Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Škoda Kodiaq RS má první cenu. Za tolik byste si vybrali i u prémie

25 komentářů

johny555
1,5 mega za nějakých 195 kW? Komické. Za ty prachy člověk má na výběr z několika mnohem rychlejších EV. A především aut, kde když se šlápne na plyn, tak to auto vystřelí a ne takováhle komedie na sportovní auto.
Tak už se to otočilo, spalováky jsou dražší než EV.
Nebo Nebo
@johny555
Za 1. Plyn u elektromobilů neexistuje.
Za 2. EV sice vystřelí, ale ne na dlouho (-:
Za 3. Když řeknu bod A, musím říct i B. EV jsou dotovány ze spalováku, a tak jsou spalováky dražší oproti dotovaným EVčkám (-:

Mikesus, DonVito a další elektrofanatici prosím nereagovat, nemám čas tady rozebírat diskuze (-:
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Nebo Nebo
EV není dotovano spalovaky. Možná jejich vývoj, nikoliv výroba. Ale to bylo vždy, že vývoj se platil současnými modely.
Reagovat nebudu až nebudeš psát nesmysly.
MarekAbsolon
@Nebo Nebo V tomto postu mi jako ubožáček namísto těch dvou připadáš spíše ty. Ty vystřelený plyne.
Petr Kozohorský
@johny555 A kde tu rychlost mnohem rychlejšího EV prosím v ČR využijete, když je u nás limit 130 km/h (na pár místech se chystá 150)? To dá Kodiaq s těmi 195 kW také. Takže mně přijde komický spíše Váš komentář.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Petr Kozohorský
Tady nejde o rychlost, ale o zrychlení a reakce. Jak správně píšete, maximální rychlost u nas se opravdu nevyužije u prakticky žádného auta. Ale ta okamžitá reakce, lepsi dynamika, ta se použije denně. Při nájezdu z vedlejší, při připojování na dalnici, při rozjezdu
Petr Kozohorský
@Mikesus To je nějaký vtip? Podle Vás bude ten Kodiaq se svými 195 kW, tak strašně pomalý při "nájezdu z vedlejší, při připojování na dálnici, při rozjezdu"? A o kolik? O 1 setinu vteřiny a nebo třeba i o půl vteřiny? A co tím získáte, když se rozjedete o 1 sekundu rychleji? A jak najíždí na dálnici ten zbytek národa, co nejenže nevlastní EV, ale nemá spalováka se 195 kW?
topten
@Petr Kozohorský
s autem s vykonovou rezervou se jezdi s mnohem vetsi pohodou a je vetsi sance, ze motor dyl vydrz, kdyz ho nemusis zdimat do posledniho dechu

spousta lidi na dalnici najizdi tak, ze to z pripojovaku strihne hned do pravyho pruhu. kdyz jedes za nim (pripojovakem) a mas trochu toho vykonu navic, tak staci jen lehce seslapnout plyn a pripojovakem ho podjedes zprava ...
to je pak nekdy blikani a troubeni
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Petr Kozohorský
Vtip to není. Co zkusit ty reakce dsg proti ev? Jste asi neměl možnost si ještě vyzkouset rozdíly, co?Doporučuji před vydáváním svých domněnek za fakta to zkusit. Netvrdím, že 195kw je málo, ale oproti ev 195kw na reakce je to dramatický rozdil.
To ze ostatní se nejsou schopni rozjet, o to víc se hodí ty rychlejší reakce u EV.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@topten
Jojo, tech predjeti v připojováku co mám za sebou, až by člověk brečel. Tolik neschopných točvolantů, co to pošlou hned do pravého bez rozjetí je fakt zoufalé. A pak druhý extrém, kdyz v tom připojováku jedou bez zrychlování až do konce a pak zastaví, to je taky na pár facek.
traveldrive
@Petr Kozohorský

