Elektromobily
MarekAbsolon
6
Stojí už na obludku velikosti P205 skoro za mega s dojezdem 0,00 nic fronty?
vypada dobre
problem je, ze za 2 roky bude o 200k levnejsi a s o 20kWh vetsi baterkou
takze spousta zajemcu si pocka na lepsi a levnejsi
tohle je obecnej problem EV, kdy parametry jdou rychle dopredu a cena jeste k tomu klesa
problem je, ze za 2 roky bude o 200k levnejsi a s o 20kWh vetsi baterkou
takze spousta zajemcu si pocka na lepsi a levnejsi
tohle je obecnej problem EV, kdy parametry jdou rychle dopredu a cena jeste k tomu klesa
@topten
Nesmysl.
U počítačů před 20 až 30 lety si zákazníci mohli počkat rok a stejný výkon počítače mohli mít o třetinu levněji. Nebo za stejnou cenu o třetinu vyšší výkon. A další rok to samé. A další rok to samé. Kdo si počkal 10 let, měl za své peníze mnohonásobně lepší počítač. A přesto nikdo nečekal. Proč? Protože lidé chtějí užitek hned, ne zítra nebo za 10 let.
To samé bylo u smartphonů a dalších typů výrobků.
Nesmysl.
U počítačů před 20 až 30 lety si zákazníci mohli počkat rok a stejný výkon počítače mohli mít o třetinu levněji. Nebo za stejnou cenu o třetinu vyšší výkon. A další rok to samé. A další rok to samé. Kdo si počkal 10 let, měl za své peníze mnohonásobně lepší počítač. A přesto nikdo nečekal. Proč? Protože lidé chtějí užitek hned, ne zítra nebo za 10 let.
To samé bylo u smartphonů a dalších typů výrobků.
@Tycoon To je pravda, ale
1. auto je prostě dražší věc, po nemovitosti zpravidla nejdražší věc, co člověk kupuje
2. auta už se dostala na takovou úroveň, že mezigenerační zlepšování je malé a když starší auto ještě slouží, tak proč 2 roky nepočkat (tedy přesný opak toho, co PC v devadesátkách, který byl zastaralý sotva ho člověk vybalil z krabice)
1. auto je prostě dražší věc, po nemovitosti zpravidla nejdražší věc, co člověk kupuje
2. auta už se dostala na takovou úroveň, že mezigenerační zlepšování je malé a když starší auto ještě slouží, tak proč 2 roky nepočkat (tedy přesný opak toho, co PC v devadesátkách, který byl zastaralý sotva ho člověk vybalil z krabice)
@Barry Lyndon
1. Ano. Ale na principu to nic nemění.
2. Ano. Ale to platí hlavně pro spalovací klasiku. Elektroauta se více blíží těm PC tím bouřlivým vývojem. 10 let starý Nissan Leaf je dnes skoro nepoužitelný, stejně jako tehdy 10 let staré PC.
1. Ano. Ale na principu to nic nemění.
2. Ano. Ale to platí hlavně pro spalovací klasiku. Elektroauta se více blíží těm PC tím bouřlivým vývojem. 10 let starý Nissan Leaf je dnes skoro nepoužitelný, stejně jako tehdy 10 let staré PC.
@Tycoon Já mám pořád na stole Amigu a nic lešího nepotřebuju. Protože nic lepšího není 😉 Ale pokud bych si mohl vybrat vrcholný Renault 5, bylo by to Turbo Maxi, nikoliv tahle elektrika. Jenže to by mi 850 tisíc OPRAVDU nestačilo 😄
@Tycoon
auto ma kazdej, takze nikoho nic nenuti ho menit
v devadesatkach mezi lidma moc pocitacu nebylo a kdo ho potreboval/chtel, koupit ho musel
a porad je rozdil, jestli jsi dal za pocitac tehdy 3 prumerny prijmy, a dnes za auto 20
auto ma kazdej, takze nikoho nic nenuti ho menit
v devadesatkach mezi lidma moc pocitacu nebylo a kdo ho potreboval/chtel, koupit ho musel
a porad je rozdil, jestli jsi dal za pocitac tehdy 3 prumerny prijmy, a dnes za auto 20
@topten
Tvůj argument neplatí pro telefony ... všichni lidi je měli, přesto začali nakupovat smartphony jako zbláznění, přestože si každý rok mohli počkat na nový iPhone nebo Galaxy.
