácpu 15km dlouhou kvůli nehodě a nedostaneš se z ní 3 hodiny ven. Za tohle platit může jen někdo s podivným pohledem na svět.
80 je málo, to už překážíš kamionům, i když správně by to neměla být pravda. Oni mají max povolenou 80, ale stejně jezdí 85-90. A někteří i víc.