Elektromobilita
hariprasad
10
@Modrý blesk To vyjde na stejno. Buď sloužite spalováku, olej, ventily, řetěz, katalyzátor... Nebo elektrickému autu. O všechno se musíte postarat. Řešení? Nemít auto.
Přejít do diskuze
Tohle se může rychle změnit. Auta, která umožní V2G budou sloužit jako bateriová úložiště. K tomu jsou potřeba Smart Grid nabíječky jako například v Utrechtu v Nizozemí. Přitom je potřeba, aby auto bylo samozřejmě připojené k nabíječce co nejdéle. Takže omezováním doby stání u nabíječky se to nevyřeší. Bude potřeba opravdu hodně nabíječek. Má to tu výhodu, že instalace takové pomalé V2G nabíječky je dost levná a nevyžaduje ani velké investice do infrastruktury, protože síť odlehčí. Pokud je energie nedostatek vybíjí se, pokud přebytek, tak se nabíjí.
Kúpiť si elektroauto mi pripomína, ako kúpiť si drahé talianske topánky - tiež s nimi ďaleko nezájdeš 😁
"jak se vyhnout poplatku ... A nevyjde ani moc draho" - to mi připomíná proslulé "nechci slevu zadarmo"
@Marek Lalke Ne, mám vždy jen nová auta a ano jezdím do 15 tis. km. Ale jen delší cesty. No tak jednou za 2 roky olej, garančka a po 4 letech k tomu navíc jednou emise a pak další nový auto... Easy.
A tankuju naftu a každých cca 1.200km. Stačí?
A tankuju naftu a každých cca 1.200km. Stačí?
@hariprasad Super demagogie. Krom oleje jednou za 2 roky neřeším u spalováků nikdy nic. Prostě jezdím. S EV opruz 2-3x týdně, když nemáš vlastní wallbox.
@Meky
soucasti ceny elektriky je i dan z elektriny+ poplatky na OZE + uhlikova dan z fosilu
ze vsech tri pak platis jeste DPH
u benzinu ani nefty poplatek na OZE ani uhlikovou dan neplatis
u nafty platis cca 1kacku za kWh spotrebni, u elektriky cca kackupade za 1kWh za dan z elektriky+OZE+uhlikova dan
soucasti ceny elektriky je i dan z elektriny+ poplatky na OZE + uhlikova dan z fosilu
ze vsech tri pak platis jeste DPH
u benzinu ani nefty poplatek na OZE ani uhlikovou dan neplatis
u nafty platis cca 1kacku za kWh spotrebni, u elektriky cca kackupade za 1kWh za dan z elektriky+OZE+uhlikova dan
Dobře vám tak by elektrikářšti prudiči. Mně s mým SUV dieselem nikdo neomezuje. A manželka nabíjí svůj električky krosover doma, většinou z FVE resp z její baterie.
@Barry Lyndon My primitivní dieseldezoláti to tak máme rádi a opruz přenecháme uvědomělým mravokárcům.
@Mokrous takze nejezdis na garancky, ktere jsou casto z pulky o motoru? tak to mas asi starsi auto… co emisni kontroly? Co benzin kazdych 300-600 km?
A kdyz menis olej jednou za dva roky, tak mas najezd 10-15k km rocne… takze opruz spis tak 2-3x mesicne.
A kdyz menis olej jednou za dva roky, tak mas najezd 10-15k km rocne… takze opruz spis tak 2-3x mesicne.
@hariprasad S nástupem FSD taxi za 4 Kč/km se z "nemít auto" stane standard. To bude teprve revoluce v automotive - kam se hrabe zákaz spalováků od 2035. 😄
A o co lepší je si cestou od obch. partnera přibrzdit na benzínce, když se mi chce čurat. Během minuty nabrat plnou, zaplatit za sekundu QR kódem, dojít se vyčurat, vyzvednout si bonboniéru zdarma a po 3 minutách odjíždět s energií v nádrži na měsíc...
@hariprasad já u svého auta řeším něco párkrát do roka. Ale benzínka to je fakt peklo, těch 15 minut i s cestu skoro každý měsíc je fakt peklo 👹.
Snažím se to představit na benzince, že bych platil různě podle doby tankování 😆 (diesel mívá někdy turbo tankování), nebo dramaticky rozdílně podle karty-to samozřejmě existuje, platební v. různé firemní a zaměstnanecké karty. Ale rozdíl je tak do 5 Kč/L
No ještě že není elektřina nabízena s aditivy a prémiová 😵💫 Nemyslím rychlo nabíječky
No ještě že není elektřina nabízena s aditivy a prémiová 😵💫 Nemyslím rychlo nabíječky
@hariprasad Přesně tak. Navíc se ukazuje, že baterie odcházejí spíš stářím, než používáním, takže majitel EV by neměl mít problém auto takto za úplatu propůjčit.
Proti tomu pak ale tak trochu jde koncept fsd taxi, kde bude naopak zájem, aby byla co nejvíce v pohybu...
... Je vlastně otázka, kolik aut do budoucna bude. Někdo předpovídá pokles automotive o 90 % (to by se Česko mělo na co těšit 😃. Třeba pak bude mít vlastní (taky autonomní) auto fakt jen 10 % lidí, co se bude štítit vlézt do těch "sdílených" 😄
Proti tomu pak ale tak trochu jde koncept fsd taxi, kde bude naopak zájem, aby byla co nejvíce v pohybu...
... Je vlastně otázka, kolik aut do budoucna bude. Někdo předpovídá pokles automotive o 90 % (to by se Česko mělo na co těšit 😃. Třeba pak bude mít vlastní (taky autonomní) auto fakt jen 10 % lidí, co se bude štítit vlézt do těch "sdílených" 😄