Cena není úplně relevantní argument. Lidé nekupují podle ceny, ale podle toho, zda za cenu dostanou užitek, který potřebují. Nemovitosti stojí ještě o hodně více, přesto je lidé kupují. Protože jim přináší potřebný užitek.
Tvůj argument neplatí pro telefony ... všichni lidi je měli, přesto začali nakupovat smartphony jako zbláznění, přestože si každý rok mohli počkat na nový iPhone nebo Galaxy.
Cena není úplně relevantní argument. Lidé nekupují podle ceny, ale podle toho, zda za cenu dostanou užitek, který potřebují. Nemovitosti stojí ještě o hodně více, přesto je lidé kupují. Protože jim přináší potřebný užitek.
@Tycoon
kdyz chces, tak najdes milion duvodu, aby jsi dal jezdil treba ve ctvrt stoleti starym chrochtu
kdyz chces, tak najdes milion duvodu, aby jsi dal jezdil treba ve ctvrt stoleti starym chrochtu
Auto velikostně jako Toyota Yaris za cenu od 675,000Kč? A ještě k tomu značka Renault?
Celkem drahé na tuto značku za hatchback...
Celkem drahé na tuto značku za hatchback...
800t za verzi, která je aspoň použitelná jinak, než na ježdění do práce a z práce a to ještě jen pro single nebo bezdětné.
Říkám si, jestli to není moc a možná to vysvětluje bídné prodeje podobného Fiatu e-500.
Říkám si, jestli to není moc a možná to vysvětluje bídné prodeje podobného Fiatu e-500.
Arese
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@Michal Ježek Renault 5 E-Tech 675.000 Kč (90 kW a 40 kWh) Fiat 500e 779.900 KČ (87 kW a 42 kWh)
Tohle je podle mě docela vypovídající... za srovnatelnou verzi je větší a novější Renault o 100t levnější než ten Fiat. Zejména tohle vysvětluje bídné prodeje toho Fiatu.
Dělat z R5 rodinné auto na dlouhé cesty za mě smysl nemá a největší smysl mi dává právě ten základ... i proto, že je vcelku slušně vybavený (rychlé nabíjení, tepelné čerpadlo, autoklima).
Tohle je podle mě docela vypovídající... za srovnatelnou verzi je větší a novější Renault o 100t levnější než ten Fiat. Zejména tohle vysvětluje bídné prodeje toho Fiatu.
Dělat z R5 rodinné auto na dlouhé cesty za mě smysl nemá a největší smysl mi dává právě ten základ... i proto, že je vcelku slušně vybavený (rychlé nabíjení, tepelné čerpadlo, autoklima).
Tohle auto je ukázka promarněné šance Renaultu. Mělo mít 1,3TCe s 6M a šlo by na dračku. Kdo by chtěl malou a těžkou EV jebku s mini baterkou za pouhých 850tis Kč s maximálkou 150kmh? Přitom to auto je vážně pěkný... No ale to je tak asi vše...
@ericn
Mel tam byt parni stroj...
Pak by to bylo jeste lepci.
wtf
Hosi zvykejte si.
EV budou cim dal levnejsi, pouzitelnejsi a... hezci.
👍
Jdete si radsi zamlaskat do diskuze o Kodiaqu!
Mel tam byt parni stroj...
Pak by to bylo jeste lepci.
wtf
Hosi zvykejte si.
EV budou cim dal levnejsi, pouzitelnejsi a... hezci.
👍
Jdete si radsi zamlaskat do diskuze o Kodiaqu!
@DonVito Ty si zvykej, sasku.
Baterkarny jsou slepa ulicka.
Neni to ani ekologicke, ani ekonomicke, ani uzitecne...
