Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 24 hodin Le Mans – Audi opět zvítězilo

V neděli 17.června 2007 v 15.00 skončil vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans a cílovou pásku jako první protnulo Audi R10 TDI poháněné dieselovým motorem.
Zpět na článek
18. 6. 2007 15:08
neregistrovaný "FIk"
18. 6. 2007 15:31
neregistrovaný "Gougy"
18. 6. 2007 15:35
neregistrovaný "petrt"
18. 6. 2007 16:14
neregistrovaný "jjk"
18. 6. 2007 17:29
neregistrovaný "Jyrki"
18. 6. 2007 18:26
neregistrovaný "jjk"
19. 6. 2007 08:27
neregistrovaný "Lovap"
19. 6. 2007 09:43
neregistrovaný "Jozki."
19. 6. 2007 11:04
neregistrovaný "Lovap"
18. 6. 2007 17:23
neregistrovaný "FX"
18. 6. 2007 21:08
neregistrovaný "mark"
18. 6. 2007 21:20
neregistrovaný "petrt"
18. 6. 2007 21:41
neregistrovaný "kilvap"
18. 6. 2007 22:42
neregistrovaný "jjk"
19. 6. 2007 08:51
anonym
20. 6. 2007 07:13
neregistrovaný "Lubino"
18. 6. 2007 16:56
neregistrovaný "Donald"
18. 6. 2007 16:58
neregistrovaný "Donald"
18. 6. 2007 17:26
neregistrovaný "FX"
19. 6. 2007 08:30
neregistrovaný "Pate"
19. 6. 2007 16:38
neregistrovaný "petrt"
18. 6. 2007 16:14
neregistrovaný "Jogi"
18. 6. 2007 17:38
neregistrovaný "rout"
18. 6. 2007 18:57
neregistrovaný "jenda"
18. 6. 2007 21:01
anonym
18. 6. 2007 22:55
neregistrovaný "jenda"
18. 6. 2007 23:29
neregistrovaný "petrt"
18. 6. 2007 18:20
18. 6. 2007 19:12
20. 6. 2007 07:20
neregistrovaný "Lubino"
18. 6. 2007 18:52
anonym
18. 6. 2007 21:15
neregistrovaný "tomik"
19. 6. 2007 08:23
neregistrovaný "Lovap"
18. 6. 2007 21:09
neregistrovaný "John"
18. 6. 2007 21:28
neregistrovaný "petrt"
18. 6. 2007 22:59
neregistrovaný "Alessio"
19. 6. 2007 10:38
neregistrovaný "kkk"
19. 6. 2007 08:25
neregistrovaný "Lovap"
18. 6. 2007 23:04
neregistrovaný "Drsoň"
18. 6. 2007 23:57
19. 6. 2007 10:11
neregistrovaný "FX"
19. 6. 2007 08:33
neregistrovaný "Ferren"
21. 6. 2007 17:23
neregistrovaný "Tommykaira"
neregistrovaný "FIk"
18. 6. 2007 15:08
kadle, kadle, kadle chrochty ať je sazí víc
No tak se nám nad cílovou rovinkou Le Mans válí oblaka černého dýmu, místo ušlechtilých vysokootáčkových motorů rvou asfalt tisíce newtonmetrů novodobých traktorů. To jsme to dopracovali - na startu legendárního závodu pouze dva tovární týmy schopné se porvat o vítězství a oba nasadily diesel. Naštěstí například v USA se už ukazuje, že Porsche Spyder si je schopné na mamutího soupeře vyšlápnout a zvítězit v celkové klasifikaci a to i přesto, že má motor téměř dvakrát menší. Doufám že fámy o návratu Porsche do Le Mans nejsou jen fámy a oblaka černého kouře ze Sarthe zmizí. Jo jo - kéž by se vrátila léta kdy si to rozdávalo Porsche s Jaguarem a Mercedesem.
