Veterán
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMorbidelli 850 8V (1994-1998): Osmiválcové unikáty v jedné stopě vznikly jen čtyři
10 komentářů
gil54
Krásný a podrobný článek o exotické motorce, včetně komentářů Morbidelliho a Cathcarta.
Škoda jen, že není v tak podrobném článku uvedena konfigurace klikovky. Předpokládám, že šlo o plochou, když se hovoří "Malý a lehký klikový hřídel" a 11.000 otáček ... , vzor Ferrari, sportovní charakter.
Ale zase se píše, že "bez vibrací" a to by zase bylo blíž křížové klice, která je sice těžší o protizávaží, ale motor lze z principu lépe vyvážit.
Stejně si ale myslím, že šlo o flat-plane. A ty nevyváženosti, a s tím spojené vibrace, asi nebudou tak hrozný, když to má tak malinkatý pístečky.
Škoda jen, že není v tak podrobném článku uvedena konfigurace klikovky. Předpokládám, že šlo o plochou, když se hovoří "Malý a lehký klikový hřídel" a 11.000 otáček ... , vzor Ferrari, sportovní charakter.
Ale zase se píše, že "bez vibrací" a to by zase bylo blíž křížové klice, která je sice těžší o protizávaží, ale motor lze z principu lépe vyvážit.
Stejně si ale myslím, že šlo o flat-plane. A ty nevyváženosti, a s tím spojené vibrace, asi nebudou tak hrozný, když to má tak malinkatý pístečky.
Ringhofer
Sleepere, vy vytahujete jedno eso z rukávu za druhým!
O tomto stroji jsem jaktěživ neslyšel. Přesto se ihned stal ideálem pro mne jakožto zavilého motorkáře: V8 + plná kapotáž = sen, který nemá v současné světové produkci adekvátní náhradu. To je furt retro, naháč, bobber, ale opravdová motorka na cesty a turistiku nikde. KTM, Ducati, Moto Guzzi, Triumph - mají cestovní crossovery za omračující ceny (pravda, s výbornou technikou), ale Gold Wing zůstává léta letoucí jediným skutečným cesťákem s pořádným motorem a kapotáží.
Třeba Morbidelli pod vedením Číňanů po V2 zvedne rukavici hozenou vlastní (italskou) historií?!
O tomto stroji jsem jaktěživ neslyšel. Přesto se ihned stal ideálem pro mne jakožto zavilého motorkáře: V8 + plná kapotáž = sen, který nemá v současné světové produkci adekvátní náhradu. To je furt retro, naháč, bobber, ale opravdová motorka na cesty a turistiku nikde. KTM, Ducati, Moto Guzzi, Triumph - mají cestovní crossovery za omračující ceny (pravda, s výbornou technikou), ale Gold Wing zůstává léta letoucí jediným skutečným cesťákem s pořádným motorem a kapotáží.
Třeba Morbidelli pod vedením Číňanů po V2 zvedne rukavici hozenou vlastní (italskou) historií?!
@Ringhofer K1600GT například.
@Man Ký Ano, ano, zapomněl jsem. Zapomínám.... K1600GT je mezi kapotážemi ten úplně nejlepší. Jen bych jako technik a bychař pro motocykl raději uvítal podélné uložení, jako měla K3 a K4, nebo podélný plochý šestiválec, jako má GW.
@Ringhofer Goldwing je třásňovitá atrapa cestovního motocyklu, hlavně ten výkon, je k smíchu:) ale s DCT bych mu dal šanci, zejména pokud bych cestoval s nějakou tou polovičkou:)
Ale ten osmivalec bych chtel slyset.
:-)
https://www.youtube.com/watch?…