Howgh.
Baterkarny jsou slepa ulicka.
Neni to ani ekologicke, ani ekonomicke, ani uzitecne...
Howgh.
@Ja Prvni 123
Vis, ja narozdil od tebe muzu posoudit, co je ekonomicke a co ne.
Vlastnil jsem benzinove auto a ted mam elektricke.
A tak je to se vsemi body co jsi napsal.
Chybi ti jak znalosti, tak zkusenosti.
Pouzivas jen svoji fanatickou viru.
Sbohem
Vis, ja narozdil od tebe muzu posoudit, co je ekonomicke a co ne.
Vlastnil jsem benzinove auto a ted mam elektricke.
A tak je to se vsemi body co jsi napsal.
Chybi ti jak znalosti, tak zkusenosti.
Pouzivas jen svoji fanatickou viru.
Sbohem
@Ja Prvni 123 Vito má pravdu. Vždy BEV tu máme již minimálně 100 let. Jen je otázka proč se nechytily.....? Pojďme to zkusit znova. Teď v roce 2024 celosvětové prodeje BEV letí nahoru a v roce 2025 předčí spalovací.
A i já se těším, že si koupím auto velikosti a hmotnosti Golfa, pěkné zrychlení a top speed 250. Cena 900 000kc bude ok. Stávající průměrný dojezd BEV 500-600km mi v tom stačí.
Zatím jsem takové BEV nenašel, ale uz mnoho let poslouchám, že příští rok...... Tak čekám a čekám a stále nic......... DOČKÁM SE?
A i já se těším, že si koupím auto velikosti a hmotnosti Golfa, pěkné zrychlení a top speed 250. Cena 900 000kc bude ok. Stávající průměrný dojezd BEV 500-600km mi v tom stačí.
Zatím jsem takové BEV nenašel, ale uz mnoho let poslouchám, že příští rok...... Tak čekám a čekám a stále nic......... DOČKÁM SE?
@Pepa_007
Odpověď proč se nechytily je jednoduchá. Dřív nebyla elektřina ani ve větších městech, natož v každém domečku uprostred lesa. Dnes je. Dále driv byly jen olověné baterky, dnes máme nespočet druhů baterií
Odpověď proč se nechytily je jednoduchá. Dřív nebyla elektřina ani ve větších městech, natož v každém domečku uprostred lesa. Dnes je. Dále driv byly jen olověné baterky, dnes máme nespočet druhů baterií
Promiň, na ekonomiku jsi nikdy nebyl dobrej, to tady víme, není zač se stydět, ale pokud srovnám ekonomiku nákupu a provozu EV a adekvátního spalováku, takže tady si pomůžeme Cliem, tak rozdíl v pořzovací ceně je dvojnásobný +/- dle výbavy (hezké Clio je za 4 kila), ale dáme si do rovnice základní R5 za 600, aby to bylo férovější, tak teď už to zvládne každý dopočítat, kolik km musíš najet, aby si začal s tím R5 šetřit peněženku....
Zjednodušíme to, náklady na R5 budou 1kč na km, u TCe Clia 3Kč se vším všudy, takže 100 tisíc km, pak začne R5 být výhodnější. S nájezdem 20 tisíc za rok je to 5 let, to je pro mne asi +/- délka, jak dlouho mám auto..... ekologie, rychlost, to vše hovoří pro R5, ale peněženku neokecáš @DonVito
Zjednodušíme to, náklady na R5 budou 1kč na km, u TCe Clia 3Kč se vším všudy, takže 100 tisíc km, pak začne R5 být výhodnější. S nájezdem 20 tisíc za rok je to 5 let, to je pro mne asi +/- délka, jak dlouho mám auto..... ekologie, rychlost, to vše hovoří pro R5, ale peněženku neokecáš @DonVito
@DonVito
Nebo treba ještě místo toho parního stroje či motoru zapřáhnout 2 koně.🤣
Nebo treba ještě místo toho parního stroje či motoru zapřáhnout 2 koně.🤣
@Mikesus
Ano.