Rozbalit vlákno
16
neregistrovaný "Gougy"
18. 6. 2007 15:31
Re: kadle, kadle, kadle chrochty ať je sazí víc
Aneb "můžeš být tisíckrát lepší, ale jsi jen nafta" >:D Hmm, to by mě zajímalo, co by na to řekli vyznavači koní, těch, co je člověk musí laskat a hřebelcovat, uklízet kobylince... Co je vlastně KLASIK? Jsem pro evoluci a nafta dnes vede.
neregistrovaný "petrt"
18. 6. 2007 15:35
Re: kadle, kadle, kadle chrochty ať je sazí víc
Nafta lepší neni, je to jen marketing. S rozpočtem co má audi nebo pažout by jim dobrý tým s benzinakem dal na *.
neregistrovaný "jjk"
18. 6. 2007 16:14
Re: kadle, kadle, kadle chrochty ať je sazí víc
Zo zakladneho fyzikalneho hladiska nafta lepsia je. Diesel ma totiz lepsiu ucinnost nez benzin. Zvysok zavisi na technologii a tam idu diesle prudko dopredu. Preto by som to skor formuloval ako diesel je lepsi, ale motosportu sa jednoducho viac hodi benzin.
neregistrovaný "Jyrki"
18. 6. 2007 17:29
Re: kadle, kadle, kadle chrochty ať je sazí víc
Jenomze kolik se investovalo do vyvoje naftovych motoru a kolik se nyni investuje do vyvoje benzinovych motoru? Mam takovy pocit ze nafta je silne protezovana. Kdyby benzin mel primy vysokotlaky vstrik a turbo jako ma dnes nafta, bude ten benzin zase o kus dal nez nafta.
Nafta je moda a vyssi ekologie a nizsi spotreba, ovsem porizovaci a predevsim naklady na opravy jsou oproti benzinu o dost vyssi.
Benzin forever
neregistrovaný "jjk"
18. 6. 2007 18:26
Re: kadle, kadle, kadle chrochty ať je sazí víc
Taky pocit mat mozes, ale asi sa mylis. Benzin je vo vyvoji dlhsie a viac sa don investuje aj nadalalej, hlavne vdaka motosportu. "Kdyby benzin mel primy vysokotlaky vstrik a turbo" TFSI? O vyvoji hovori nieco napriklad aj Wankel v RX8 a aplikacie twinturbo a obmeny v malych aj velkych benzinoch. Benzin je vo vyvoji daleko, dalsi postup je nakladny a pomaly. Diesel ho dobieha len vdaka jeho potencialu a relativne kratkej modernej historii. Ak si postihol posledny trend - a to turbo, technicky vyhrava jednoznacne v kombinacii s dieselom (preco, skus napr. wikipediu). Z toho my vychadza: Diesel - mensie naklady na znatelny pokrok, vyssia ucinnost nafty (a potazmo nizsia cena), lahsia kombinovatelnost s turbom = problem pre benzin. Snazil som sa objektivne, cenim si aj benzinaky aj diesle.
neregistrovaný "Lovap"
19. 6. 2007 08:27
Re: kadle, kadle, kadle chrochty ať je sazí víc
Nafta má na LeMans zvýhodnené podmienky. Keď má takú veľkú účinnosť, nech má rovnaké podmienky aj benzín aj nafta - potom sa uvidí.
neregistrovaný "Jozki."
19. 6. 2007 09:43
Re: kadle, kadle, kadle chrochty ať je sazí víc
Benzin ma v LeMans zvyhodnene podmienky leba ma vyssiu vyhrevnost - je to kvalitnejsie palivo. Preto sa nevyhoda nafty dorovnava turbom.
neregistrovaný "Lovap"
19. 6. 2007 11:04
Re: kadle, kadle, kadle chrochty ať je sazí víc
To je jedno. Benzín je kvalitnejšie palivo, diesel má vyššiu účinnosť. Keď dajú rovnaké podmienky pre obe palivá, potom sa uvidí. Toto zvýhodňovanie dieselu je len poplatné ich terajšej európskej obľúbenosti.
neregistrovaný "FX"
18. 6. 2007 17:23
Re: kadle, kadle, kadle chrochty ať je sazí víc
Opět, stejně jako v každém sportu, to končí u rozpočtů. Jde o peníze. Audi vyhrávalo i se svými benzíny, teď vyhrává s naftou.