Komické je nepochopenie podstaty. nejde o to, čo je výkonnejšie, rýchlejšie alebo hbitejšie, ide o cenu, za auto daných parametrov ju proste Škoda nasadila príliš vysoko.
Petr Kozohorský
@traveldrive To jsem se snažil některým tady vysvětlit. Bohužel někteří si tady buhvíproč stěžují na špatný způsob jízdy v připojovacím pruhu, což nemá s výkonem auta nic společného - v připojovacím pruhu je možné jet stejně jen max. 130 km/hod bez ohledu na to, jestli je to Kodiaq 195 kW nebo EV a takovou rychlost je schopna dosáhnout drtivá většina aut. Osobně mám pocit, že někteří zde v diskusi žádné auto nevlastní a jen tady fantazírují báchorky.
Avatar - xxc
xxc
@Petr Kozohorský Akoze nema s vykonom auta nic spolocne? Proste ked nie je vykon, tak sa neda rozumne pripojit, alebo za cenu obmedzenia, pripadne ohrozenia ostatnych ucastnikov cestnej premavky. Ved to vidime denne, ako sa pripajaju auta. Slabe auto nedosiahne 130 v kratkom pripajacom pruhu. A nie vzdy je pripajaci pruh, niekedy sa treba pripojit bez pruhu a clovek si moze vybrat, ako dlho bude cakat na nejaku medzeru a ako velmi obmedzi ostatnych. To by az tak nevadilo, ked ma cas, nech caka, ale za nim mozu byt ini, ktori nemusia mat tolko casu, pripadne volu travit cas v aute, alebo znecistovat zivotne prostredie v kolonach.
Arese
@johny555 Komické je především tvrdit, že koupě zkratowozu je lepší, než koupě normálního auta! 🙂
Xprcek
@johny555 Pořád má Kodiaq falešný zvuk? I kdyby neměl, TMY Performance je za stejnou cenu bezkonkurenční. I bez zvuku a pachu spalinových cest.
Avatar - Emel
Emel
@johny555 Enyaq 85x 210kW, Superb Combi 195kW nebo Kodiaq RS 195kW? Každému dle jeho gusta... a to je svým způsobem výhra, v dnešní době. Ještě by to chtělo škodovácký derivát ID7 a bylo by to komplet.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Kodiaq je podareny kusok spolu so superbom.... takze do istej miery si ich cenu mozu "korigovat" .. a aj tak sa to preda v pohode... skuste ale za takuto cenu predat nejakeho nabuchaneho citrona... skoda jede
Rasto
@3_diamanty
Tak mne kodiaq 2 príde vyslovene škaredý.
Ako koncern zatiaľ môže predávať, lebo má celkom rozumnú techniku (okrem HEV).

Ale inak má silný benzín, naftu stvorkolku, plug-in, elektro zadnokolku, elektro stvorkolku.

A čo má citrón? Zdochnuty mildhybrid, zastaraly plug-in a nezmyselnu elektro-prednokolku s pomalým nabíjaním.

Bez 4x4, bez HEV... tam sa snáď za draho predať nedá...
Avatar - wakantanka
wakantanka
@3_diamanty No čo ti ja viem? Aj nový Kodiaq, a nový Superb vyzerali lepšie na promo fotkách ako naživo. Predchádzajúca generácia u oboch mala niečo designovo do seba, toto je proste také nijaké, ako ty rád píšeš o Mercedese ako ocmúľaný cukrík, bez nápadu, bez inovácie, bez ničoho naviac oproti konkurencii.
milous
Palubovka je hrozná škoda peňes
Avatar - Mikesus
Mikesus
@milous
Naživo to není špatné. Až na volant, ten je děsnej. Jak vyváženej z nějakého čínského BYD.
Robert Hlavaty
Prostě SUV nesmysl se silnějším motorem. Inu pro někoho to má neodolatelné kouzlo, než jezdit klasickým sedanem, liftbackem, hatchbackem nebo kombi... Proti gustu žádný dišputát... Pokud to auto někdo kupuje a ignoruje fakta ve srovnání s výše uvedenými karoseriemi vozů (tedy vyšší hmotnosti, horší aerodynamika a tedy vyšší spotřeba nižší Vmax a delší zrychlení, horší bezpečnost při nehodě, delší brzdná dráha atd ve srovnání se stejnou motorizací. ), tak ať si klidně tu krabici koupí.... Od toho máme každý stále naštěstí na výběr a díky bohu za to....
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Robert Hlavaty
Já v SUV skončil, protoze v těch tebou zmíněných není dostatek místa pro 3 děti vzadu. Taky bych bral radši kombi nebo i lift, ale nejsou použitelné.
Avatar - Emel
Emel
Superb Selection 1.5TSI je u nás za 935, v Německu za 42.170€, což odpovídá 1.060... takže 125t nad českou cenou. Výbavu jsem nesrovnával, dost možná tam v Německu je něco navíc.
Asi by se pohledem na další ceny dalo odhadnout, kolik bude česká cena... já osobně tipuju něco kolem 1,4M.
(u Superbu je stejná cena za TSI 195 a TDI 142, to TSI ale není RS... 142kW TDI Kodiaq stojí 1,29 Sportline a 1,415 Exclusive Selection).
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
RS v červené barvě je jediná možná volba, kdy jinak magahnusný Kodiaq 2 vypadá jakž takž přijatelně...