Z toho je jasne videt pokrok.
Kazdy novy pohon ma min emisi (min smrdi, min zaneraduje silnice).
Ten nejcistejsi pohon (s nulovymi lokalnimi emisemi, ano lip to uz s autem nejde) dokaze jezdit na slunce, vitr nebo jadro.
Donedavna BEV nemely sanci kvuli nizke kapacite baterek a predevsim cene. Ale to se rychle meni.
👍
PS Kdyz mluvim o BEV, tak s moderni li-iontovou baterkou, ne olovenou...
Ano.
Z toho je jasne videt pokrok.
Kazdy novy pohon ma min emisi (min smrdi, min zaneraduje silnice).
Ten nejcistejsi pohon (s nulovymi lokalnimi emisemi, ano lip to uz s autem nejde) dokaze jezdit na slunce, vitr nebo jadro.
Donedavna BEV nemely sanci kvuli nizke kapacite baterek a predevsim cene. Ale to se rychle meni.
👍
PS Kdyz mluvim o BEV, tak s moderni li-iontovou baterkou, ne olovenou...
@DonVito
To mi teď připomnělo jadernou éru. 😁
Jaderný reaktor do každého auta.
Jo baterky už jsou cenově dostupné. Automobilky stále na tom dost rejžujou a využívají prostor, ale jak se rozšiřuje nabídka, cena klesá.
To mi teď připomnělo jadernou éru. 😁
Jaderný reaktor do každého auta.
Jo baterky už jsou cenově dostupné. Automobilky stále na tom dost rejžujou a využívají prostor, ale jak se rozšiřuje nabídka, cena klesá.
@Mikesus Koukám, že na žebříčku fanatismu si už s Doníkem rozumíš 😄 Stoupáš Mikeši, stoupáš...
No, ale furt je to na baterky...
A za 850 tisic, to uz je fakt skoro zadarmo.
Na to proste musi mit kazdej!
A za 850 tisic, to uz je fakt skoro zadarmo.
Na to proste musi mit kazdej!
@Ja Prvni 123
Na auto nemusi mít každý. Co třeba ponorku? Na tu taky musí mít každý? Nebo na jachtu?
Na auto nemusi mít každý. Co třeba ponorku? Na tu taky musí mít každý? Nebo na jachtu?
@Mikesus Bože, to jsou zas elektrodemagogické kecy... Ty Mikesusi používáš ponorku nebo jachtu k dennímu dojíždění do práce, na nákupy, nebo k aktunímu odvozu svých dětí či starých rodičů k lékaři?!!
@Arese
Akutní dovoz k lékaři nebo nemocnice slouží ZZS, o tom jsi neslyšel? Dost často je rychlejší, včetně toho doktora nez někam jezdit. Mhd ti taky nic neříká co? Jak to ty lidi dřív delali, kdyz bylo jedno auto na vesnici?🤔
Asi hledali řešení a ne výmluvy.
Akutní dovoz k lékaři nebo nemocnice slouží ZZS, o tom jsi neslyšel? Dost často je rychlejší, včetně toho doktora nez někam jezdit. Mhd ti taky nic neříká co? Jak to ty lidi dřív delali, kdyz bylo jedno auto na vesnici?🤔
Asi hledali řešení a ne výmluvy.
Otazka pro mistniho "fanouska" elektromobility.
Znas cenu za kWh v nizkem tarifu elektromobilita d27D?
A vis, za kolik jezdi tohle auto na 100km?
Jen by bylo fajn si tohle zodpovedet, nez tady zacnes plkat o ekonomice...
Znas cenu za kWh v nizkem tarifu elektromobilita d27D?
A vis, za kolik jezdi tohle auto na 100km?
Jen by bylo fajn si tohle zodpovedet, nez tady zacnes plkat o ekonomice...
@DonVito neznám, řekneš? Tipuji, že to vyjde na 7kc/kwh. Takže to jezdí za 1.4kc/km? Můj odhad.
@DonVito
No, pomodlil ses tady ke svemu elektrickemu bohu hezky...