neregistrovaný "mark"
18. 6. 2007 21:08
Re: to neni jen o penezich
toyota ma v F1 nejvetsi rozpocet ze vsech teamu a jezdi na poslednich mistech. Naproti tomu benetton ma mozno jen 50% z toho co toyota a byl 2x mistr.
neregistrovaný "petrt"
18. 6. 2007 21:20
Re: to neni jen o penezich
Beneton měl Shumachera, pak šel do kytek. Toyota má taky Shumachera, ale toho špatnýho:-)
neregistrovaný "kilvap"
18. 6. 2007 21:41
Re: to neni jen o penezich
hláška dňa, ďakujem za pobavenie >:D >:D >:D
neregistrovaný "jjk"
18. 6. 2007 22:42
Re: to neni jen o penezich
:yes: :yes:
anonym
19. 6. 2007 08:51
Re: to neni jen o penezich
pan mudry - toyota zacinala od piky, ziadna historia a ziadne skusenosti z F1... to len aby si bol v obraze
18. 6. 2007 18:32
Re: Saze? A kde...
Bohužel, žádná oblaka černého dýmu se nekonají. Oba vozy mají filtry pevných částic. A podle zvuku bys jen těžko poznal, že jedou na naftu. Uznávám, že třeba 905 s V10 3.5 litru, kterou později nasadila v F1 hrála trochu jinak, ale 12 hrnků nové 908 HDI také ostudu neudělá. Její zvuk nádherně dokresluje svist turbodmychadel-taková malá stíhačka. Video z testů [odkaz]
a video o jejím motoru [odkaz]
neregistrovaný "Lubino"
20. 6. 2007 07:13
Re: Saze? A kde...
Ač sám vlastním vůz s naftovým pohonem, nejsem jeho příznivcem v závodech - aspoň ne do té doby , dokud je tento pohon zvýhodněn oproti klasickému.Co se týká "oblak černého dýmu" nad Le Mnas - nevíte o čem hovoříte - tohle není běžný diesel který potkáváte na silnicích.
Porsche RS Spyder je fajn věc, akorát že fa Porsche odmítla dodat týmu Rogera Penskeho veškeré náhradní díly na Le Mans , neb si není jista že by její vozy bojovaly o nejvyšší pozice - škoda veliká.
18. 6. 2007 15:53
PŘIJEL, VIDĚL, ZANAFTIL
BRAVO AUDI. Výhra. Tohle zažívají ti, kteří se zúčastnili. Tedy ti znich, kteří jsou nejlepší. Bůh ví, jak by to dopadlo, kdyby povolili raketové motory. Jenže raketové motory prostě nepovolili. Takhle ti nezbývá, než přemýšlet, jestli bys vítěze neměl následovat. Ovšem, měl bys vědět, že benzín je bezín... Ale vypravuj to někomu u pumpy, když klečí u stojanu v kalužích slz a prosí o almužnu do nádrže.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Donald"
18. 6. 2007 16:56
Re: PŘIJEL, VIDĚL, ZANAFTIL
No jo no. Ale majitelé těch "pravých" ušlechtilích benzínových plnokrevníků je s chutí "nakrmí" a ještě s úsměvem na tváři mizí od benzinky. ;-)
neregistrovaný "Donald"
18. 6. 2007 16:58
Re: PŘIJEL, VIDĚL, ZANAFTIL
Teď mě tak napadá.... benzinka, to je ta "oáza" motoristů. Aby se pomalu zavedlo třeba "naftěnka" ? :'-(
neregistrovaný "FX"
18. 6. 2007 17:26
Re: PŘIJEL, VIDĚL, ZANAFTIL
Benzinka se říká proto, že kdysi dávno jeden monopolní prodejce nesl název Benzina a když jel někdo pro palivo, jel takříkajíc k benzince.
