Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMartin Vaculík vám ukáže, jak oživit Škodu Octavia IV s vybitou baterkou
23 komentářů
Stejsn
Leze se takhle klíčkem i do trojkové oktávky?
Mokrous
Další ftipné video...
Tak za prvé se nejdřív připojují startovací kabely na + svorky, potom na mínus pomocného auta a nakonec na kostru vybitého auta.
Za další pobaví množství výbavy a pomocných řešení v ceně několika nových baterií cca na 20 let.
Pak je fajn, když vám přijde domů jakože zcela nová a zcela nabitá baterie od místním webem inzerovaného prodejce baterií Efteria s.r.o. a místo nejméně 12,6V má už jen 12,4V, takže je už načatá a nikdo neví kolik těch desítek hodin v tomto stavu byla... Řekněme pár měsíců?
A úplně nejvíc je skočit si s novým autem do značky, třeba takový Louda auto jsou skvělí. Nechají tam stát auto 2 měsíce bez nabíjení. Auto mi posílá smsky, že je na 12V, na 11,9, 11,7 až 11,3V, ale značka nereaguje na telefony ani maily a při osobní návštěvě řekne: "To je dobrý, to se dobije" A reklamaci neuznáme, podívejte, tady je lísteček z testeru a je to "OK".
Naštěstí tu máme intelidebilní nabíjení baterie, které baterku drží v režimu trvalého komatu a dá se též nazvat řízenou sulfatací. Víc jak 12,3 jsem nikdy nenaměřil po "odborném" zásahu "značky". Den po jízdě. Po pár dnech to spadne na 12,1 a časem i pod 12V.
Přesto, světe div se, moje EFB po 4 letech stále žije i když auto stojí v létě, nebo v zimě třeba 10 dní v kuse. Nikdy jsem o ni nijak nepečoval.
Pouze vypínám S&S kurwítko a jezdím v režimu S a brzdím motorem, aby "jel alternátor".
To jsou kouzla.
Tak za prvé se nejdřív připojují startovací kabely na + svorky, potom na mínus pomocného auta a nakonec na kostru vybitého auta.
Za další pobaví množství výbavy a pomocných řešení v ceně několika nových baterií cca na 20 let.
Pak je fajn, když vám přijde domů jakože zcela nová a zcela nabitá baterie od místním webem inzerovaného prodejce baterií Efteria s.r.o. a místo nejméně 12,6V má už jen 12,4V, takže je už načatá a nikdo neví kolik těch desítek hodin v tomto stavu byla... Řekněme pár měsíců?
A úplně nejvíc je skočit si s novým autem do značky, třeba takový Louda auto jsou skvělí. Nechají tam stát auto 2 měsíce bez nabíjení. Auto mi posílá smsky, že je na 12V, na 11,9, 11,7 až 11,3V, ale značka nereaguje na telefony ani maily a při osobní návštěvě řekne: "To je dobrý, to se dobije" A reklamaci neuznáme, podívejte, tady je lísteček z testeru a je to "OK".
Naštěstí tu máme intelidebilní nabíjení baterie, které baterku drží v režimu trvalého komatu a dá se též nazvat řízenou sulfatací. Víc jak 12,3 jsem nikdy nenaměřil po "odborném" zásahu "značky". Den po jízdě. Po pár dnech to spadne na 12,1 a časem i pod 12V.
Přesto, světe div se, moje EFB po 4 letech stále žije i když auto stojí v létě, nebo v zimě třeba 10 dní v kuse. Nikdy jsem o ni nijak nepečoval.
Pouze vypínám S&S kurwítko a jezdím v režimu S a brzdím motorem, aby "jel alternátor".
To jsou kouzla.
@Mokrous Proč se napřed zapojuje plus?
@KANKUNEN Třeba proto, abys mohl končit na kostřícím bodě.
@KANKUNEN Tak ono jde spíš o to, abys o něco neškrtnul a nezkratoval jsi to. Což se ti snadno může někde v zimě na ledovce, nebo se zkřehlýma rukama stát. A pak je veselo... Správným postupem riziko eliminuješ. Při odpojování je taky riziko vznícení vodíku jiskrou a tak by se mělo začít co nejdál od baterie. Ale proti tomu jde umístění kostřícího bodu... Ono se dnes tak nějak všechno dělá blbě...
@Stejsn Co jsi tím chtěl říct? Že mám pravdu, nebo, že ji nemám?
Stačí si představit, že akumulátor pomocného auta nechtěně ukostříš oběma svorkama kabelů ke karoserii vybitého auta. Což se právě může snadno stát, když uklouzneš, kabel ti vypadne z ruky atd... a když pojedeš podle páně Vaculíka.
Stačí si představit, že akumulátor pomocného auta nechtěně ukostříš oběma svorkama kabelů ke karoserii vybitého auta. Což se právě může snadno stát, když uklouzneš, kabel ti vypadne z ruky atd... a když pojedeš podle páně Vaculíka.
Ja Prvni 123
Neni trochu brzo, aby u Octavie IV odchazely baterky?
🧐
🧐
Ada je zase tady
Jak mají řidiči věřit Vaculíkovi, když ani neumí sedět za volantem a správně ho držet?
Xprcek
Zkušenost mě naučila mít rád dvě krabičky za pár tisícovek, které ušetří hromadu dalších tisícovek.
- MXS 5.0 a samozřejmě ten jejich ctek konektor našroubovat na baterku do každého vehiklu. Pokud auto nebo motorka parkuje na ulici, alespoň jednou za měsíc ho přes noc nechat někde na kabelu.
- RC3563 na měření vnitřního odporu. Zvládne každý laik.
Za posledních 7 let jsem v ničem neměnil baterku (!). Včetně motorek, co se většinu roku pohybují pouze o metr vpřed a vzad k vůli pneumatikám.
- MXS 5.0 a samozřejmě ten jejich ctek konektor našroubovat na baterku do každého vehiklu. Pokud auto nebo motorka parkuje na ulici, alespoň jednou za měsíc ho přes noc nechat někde na kabelu.
- RC3563 na měření vnitřního odporu. Zvládne každý laik.
Za posledních 7 let jsem v ničem neměnil baterku (!). Včetně motorek, co se většinu roku pohybují pouze o metr vpřed a vzad k vůli pneumatikám.
Petr Kupec
Já mám v Octávii 3 z roku 2018 tovární baterku, která už minulý podzim ukazovala 11,8V. Po nabití 12,4V a po pár týdnech zase 11,8. Startuje ale pořád perfektně. Tak nevím, jak může tato podle odborníků "mrtvá" baterka může takhle dlouho přežívat.
Na dvou autech z roku 2016 a 2017 mám odpojený konektor řidicí jednotky baterie, tzn. deaktivované inteligentní dobíjení. Obě baterky jsou EFB a úplně stejný typ. Zajímavé je, že klidové napětí první z nich je jen 12,55 V a druhé dokonce jen 12,45 V, ale to může být nějakým odběrem. Kdyby bylo potřeba ji vyměnit, tak autu nic "říkat" nebudu. S odpojeným konektorem bude nabíjet tu novou stejně jako tu starou, prostě jen podle okolní teploty.