Treba ti casem dojde, ze v cene za kilometr dela to palivo nejmensi cast.
Ale diskutovat s tebou dal nehodlam.
Diskuze s pomatenym misionarem nebyla nikdy mozna.
No, pomodlil ses tady ke svemu elektrickemu bohu hezky...
Treba ti casem dojde, ze v cene za kilometr dela to palivo nejmensi cast.
Ale diskutovat s tebou dal nehodlam.
Diskuze s pomatenym misionarem nebyla nikdy mozna.
@Ja Prvni 123
Nakladum na palivo se mozna v tve komunite rika motlitba.
😀
Ucetnictvi fakt neni moji modlou.
Ne vsichni si kupuji nova auta. A cenova parita ojetin je tu dokonce i podle AF. Asi tak k tomu porovnavani nakladu...
https😐/www.autoforum.cz/…oda-octavia-tdi/
Škoda Enyaq ztrácí na ceně tak rychle, že už se dostala do výběru levných rodinných ojetin, stojí skoro stejně jako tříletá Octavia TDI
GAME OVER
Nakladum na palivo se mozna v tve komunite rika motlitba.
😀
Ucetnictvi fakt neni moji modlou.
Ne vsichni si kupuji nova auta. A cenova parita ojetin je tu dokonce i podle AF. Asi tak k tomu porovnavani nakladu...
https😐/www.autoforum.cz/…oda-octavia-tdi/
Škoda Enyaq ztrácí na ceně tak rychle, že už se dostala do výběru levných rodinných ojetin, stojí skoro stejně jako tříletá Octavia TDI
GAME OVER
@Emel
Pro bazarové kupce ano. A jakmile i mezi nimi se rozšíří povědomí a zkušenosti, cena už tolik klesat nebude.
Pro bazarové kupce ano. A jakmile i mezi nimi se rozšíří povědomí a zkušenosti, cena už tolik klesat nebude.
@DonVito
Zkusím cca. S daní a všemi poplatky 4kc v nizkem tarifu a 5kc ve vysokem?
Zkusím cca. S daní a všemi poplatky 4kc v nizkem tarifu a 5kc ve vysokem?
@Mikesus
Ja to mam cca za 4,74Kc v nizkem a za cca 7,10Kc ve vysokem. Plus pausal 230Kc mesicne.
Jen pro uplnost 4,74 x 16kWh = 76Kc/100km.
Neboli 0,76Kc/km s r5.
A fakt nemusis mit solary.
🙂
https😐/www.cez.cz/…010724_72024.pdf
Ja to mam cca za 4,74Kc v nizkem a za cca 7,10Kc ve vysokem. Plus pausal 230Kc mesicne.
Jen pro uplnost 4,74 x 16kWh = 76Kc/100km.
Neboli 0,76Kc/km s r5.
A fakt nemusis mit solary.
🙂
https😐/www.cez.cz/…010724_72024.pdf
@DonVito
Tvá otázka je ZCELA MIMO.
A víš proč? Protože i kdyby byly náklady 0 Kč/km, tak se ti při běžným nájezdu malého městského auta pořizovací náklady vrátí tak po 10+ letech, což je na hraně životnosti baterie.
To je, co? Ty hujete.
Tvá otázka je ZCELA MIMO.
A víš proč? Protože i kdyby byly náklady 0 Kč/km, tak se ti při běžným nájezdu malého městského auta pořizovací náklady vrátí tak po 10+ letech, což je na hraně životnosti baterie.
To je, co? Ty hujete.
Roztomilé, hezké autíčko do města. Dejme cenu 500 000 za základ a pak se i něco prodá. 😉 👍🏻
@Pepa_007
Lepe za 300 tisic.
Je to male auto do mesta.
I kdyz pekne.
Lepe za 300 tisic.
Je to male auto do mesta.
I kdyz pekne.
@Ja Prvni 123
a co třeba za 100tis jako nějaké jízdní kolo? Proč by to mělo stát 300tis jako obyčejná motorka? A proč se držet při zemi a nemělo by to stát jako top telefon za 40tis?
a co třeba za 100tis jako nějaké jízdní kolo? Proč by to mělo stát 300tis jako obyčejná motorka? A proč se držet při zemi a nemělo by to stát jako top telefon za 40tis?