Nyní se říká běžně i pumpa.
neregistrovaný "Pate"
19. 6. 2007 08:30
Re: PŘIJEL, VIDĚL, ZANAFTIL
No především je nutné si uvědomit přednosti a slabiny dieselového motoru oproti benzinovému. Předností jsou pro dosažení ekvivalentního výkonu relativně nízké otáčky motoru potažmo vyšší spolehlivost, lepší účinnost spalovacího cyklu potažmo méně zastávek v boxech pro tankování. Nevýhodou je vysoká hmotnost agregátu a špatné dynamické chování - stačí je pošimrat plynový pedál - dieselový motor neumí "tak vztekle štěkat, jako benzin".

A co z toho plyne ? LeMans je závod na kterém dokonale vyniknou přednosti dieselového motoru, naopak, jeho slabiny se zde vpodstatě vůbec neprojí. Byla to chytrá a logická volba od Audi.

JInak ale pokud sportovní auto, tak jedině benzin. LeMans je maraton, ne skutečné závodění.
neregistrovaný "petrt"
19. 6. 2007 16:38
Re: PŘIJEL, VIDĚL, ZANAFTIL
Mrkni na statistiku zastávek v boxech, budeš překvapený jako já. Neni zásadní rozdíl mezi benzinem a dieslem, asi ne vždy se tankuje.
neregistrovaný "Jogi"
18. 6. 2007 16:14
Ja tiez tie naftove motory 2x nemusim
ale treba uznat, ze bitchez maju vo francuzsku fakt na urovni >:D

P.S. GTi - to mas jedno audi by im to natrelo aj s FSI >:-[]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "rout"
18. 6. 2007 17:38
inspirace
A já si říkal, kde ti idioti ve služebních autech "f tédéíčku" berou inspiraci pro svoje závodní výkony na silnicích. A ono je to asi tédéíčkový Le Mans .
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "jenda"
18. 6. 2007 18:57
Re: inspirace
Nic ti nebrání, abys své závodní výkony na silnicích praktikoval se svým benzínem. Nebo se pletu? >:D
anonym
18. 6. 2007 21:01
Re: inspirace
Právě že brání - zdravý rozum a respekt k druhým lidem, s jejichž zdravím neřku-li životy, si tihle mistři světa "f tédéí" na silnicích každý den zahrávají. Až dospěješ a budeš mít rodinu, tak to pochopíš. Snad. ;-)
neregistrovaný "jenda"
18. 6. 2007 22:55
Re: inspirace
Dospělý už jsem a zdravým rozumem taky disponuji. Nicméně mi každý den jezdí pod okny docela dosti magorů s votuněnými benzíny a vykuchaným výfukem. Rozhodně nejezdí 50, ale spíš tak 90-120, dle síly svitu slunce.
Mě nějací idioti ve služebních tédéí nechávají ledově klidným, volové totiž jezdí i v benzínech a ještě k tomu ve městě (protože na dálnici by to nemělo efekt a stálo by je to 2x tolik).
Nějaký nářek a odsuzování tédéí kvůli tomu, že si mohou dovolit po dálnici lítat rychlej než ostatní, v tom vidím jen závist. Ono totiž jet rychle po dálnici s tédéí a benzínem, to je dosti velký rozdíl především pro peněženky zůčastněných.
neregistrovaný "petrt"
18. 6. 2007 23:29
Re: inspirace
No jo, volove jsou všude. Jde o to že min 80% tdi jsou služebáky a podle toho se k nim a okolí jejich řidči chovají. Jo a ne každého zajímá kolik ušetří na naftě, spotřeba neni jediná položka v provozních nákladech.
18. 6. 2007 18:20
Le Mans
Opět krásný závod. Sledoval jsem ho na netu, ne obrazem, jen průběžné pořadí a aktuální info na oficiálních stránkách Le Mans. Zajímal mě hlavně souboj obou naftových hvězd. Audi přivezlo tři R10 TDI, Peugeot zase dvě 908 HDI FAP. Ani ne po třech hodinách jedno z Audi vyzkoušelo pevnost okolních svodidel a odporoučelo se mimo trať. Druhá Audi to zabalila kolem osmé ráno, technická porucha, neví přesně co. Audi s číslem 1 však šlapala jako hodinky a na druhý Peugeot 908 najela 10 kol. Přesto Peugeot (vůz no.8) už během testů a kvalifikace ukázal, že vůz má navíc, když vyhrál obě kvalifikace. Zároveň byl tento závod opravdu prvním ostrým testem tohoto speciálu. Peugeot už před závodem sdělil, že umístění na bedně je úspěch. A povedlo se.
Druhý vůz Peugeotu musel odstoupit ze třetího místa necelé dvě hodiny před koncem závodu. Na vině byl motor-unik oleje. Poklona patří i mechaniků, kteří jsou schopni během závodu vyměnit třeba chladič, nebo zadní zavěšení. Už se těším na příští utkání, kdy se Peugeot pokusí sesadit Audi z trůnu. Snad přivezou tři vozy.
Přidávám pár videí-celé úvodní kolo (auta jsou neuvěřitelně rychlá)
[odkaz]
druhé je pohled z kokpitu (taky slušný kalup) [odkaz]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Pekelná Micinka
18. 6. 2007 19:04
Re: Le Mans
Já jej sledoval na Galaxii sport. Škoda, že naši nedopadli o něco líp. Zejména AM s TNG. Vítězství Audi mě nepřekvapuje, ani mi nevadí, ale víc bych to přál francouzům, prostě proto, že mají auto se střechou. Mě se ta otevřená koncepce prostě nelíbí. Je to jak auta do vrchu. Ovšem komentátoři naznačili, že se prý uvažuje o zavedení nových pravidel a specifikací, která by snad dokonce nařizovala střechu a celkově by se měla auta blížit více prototypům z 70. a 80. let.
18. 6. 2007 19:12
Re: Le Mans
Jo taky mám raději ty se střechou, pro jezdce to musí být i mnohem pohodlnější. Navíc 908 se povedla i po stránce designu. Koukal si nonstop?
Avatar - Pekelná Micinka
18. 6. 2007 19:35
Re: Le Mans
Ne. Bohužel jsem viděl live jen fragmenty z nedělní části. Jinak nonstop to nevyslílali, ale zhruba každé 2h po jedné hodině a v noci myslím od jedné do dvou a pak až ráno. Dnes jsem viděl nějaký sestřih (také Galaxie Sport) a měli tam Toníka Charouze jako hosta. Škoda, že nekomentuje častějc, jako moderátor je docela dobrej. Ptali se ho taky na rozpočet, kolik stála Le Mans ten tým s Lolou a říkal, že takhle to přesně neumí spočítat, ale že klidně řekne rozpočet na celou sezonu, což bylo nějakejch 7 závodů plus Le Mans a uvedl částku 2.5 mil. Eur. Přičemž Audi a Peugeot mají prý rozpočet 60 - 70 mil. Eur. Takže vyjádřil spokojenost, že při tom rozpočtu je s výsledkem spokojený a že by příští rok byl rád, aby mohla jet Lola znova, což záleží na sponzorech.
neregistrovaný "Lubino"
20. 6. 2007 07:20
Re: Le Mans
No pokud jsem správně četl předpisy , tak uzavřená koncepce bude povinná.
Co se týká souboje Audi - Peugeot, bylo po startu jasné, že Audi má setup pro závod daleko rychlejší.První vůz začal od startu okamžitě ujíždět a ty zbylé dva pak pár kol "testovali" Peugeot a pak je odsunuli za sebe.Zejména na rovinkách bylo vidět, že je AUDI o dost rychlejší, což jsem nečekal.
anonym
18. 6. 2007 18:52
Kde jsou japanofilové???
Měli pořád poznámky foršprůnk durch technik, že na to nemaj, ale audi zase vyhrálo, škoda jen toho druhého auta ve svodidlech. >:D
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "tomik"
18. 6. 2007 21:15
Re: Kde jsou japanofilové???
japonci vyrabeji prakticke a hlavne dopravni auta pro zeny, studenty, duchodce a pod. na zabavu, luxus a zavodeni jsou tu evropske znacky, toyota investovala v F1 uz pres miliardu a jezdi na urovni safety car, kdyby poslali corollu nic by se na poradi nezmenilo
neregistrovaný "Lovap"
19. 6. 2007 08:23
Re: Kde jsou japanofilové???