@Mikesus Tak s tím litrovým 3hrnkem by to za těch 300-350tis Kč v základu být mohlo... A bylo by to použitelnější víc než z baterkou 😄
@Mikesus
Ty mas dneska zvysenou teplotu?
Placas tady dost casto, ale dneska je to sila i na tebe.
To uz je skoro jak ten titulek na Seznamu: prichazi doba dostupnych elektroaut?
Male auticko, na plechovych kolech... za 670 tisic.
Ty mas dneska zvysenou teplotu?
Placas tady dost casto, ale dneska je to sila i na tebe.
To uz je skoro jak ten titulek na Seznamu: prichazi doba dostupnych elektroaut?
Male auticko, na plechovych kolech... za 670 tisic.
@Ja Prvni 123
Ne. Já se jen snažím pochopit, proč tu hazite tak nesmyslné ceny
Chapu, ze každý by chtěl vše zdarma, ale takhle svět fakt nefunguje. Chapu i obavy, že si někdo nebude moct dovolit auto, ale když chci opici, musím si na ni vydělat a mít na banány.
Ne. Já se jen snažím pochopit, proč tu hazite tak nesmyslné ceny
Chapu, ze každý by chtěl vše zdarma, ale takhle svět fakt nefunguje. Chapu i obavy, že si někdo nebude moct dovolit auto, ale když chci opici, musím si na ni vydělat a mít na banány.
@Mikesus
I kdyby Renault 5 E-Tech ve své plné výbavě hypoteticky stál polovinu, tedy 425 000 Kč, ani to by nebylo správné a bylo by to velmi špatné. A proč? Protože ze zásady.
I kdyby Renault 5 E-Tech ve své plné výbavě hypoteticky stál polovinu, tedy 425 000 Kč, ani to by nebylo správné a bylo by to velmi špatné. A proč? Protože ze zásady.
Clio v zakladu stoji 399.500Kc...
V hybridu uz je nejmin za 580.000Kc.
No a petka zacina o 100k vys.
Levna r5 neni.
Ale rozdil 100.000Kc je mozny smazat za 100.000km-150.000km.
🙂
V hybridu uz je nejmin za 580.000Kc.
No a petka zacina o 100k vys.
Levna r5 neni.
Ale rozdil 100.000Kc je mozny smazat za 100.000km-150.000km.
🙂
@DonVito a jak se to Clio v hybridu prodává? Předpokládám, že mizerně... protože za 580 je prostě drahý. Takže "jen o 100t víc než hybrid" sice nezní tak zle, ale je to špatný etalon.
@DonVito😒br />
"Ale rozdil 100.000Kc je mozny smazat za 100.000km-150.000km."
Jenže u malého auta (druhé třetí v rodině) je tak na 10-15let, to už ho ten původní majitel mít nebude. = nesmaže se to nikdy 😄
Btw k tomu Cliu - v ČR se za 2024 prodalo se 1052ks benzinu + 286ks benzin +LPG, hybrid žádný (pokud těch pár ks nezahrnuli raději pod benzin) 😄 To asi říká vše...
"Ale rozdil 100.000Kc je mozny smazat za 100.000km-150.000km."
Jenže u malého auta (druhé třetí v rodině) je tak na 10-15let, to už ho ten původní majitel mít nebude. = nesmaže se to nikdy 😄
Btw k tomu Cliu - v ČR se za 2024 prodalo se 1052ks benzinu + 286ks benzin +LPG, hybrid žádný (pokud těch pár ks nezahrnuli raději pod benzin) 😄 To asi říká vše...
Když si postarší člověk vzpomene, kolik tyto modely stály v letech, kdy se vyráběly ve spalovací verzi, tak tuto novinku nevezme ani omylem.
Proto je to jen pro hodně mladý a bohatý 😁
Proto je to jen pro hodně mladý a bohatý 😁