No, pokiaľ viem, tak mazfa vyhrala LeMans s wankelom 787. A Toyota tiež nebola na tom zle (niektorý rok bola druhá). Lenže potom zakázali wankely a bolo.
neregistrovaný "John"
18. 6. 2007 21:09
Kde jsou japanofilové???
Pani reakcie niektorych ,,radobyodborniku" su smiesne. Tie ,,traktory" slapu hladko a nadelia Porsakom ,Astonom a dalsim plnokrvnikom stovku km na tych zavodoch. Staci sa pozriet na priebeh tycg zavodov kde predbiehaju spominane znacky ako by sa jednalo o seriove vozitka.Ty ludia ktory vyvijaju tu techniku su ,,pani konstrukteri".
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "petrt"
18. 6. 2007 21:28
Re: Kde jsou japanofilové???
Ty porsche a astony jsou totiž v uplně jiné kategorii víš? Proto ten rozdíl. V serii AMLS porsche skopiny LMP2 poráží audi skupiny LMP1. V LMP1 dieslum konkurovalo jen pár soukromníků jako byl třeba Charouz Racing s minimálním rozpočtem oproti továrním týmům. Jinak panu Charouzovi všechna čest, tým připravili perfektně. :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "Alessio"
18. 6. 2007 22:59
Re: Kde jsou japanofilové???
...a vlastě nás může těšit to, že za naše peníze >:D
neregistrovaný "kkk"
19. 6. 2007 10:38
Re: Kde jsou japanofilové???
>:D :yes:
neregistrovaný "Lovap"
19. 6. 2007 08:25
Re: Kde jsou japanofilové???
Tak ako už povedali vyššie - boli tam len 2 továrne tými a oba nafťáky. Tie Porsche a Astony sú iná kategória. A čo sa týka nafty - ona je až moc podporovaná. Čo keby dali rovnaké podmienky pre naftu aj pre benzín?
neregistrovaný "Drsoň"
18. 6. 2007 23:04
Nač to nadšení?
Rozdíly ve výsledkové listině jdou tak minimální, že to nic neříká skoro nic... všichni na prvních místech jsou hvězdy...
Rozbalit vlákno
0
18. 6. 2007 23:57
Phew
"Supersport" na naftu neni supersport... pokud Le Mans vyhraje naftak, tak jej neuznavam. Nezpochybnuju, ze ten zavod Audi vyhralo a ze to je triumf. Nicmene zapoleni naftovych zavodaku me nerajcuje. I kdyby to vyhrala KIA nebo Cinan, tak by me to nijak netrapilo, co vic, nezajimalo :-!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "FX"
19. 6. 2007 10:11
Re: Phew
Naftu uznávat nemusíš, Audi dovede jak benzín, tak naftu a obsazuje už pár let pravidelně přední příčky.

Benzín byl protěžovaný hodně dlouho, nevidím tedy důvod, proč by nyní nemohla být nafta. Kde jinde sbírat nápady do vývoje...
neregistrovaný "Ferren"
19. 6. 2007 08:33
konkurence
nevim proc tady nekteri jasate nad tim ze letosni diesely dokazaly porazit mnoho let stare benziny,kdyt se podivejte jaky auta tam jezdi,jsou to uz par let ty same.holt nikdo jiny nez audi+peugeot do toho tolik penez nevrazi,oni si naschval vybrali serii kde s penezmi muzou dominovat:-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tommykaira"
21. 6. 2007 17:23
Le Mans 07
Tento ročník byl určitě lepší než ten předešlí a to i díky Peugeotu. Konečně mělo Audi pořádnou konkurenci a muselo se víc zapotit než když jezdilo proti Pescarolu. Bohužel chtělo by to větší zastoupení továrních týmů. Aby to bylo jako např. v roce 1998. Kdy tehdy v nejvýkonnější kategorii GT1 bylo Porshe ,Nissan, Toyota, Mercedes. A v podobně výkonné kat. LMP1 bylo BMW,Ferrari, Porshe. Ach jo kde ty časy jsou. :-( :-( :-( [odkaz]
Rozbalit vlákno
0